LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Er in getrapt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2018 14:07

Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Er in getrapt »

Onlangs werd ik terwijl ik aan het werk was langs de weg aangesproken door een jongedame in een mooie VW bus.
Zij vertelde me dat ze van een beurs kwam en dat ze demonstratie modellen van gereedschap over had.
Ze mocht dit verkopen voor een fractie (21%) van de werkelijke waarde. Dat is precies het bedrag van de btw en die kan je terug vragen als je ondernemer bent.
Zij vertelde dat ze voor Mamut Tools werkte en liet een mooie website zien waar ook duur merkgereedschap op stond. En dat ze ook aan grote bedrijven leverden enz.
Ik kon een hele set kopen , motor heggeschaar, motor hogedruk spuit, gereedschap wagen, accuboormachine, aggregaat, enz.
Alles nog nieuw in de verpakking en het zag er gelikt uit.
Als ik even pinde kon ik het gelijk overnemen.
Ik zou een officiele factuur per mail ontvangen.
In de veronderstelling dat ik het ook wel terug kon geven als het niets zou zijn ben ik er op in gegaan.
Ik moest na de betaling een handgeschreven factuur ondertekenen en ook de pin bon.
Toen ze weg was alles nog eens goed bekeken.
En ook de website gecheckt.
Er stonden idd dure artikelen op, en ook onbekende merken met hele hoge advies prijzen.
Wat ik gekocht had was van onbekende merken.
Die even gegoogled. Kortom , veel te veel betaald.
Op de website kan je niets bestellen.
OP de (nep) factuur stonden de algemene voorwaarden aan de achterkant.
op de Pin bon staat dat je afziet van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen enz.
Het tel. nr dat op de website staat wel gebeld, er werd zowaar opgenomen, was alleen voor garantie gevallen. Verkopers zijn allemaal zzp-ers en daar hadden ze niets mee te maken.
Echte factuur nooit gehad.
(Uiteindelijk denk ik dat het de opzet is dat ze de advies prijzen die op hun website staan op de factuur zetten die ik nooit gekregen heb, en dat je de 21% btw die je eigenlijk echt betaald hebt, terug kan vragen als ondernemer, m.a.w. dan betaal je niets en ben je ook nog eens aan het frauderen, maar ik weet niet of dat administratief had gekund, kloppen doe het in ieder geval niet.)

Aangetekende brieven verzonden , die komen gewoon retour.
Kortom: IK BEN ER IN GETRAPT. stom, stom,
Dus pas op met verkopen op straat , langs de weg, op je werk, enz.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2019 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door yan »

Bekende "Truc" echter meestal uitgevoerd met "dure" pannen of messen sets.
Blijkbaar is dat te bekende geworden en proberen ze het nu met gereedschap.

Helaas mag iedereen zelf zijn prijs bepalen en u bent akkoord gegaan met de prijs die ze toen vroeg, zonder het goed te onderzoeken.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij mij is het vorige zomer ook geprobeerd. Ik werd op een parkeerplaats aangesproken door twee keurige (al dan niet echte) Italianen in een luxe (huur)auto. Ze kwamen van een modevakbeurs (in mijn woonplaats?) en waren verkeerd gereden; ze moesten naar Schiphol om terug te vliegen naar Milaan. Ik heb ze netjes de weg gewezen en als dank kreeg ik een prachtig zijden pak en een mooie jas aangeboden, daar hadden ze toch niets meer aan. Dank heren. Maar of ik dan een iPad als cadeautje/souvenir voor zijn jarige zoontje wilde kopen. Dag heren!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Grappig dat ze met zo’n oud verhaal:” ik kom van een beurs en dit is over” er nog steeds in slagen mensen in de luren te leggen.

Ik zie mijn vader zo’n vijftig jaar geleden nog in dat verhaal trappen, hoewel ik hem waarschuwde. Maar ja de omzetbelasting was toen wel wat lager.:-))

Er in getrapt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2018 14:07

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Er in getrapt »

Schijnbaar ben ik niet de enige die er in nog steeds intrapt, ze zeggen (liegen?) dat ze 70 verkopers hebben....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door scontra »

Er in getrapt schreef:Onlangs werd ik terwijl ik aan het werk was langs de weg aangesproken door een jongedame in een mooie VW bus.

Zij vertelde me en vertelde me en smoesde nog wat, lachte steeds liever en vriendschappelijker en ik liet mij van alles en nog wat aanpraten door de woorden die er van tussen haar mooie rood gekleurde lippen kwamen.

