LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sjaakvandevelde
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:23

Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Sjaakvandevelde »

Mensen ik wil jullie waarschuwen voor de slechte service van Van Cranenbroek Ik heb op 30 juni een tuinbankje in elkaar gezet en op 3 juli ontplofte de glasplaat nadat er water van de sproeier op was gekomen. Kreeg glas in mijn gezicht omdat de glasplaat in 1000 stukjes uit elkaar klapte.

6 x contact opgenomen met Cranenbroek en 6 x zou ik teruggebeld worden. Maar niemand belt er ooit terug. Bericht gestuurd aan Cranenbroek en kreeg een zekere [Tekst verwijderd door de Moderator] aan de lijn en die nam mijn klacht niet serieus. Eerst moest ik de bon maar eens opsturen en dat zouden ze het verder afhandelen. Bon opgestuurd en wat denk je, [Tekst verwijderd door de Moderator] belt terug en vertelde dat de glasplaat in de zon kokend heet kon worden en als de sproeier en dan water opsproeid dan kan hij klappen.

Ik vroeg wat gebeurt er dan als het ineens gaat regenen en er komt water op de glasplaat. Kreeg als antwoord, dat is anders en die klacht hebben we nog nooit gehad. Ben je dat niet van deze wereld als je zo'n lulverhaal afsteekt. Van water uit de sproeier klapt een glasplaat en van water uit de lucht niet want dat is anders.

Dit behoort veiligheidsglas te zijn wat ook in uw zijruiten van uw auto zit en heb nog nooit gehoord dat er een zijruit is ontploft. Dit bankje is gevaarlijk en zou uit de schappen gehaald moeten worden voordat er iemand blind raakt door ontploft glas. Heb foto's opgestuurd waar de chaos op te zien is maar Van Cranenbroek doet niets behalve mij de schuld geven omdat ik mijn tuin sproeide. Geweldige service Cranenbroek en mensen een advies, koop er niets want het is garantie tot de buitendeur.

Dit bericht geplaatst op de Cranenbroek facebook site en ik werd gelijk geblokkeerd. Er zijn inmiddels een kleine 80 reacties op dit item geplaatst en Van Cranenbroek verwijderd ze of zet ze op niet leesbaar.

Er werd chteraf gereageerd dat ik een nieuw bankje kon komen halen maar dit zijn pure leugens. en ik ga überhaupt geen 200 km rijden om een bankje van 59 euro in te leveren want dat kost me de helft aan benzine. De foto's spreken voor zich ….. Niet 1 medewerker maakte zijn excusus of vroeg hoe het mij ging alleen maar de schuld bij andere leggen.

Dit bankje moet uit de schappen voordat er hele erge dingen gaan gebeuren en kinderen of mensen blind worden.

Mijn bankje kapot, wondjes in mijn gezicht, tuin vol met glas en wat doet Van Cranenbroek ….. NIETS
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2018 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zal beslist veiligheidsglas geweest zijn, anders was het niet in 1000 stukjes gebarsten. Vervelend wat er gebeurd is, maar ik zie niet waar de leverancier excuses voor moet maken.

En dat bankje zal beslist gloeiend heet geweest zijn als het in de zon stond.

En u hebt zelf gekozen om dat bankje op zo’n afstand te halen, dus dat is de leverancier ook niet kwalijk te nemen,
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 25 jul 2018 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door stfwlk »

Het glas breekt niet door het water maar door het plotse temperatuurverschil. In die zin is er uiteraard wel verschil tussen water recht uit de leiding en water dat op het glas valt als regen.
Laatst gewijzigd door stfwlk op 25 jul 2018 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door limburgs »

