LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natte klinkers

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MMJvS
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2015 10:23

Natte klinkers

Ongelezen bericht door MMJvS »

Wij hebben een hondenkennel met buiten rennen voorzien van klinkers met een toplaag. Onze kennel ligt op het noorden en derhalve komt er in de herfst en wintermaanden weinig zon waardoor de klinkers erg nat en vochtig blijven en de honden ( langharige) dus steeds erg nat binnen komen. Hoe kan ik deze klinkers droog houden????? Een dak is geen optie omdat het rennen betreft van in totaal 35 x 4 meter.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben bang dat de enige echte optie al door je afgeschreven is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door moederslink »

MMJvS schreef:Wij hebben een hondenkennel met buiten rennen voorzien van klinkers met een toplaag. Onze kennel ligt op het noorden en derhalve komt er in de herfst en wintermaanden weinig zon waardoor de klinkers erg nat en vochtig blijven en de honden ( langharige) dus steeds erg nat binnen komen. Hoe kan ik deze klinkers droog houden????? Een dak is geen optie omdat het rennen betreft van in totaal 35 x 4 meter.
Is dit een grap? In het regenachtige Nederland, ook tijdens kletterbuien in de lente en de zomer wordt alles kleddernat. Ook gras wordt nat :wink:
Klinkers kun je dus niet drooghouden, gras ook niet , de enige optie is de honden schoenen laten dragen
of de honden goed de pootjes laten vegen :D , of overal megagrote parasols plaatsen misschien?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

MMJvS schreef:Wij hebben een hondenkennel met buiten rennen voorzien van klinkers met een toplaag. Onze kennel ligt op het noorden en derhalve komt er in de herfst en wintermaanden weinig zon waardoor de klinkers erg nat en vochtig blijven en de honden ( langharige) dus steeds erg nat binnen komen. Hoe kan ik deze klinkers droog houden????? Een dak is geen optie omdat het rennen betreft van in totaal 35 x 4 meter.
Als de kennel in het noorden ligt, is er ook in de lente en zomermaanden weinig zon.
Moet mij bij "Moederslink" aansluiten, ook in de andere jaargetijden valt regen, wat doen jullie dan?

Het lijkt wel, dat het weekend naar maandag is verplaatst. :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door renewouters »

stefanhouterman schreef:
Het lijkt wel, dat het weekend naar maandag is verplaatst. :wink:
Dan krijg je meer reacties van alle mensen die op hun werk zitten te F5-en.... En klanten schofterig aan de telefoon behandelen omdat ze hinderlijk worden onderbroken tijdens het internetten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door Brahms »

In dit jaargetijde blijven klinkers ook zonder regenval de gehele dag nat. Te veel vocht in de lucht, mist, weinig tot geen wind en geen warmte gevende zon.

Typisch weertje wat zo goed bij ons land past. Weinig aan te doen. (Optie/grapje: vloerverwarming aanleggen....)

MMJvS
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2015 10:23

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door MMJvS »

Het gaat niet om de regen , maar om het optrekkende vocht. Brahms slaat met zijn/haar reactie de spijker op zijn kop.... Ik snap ook wel dat als het regent de klinkers nat worden.... :?
moederslink schreef:
MMJvS schreef:Wij hebben een hondenkennel met buiten rennen voorzien van klinkers met een toplaag. Onze kennel ligt op het noorden en derhalve komt er in de herfst en wintermaanden weinig zon waardoor de klinkers erg nat en vochtig blijven en de honden ( langharige) dus steeds erg nat binnen komen. Hoe kan ik deze klinkers droog houden????? Een dak is geen optie omdat het rennen betreft van in totaal 35 x 4 meter.
Is dit een grap? In het regenachtige Nederland, ook tijdens kletterbuien in de lente en de zomer wordt alles kleddernat. Ook gras wordt nat :wink:
Klinkers kun je dus niet drooghouden, gras ook niet , de enige optie is de honden schoenen laten dragen
of de honden goed de pootjes laten vegen :D , of overal megagrote parasols plaatsen misschien?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door F.van Holten »

ZOAB :wink:

Grt.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Haal een paar pallets, sla wat extra planken aan de bovenzijde zodat ze dicht zijn en leg er een paar in de kennel. Je honden vinden het een stuk fijner van de grond af te liggen en ze blijven droog.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door Barre Barry »

stefanhouterman schreef:
MMJvS schreef: Als de kennel in het noorden ligt, is er ook in de lente en zomermaanden weinig zon.
Volgens mij toch net zo veel als in de rest van het land.

stofzuigertje

Re: Natte klinkers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gras tapijt?

Daar gaat bij sommige soorten met ruige haren al het water snel door en is de straat weer snel droog.

Ik heb het zelf gedaan omdat de normale mat langer nat bleef dan mijn straat en dan krijg je vuile voeten in de keuken, maar nu, het grastapijt is sneller droog als de stenen en het matje wat er ooit lag, gewoon huisvuil.

Vermoedelijk is een goed water doorlatende grastapijt de oplossing.

Gesloten