LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkspot waardeloos voor vakmannen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

Dit is mijn ervaring met ongeveer 3 jaar Werkspot.

Owee als je probeert je kosten in de hand te houden. Je moet namenlijk betalen zodra iemand reageert op jouw reactie. De kosten variëren naargelang de grote van de opdracht. Een huis schilderen kan 40 euro zijn, maar dat zijn dan ook opdrachten van rond de 4000 euro.
Nu zijn er veel mensen die opdrachten plaatsen, maar er niet serieus mee doorgaan. Ze schrikken van de prijs en willen nog verder onderhandelen en anders is er toch nog een familielid die nog wel even tijd overhad om het te doen.
Allerlei redenen waardoor een opdracht niet doorgaat!
Ook klakkeloos reageren met het idee van "wie het eerst komt het eerst maalt" gebeurd.
Ondertussen ben je als vakman wel voor al dit soort opdrachten aan het betalen aan Ws.

Let wel: meeste mensen kijken vaak eerst naar de prijs dus je kunt deze bedragen niet klakkeloos doorberekenen aan klanten waarvan je wel een opdracht krijgt. Dat is niet te verkopen en je wordt dan al snel te duur.

Mijn standaard reactie is voor hele kleine klusjes, kraan vervangen, etc.
"1e uur 60 ex, volgende 27 ex..ex materiaal"

Nu zet ik bij alle reacties ook vaak deze standaardreactie

"ALLEEN reageren als bovenstaande redelijk klinkt.
NIET reageren als bovenstaande niet duidelijk is, ontoereikend of er totaal niks mee kunt m.b.t. een schatting van de kosten. 

Mijn kosten aan Werkspot beginnen zodra U reageert!!! 
- indien u toch onverhoopt alleen vragen heeft moet u op een andere manier aan mijn contactinformatie zien te komen - ."

Ik heb herhaaldelijk teksten aangepast, want je probeert duidelijk over te komen en niet negatief. Ik vind dat opdrachtgevers moeten begrijpen dat ik moet betalen aan Werkspot en het niet iets vrijblijvends is.

Let wel dat ik dit in het begin helemaal niet wilde doen, ook niet op aandringen van een medewerker van Werkspot, [naam door Moderator verwijderd], om maar niet onvriendelijk over te willen komen.

Alle discussies met Werkspot gingen vanaf het begin over en of ze dan het geld wat ik had betaald voor een opdracht terug konden geven om dat deze niet doorging.
Bij een enkele liet ik het gaan zonder te reclameren. Maar gingen dit soort opdrachten de boventoon voeren dan hing ik wel aan de lijn (eerst een email, maar als hij niet werd goedgekeurd ging ik er achteraan bellen)

Laat ik dit stellen, dat het een voortdurend conflict is met degene die je op dat moment aan de lijn krijgt. In de geschiedenis wordt er verschillend gereageerd, maar altijd terughoudend. Geprobeerd wordt om het zo te stellen dat het misschien aan de manier van reageren lag en er konden wel een paar voorbeelden gestuurd worden. Quartz natuurlijk. Je hebt mensen die gewoon nergens rekening mee houden, alleen vragen hebben, aan het rondneuzen zijn, etc. In ieder geval geen serieuze opdrachtgever. Nadat je een tijdje op Werkspot hebt gereageerd ga je dat vanzelf ondervinden.
Ook een keer iemand aan de lijn die bij hoog en laag beweerde dat er in de geschiedenis nooit restitutie is of zal worden verleend. Na zo een doelloos en moeizaam gesprek hang je op en probeer je opnieuw te bellen in de hoop een andere medewerker te kunnen spreken.

Nu is het standaard antwoord dat alle geplaatste advertenties "leads" zijn die altijd kunnen uitmonden in een potentiële opdracht. Met andere woorden, het restitutie beleid is nu zovele malen strenger geworden dat je nu ook voor volkomen nutteloze zogenaamde opdrachten moet gaan betalen.
Voorbeeld: opdrachtgever reageert op jouw en vervolgens hoor je er niks meer van en op je eigen pogingen om in kontakt te komen via SMS wordt niet gereageerd.

