LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunstof kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
markoing
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 15:00

kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door markoing »

Wij hebben kortgeleden kunstof kozijnen laten plaatsen door de firma Damen en Groen, toen wij het garantie certificaat ontvingen stond daar een verassing in, dat bij verkoop van de woning de garantie niet overgaat naar de nieuwe bewoner.
Ik ben gelijk in de pen geklomen om dit te weerleggen omdat nergens in de garantie voorwaarden expliciet dit vermeld staat.
Echter in artikel 4 van de verkoop overeenkomst staat een onopvalende zin waarin staat dat:

Voorwaarden en koopovereenkomst zijn op naam en gaan niet over op nieuwe bewoners.

Kortom we hebben deze kozijnen aangeschaft om bij verkoop geen problemen te krijgen met achterstallig onderhoud echter vrees ik dat we hebben zitten te slapen want de bedoeling was dat de eventuele nieuwe koper kozijnen met garantie zou hebben wat helaas nu niet het geval is.
Dus let op dat de firma DAMEN en GROEN bij verkoop van de woning de garantie op het geleverde opheft.

Kortom een dure les.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Garantie is enkel overdraagbaar als dat is aangegeven. De volgende koper van uw huis heeft geen overeenkomst en kan dus ook geen garantie claimen bij Damen en Groen. Dat het nu expliciet vermeld staat is ter veduideling, maar had niet gehoeven.

stofzuigertje

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U behoud de garantie dus bij problemen ooit moeten ze niet zelf maar U het even melden en vragen voor herstel....

Er zit garantie op product en of het nu Uw huis is waar je woonde of verhuurde, kunnen ze niet gelijk zien.
Als je niets had gemeld was er op mijn manier totaal geen probleem geweest.

Wel goed om ook voor mij eens te kijken want ik weet het ook niet zeker of dit wel mag.
Garantie hoorde op product te zitten en niet op een koper.

markoing
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 15:00

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door markoing »

Ik ben waarschijnlijk te oud om dat te begrijpen maar volgens mij geef je garantie op een geleverd product en dan maakt het mijn inzien niet uit we het betaald heeft zit tenslotte nagelvast aan een woning
En garantie op mijn naam is behoorlijk uniek

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door riddert »

markoing schreef:Ik ben waarschijnlijk te oud om dat te begrijpen maar volgens mij geef je garantie op een geleverd product en dan maakt het mijn inzien niet uit we het betaald heeft zit tenslotte nagelvast aan een woning
En garantie op mijn naam is behoorlijk uniek
Wat maakt het jou overigens uit of de volgende bewoner van je huis garantie heeft op de kozijnen? Ik geloof ook niet dat het een extra verkoopargument is voor een woning als er nog een paar jaar garantie op de kozijnen zit. Daarnaast; wat verwacht je dat er defect gaat raken aan een kozijn?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het staat toch in de voorwaarden. U noemt zelf artikel 4 en ja de voorwaarden stasn vaak in kleine lettertjes maar die zijn ook (eventueel met een leesbril) gewoon leverbaar. Er moet waarschijnlijk op een product een wettelijke garantie zitten. Aan de extra garantie mag de leverancier gewoon zijn voorwaarden stellen

stofzuigertje

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kozijn moet elk jaar gesmeerd worden om niet kapot te gaan, die sluitingen werkende in zacht plastic.....

En ook goede montage want bij foute montage kan een raam of deur klemmen, glas barsten dus genoeg mogelijkheden als ze bij plaatsing fouten maken.
Helaas ervaring mee bij anderen die hulp vroegen... het werd weg halen en opnieuw monteren want ik zag dingen.... dat durf ik niet eens te doen!

Dus garantie is vooral eerste jaar belangrijk en kijk de eerste maanden of alle ramen en deuren goed en soepel open gaan nu er nog garantie is.
Ook even vragen hoe je moet smeren en met welk product... dan kunnen ze niet zeggen dat je het niet goed hebt gedaan.....
Ook ik zal dit daarom vragen hoewel ik het al weet.....

Vaak is garantie afschuiven bij bepaalde handelaren helaas gebruikelijk...
Deze firma is voor mij onbekend.

F. Groen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2016 22:26

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door F. Groen »

beste,
jammer dat u dit ventileerd op dit Forum, u heeft de voorwaarden ingezien en tot de conclussie gekomen dat het vermeld staat.
deze regel staat net zo vermeld als alle andere punten, hadden wij deze zin vet gedrukt moeten maken?
dit lijkt mij niet
u heeft garantie tot dat u uw huis verkoopt, dit heeft een reden, wij hebben aan u verkocht , de nieuwe bewoners kennen wij niet.
ik wil u ook een voorbeeld geven: bij 2 oudere mensen een schuifkiep pui verkocht, werk alleen als deze niet continu wordt gebruikt, anders dient men voor deuren of een standaard schuifpui te kiezen.
onze klant gebruikte hem niet veel, na verkoop kwam er een gezin met 4 kinderen en 3 honden te wonen, binnen 3 jaar was de pui aan zijn eind, wij hebben hem moeten vergoeden vanwege de garantie, vandaar het artikel dat garantie niet over gaat naar nieuwe bewoners, ik hoop dat u nu iets meer begrip toont.
ik vind het verder jammer dat u uw gram haalt door dit op internet te melden en hopen dan ook dat u dit zou willen verwijderen, u brengt ons hier schade mee toe.
ik weet niet wie u bent anders had ik u persoonlijk benaderd.
met vriendelijke groet, freek Groen

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die schade zal wel meevallen, nu er immers slechts gesproken wordt over jullie voorwaarden.

