LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stormschade schutting

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bryanvdh
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2018 12:12

Stormschade schutting

Ongelezen bericht door Bryanvdh »

In januari heeft er een grote storm gewoed, wat er toe heeft geleid dat onze schutting op instorten staat. De palen zijn losgetrild van de bodemplaat, incidenteel heb ik een balk tussen de schutting en de schuur geplaatst i.v.m. instortingsgevaar. Ik heb de schade eind januari gemeld met een offerte van Kerngroen in Bennekom. Na ongeveer 4 weken krijg ik een terugkoppeling dat de indiening is afgewezen omdat ze niet duidelijk konden zien waar en wat er nu kapot was, ik heb hierna gelijk duidelijkere foto’s opgestuurd. Op 19 maart had ik nog steeds geen reactie ontvangen waardoor ik zelf Aegon heb benaderd. Het antwoord wat ik krijg is dat er veel zieken zijn waardoor de schade behandeling vertraging heeft opgelopen. Op 21 maart heb ik ze nogmaals benaderd zonder succes. Op 26 maart opnieuw geprobeerd, nu krijg ik te horen dat het erg druk is en ze er nog niet aan toe zijn gekomen. Op 27 maart heb ik een e-mail ontvangen dat de schade weer is afgewezen door de zogenaamde foto’s welke niet duidelijk zouden zijn. Hierna zelfs filmpjes gemaakt en gestuurd naar Aegon. 3691113 april Aegon benaderd, en weer hebben ze het ‘’druk’’ en zijn ze er nog niet aan toegekomen. 16 april heb ik ze weer benaderd en nu vragen ze om een herziende offerte, afgesproken dat een aangesloten bouwbedrijf langs komt om de schade op te nemen (Oude Wolbers). 19 april is er een medewerker van het betreffende bouwbedrijf lang geweest, hij heeft foto’s etc. van de schade gemaakt en wist mij te melden dat minimaal een stabilisatie van de schutting aan de orde is v.w.b. de schade, de planken hingen naast de losstaande schutting ook los, dit nam hij ook mee in het dossier, tevens heeft bij het blok waarop de schutting staat kapot geboord, deze foto(‘s) heb ik opgestuurd naar Aegon. Op 25 26 april heb ik weer Aegon benaderd zonder succes, de behandelaar was er nog mee bezig. Op 1 mei heb ik het weer geprobeerd, nu krijg ik te horen dat er een brief is gestuurd (welke ik nooit heb ontvangen) dat de schade is afgewezen. Op 9 mei heb ik hiertegen bezwaar ingediend, na opnieuw meerdere malen contact met Aegon te hebben gezocht krijg ik op 22 mei te horen dat het weer is afgewezen omdat het een constructiefout zou zijn en dat zou dan weer niet in de polis vallen. Allemaal leuk en aardig maar mijn schutting stond volledig vast voor de storm, daarna niet meer hoe wil je dit dan noemen, als dit niet onder stormschade valt? Tevens heb ik deze brief ook nooit ontvangen. 7 juni heb ik nogmaals foto’s ingestuurd van de ontstane schade wat de medewerker van Oude Wolbers heeft veroorzaakt. Op 18 juni weer benaderd of er al meer bekend is omtrent de schadefoto’s wat ik op 7 juni had ingestuurd, ze wachten nog op reactie van Oude Wolbers. 3 juli weer een poging gewaagd opnieuw zonder succes, ik krijg nu als reactie omdat ik er tegen in bezwaar ben gegaan er goed naar gekeken word.. Vandaag 24 juli weer contact gehad met Aegon maar nog steeds helemaal geen informatie. Ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd, dit duurt allemaal veel te lang.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stormschade schutting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een belachelijk gedoe. Neem eens contact op met Schadehulp.nl wellicht breekt dat de boel open.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Stormschade schutting

Ongelezen bericht door rvjapio »

..of stuur eens een mailtje aan de directeur. U heeft niks te maken met zieken en andere ongein. En stormschade valt gewoon onder uw verzekeing.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stormschade schutting

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat ze het druk hadden toentertijd klopt wel, er waren veel schadegevallen die afgehandeld moesten worden. Echter koos onze verzekeraar, Univé, er heel praktisch voor om mensen met een schade tot 1000 euro automatisch uit te keren. (wij hadden een toog-deur die los was geschoten uit het slot, en zich tot brandhout had geslagen op de muur door de wind). Dat gaf hén vervolgens weer de tijd om de complexere gevallen voortvarend op te kunnen pakken. Zoals hierboven al gezegd, capaciteitsplanning is hún probleem, niet het jouwe. Aanhankelijk maken bij KiFid lijkt me de route?

Bryanvdh
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2018 12:12

Re: Stormschade schutting

Ongelezen bericht door Bryanvdh »

Ik heb het doorgegeven bij de KiFid & schadehulp.
De contact gegevens van de directeur/supervisor krijg ik helaas niet van Aegon..
Hopen op een goede afloop.

Repel-steel
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2016 18:47

Re: Stormschade schutting

Ongelezen bericht door Repel-steel »

De weg naar het Kifid kan je pas bewandelen als de klacht eerst door Aegon is behandeld. Als je gaat Google-len op Aegon klachten regeling , vind je direct de adresgegevens waar je de klacht naar toe kunt sturen.

stofzuigertje

Re: Stormschade schutting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was deze schutting wel stevig genoeg?
In open vlaktes en tussen woningen die soms een trechter voor de wind vormen krijg je vaker storm schade dan elders.
De voetplaat? Ik heb palen in beton en diep genoeg maar ook die gaan na een jaar of 20 kapot....
De schuine 45 graden balken onder om en om aan beide zijden kunnen mits ook vastgemaakt met bouten en ook in beton dit wel verlengen maar een schutting, die oortjes met schroefjes vind ik maar niets....
Liever palen plaatsen en om en om op de paal zelf schroeven met meerdere schroeven want de ophang oortjes.... 4 hoeken met 8 schroeven, dan kan het hout splijten en vooral de lichtere houden het dan niet.
De lichtste dunne vlechtschermen, goedkope zooi zouden het op de paal zelf gedaan langer vol, dus wel verdween mijn paal en word de schutting 2x paaldikte korter... geen 180 maar 164 netto tussen de palen... maar wel storm proef....
Gewoon dus op de palen en niet meer er tussen!

Gesloten