Herhaaldelijke pogingen om het onder de aandacht te brengen wordt totaal genegeerd of afgedaan met "dit zijn onze beleidsregels"
Het zal wel zo zijn, maar totaal egoïstisch.

Huidige stand van zaken is dat ze bepaalde dingen niet in mijn reactie willen hebben.
Ik kan begrijpen dat ze de laatste regel graag verwijderd willen hebben bij mijn standaardreacties. "indien u onverhoopt alleen vragen heeft..... ", maar het was geen poging om Werkspotkosten te ontlopen.
Het is gewoon zo dat zelfs bij de meest simpele opdrachten mensen alleen maar vragen hebben.

Vervolgens willen ze ook niet dat ik er bij zet dat ik Werkspot moet betalen zodra iemand reageert. Waarom niet? Het is alleen maar informatievoorziening van hoe de site werkt?
Zelf zijn ze niet van de informatievoorziening.
Wat Werkspot eigenlijk wil is dat opdrachtgevers op zoveel mogenlijk vakmannen reageren want dan verdient Werkspot x maal het bedrag wat ze voor een opdracht vraagt.
Even voorrekenen:
Laten we de schildersklus van een huis nemen. Standaard 40 a 45 euro.
Het is zeker logisch dat een opdrachtnemer bij een grote/dure opdracht offertes vraagt van enkele die gereageerd hebben.
Een observatie: Op schildersklussen wordt ontiegelijk snel gereageerd met zijn tienen tegelijk. Ingeschrevenen krijgen dus een bericht wanneer er een schildersklus wordt geplaatst.
Hoe zit het als je de opdracht niet krijgt. Hoeveel keer kun je 40 euro voor niks betalen. Dat is een halve dag werk.
Uit ervaring: Opdrachtgevers spelen je ook uit tegen andere vakmannen. Ze kijken vaak alleen naar de prijs hoe kortzichtig dat ook is. Sommige opdrachtgevers trekken er een dag voor uit en laten iedereen langskomen. Nog meer kassa dus voor Werkspot.
Nu is het ronduit stuitend dat ze dit ook willen voor een klus van laten we zeggen een kraan verwisselen. Ze zeggen het niet aan de telefoon, maar dat is het resultaat als je geen waarschuwingen plaatst.

Bovendien en dat kwam er nog bij in het zoveelste vervelende onderhoud met Werkspot medewerkers werden mijn standaardreacties als aggressief omschreven. Misschien heeft iemand dat geopperd, maar beoordeel zelf.

Mijn antwoord daarop naar Werkspot was dan ook dat het gewoon duidelijke waarschuwingen waren en als ze het er niet mee eens zijn of dat ze dan een goed alternatief hadden.

Ik zal het al verklappen, die hadden ze niet.
Wel een voorbeeld van een uitnodigende tekst voor een schildersklus waar ik zowiezo al bijna nooit op reageer...dat ik zoveel jaar ervaring had en dat ik graag vrijblijvend langskom..bla, bla, en bla. Totaal nutteloos en niet relevant voor mijn doel. Luisteren en begrijpen waar iemand het over heeft is ook een kunst, maar niet begrepen door [naam door Moderator verwijderd] van "kwaliteitsbeheer".

