LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Warmtewet blokverwarming

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Yentl2010
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jul 2012 08:33

Warmtewet blokverwarming

Ongelezen bericht door Yentl2010 »

Wij vele bewoners hebben problemen met onze corporatie
Vorig jaar ontvingen wij onze 1e afrekening stoökkosten volgens de warmtewet voor vele een tegenvaller voor veel bewoners postitief ook voor mij
Ik betaal elke maand €122 bij mijn huur aan stookosten ,stook niet dus kreeg een leuk bedrag terug
Een bewoner moest €5000 bij betalen wat uiteraard onmogelijk is en die hebben bezwaar gemaakt en de huur en geschillen commisie ingeschakeld
Nu een jaar later komen ze met een correctie nota ,wat bij mij vraagtekens oproep en niet alleen bij mij maar ook bij andere bewoners
Op mijn eerste nota was mijn verbruik €81 vaste kosten €57 en meetkosten €61 en 1% adminstratie kosten een totaal van €205
Nu met de correctie nota is mijn verbruik €46
Leidingafgifte €233
Meet en vastrecht €56 +€61
Dus een totaal van €404 ze hebben €198 te weinig afgerekend
Is het nu echt zo dat ik moet gaan betalen voor de leidingen
Er wonen veel oude mensen die 24/7 stoken daar moeten wij dan nu voor gaan betalen ?
Ik ben bijna nooit thuis ,als ik thuis ben en het koud heb trek ik een extra trui aan en ga vroeg naar bed
Ik vind het echt heel raar dat we moeten gaan betalen voor andere bewoners
Wie weet hoe dit zit ,,

stofzuigertje

Re: Warmtewet blokverwarming

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je betaald voor;

De aansluiting ongeacht gebruik.

De lek van de hete buizen door jou gedeelte die niet geïsoleerd zijn.

Het werkelijk verbruikte.


De meters uitlezen en berekenen kost geld, de buizen, ja dat hoorde gratis te zijn maar met kokende buizen geven die zoveel warmte...
Daarom zijn er vele die bij dit soort verwarmingen zoals nu Amsterdam ook warmtenet wil aanbieden elders kopen of andere bron nemen en niet laten aansluiten.
Mijn broer moet over enkele jaren waar nu al geen gas meer is verplicht deze nemen!
Hij heeft Pallet kachel dus eigen energie bron en wil geen gas dus ook niet maar zo zullen er steeds meer mensen komen die dit soort door overheid en
gemeente verplichte dure zooi zullen weigeren.
Uw huis heeft dus minder waarde, zowel bij koop als huur wegens verplichting tot dure warmte afname en geen keuze alternatieven.

Gesloten