Het verhaal van de medewerker van Cranenbroek klopt helaas. Het temperatuurverschil van het bankje in de zon met het koude water is te groot geweest. Een regenbui is niet zo koud als het water uit een sproeier die wellicht al een poosje aanstaat. Zelf heb ik zulk voorval gehad met een glasplaat die ik uit de koelkast pakte en in blijkbaar te heet afwaswater wilde schoonmaken. Wanneer u zelfs het aanbod heeft gekregen een nieuw bankje te krijgen zijn ze toch schappelijk geweest ? Dat u te ver weg woont kunnen hun niets aan doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Sjaakvandevelde schreef: Ik vroeg wat gebeurt er dan als het ineens gaat regenen en er komt water op de glasplaat. Kreeg als antwoord, dat is anders en die klacht hebben we nog nooit gehad. Ben je dat niet van deze wereld als je zo'n lulverhaal afsteekt. Van water uit de sproeier klapt een glasplaat en van water uit de lucht niet want dat is anders.
Het glas is gesprongen omdat u met ijskoud water op een gloeiend hete glasplaat heeft gespoten. Regen is niet ijskoud op een warme zomerdag en veelal gaat het niet regenen terwijl de zon nog vel schijnt. Het is dus geen *** verhaal.
Sjaakvandevelde schreef: Dit behoort veiligheidsglas te zijn wat ook in uw zijruiten van uw auto zit en heb nog nooit gehoord dat er een zijruit is ontploft.
Dit is veiligheidsglas anders waren het geen 1000 stukken geweest, maar enkele schreven.
Sjaakvandevelde schreef: Dit bericht geplaatst op de Cranenbroek facebook site en ik werd gelijk geblokkeerd. Er zijn inmiddels een kleine 80 reacties op dit item geplaatst en Van Cranenbroek verwijderd ze of zet ze op niet leesbaar.
Zijn gewoon zichtbaar en ze zijn allemaal afkomstig van vrienden/bekenden van jouw. Zo zijn +/- 50 reacties afkomstig van 1 mevrouw die ook naar dit topic verwijst. "Radar gaat smullen" schrijft ze onderandere.
Sjaakvandevelde schreef: Er werd achteraf gereageerd dat ik een nieuw bankje kon komen halen maar dit zijn pure leugens. en ik ga überhaupt geen 200 km rijden om een bankje van 59 euro in te leveren want dat kost me de helft aan benzine.
U wilt dus geen oplossing.
Sjaakvandevelde schreef: Dit bankje moet uit de schappen voordat er hele erge dingen gaan gebeuren en kinderen of mensen blind worden.
Elke glasplaat breekt als hij gloeiend heet is en je gaat er met ijskoud water op spuiten. Dit bankje hoeft dus niet uit de schappen want in de praktijk komt dit vrijwel nooit voor. En zoals je mag verwachten is er veiligheidsglas gebruikt.
Sjaakvandevelde schreef: Mijn bankje kapot, wondjes in mijn gezicht, tuin vol met glas en wat doet Van Cranenbroek ….. NIETS
Niets? Ze hebben u een nieuw bankje aangeboden maar u vind het te ver rijden om het op te halen. Ze reageren op Facebook ook gewoon inhoudelijk.

P.S. Nee wij werken niet bij dit bedrijf, maar in tegenstelling tot die paar vrienden op Facebook bekijken wij de zaak inhoudelijk en niet enkel vanuit uw emoties. Er is dus een zeer kleine kans dat "Radar gaat smullen" van dit bericht.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Theotrucker »

U wilt dat v. Craenenbroek het glas komt opruimen en een nieuw bankje voorbij brengt?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Uit elkaar vallen in 1000 kleine stukjes: dat is precies wat er gebeurt als veiligheidsglas breekt.

En dat glas kan breken door een plotseling temperatuurverschil, daarvoor waarschuwt een bepaalde autoruiten-hersteller al vele jaren in haar TV- en radioreclames. Zeker wanneer er al een kleine beschadiging in het glas zit, is zo'n temperatuurverschil funest voor het glas. Maar ook zonder aanwezige beschadiging kan een temperatuurverschil van enkele tientallen graden zorgen voor glasbreuk. Een andere "versneller" van glasbreuk door temperatuurverschil, is wanneer het glas al onder druk staat, bijvoorbeeld door verkeerde montage. Of in geval van een horizontale glasplaat een zware belasting op het glas, zoals een goed gevulde bloempot. Of er sprake is van één van bovenstaande bijkomende oorzaken is achteraf niet te beoordelen. Hoe dan ook: de glasbreuk maakt het niet een onveilig product. Er is immers veiligheidsglas gebruikt, waardoor de kans op letsel als gevolg van glasbreuk zeer minimaal is.

De geboden oplossing, een nieuw exemplaar komen halen, is meer dan redelijk. Dat u dat teveel moeite vindt is de leverancier niet aan te rekenen. Er wordt daarmee niet meer gediscussieerd over wiens fout de glasbreuk is.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik vind het werkelijk schandalig dat u dit bedrijf hier onterecht zwart maakt en ook op facebook uw vrienden en bekenden laat trollen op hun pagina.