En hier wordt je dan uiteindelijk helemaal gefrustreerd van. Het totaal niet naar je luisteren. Suggesties om iets aan informatievoorziening te doen worden totaal niet opgepakt en mensen denken zonder waarschuwingen dat alles gratis is voor ons. Het hierboven beschreven incident van de jongen die bij hoog en laag beweerde dat er geen restitutie wordt gegeven. Die [naam door Moderator verwijderd] van "kwaliteitsbeheer" zegt letterlijk "dat is niet waar meneer", met andere woorden, - ik ben een leugenaar. Maar als je een glibberig figuur bent zul je dat nooit zeggen. Dan zeg je "we doen geen aannames".
Ook willen ze niet dat je negatief praat over Werkspot met opdrachtgevers.
Ik vroeg een opdrachtgever of hij ergens duidelijk had kunnen lezen dat wij moeten betalen voor een opdracht. Niet dus..
Dat gedeeltelijke gesprek gemaild naar ze. Inplaats dat ze er iets mee doen.. helemaal niks.
Na nogmaals een tirade van mij..ik weet het..het helpt niks..
nog iets dat ze toevoegd aan haar uiteenzetting van hoe slecht ik wel niet bezig was. Blijkbaar zijn er veel negatieve reacties gekomen op mijn "reacties" . Weet absoluut niet of het waar is want als ik vraag naar concrete voorbeelden dan worden ze niet gegeven wat alweer vreemd is. Mijn recensies zijn nagenoeg allemaal goed. Moet ik nu uit haar mond geloven die mij zonet tot leugenaar heeft bestempeld dat er mensen zijn die mij dan geen opdracht gunnen Werkspot gaan bellen dat ze geschrokken zijn van mijn woorden. Misschien zijn het wel de personen die ik ook juist probeer te vermijden? Konden ze niet op iemand anders reageren die dan wel aardig overkwam?.. iemand die ze wel aansprak? Ook zou Werkspot mij herhaaldelijk hebben geprobeerd te bellen. Ik kijk in mijn telefoon en zie welgeteld 1 gemist gesprek in mei. Ik zou dit opzettelijk hebben gedaan?.. ook weer uit het niets gegrepen. Waarom zou ik dat doen? In ieder geval ben ik mij van geen kwaad bewust. Er zijn tegenwoordig veel mensen die geen nummers opnemen die ze niet kennen.

Totale kinderachtigheid en zakkenvullen staat op de agenda ook al zijn die medewerkers daar misschien niet helemaal van bewust lijkt het wel.

Na opgehangen te hebben geprobeerd mijn zogenaamde contactpersoon "[naam door Moderator verwijderd]" te spreken te krijgen. Hij had niet veel te melden voor een contactpersoon. Wel dat hij het een beetje raar vond dat ik na herhaaldelijke verzoeken een half jaar geleden nog niet bij hem op bezoek was geweest. Toen had ik al als reden gegeven dat ik veel aan het werk was en heb hem toen ook letterlijk gevraagd wat de toegevoegde waarde was van een contactpersoon aangezien mijn enige conflict altijd het restitutie beleid was en daar kon hij geen mediator in zijn. Dus nu kon ik hulp gebruiken, maar laat het gewoon afweten. Nutteloze functie als je het mij vraagt.

Probeer weer met die [naam door Moderator verwijderd] te praten. Totaal zinloos. Ze hebben besloten mijn abonnement per direct op te zeggen.

Het Whatsapp gesprek met de opdrachtgever was de drup zegt ze, maar als je gaat vragen of dat echt zo is omdat ik doorgaans nooit klaag alleen naar Werkspot zelf toe dan is het dit en is dan weer dat.

Veel te kinderachtig. Totale onbenullen daar.
Het mond van mijn kant uit in een scheldkanonnade en niet netjes natuurlijk
Ik heb 3 jaar geïnvesteerd voor niks.
Werkelijk vraag ik mij af wat voor bestaansrecht zei mogen hebben. [deel bericht verwijderd door Moderator, reden: agressieve bijdrage]
Mvg,
Richard
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2018 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: persoonsnamen verwijderd, agressieve bijdrage verwijderd

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het staat u vrij om werkspot niet te gebruiken en uw klanten op een andere wijze te werven wanneer u het niet eens bent met de werkwijze van of kosten die gebonden zijn aan werkspot. Ook staat het u vrij een beter en goedkoper platform op te zetten waar u en uw concullegas gebruik van kunnen maken.

Mijn werkgever gebruikt voor rustigere periodes ook werkspot en heeft niet de klachten die u heeft.

