LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woningtoewijzing woningnet utrecht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Ron8160
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2018 16:29

woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door Ron8160 »

Ik sta 19 jaar ingeschreven als woningzoekende bij woningnet regio utrecht ik weet dat de regels verandert zijn verleden jaar maar hoe kan het dat ik in andere gemeentes wel in aanmerking kom voor goedkopere woningen en niet in de gemeente waar ik een huis wil

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door kweenie »

Gebrek aan woningen...

Ron8160
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2018 16:29

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door Ron8160 »

nee staan regelmatig woningen hier maar dan word gezegd je zit boven de loongrens

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Er zijn duidelijke regels over wat de huurgrenzen zijn.
Als u een riant loon binnenhaalt zeg bijvoorbeeld 40.000 op jaarbasis, dan gaat u echt geen woning krijgen die naar 300 in de maand kost.
Als u een specifiekere uitleg wil zullen we ook meer details moeten horen, op basis van jaarsalaris is vaak makkelijk terug te vinden in welke categorie u moet gaan zoeken

Ron8160
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2018 16:29

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door Ron8160 »

ik weet waar ik op moet reageren maar waarom het buiten eigen gemeente wel kan een woning van bv van 650 euro en de gemeente waar ik woon niet die woningen van 300 zoek ik niet en die zijn er al niet meer

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door witte angora »

Ron8160 schreef:nee staan regelmatig woningen hier maar dan word gezegd je zit boven de loongrens
Nou... per week in een hele provincie ongeveer 100... Dat kan ik niet echt veel noemen.

stofzuigertje

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga halve dagen werken en je zit in de goedkopere groep.....

Je komt dan wel voor voordeliger huis in aanmerking en zodra je voordeliger huis hebt weer volle weken gaan werken!

Ja, beetje vreemd advies maar dat is enige wat je met je huidige inkomen kunt doen.
Jongeren met zeer laag jeugd loon of mensen met laagste uitkering krijgen deze woningen en dat wil je toch niet?

Wonen word duurder en alleen in Schokproef Groningen zijn nog enkele voordelige dorpen waar betaalbare huurwoningen voor jou leeg staan....
De kans dat je dat wil, vermoedelijk nihil.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sterkte met zoeken. Met 19 jaar inschrijfduur zou je toch wel een hoekwoning moeten kunnen bemachtigen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:Gebrek aan woningen...
Dankzij alle regeltjes waar zo gek op zijn in Nederland waardoor het zo lang duurt voordat een project kan starten. En de nimby's natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:Sterkte met zoeken. Met 19 jaar inschrijfduur zou je toch wel een hoekwoning moeten kunnen bemachtigen.
Zou je denken? Volgens mij kom je nog net in aanmerking voor een 'appartement' op drie hoog achter.

stofzuigertje

Re: woningtoewijzing woningnet utrecht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Slechts 19 jaren roepen ze in Amsterdam??????

Gesloten