LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door gosewijn »

mp2017 schreef:
crazyme schreef:Wellicht is het vermogen van de ketel te krap met deze weerconditie.
Wacht volgende week eens af. Dan zal alles waarschijnlijk weer normaal werken.

De suggesties, die hier langs komen kan ik niet delen.
Als ik mijn situatie bekijk, dan is ook met deze weersomstandigheden geen probleem te constateren.
Dat de CV vaker moet bijbenen is normaal met deze temperaturen.(lees Gasverbruik)
Een CV die al jaren goed werkt zou nu op een keer een verkeerde capaciteit en of, zoals hier iemand beweerde de radiator niet voldoende zijn.

Kom op en zoek niet dingen die er niet zijn!
Dus wij /ik mogen dus niet zeggen waar het mogelijk aan kan liggen . Laat Ts capaciteit uit rekenen kleine moeite en kost niets , is het goed dan is er iets met de ketel aan de hand .

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd door moderatie.

G.Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:43

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door G.Pieters »

Ik denk dat het toch je pomp is die niet maximaal werkt. Daardoor slaat de ketel telkens als de ketel temperatuur is bereikt uit. ( dat is een beveiliging voor droog koken ven je ketel.)) en omdat de pomp te langzaam werkt word de ketel snel te warm en slaat uit. en dan kan het heel lang duren voor dat het warm word.Dus een positief ding is dat je droog kook beveiliging nog prima werkt. Als je bij de pomp kijkt staat er bij de meeste ketels enpompen 3 snelheden op BV 1 2 3 Kijk waar hij op staat zen zet hem BV op 3 (is de snelste) werk dat niet dan lijk het me het beste de pomp te vervangen. of te laten .
vervangen. Een cv monteur kan de werking vn de cv pomp goed doormeten op zijn werking. Ik kan je het volgende aanbevelen. Zet de ketel aan en blijf bij de ketel staan. en dan goed in de gaten houden of hij snel uitslaat. dan is het bijna zeker de pomp.die kan kan het retour water niet snel genoeg rond pompen zodat de ketel te warm word en op zijn beveiliging uitslaat. Zou zeggen probeer dat eens, even bij de ketel blijven staan

G.Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:43

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door G.Pieters »

Ik denk dat het toch je pomp is die niet maximaal werkt. Daardoor slaat de ketel telkens als de ketel temperatuur is bereikt uit. ( dat is een beveiliging voor droog koken ven je ketel.)) en omdat de pomp te langzaam werkt word de ketel snel te warm en slaat uit. en dan kan het heel lang duren voor dat het warm word.Dus een positief ding is dat je droog kook beveiliging nog prima werkt. Als je bij de pomp kijkt staat er bij de meeste ketels enpompen 3 snelheden op BV 1 2 3 Kijk waar hij op staat zen zet hem BV op 3 (is de snelste) werk dat niet dan lijk het me het beste de pomp te vervangen. of te laten .
vervangen. Een cv monteur kan de werking vn de cv pomp goed doormeten op zijn werking. Ik kan je het volgende aanbevelen. Zet de ketel aan en blijf bij de ketel staan. en dan goed in de gaten houden of hij snel uitslaat. dan is het bijna zeker de pomp.die kan kan het retour water niet snel genoeg rond pompen zodat de ketel te warm word en op zijn beveiliging uitslaat. Zou zeggen probeer dat eens, even bij de ketel blijven staan

G.Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:43

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door G.Pieters »

Nog een klein vraagje. Is het een combi ketel?? dus ook voor warm water?? en bij het douche blijf het water dan wel warm van de douche?.. En nog iets. Aan de pomp zit een uitgegloeid koperen pijpje op de retour leiding. Die zijn heel zwak en kunnen in de loop der tijd ook torderen zodat de door stroming word belemmerd. Ik dacht te lezen > ik blijf denken dat de circulatie word belemmerd .

stofzuigertje

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zullen we nu maand later even op Alpha wachten?

Is het opgelost?????
Ik ben vergeten te melden dat een eventuele Vuil afscheider wel eens geplaatst word en die niet tijdig leeg halen......
Ik had dus ook tekort warmte en geen hete radiatoren......
Maar hij had erg hete dus is er radiator folie achter en is zijn huis voldoende geïsoleerd?

Eerst even op Alpha wachten als Topic starter....

G.Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:43

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door G.Pieters »

Ik weet niet of het probleem is opgelost .Maar wat ik hier lees over ontluchten of folie Heeft er niks mee te maken. Als je ketel een dag van te voren nog goed heeft gewerkt heeft het daar niks mee te maken. Als er in een radiator( ik noem het een kachel) Lucht in zou zitten heeft dat geen invloed op de ketel af andere kachels. alleen als die kachel in de kamer zou hangen. Je kan heel vaak controleren of daar lucht in ziet , om te voelen bij het ontluchtings kraantje zit of daar de kachel ook warm word. Als de kachel geheel warm word is er bijna nooit lucht aanwezig in die kachel. Er is wel circulatie in het systeem, Maar niet voldoende ik zie het toch als een circulatie probleem( de pomp kan het niet goed meer aan. het kan ook nog zo zijn dat de rookgas afvoer gedeeltelijk is verstopt En dat dan de ketel zijn warmte niet snel genoeg kwijt kan Maar dan zal de gehele ketel uitslaan en niet meer branden. Maar er kan wel degelijk lucht in de pomp zelf zijn gekomen Maar geen noot die kan je zelf ook ontluchten.. Dat kan via de grote moer of bout die je ziet in de pomp.Pak een grote schroeven draaier en draai de bout heel voorzichtig losser doe het wel heel voorzichtig omdat als de ketel aan het werk is warm water in zit. < als er lucht in de pom zou zitten zou je het kunnen horen en zien dat de lucht uit de pomp ontsnapt. Maar doe het heel voorzichtig, Wnt je kunt je zelf verbranden. zet ook voor de zekerheid een emmer er onder.na dit gedaan te hebben draai je die moer weer goed vast. desnoods doe je het nog een of twee keer tot al de lucht uit de pomp is.Bij vullen hoef alleen als de druk in de ketel onder de 08 of 0,9 is, maar dan zal de ketel ook niet meer gaan branden. het besten is dat de druk in de ketel rond de 1.4 a 5 staat. als je er te veel water in doet, zal het overdruk ventiel gaan werken en het overtollige water uit installatie verwijderen.als er lucht in de pomp zit zal de circulatie ook worden belemmert en de ketel snel te heet worden. Doe dit alles heel voorzichtig. want kans op letsel is wel degelijk aanwezig . Als de ketel niet van je zelf is om bv dat je het huis huurt zou ik hun naar het probleem laten kijken door een cv monteur en er niet zelf mee te gaan werken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat is een grote lap tekst.

Alleen denk ik dat degene voor wie je het schrijft het toch niet leest.

G.Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:43

Re: CV ketel: Temperatuur stijgt langzaam

Ongelezen bericht door G.Pieters »

Dat denk ik ook Crazyme dat die persoon het nooit leest. Die persoon had ook kunnen laten weten of het probleem al was opgelost. Dat had wel zo netjes geweest.Het probleem is al vanaf 1 maart dus tijd genoeg gehad voor een reactie.

Gesloten