Dit is een overduidelijk geval van gebruikersfout aan uw eigen kant, en dat ze u een nieuw bankje aanbieden is al hartstikke aardig. U zou zich moeten schamen, Sjaak van de velde.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hilarisch om de reacties op facebook te lezen. Al dagen lang roepen en dreigen met van alles en nog wat, maar zelf niet door hebben hoe fout ze zelf bezig zijn. Alsof je met druk en dreigementen iets denkt te bereiken. Ik hoop wel dat De Rijdende Rechter echt wordt ingeschakeld, ben wel toe aan een uurtje lachen op tv.
Maar nu even serieus: stalken, laster en smaad zijn gewoon strafbare feiten. Misschien gewoon neerleggen bij de situatie en allemaal doorgaan met het leven.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Hatertje »

God wat een lol op facebook. Ik moest voor de 7de kyu een glasplaat blokkeren met mijn blote handen.

jonis
Berichten: 2743
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door jonis »

Hebt u vragen of klachten over de veiligheid van producten of eten en drinken? Bel dan gratis met de vragen- en klachtenlijn van de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit). De NVWA houdt toezicht op de veiligheid van producten én op de veiligheid van eten en drinken. Het telefoonnummer is 0800 - 0488. Zij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik deel de mening van Ivo. Als u het onderste uit de kan wilt, dan zal u zich moeten beroepen op de wettelijke garantie. De centrale vraag is dan of het product niet aan de overeenkomst beantwoord, omdat het niet tegen kraanwater kan op een hete dag. Daar zijn argumenten voor en argumenten tegen aan te voeren.

Het product is in ieder geval veilig, dus dat is reden om het in de communicatie een andere toon aan te slaan. Als er echt glas was gebruikt, dan had u het misschien niet kunnen navertellen.

16again
Berichten: 16088
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:Het product is in ieder geval veilig
Is dat zo? Bij veiligheidsglas heb je duizenden stukjes….maar die zitten nog wel aan elkaar, en springen niet in het rond.

Volgens mij is het normaal gebruik om een glas koud drinken op een tuin tafeltje te zetten, dus lijkt het me niet de bedoeling dat het tafeltje bij morsen uit elkaar klapt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelaagd glas blijft aan elkaar zitten bij breuk. Veiligheidsglas spat uit elkaar.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
alfatrion schreef:Het product is in ieder geval veilig
Is dat zo? Bij veiligheidsglas heb je duizenden stukjes….maar die zitten nog wel aan elkaar, en springen niet in het rond.

Volgens mij is het normaal gebruik om een glas koud drinken op een tuin tafeltje te zetten, dus lijkt het me niet de bedoeling dat het tafeltje bij morsen uit elkaar klapt.
Als je een koud glas met drinken op een hete glasplaat zet gaat het fout. Dit is een van de eigenschappen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Net zo goed als dat je een hete glazen schaal of zo niet op een heel koud stenen aanrecht moet zetten. Dan begeeft die schaal het ook.

Compleet logisch.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:Ik deel de mening van Ivo. Als u het onderste uit de kan wilt, dan zal u zich moeten beroepen op de wettelijke garantie.
Mogelijk heb je het gemist maar de verkoper heeft TS al een nieuw tuinbankje toegezegd. TS heeft dit aanbod echter afgeslagen.

16again
Berichten: 16088
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:Als je een koud glas met drinken op een hete glasplaat zet gaat het fout. Dit is een van de eigenschappen.
Zo vanzelfsprekend zijn die "eigenschappen" niet: Er bestaan ook theeglazen, die heel blijven bij ingieten van kokend hete thee.

Anderzijds is het normaal gebruik om een tuintafel in de zon te zetten, en er een glas frisdrank op te zetten.
Kan het glas daar niet tegen, dan is dit wat mij betreft non-conform.

Overigens sluit ik niet uit dat er fouten zijn gemaakt bij montage, of dat niet gemerkt is dat zaken klemmen . Extra spanning in materiaal maakt het glas natuurlijk kwetsbaarder

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die glasplaat is niet gesprongen door een koud glas drinken wat er op gezet is. Maar de tuinsproeier is er op gezet. Dat is niet het zelfde.

16again
Berichten: 16088
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasplaat nieuw tuinbankje ontploft

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad niet hetzelfde: Een glas frisdrank uit de koelkast zal nu circa 15 graden koeler zijn dan water uit de tuinsproeier.

Glas omstoten en dan scherven van het tafelblad in je oog krijgen. Is niet wat ik van een product verwacht.

Gesloten