Een uurtarief van 27 euro ex btw is vragen op prijsknijpers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dat is in de huidige markt belachelijk laag.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door crazyme »

Er is meer onvrede over werkspot.
Het is van groot belang dit alleen te gebruiken om de stille uurtjes op te vullen.
De meeste klussen moeten toch via de mail of telefoon via vorige opdrachtgevers komen.
Een netwerk is een must.
In de huidige tijd is het bijna onmogelijk dat je als goede klusjesman geen werk hebt.

Werk aan je kwaliteit, en overtuig klanten daarvan.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door BL2 »

Rich31 schreef:Dit is mijn ervaring met ongeveer 3 jaar Werkspot.

Owee als je probeert je kosten in de hand te houden. Je moet namenlijk betalen zodra iemand reageert op jouw reactie. De kosten variëren naargelang de grote van de opdracht. Een huis schilderen kan 40 euro zijn, maar dat zijn dan ook opdrachten van rond de 4000 euro.
Nu zijn er veel mensen die opdrachten plaatsen, maar er niet serieus mee doorgaan. Ze schrikken van de prijs en willen nog verder onderhandelen en anders is er toch nog een familielid die nog wel even tijd overhad om het te doen.
Allerlei redenen waardoor een opdracht niet doorgaat!
Ook klakkeloos reageren met het idee van "wie het eerst komt het eerst maalt" gebeurd.
Ondertussen ben je als vakman wel voor al dit soort opdrachten aan het betalen aan Ws.

Mijn standaard reactie is voor hele kleine klusjes, kraan vervangen, etc.
"1e uur 60 ex, volgende 27 ex..ex materiaal"

Nu zet ik bij alle reacties ook vaak deze standaardreactie

"ALLEEN reageren als bovenstaande redelijk klinkt.
NIET reageren als bovenstaande niet duidelijk is, ontoereikend of er totaal niks mee kunt m.b.t. een schatting van de kosten. 

Mijn kosten aan Werkspot beginnen zodra U reageert!!! 
- indien u toch onverhoopt alleen vragen heeft moet u op een andere manier aan mijn contactinformatie zien te komen - ."

Ik heb herhaaldelijk teksten aangepast, want je probeert duidelijk over te komen en niet negatief. Ik vind dat opdrachtgevers moeten begrijpen dat ik moet betalen aan Werkspot en het niet iets vrijblijvends is.

Let wel dat ik dit in het begin helemaal niet wilde doen, ook niet op aandringen van een medewerker van Werkspot, ene Roel, om maar niet onvriendelijk over te willen komen.

Alle discussies met Werkspot gingen vanaf het begin over en of ze dan het geld wat ik had betaald voor een opdracht terug konden geven om dat deze niet doorging.
Bij een enkele liet ik het gaan zonder te reclameren. Maar gingen dit soort opdrachten de boventoon voeren dan hing ik wel aan de lijn (eerst een email, maar als hij niet werd goedgekeurd ging ik er achteraan bellen)

Laat ik dit stellen, dat het een voortdurend conflict is met degene die je op dat moment aan de lijn krijgt. In de geschiedenis wordt er verschillend gereageerd, maar altijd terughoudend. Geprobeerd wordt om het zo te stellen dat het misschien aan de manier van reageren lag en er konden wel een paar voorbeelden gestuurd worden. Quartz natuurlijk. Je hebt mensen die gewoon nergens rekening mee houden, alleen vragen hebben, aan het rondneuzen zijn, etc. In ieder geval geen serieuze opdrachtgever. Nadat je een tijdje op Werkspot hebt gereageerd ga je dat vanzelf ondervinden.
Ook een keer iemand aan de lijn die bij hoog en laag beweerde dat er in de geschiedenis nooit restitutie is of zal worden verleend. Na zo een doelloos en moeizaam gesprek hang je op en probeer je opnieuw te bellen in de hoop een andere medewerker te kunnen spreken.

Nu is het standaard antwoord dat alle geplaatste advertenties "leads" zijn die altijd kunnen uitmonden in een potentiële opdracht. Met andere woorden, het restitutie beleid is nu zovele malen strenger geworden dat je nu ook voor volkomen nutteloze zogenaamde opdrachten moet gaan betalen.
Voorbeeld: opdrachtgever reageert op jouw en vervolgens hoor je er niks meer van en op je eigen pogingen om in kontakt te komen via SMS wordt niet gereageerd.

