LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie op tuinverlichting verlopen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 aug 2017 22:04
Garantie op tuinverlichting verlopen
In nov. 2013 5 tuinlampen gekocht. Verfraaiing van de tuin, maar zeker ook bedoeld om inbraak (1 inbraak gehad en 1 poging daartoe) beter te voorkomen. Na 2 jaar de eerste kortsluiting; eind okt. 2016 en juni 2017 weer. Driemaal een electriciën erbij gehaald Tweemaal kortsluiting tijdens vakantie, dus dat verstoort een vakantie wel. In juni/juli 2017 gaan bellen, maar de enige reactie was: de garantietermijn is verlopen. Vervolgens werd in een tel. gesprek de indruk gewekt dat het bedrijf toch in actie zou komen, maar vervolgens werden er verschillende vragen gesteld of onderdelen nog goed werkten (de electr. draad, het glas goed afgesloten, zitten de lampen goed in de vitting enz. Ik ben erg kwaad geworden over die afstandelijke houding (reactie:"raast u maar even uit), temeer omdat de eerste kortsluiting tijdens de garantieperiode was en bij de bezoeken van de electriciën een handvol verroeste en kwalitatief slechte onderdelen zijn vervangen. Het product was kwalitatief dus niet goed, maar daar heeft het bedrijf vanuit zijn ivoren toren geen boodschap aan (geen klachten van anderen). Antwoord woordvoerdster: u wilt iets wat we niet doen (ik wilde vooral weten wat de oorzaak was; ik begrijp best dat ik na 4 jaar geen nieuwe lampen krijg). Het gekke is nl. vooral dat op dit moment (veel) regen niet tot kortsluiting leidt, maar het gebruik van een tuinsproeier in juni wel. Tenslotte: ik had op de zgn. IP-waarde (hoe goed kan een apparaat tegen water) moeten letten. Nou is die voor de meeste tuinlampen hetzelfde. Ik heb gezegd: dat hadden jullie bij aankoop moeten zeggen. Reactie daarop: staat op onze website, maar welke leek let daarop wanneer daar niet op wordt gewezen.
Aandachtspunt: bij aflevering bleken de lampen niet te zijn voorzien van een afvoergaatje in de bol voor regenwater; die heb ik zelf moeten boren.
Bert van Leenen, Den Haag.
Aandachtspunt: bij aflevering bleken de lampen niet te zijn voorzien van een afvoergaatje in de bol voor regenwater; die heb ik zelf moeten boren.
Bert van Leenen, Den Haag.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2017 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
Reden: Topictitel aangepast.
-
- Berichten: 5049
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
Je verwacht van een leverancier dat zij na de garantie periode gaan onderzoeken waarom een lamp defect is gegaan? Ja ik snap dat bedrijf wel waarom zouden ze dat onderzoeken.robertvanleenen schreef:In nov. 2013 5 tuinlampen gekocht. Verfraaiing van de tuin, maar zeker ook bedoeld om inbraak (1 inbraak gehad en 1 poging daartoe) beter te voorkomen. Na 2 jaar de eerste kortsluiting; eind okt. 2016 en juni 2017 weer. Driemaal een electriciën erbij gehaald Tweemaal kortsluiting tijdens vakantie, dus dat verstoort een vakantie wel. In juni/juli 2017 gaan bellen, maar de enige reactie was: de garantietermijn is verlopen. Vervolgens werd in een tel. gesprek de indruk gewekt dat het bedrijf toch in actie zou komen, maar vervolgens werden er verschillende vragen gesteld of onderdelen nog goed werkten (de electr. draad, het glas goed afgesloten, zitten de lampen goed in de vitting enz. Ik ben erg kwaad geworden over die afstandelijke houding (reactie:"raast u maar even uit), temeer omdat de eerste kortsluiting tijdens de garantieperiode was en bij de bezoeken van de electriciën een handvol verroeste en kwalitatief slechte onderdelen zijn vervangen. Het product was kwalitatief dus niet goed, maar daar heeft het bedrijf vanuit zijn ivoren toren geen boodschap aan (geen klachten van anderen). Antwoord woordvoerdster: u wilt iets wat we niet doen (ik wilde vooral weten wat de oorzaak was; ik begrijp best dat ik na 4 jaar geen nieuwe lampen krijg). Het gekke is nl. vooral dat op dit moment (veel) regen niet tot kortsluiting leidt, maar het gebruik van een tuinsproeier in juni wel. Tenslotte: ik had op de zgn. IP-waarde (hoe goed kan een apparaat tegen water) moeten letten. Nou is die voor de meeste tuinlampen hetzelfde. Ik heb gezegd: dat hadden jullie bij aankoop moeten zeggen. Reactie daarop: staat op onze website, maar welke leek let daarop wanneer daar niet op wordt gewezen.