Kortom: IK BEN ER IN GETRAPT. stom, stom,
Dus pas op met verkopen op straat , langs de weg, op je werk, enz.
Je weet dat je niet zomaar met vreemde meisjes langs de weg moet aanpappen, ook al lijkt het aanbod nog zo aantrekkelijk, er komt toch altijd geduvel van. :idea:

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toen ik onlangs bij een klant binnen zat kwam een zigeuner binnenlopen. Ook met een VW bus gekomen vol met gereedschap dat teveel geladen was. Tegen een mooi bod mocht het overgenomen worden. Nu verkoop ik zelf o.a. gereedschap en dat wel uit het topsegment met factuur en garantie en de prijzen die ik over en weer hoorde gaan waren flink hoger. Mijn voordeel was dat deze zigeuner niet kon lezen en schrijven, dus in zijn bijzijn kon ik de gegevens checken op waarheid. Een hotmail mailadres die niet bestond. Een winkel in huishoudartikelen in Luik als postadres. Mijn klant moest zelf de factuur schrijven omdat de 'verkoper' de avond ervoor teveel gezopen had en niet helder kon schrijven (zijn eigen woorden).
Mijn klant was zo enthousiast dat hij er volledig instonk. Toen ik vlak voor de betaling marktplaats liet zien met de de verkoopprijzen daar werd hij pas wakker.

Mensen zijn zo makkelijk te foppen. Beetje slijmen, mooi verhaaltje en men trapt er in. Dit gebeurde 25 jaar geleden al toen ik op straat aangesproken werd om geluidsboxen te kopen en nu gebeurt dat nog steeds. En zo lang mensen er in blijven trappen zal het over 25 jaar nog steeds bestaan.

Mechteld
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2018 15:58

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Mechteld »

Ook mijn vader is op deze manier opgelicht. Aardige dame die haast heeft om haar vliegtuig te halen en de spullen van een beurs kwijt moet. Mijn vader heeft veel te veel betaald voor goedkoop merkloos gereedschap uit China. Alles te vinden op de site toolsforeveryone.eu. Zodra je op merkprodukten klikt loopt de link dood.

Koopt nooit zomaar aan de deur of op straat zonder eerst gedegen onderzoek te doen.

CR91
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:00

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door CR91 »

Enkele weken terug stond er ineens een man naast me in de tuin tijdens het grasmaaien. Mooie nieuwe zwarte MB Vito bij zich en een net voorkomen. Deze man bood mij nieuw gereedschap aan van Hitachi en Bosch tegen een hele dikke prijs. Toen ik met hem meeliep naar zijn auto kwam de klep open en daar lagen zo op het eerste gezicht wel 10 accuboormachines en tig ander handgereedschap zoals afkortzagen, handcirkelzagen etc.

Hitachi accuboormachine voor jawel, 675 euro's, een kans die ik moest pakken volgens deze "verkoper". Toen ik hem opmerkte dat ik alles van Hilti had kon ik zo mijn oude gereedschap erop in ruilen voor een gepast bij te betalen bedrag. Aangegeven dat ik dat niet wou. Echter toen ik hem vroeg wat een accuboormachine, handcirkelzaag en afkortzaag samen moesten kosten kon hij mij handjeklap voor 1500 euro alles aanbieden. Hier stond ik eerlijk gezegd in twijfel, en dat had die beste man door. Zonder ook iets te zeggen zakte hij naar 1250, gelijk aftikken. Echter toen ik zei dat ik er wel oren naar had mocht ik zelf aangeven wat ik er voor geven wou, hierop heb ik geantwoord geen ruzie te willen aangezien hij die extreme bedragen noemde. Uiteindelijk een bod gedaan van 400 euro. Hierop begon het schuim in zijn mondhoeken te komen van woede. Na veel geraas en onbegrip kreeg ik 3 items voor de "extreem goede" prijs van 550 !!! Ja, 1 accuboormachine voor 675, en een accuboormachine, handcirkelzaag en afkortzaag voor 550?!?!?

Wat mij daar bij ook opviel dat hij geheel zwarte hitachi machines verkocht, nog nooit eerder gezien.

Ik heb de man na een klein half uur vriendelijk doch dringend verzocht te vertrekken omdat hij steeds meer opdringerig en agressiever leek te worden. Ook gelijk medegedeeld dat ik die gladgestreken kop van hem hier niet terug hoeft te komen.

Man rond de 60, half duits accent in een Nederlandse mb Vito van 2017/2018.
Heeft een kaartje afgegeven van Service Center in Soesterberg

Groet

ReinierD62
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2018 15:56

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door ReinierD62 »

Net zaterdag om 15:30 aangesproken in buitengebied Nunspeet door twee man in mercedes gesloten witte bestelwagen. Op zoek naar kleine dhz zaak want gereedschap bij zich. Gewezen op Praxis, nee dat was de concurrent vlgs de man of ik dan mensen wist die gereedschap nodig hadden. Ben door gefietst want die riekt naar zoektocht slachtoffer voor oplichting. Zaterdag eind van de middag zoeken naar kleine dhz zaak in buitengebied Nunspeet en dan een visite kaartje tonen met merknamen gereedschap.