Herhaaldelijke pogingen om het onder de aandacht te brengen wordt totaal genegeerd of afgedaan met "dit zijn onze beleidsregels"
Het zal wel zo zijn, maar totaal egoïstisch.

Huidige stand van zaken is dat ze bepaalde dingen niet in mijn reactie willen hebben.
Ik kan begrijpen dat ze de laatste regel graag verwijderd willen hebben bij mijn standaardreacties. "indien u onverhoopt alleen vragen heeft..... ", maar het was geen poging om Werkspotkosten te ontlopen.
Het is gewoon zo dat zelfs bij de meest simpele opdrachten mensen alleen maar vragen hebben.

Vervolgens willen ze ook niet dat ik er bij zet dat ik Werkspot moet betalen zodra iemand reageert. Waarom niet? Het is alleen maar informatievoorziening van hoe de site werkt?
Zelf zijn ze niet van de informatievoorziening.
Wat Werkspot eigenlijk wil is dat opdrachtgevers op zoveel mogenlijk vakmannen reageren want dan verdient Werkspot x maal het bedrag wat ze voor een opdracht vraagt.
Even voorrekenen:
Laten we de schildersklus van een huis nemen. Standaard 40 a 45 euro.
Het is zeker logisch dat een opdrachtnemer bij een grote/dure opdracht offertes vraagt van enkele die gereageerd hebben.
Een observatie: Op schildersklussen wordt ontiegelijk snel gereageerd met zijn tienen tegelijk. Ingeschrevenen krijgen dus een bericht wanneer er een schildersklus wordt geplaatst.
Hoe zit het als je de opdracht niet krijgt. Hoeveel keer kun je 40 euro voor niks betalen. Dat is een halve dag werk.
Uit ervaring: Opdrachtgevers spelen je ook uit tegen andere vakmannen. Ze kijken vaak alleen naar de prijs hoe kortzichtig dat ook is. Sommige opdrachtgevers trekken er een dag voor uit en laten iedereen langskomen. Nog meer kassa dus voor Werkspot.
Nu is het ronduit stuitend dat ze dit ook willen voor een klus van laten we zeggen een kraan verwisselen. Ze zeggen het niet aan de telefoon, maar dat is het resultaat als je geen waarschuwingen plaatst.

Bovendien en dat kwam er nog bij in het zoveelste vervelende onderhoud met Werkspot medewerkers werden mijn standaardreacties als aggressief omschreven. Misschien heeft iemand dat geopperd, maar beoordeel zelf.

Mijn antwoord daarop naar Werkspot was dan ook dat het gewoon duidelijke waarschuwingen waren en als ze het er niet mee eens zijn of dat ze dan een goed alternatief hadden.

Ik zal het al verklappen, die hadden ze niet.
Wel een voorbeeld van een uitnodigende tekst voor een schildersklus waar ik zowiezo al bijna nooit op reageer...dat ik zoveel jaar ervaring had en dat ik graag vrijblijvend langskom..bla, bla, en bla. Totaal nutteloos en niet relevant voor mijn doel. Luisteren en begrijpen waar iemand het over heeft is ook een kunst, maar niet begrepen door Dominique van "kwaliteitsbeheer".

