LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stadsverwarming: hoge naheffing

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
manon600
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2016 10:28

Stadsverwarming: hoge naheffing

Ongelezen bericht door manon600 »

Ik heb zo'n belachelijk hoge naheffing van de stadsverwarming, dat ik graag advies zou willen.

Ik woon op een hoekflat met de zon de hele dag erop, wij werken full-time dus de kachel staat niet zoveel aan en als de kachel al aangaat staat hij op 19,5/20 graden. Als de droger aanstaat hoeven we ook de verwarming niet aan te zetten zo warm is het hier in de flat.

Mijn buren op de andere hoek zaten wat hoger in hun maandelijkse kosten dus ik had wel verwacht iets te moeten bij betalen.
Maar tot grote schrik moest ik 950 bij betalen, de stadsverwarming is wel naar de ketel komen kijken maar zegt dat alles in orde is.
Kan iemand mij vertellen waar ik advies hierover kan krijgen? want het kan gewoon niet kloppen.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Stadsverwarming: hoge naheffing

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Heeft u metertjes bovenop de Radiatoren? Hoeveel betaalde u maandelijks al? Dat u moet bij betalen kan, wanneer u maandelijks veel te weinig betaald. Daarnaast is stadsverwarming al wat duurder dan andere.

stofzuigertje

Re: Stadsverwarming: hoge naheffing

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verwarming is duurder maar je hebt geen ketel aanschaf en onderhoud nodig dus daar bespaar je op.

Wel is de kans groot dat bij volle zon bepaalde meters niet de radiator warmte maar huiskamer warmte meten....
Vandaar dat een afgesloten radiator nog verbruik melde.
Totaal leiding en eventuele pomp er tussen dicht/uit zetten is beter dan laag zetten wegens lek warmte.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Stadsverwarming: hoge naheffing

Ongelezen bericht door Dozo »

manon600 schreef: Ik woon op een hoekflat met de zon de hele dag erop
Die zon schijnt de hele dag? Ook in de winter?

In een hoekflat moet je harder stoken om die op temperatuur te krijgen.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Stadsverwarming: hoge naheffing

Ongelezen bericht door taxikemperman »

manon600 schreef:de stadsverwarming is wel naar de ketel komen kijken
Stadsverwarming heeft geen ketels

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Stadsverwarming: hoge naheffing

Ongelezen bericht door 16again »

stofzuigertje schreef:Wel is de kans groot dat bij volle zon bepaalde meters niet de radiator warmte maar huiskamer warmte meten....
Vandaar dat een afgesloten radiator nog verbruik melde.
Die meetmethode is ook volledig achterhaald. Er zijn veel nauwkeurigere meters die temperatuurverschil tussen aan en toevoer combineren met hoeveelheid doorstroming.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Stadsverwarming: hoge naheffing

Ongelezen bericht door kweenie »

Dozo schreef:
manon600 schreef: Ik woon op een hoekflat met de zon de hele dag erop
Die zon schijnt de hele dag? Ook in de winter?

In een hoekflat moet je harder stoken om die op temperatuur te krijgen.
Inderdaad. Een hoekflat waar de zon goed op schijnt, zal waarschijnlijk op het zuiden liggen. De meeste koude (herfst-) wind komt ook uit die richting. In de tijd dat de verwarming gewoonlijk aan moet, zul je meestal meer last hebben van de koude wind dan dat je baat hebt bij de zon. En zul je dus eerder hogere stookkosten krijgen.

Gesloten