Overigens heb je nu een jaar na dato zélf het topic weer actueel gemaakt...

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Apart, ik heb ook een schuif/kiep pui, mag ik blijkbaar niet continu gebruiken.

Maar hoe vaak dan wel? Één keer per dag, één keer per week?

Hij is overigens niet door u geleverd en geplaatst. Misschien scheelt dat nog.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

ERGO ... oppassen bij bestelling van kozijnen!

Mijn kozijnenleverancier heeft bij voorbeeld standaard overdraagbare garantiecertificaten

http://twentsekozijnenhuis.nl/diensten/garantie.html

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Brainless »

Mijn vriendin heeft een schuif/kiep pui... al jaren en met veel gebruik.
Nog steeds heel.
Maar volgens u verkoopt u deze niet aan een gezin met kinderen?
Omdat ze daar niet tegen kunnen?

Verkoopt u wel kozijnen/voordeuren aan gezinnen met kinderen of ook alleen aan bejaarden (zonder rollator).?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kwaliteit verschil misschien . Is toch netjes dat leverancier dit bij verkoop meld.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Brainless »

gosewijn schreef:
04 apr 2019 12:21
Kwaliteit verschil misschien . Is toch netjes dat leverancier dit bij verkoop meld.
Blijkbaar niet bij verkoop maar na installeren, zichtbaar op het garantiecertificaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een schuif/kiep geen 10 jaren mee kan gewoon 1 jaar garantie geven of niet leveren.

Als Opa & Oma plotseling op de kleinkinderen moeten passen, en iets ruiger deze gebruiken....
Dan is het nog steeds dezelfde eigenaar maar ik weet dat sommige na verkoop woning even bij hun ouders kwamen in wonen tot het nieuwe huis klaar is.... en dat werd iets langer.

Wel kun je opnemen bij normaal gebruik, een Cafe of zo zou ik ook uitsluiten!
En ook dus niet op vakantie parken plaatsen waar soms 2x per week andere huurders in zitten.
Freek Groen kan dus dit niet aan verhuurders leveren op deze manier!

Als je Schuif Kiep niet stevig genoeg is alleen de Schuif leveren!

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die ‘oudjes’ met schuif/kiep pui zullen maar ineens inwoning krijgen met kinderen en honden. Zijn ze wel in de aap gelogeerd, dat dat ding eigenlijk niet gebruikt mag worden. :lol:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Brainless schreef:
04 apr 2019 12:38
gosewijn schreef:
04 apr 2019 12:21
Kwaliteit verschil misschien . Is toch netjes dat leverancier dit bij verkoop meld.
Blijkbaar niet bij verkoop maar na installeren, zichtbaar op het garantiecertificaat.
Garantie lees je van te voren ,niet achteraf.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door berndv »

Brainless schreef:
04 apr 2019 12:38
gosewijn schreef:
04 apr 2019 12:21
Kwaliteit verschil misschien . Is toch netjes dat leverancier dit bij verkoop meld.
Blijkbaar niet bij verkoop maar na installeren, zichtbaar op het garantiecertificaat.
nee hoor, lees de OP maar:
markoing schreef:
05 apr 2018 15:15
Echter in artikel 4 van de verkoop overeenkomst staat een onopvalende zin waarin staat dat:

Voorwaarden en koopovereenkomst zijn op naam en gaan niet over op nieuwe bewoners.
Ts heeft dus de verkoopovereenkomst niet doorgenomen, aangezien het ook daar gewoon vermeld stond. Wat er onopvallend aan zou zijn weet ik niet, waarschijnlijk stond het verstopt tussen artikel 3 en artikel 5.

Chrissie149
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2019 12:17

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Chrissie149 »

ik wil graag jullie mening horen over het voorval wat zich in mijn nieuwe woning voordoet:

begin dit jaar (februari) hebben de vorige bewoners de kozijnen laten vervangen op aandringen van de makelaar. Wij zijn er bij koop (mei) vanuit gegaan dat dit prima geregeld is en omdat het nog zo kort geleden geplaatst is dat het wel goed zou zitten ook met eventuele garantie. Nu is het zo dat het kozijn wat op zolder geplaatst is niet verankerd zit, totaal niet vast staat. als je het raam open of dicht doet beweegt de hele wand. Als je tegen de wand aan duwt kun je het nog net niet eruit duwen.

wij hebben Damen en Groen benadert om te kijken naar een oplossing die geven niet thuis en zeggen dat ik nergens recht op heb. Maar ze hebben geen degelijk product geleverd, er komen ineens allemaal scheuren naar voren in de muren grenzend aan het geplaatste kozijn. Als het dadelijk gaat stormen o.i.d. dan ligt misschien mijn wand inclusief kozijn beneden in mijn tuin..

Verkopers waren niet op de hoogte van persoonsgebonden garantie. Ik dus ook niet. Maar ze willen niet eens komen kijken, of een oplossing bieden. Een gesprek is niet eens mogelijk want ze gooien het gelijk op de persoonsgebonden garantie.

Ik denk dan, als je dit in je voorwaarden zet dan moet je al een aantal keer meegemaakt hebben dat je producten die je levert toch niet helemaal goed zijn.. dit kan ook aan mij liggen hoor..

ik hoor graag wat jullie hierover denken

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Was het bedrijf wat de kunststof kozijnen plaatste aangesloten bij VKG. Dat is de branche/vakvereniging. Indien het bedrijf daar aangesloten zou zijn, dan zijn de voorwaarden van de VKG van toepassing. Die zijn te vinden op de website van deze organisatie.

Gesloten