En hier wordt je dan uiteindelijk helemaal gefrustreerd van. Het totaal niet naar je luisteren. Suggesties om iets aan informatievoorziening te doen worden totaal niet opgepakt en mensen denken zonder waarschuwingen dat alles gratis is voor ons. Het hierboven beschreven incident van de jongen die bij hoog en laag beweerde dat er geen restitutie wordt gegeven. Die Dominique van "kwaliteitsbeheer" zegt letterlijk "dat is niet waar meneer", met andere woorden, - ik ben een leugenaar. Maar als je een glibberig figuur bent zul je dat nooit zeggen. Dan zeg je "we doen geen aannames".
Ook willen ze niet dat je negatief praat over Werkspot met opdrachtgevers.
Ik vroeg een opdrachtgever of hij ergens duidelijk had kunnen lezen dat wij moeten betalen voor een opdracht. Niet dus..
Dat gedeeltelijke gesprek gemaild naar ze. Inplaats dat ze er iets mee doen.. helemaal niks.
Na nogmaals een tirade van mij..ik weet het..het helpt niks..
nog iets dat ze toevoegd aan haar uiteenzetting van hoe slecht ik wel niet bezig was. Blijkbaar zijn er veel negatieve reacties gekomen op mijn "reacties" . Weet absoluut niet of het waar is want als ik vraag naar concrete voorbeelden dan worden ze niet gegeven wat alweer vreemd is. Mijn recensies zijn nagenoeg allemaal goed. Moet ik nu uit haar mond geloven die mij zonet tot leugenaar heeft bestempeld dat er mensen zijn die mij dan geen opdracht gunnen Werkspot gaan bellen dat ze geschrokken zijn van mijn woorden. Misschien zijn het wel de personen die ik ook juist probeer te vermijden? Konden ze niet op iemand anders reageren die dan wel aardig overkwam?.. iemand die ze wel aansprak? Ook zou Werkspot mij herhaaldelijk hebben geprobeerd te bellen. Ik kijk in mijn telefoon en zie welgeteld 1 gemist gesprek in mei. Ik zou dit opzettelijk hebben gedaan?.. ook weer uit het niets gegrepen. Waarom zou ik dat doen? In ieder geval ben ik mij van geen kwaad bewust. Er zijn tegenwoordig veel mensen die geen nummers opnemen die ze niet kennen.

Totale kinderachtigheid en zakkenvullen staat op de agenda ook al zijn die medewerkers daar misschien niet helemaal van bewust lijkt het wel.

Na opgehangen te hebben geprobeerd mijn zogenaamde contactpersoon "Coen" te spreken te krijgen. Hij had niet veel te melden voor een contactpersoon. Wel dat hij het een beetje raar vond dat ik na herhaaldelijke verzoeken een half jaar geleden nog niet bij hem op bezoek was geweest. Toen had ik al als reden gegeven dat ik veel aan het werk was en heb hem toen ook letterlijk gevraagd wat de toegevoegde waarde was van een contactpersoon aangezien mijn enige conflict altijd het restitutie beleid was en daar kon hij geen mediator in zijn. Dus nu kon ik hulp gebruiken, maar laat het gewoon afweten. Nutteloze functie als je het mij vraagt.

Probeer weer met die Dominique te praten. Totaal zinloos. Ze hebben besloten mijn abonnement per direct op te zeggen.

Het Whatsapp gesprek met de opdrachtgever was de drup zegt ze, maar als je gaat vragen of dat echt zo is omdat ik doorgaans nooit klaag alleen naar Werkspot zelf toe dan is het dit en is dan weer dat.

Veel te kinderachtig. Totale onbenullen daar.
Het mond van mijn kant uit in een scheldkanonnade en niet netjes natuurlijk
Ik heb 3 jaar geïnvesteerd voor niks.
Werkelijk vraag ik mij af wat voor bestaansrecht zei mogen hebben. Draai ze alsjeblieft de nek om en koop de boedel en start overnieuw met eerlijke mensen.

Mvg,
Richard
Richard, wat een enorm verhaal. Dat nodigt niet echt uit om te lezen. Kan je het ook in 10 regels samenvatten ?

Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

Ivo.w schreef:Het staat u vrij om werkspot niet te gebruiken en uw klanten op een andere wijze te werven wanneer u het niet eens bent met de werkwijze van of kosten die gebonden zijn aan werkspot. Ook staat het u vrij een beter en goedkoper platform op te zetten waar u en uw concullegas gebruik van kunnen maken.

Mijn werkgever gebruikt voor rustigere periodes ook werkspot en heeft niet de klachten die u heeft.

Een uurtarief van 27 euro ex btw is vragen op prijsknijpers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dat is in de huidige markt belachelijk laag.