WammesBlit
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2019 14:57

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door WammesBlit »

Zelfde praktijken NU in NoordLimburg, onder de naam TOOLSforeveryone. Heb auto klem kunnen rijden na korte achtervolging. Persoon begon meteen te snauwen over schending van privacy en dergelijke toen ik foto's maakte. Kreeg een kaartje van het "wereldwijd opererende bedrijf". Website is een lachertje, knip en plakwerk. Telefoon wordt niet aangenomen maar doorgeschakeld naar berichtenservice, adres is een woonbuurt met 5 onder 1 kap huizen enz enz. Jammer dat mijn vader (93jaar) al slachtoffer is geworden. Je kunt er helaas vrijwel niks tegen beginnen. Maar zilverkleurige Mercedes Vito met kenteken [Tekst verwijderd] met daarin licht getinte jongedame van een jaar of 30 zijn met foto in onze burgerWhatsapp-groep geplaatst.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2019 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Hansi
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2019 12:02

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Hansi »

Nu blijkbaar actief in het midden van het land. Afgelopen vrijdagmiddag heb ik me laten oplichten in Leerdam. Een jongeman, Jan Jaap Schaap, verkocht mij een afkortzaag voor € 300 die overal slechts € 119,- kost. Zelfde verhaal: spullen die over waren van een beurs en anders bij de douane achtergelaten moesten worden omdat hij ze niet mee terug mocht nemen naar Basel. Hij moest zijn vliegtuig om 21 uur halen en had haast. Hij zei dat hij bij zijn vader in de zaak werkte en reed in een witte Mercedes bus, gehuurd volgens hem. Hij had daarin aggregaten en gereedschappen volgens hem ter waarde van wel € 40.000 die hij voor € 3000 mocht verkopen en zocht een klusser die hij daarmee blij kon maken. Uiteindelijk heeft hij alleen zichzelf blij gemaakt, hoe stom kon ik zijn! Zijn email adres en bankrekeningnummer op naam van F Cheng heb ik wel, maar of daarmee deze oplichter te traceren valt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door berndv »

Hansi schreef:
12 jun 2019 12:20
Nu blijkbaar actief in het midden van het land. Afgelopen vrijdagmiddag heb ik me laten oplichten in Leerdam. Een jongeman, Jan Jaap Schaap, verkocht mij een afkortzaag voor € 300 die overal slechts € 119,- kost. Zelfde verhaal: spullen die over waren van een beurs en anders bij de douane achtergelaten moesten worden omdat hij ze niet mee terug mocht nemen naar Basel. Hij moest zijn vliegtuig om 21 uur halen en had haast. Hij zei dat hij bij zijn vader in de zaak werkte en reed in een witte Mercedes bus, gehuurd volgens hem. Hij had daarin aggregaten en gereedschappen volgens hem ter waarde van wel € 40.000 die hij voor € 3000 mocht verkopen en zocht een klusser die hij daarmee blij kon maken. Uiteindelijk heeft hij alleen zichzelf blij gemaakt, hoe stom kon ik zijn! Zijn email adres en bankrekeningnummer op naam van F Cheng heb ik wel, maar of daarmee deze oplichter te traceren valt?
En waar zit hem de oplichting in? U koopt iets, spreekt een prijs af, betaalt de prijs, krijgt spullen geleverd en nu komt u er achter dat de artikelen elders veel goedkoper gekocht kunnen worden. U heeft spijt van uw aankoop, wat ik mij goed kan voorstellen. Het verhaal omtrent de verkoop is wellicht niet heel netjes, ik vind het zelfs misleidend (niet het juridische misleiding).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als jij betaald hebt wat hij gevraagd heeft en je hebt gekregen wat hij je heeft laten zien is het toch geen oplichter.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die verhalen zijn al zo oud als de weg van Kralingen. Ook mijn vader stapte daar een jaar of zestig geleden al in.

Maar ja, met zo’n grote korting gaat het verstand op nul.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door piet987654 »

Dit is iets wat ik wellicht nooit zal begrijpen. Bent U toen U naar ging van huis gegaan met de gedachte:
Dadelijk koop ik van een straatverkoper een heleboel gereedschap???? NEE ?? Waarom dan toch gekocht???
Als ik van huis ga om te werken ga ik geen winkel binnen, want daar werk ik immers niet.
Ga ik van huis om in winkel A iets te kopen. dan ga ik niet bij winkel B naar binnen.
Verkoop praatjes hebben bij mij totaal geen effect. ik begrijp echt niet waarom iemand iets koopt dat
ze niet van plan waren te kopen toen ze van huis gingen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mamut Tools: kofferbakverkoop gereedschap

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De bekende woordjes korting en bijna gratis. Het denkvermogen gaat uit en de hebberigheid neemt de overhand.
Vorig jaar stond ik bij een klant toen een zigeuner binnen kwam met eenzelfde soort verhaal. Teveel geladen, moest weg, mocht niet meer terug, bla bla bla.
Terwijl zij aan het praten waren kon ik mooi googelen. Dat vond de zigeuner niet leuk. Uiteindelijk een visitekaartje in handen gekregen. Mailadres van via hotmail en op het opgegeven adres stond een heel ander bedrijf ingeschreven.
Het mooiste van alles, zijn gereedschapswagens waren nog duurder dan diegene die op verkoop. Met dat verschil dat wij netjes een factuur sturen en dat er binnen 30 dagen betaald mag worden en dat er levenslange garantie op zit.

Gesloten