LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leverancier kunststofkozijnen komt afspraken niet na

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
wene
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2017 09:27

Leverancier kunststofkozijnen komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door wene »

Beste forumleden,

Bijna een jaar geleden heeft BGN Kunstoftechniek bij ons de kozijnen vervangen. Bij deze opdracht is er een hoop niet goed gegaan. Van alles belooft, maar weinig hiervan teruggezien.

Waar het nu even om gaat is dat de kierstandhouders niet geleverd zijn en er ontbreekt nog een hor. Dit is talloze keren in email communicatie met de eigenaar Marcel aangegeven en elke keer de belofte dat het geleverd zou worden. Niet dus.

Met pijn en moeite hadden we het nog voor elkaar gekregen dat ze de vensterbanken kwamen brengen en nog een correctie op een kozijn hebben uitgevoerd. Hierbij beloofde de monteur de kierstandhouders te bestellen en op te sturen inclusief de schroeven. Ook de hor zou in orde komen. Niet dus.

Na een maand ofzo heb ik weer een mailtje gestuurd met de vraag hoe het ermee staat. Geen antwoord. Nogmaals het mailtje. Geen antwoord. Vanuit een ander email adres. Wederom geen antwoord. We hebben sterk het vermoeden dat we doodgezwegen worden. Bellen heb ik niet zo'n zin in, want deze man zegt altijd dat het goed komt. Niet dus.

Ik ben nu van plan om zelf maar de kierstandhouders aan te schaffen en te monteren.
Vraag is nu:
1) vervalt dan de garantie op de kozijnen wanneer ik deze zelf monteer?
2) is het verstandig om een aangetekende brief van ingebrekestelling te sturen met de opmerking dat de garantie niet vervalt?

Vriendelijke groet,
W en E

Peerke5
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2009 10:02

Re: Leverancier kunststofkozijnen komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Peerke5 »

Dan is het fijn als je ook een Rechtsbijstand verzekering hebt

Ik heb al mijn verzekeringen lopen bij de SNS online zoals

Rechtsbijstand
Inboedel (alrisk)
Opstal (alrisk)
Aansprakelijksheidsverz.

en Totale kosten 37.90 permaand

en ik heb een grote 2 onder 1 kap woning

Peerke5
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2009 10:02

Re: Leverancier kunststofkozijnen komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Peerke5 »

Ik zie dit op hun site staan

U krijgt standaard 10 jaar garantie op montage en constructie en u krijgt de mogelijkheid om garantie jaren bij te kopen!

BGN beschikt over een eigen servicedienst en staat altijd voor u klaar!

stofzuigertje

Re: Leverancier kunststofkozijnen komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou nooit 100% betalen bij dit soort opleveringen....
Als je maar 90% had betaald hadden ze wel harder gelopen, nog liever 50% want niet volledig opgeleverd als afgesproken en dan moeten ze wel lopen voor het geld.

U zal vermoedelijk volledig betaald hebben en dan is het bij vele vragen om problemen helaas.

wene
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2017 09:27

Re: Leverancier kunststofkozijnen komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door wene »

Mensen en bedrijven beloven altijd van alles, maar puntje bij paaltje komt er vaak weinig van terecht.

De service dienst staat altijd - streep erdoor - nooit voor je klaar. Twee keer een belofte dat ze langs zouden komen niet waar gemaakt. Een derde keer kwam er één man met alleen de vensterbanken. Van een correctie en de kierstandhouders wist deze man niets. Nog een afspraak gemaakt met deze man en een andere monteur. Deze afspraak werd gelukkig wel na gekomen. Maar weer geen kierstandhouders.

Dat rijtje verzekeringen bij de SNS lijkt me gewoon een reclame post. En wat er op de website staat gaat nergens over.

@stofzuigertje, helemaal gelijk. Vooraf afgesproken pas te betalen na de klus. Tussentijds werd er al gevraagd toch een aanbetaling te doen. Na de klus heb ik te snel alles betaald. Het zou allemaal goed komen. Veel te naïef (eerste verbouwing). Ze keren je snel de rug toe als je alles betaald hebt.

BGN kunststof techniek is tot nu toe het slechtste bedrijf dat ik ooit heb meegemaakt in de ruim 40 jaar dat ik op aarde loop.

Maar de vraag was:
1) vervalt dan de garantie op de kozijnen wanneer ik deze zelf monteer?
2) is het verstandig om een aangetekende brief van ingebrekestelling te sturen met de opmerking dat de garantie niet vervalt?

Gesloten