LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Rest mij de vraag of de tuin deze gaten al had voordat TS er zand overheen heeft gegooid. Zo niet, dan lijkt me dat dus het probleem van TS.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als dit verhaal waar is , ??? is onmiddellijk bouw en woningtoezicht van de gemeente inschakelen . Die moeten dit onderzoeken ,wegens de veiligheid van personen etc.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door Brahms »

Brieven aan de redactie programma Radar kun je sturen naar:

AVROTROS
T.a.v. Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

Let op: vermeld ook je telefoonnummer en e-mailadres. Stuur ons geen originele documenten. Als je belangrijke documenten wilt opsturen, maak daar dan altijd eerst kopieën van en stuur die op. Radar is niet verantwoordelijk voor eventueel verlies van documenten.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

gosewijn schreef:Als dit verhaal waar is , ???
Denk het wel; bij mijn schoonzus en toenmalige zwager, die daar in de buurt woonden, heb ik ook wel zoiets gezien.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wijs WBV Samenwerking even op dit forum. Ze zullen niet blij zijn dat hun naam hierdoor slecht in de openbaarheid komt. In het algemeen heb ik in mijn zeer vele contacten met deze WBV ze altijd ervaren als een zeer goede WBV voor de bewoners. Maar, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Dit is er zoëen.

Mogelijk dat door deze publiciteit WBV Samenwerking nu wel gaat werken aan een afdoende oplossing van het probleem en zal een gang naar de Huurcommissie of Bouw en Woningtoezicht van de Gem. Vlaardingen niet nodig zijn.

G.Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:43

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door G.Pieters »

Besten Mensen. Ik heb een voorbeeld brief gevonden hier op Radar. Ik wilden U hier in dit bericht om wat advies vragen.
Zo wilden ik er ook bij zetten en eisen dat de reeds geleden schaden en de ontstaande schaden op hun wil verhalen.
Omdat Woningstichting Samenwerking vanaf April 2013 hun verantwoordelijkheid Niet heeft genomen en uitgevoerd.De brief die ik hun gaat sturen staat hier bij Radar bij voorbeeld briefen bij Huis en tuin als ik me niet vergist De brief ga ik wel aangetekend naar hun versturen. Zo wilden ik de brief ook per E-Mail versturen en ook naar De gemeente Vlaardingen . en Huurcommissie en bouw en woningtoezicht en het Dagblad AD Rotterdam. Zodat Samenwerking kan zien dat ik er hun ook bij betrek > Verders sta ik open voor nog meer Raad BVD Gerrit Pieters

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

G.Pieters
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:43

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door G.Pieters »

Leo dat samen met je buren doen gaat niet op.heb ik al meerdere malen gedaan. En als het er dan op aan komt zeggen en doen ze niks meer, reageren ze zelfs niet meer. wel weer als er bij hun een gat gevallen is, dan komen ze weer bij mij zeuren en klagen. Dan zeg ik, dat had je toen moeten doen. en nu niet zeuren tegen mij

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

G.Pieters schreef:Leo dat samen met je buren doen gaat niet op.heb ik al meerdere malen gedaan. En als het er dan op aan komt zeggen en doen ze niks meer, reageren ze zelfs niet meer. wel weer als er bij hun een gat gevallen is, dan komen ze weer bij mij zeuren en klagen. Dan zeg ik, dat had je toen moeten doen. en nu niet zeuren tegen mij
Buren kunnen het misschien beter betalen dan jij; hoe is het bij de andere buren??

Er in getrapt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2018 14:07

Re: Zink gaten in de tuin op gevaarlijke plaatsen

Ongelezen bericht door Er in getrapt »

Beste forum lezers.

Verzakkingen langs gevels komen bijna altijd doordat de grond onder de fundering en de kruipruimte ook verzakt is door het ophogen dat ze gedaan hebben voordat er gebouwd werd. Door de druk op de veengrond, dat net een spons is die je uit kunt knijpen, zakt de grond, en dus je tuin met allers dat daar op staat, naar beneden.
Er ontstaat een holle ruimte onder fundering en de kruipruimte verandert in een zwembad.
Je kunt wel begrepen dat al het zand langs de gevel gewoon de kruipruimte inspoelt als het bijvoorbeeld hard regent.
Er zijn 2 oplossingen: de eigenaar vult de kruipruimte weer op met licht materiaal, bijvoorbeeld kleikorrels. Sommige verhuurders doen dat.
Of de bewoner zorgt dat er zelf voor dat er geen zand de kruipruimte in kan spoelen.
Dat kan op 2 manieren: als het zand niet al te erg gezakt is de fundering vrijgraven, zoveel mogelijk zand er onder "trappen" , daar dikke antiwoteldoek op leggen in een L vorm, tot bovenkant van de tuin, de korte zijde van de L ook zo breed mogelijk maken. Dan ben je er voorlopig van af.
Als het meer dan 40 cm verzakt is (hard) houten schotten tegen de gevel aan monteren die mee kunnen zakken (of heel diep in graven) .
Het is een beetje jammer dat hoveniers dit bijna nooit adviseren bij de mensen voordat ze een mooie tuin aanleggen in een gebied dat bekend staat om verzakkingen. Het kost natuurlijk wel wat extra, maar je bent er voorlopig vanaf.

Gesloten