Aandachtspunt: bij aflevering bleken de lampen niet te zijn voorzien van een afvoergaatje in de bol voor regenwater; die heb ik zelf moeten boren.
Bert van Leenen, Den Haag.
U koopt een lamp dan bent u degene die onderzoek moet doen of deze voldoet aan uw specifieke situatie, als u dit niet heeft gevraagd in de winkel kunt u hun dat niet kwalijk nemen, immers gaan zij er niet vanuit dat u er een tuinsproeier er op zet.
Dat u denkt dat u gelijk heeft betekend natuurlijk niet dat u dat heeft.
-
- Berichten: 12274
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
Bij welke winkel heeft u die lampen gekocht? Ik ken weinig winkels waar het persoon de klanten staat op te wachten om ze aan het handje de winkel in meenemen en overal alle informatie over gaan vertellen. U weet toch wat u zoekt, dan weet u toch ook wat u nodig heeft? Het leven is niet dan andere alles voor u op moeten lossen, u zal zelf gedegen onderzoek moeten doen naar welke lampen u nodig had met welke specificaties.
U wilt nu weten wat de reden is van de kortsluiting, ik zou zeggen haal de elektricien er weer bij, die kan het uitzoeken. En blijkt het echt een fout te zijn in de lamp kunt u met die bewijzen naar de verkoper en krijgt u alle kosten weer terug. Mooi he, dat alles geregeld is in Nederland.
U wilt nu weten wat de reden is van de kortsluiting, ik zou zeggen haal de elektricien er weer bij, die kan het uitzoeken. En blijkt het echt een fout te zijn in de lamp kunt u met die bewijzen naar de verkoper en krijgt u alle kosten weer terug. Mooi he, dat alles geregeld is in Nederland.
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
Als het een tuinlamp betreft, dan mag je verwachten dat het ding tegen water kan. En daarvoor hoef je geen website te bezoeken.robertvanleenen schreef:Tenslotte: ik had op de zgn. IP-waarde (hoe goed kan een apparaat tegen water) moeten letten. Nou is die voor de meeste tuinlampen hetzelfde. Ik heb gezegd: dat hadden jullie bij aankoop moeten zeggen. Reactie daarop: staat op onze website, maar welke leek let daarop wanneer daar niet op wordt gewezen.
COnformiteitsbeginsel !
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
Wat is de ip waarde ?
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
Kortsluiting? Ik verwacht eerder een lekstroom, waardoor de aardlek er uit klaptLeo The Emperor schreef:Met roest en kortsluiting als een gevolg?
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
Regen komt van boven. Sproeier kan ook van onderen de lampen raken. Dus gaatjes.......!Leo The Emperor schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat de bollen water- en luchtdicht waren en dat er daarom ook geen afvoergaatje voor het water aanwezig was, en dat er juist door het boren van een gaatje waterdamp de lamp in kan en daar kan condenseren .Met roest en kortsluiting als een gevolg?robertvanleenen schreef:Aandachtspunt: bij aflevering bleken de lampen niet te zijn voorzien van een afvoergaatje in de bol voor regenwater; die heb ik zelf moeten boren.
-
- Berichten: 5049
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Garantie op tuinverlichting verlopen
Maar regenwater is wat anders dan een sproeier die er meer dan 30 minuten vol water op spuit bijvoorbeeld. Zoals TS ook stelt zijn er geen problemen met regenwater en begint het probleem als zijn sproeier er op spuit.16again schreef:Als het een tuinlamp betreft, dan mag je verwachten dat het ding tegen water kan. En daarvoor hoef je geen website te bezoeken.robertvanleenen schreef:Tenslotte: ik had op de zgn. IP-waarde (hoe goed kan een apparaat tegen water) moeten letten. Nou is die voor de meeste tuinlampen hetzelfde. Ik heb gezegd: dat hadden jullie bij aankoop moeten zeggen. Reactie daarop: staat op onze website, maar welke leek let daarop wanneer daar niet op wordt gewezen.
COnformiteitsbeginsel !
IP waardes uitleg staat hier:
https://www.lampenlicht.nl/wat-zijn-ip-waarden