LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontraceerbaar geluid in woning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Mvdlip
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2018 12:36

Ontraceerbaar geluid in woning

Ongelezen bericht door Mvdlip »

In het huis van mijn ouders is sinds een paar maanden een vervelend geluid te horen, dat niet te vinden lijkt. Ze wonen in een eengezinswoning. Er zijn door de woningbouwvereniging (het betreft een huurhuis) al diverse acties ondernomen.

De CV ketel en verwarmingsbuizen zijn schoongemaakt dit veroorzaakte aanvankelijk een piep. Deze is nu weg. Maar er blijft nog een laag zoemend geluid over. Het is er de hele dag maar erger in de avond en hoe lager het wordt hoe erger. De woningbouw zegt verder niets te kunnen doen, behalve een duur geluidsonderzoek dat mijn ouders zelf zouden moeten betalen.

Ook is gekeken naar de zonnepanelen, die zouden het niet veroorzaken. Inmiddels staan deze geheel uit.

Mijn ouders worden er inmiddels wanhopig van. We hebben nu verschillende offertes aangevraagd voor een geluidsonderzoek. Maar ik zou graag horen of er hier nog aanvullende ideeen of tips zijn.
Mijn ouders staan op het punt om tijdelijk elders te gaan wonen.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Ontraceerbaar geluid in woning

Ongelezen bericht door piet987654 »

Het is erg vervelend dat er een geluid te horen is wat niet iedereen hoort. In veel gevallen kunt U zelf uitzoeken waar het vandaan komt.
Zorg eerst dat er een persoon aanwezig is die het betreffende geluid hoort, Schakel nu de hoofd schakelaar van de stroom uit. Is het dan weg??
Schakel dat een voor een alles weer in totdat U de oorzaak vind. Is het niet weg?? Vraag dan even bij uw buren of U even mag komen luisteren.
Of loop als het echt helemaal stil is buiten (zo rond een uur of 6 's morgens) eens door uw tuin of op straat en probeer uit te vinden waar het
vandaan komt. Op deze manier kunt U wellicht een duur onderzoek besparen. Zonnepanelen staan helemaal uit ??? Lijkt mij onmogelijk.
Immers zolang er licht op valt leveren die dingen stroom, waarschijnlijk bedoelt U dat U het kastje wat erbij hoort heeft uitgezet.
Heeft U al eens geluisterd naar het regelkastje wat daarbij hoort??? Het zal niet het eerst kastje zijn dat bromt. lees de volgende link maar eens goed.

https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/for ... nnepanelen

klik hierop of kopieer deze regel naar uw browser.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ontraceerbaar geluid in woning

Ongelezen bericht door Brahms »

Denk aan opladers, boiler, ventilatie systeem, aquarium, deurbel, alarmsysteem, koelkast, vriezer, dimmers.
Hoort iedereen het geluid ?
Hoor je het geluid in de hele woning ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ontraceerbaar geluid in woning

Ongelezen bericht door sylvesterb »

En de conclusie in deze uitzending was dat er geen geluid meetbaar was.

Echter moesten de buren, op kosten van de klager, de omvormer voorzien van rubbers.

De klager (hadden na elkaar veel aankijken) opeens geen last meer van het geluid. Echter was de conclusie dus dat de omvormer geen geluid maakte, ook lage tonen zijn meetbaar.

Gesloten