Dankjewel voor je reactie, alleen begrijp ik niet dat je namens iemand gaat spreken en dus niet gaat antwoorden uit persoonlijke ervaring.
Er zijn volgens mij veel ZZPers die er gebruik van maken. Vaak ook als "erbij" om lege uurtjes op te vullen en nee, dan hoef je duidelijk niet het soort frustraties te uiten zoals ik die doe. Doe je er toch iets meer mee zoals ik dan ga je tegen de kosten aanlopen die ze voor hun opdrachten vragen.
En dan wordt het al snel een oneerlijke handel en krijg je te maken met Werkspot "praatkippen" aan de telefoon.
27ex is ook een lage prijs, maar je moet het ook tegen alles afwegen. Denk dat Werkspot er ook is voor mensen zijn die niet echt veel willen of kunnen uitgeven.

Je bent in alles vrij om te doen wat je wilt en dus ook om mijn ongenoegen te uiten over Werkspot achter de schermen. Vind wel dat Werkspot een goed medium is om op te reageren, daarom is het jammer dat er geldwolven achter zitten. Ik weet niet hoe goed de andere sites draaien, dat is weer afwachten.

Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

niet echt, want dan worden het alleen maar soundbytes
maar een kleine poging dan
- Je mag geen waarschuwingen plaatsen op Werkspot om zo te vrijblijvende reacties te weren, want zo verdiend Werkspot minder geld
- Je mag niet te duur zijn voor opdrachtgevers want dan haken ze af
Deze laatste 2 staan op erg gespannen voet.
Beschouw je jezelf als enigzins eerlijk, dan wordt je totaal gefrustreerd van de "praatkippen" bij Werkspot.
Aan de ene kant zeggen ze dat je kan vragen om restitutie van betaald geld voor opdrachten waar geen opdracht tegenover staat, maar in werkelijkheid willen ze daar nauwelijks en steeds minder aan meewerken.
Wie heeft er zin om over elk opdrachtje aan de telefoon te gaan hangen en met medewerkers te praten, die niet echt met je meedenken of zelfs maar luisteren.
Vandaar mijn waarschuwingen bij mijn reacties.

Mijn reactie is voor mensen die denken op een eerlijke manier geld te kunnen verdienen met Werkspot.
Dat wordt moeilijk, tenzij je het beschouwd als iets erbij, je zwart werkt en/of er totaal niet om geeft om mensen/Werkspot gewoon je geld te geven waar geen prestatie tegenover staat.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2018 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

[bericht aangepast door Moderator, reden: verwijderde quote, reactie op verwijderde quote]
Misschien dat je eruit kan opmaken, dat er bij bedrijven als Werkspot/Aldi veelal geld wordt verdiend over de ruggen van andere mensen.
Naar de buitenkant toe lijkt het allemaal top, reclamespotjes, etc. Hoe het echt werkt is veel bedroevender.

Wat je nog meer zou kunnen opsteken is dat goedkoop vaak ook duurkoop kan zijn.
Veelal gaan aannemers ook denken "wil je echt dit werk voor een dubbeltje gedaan hebben", dan krijg je ook wat je verdiend. Gooi er gewoon een emmer verf tegenaan, slecht gemaakte inloopdouche, maak een draagbalk die na 10 jaar misschien op je hoofd valt, etc.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2018 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote + reactie weggehaald

Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

crazyme schreef:Er is meer onvrede over werkspot.
Het is van groot belang dit alleen te gebruiken om de stille uurtjes op te vullen.
De meeste klussen moeten toch via de mail of telefoon via vorige opdrachtgevers komen.
Een netwerk is een must.
In de huidige tijd is het bijna onmogelijk dat je als goede klusjesman geen werk hebt.

Werk aan je kwaliteit, en overtuig klanten daarvan.
Dankje, iedereen die ik tegenkom en op de andere manier opdrachten krijgt vind Werkspot ook helemaal niks.
Maar ik probeer het toch maar totdat je onderuit wordt gehaald.
Zal ook wel geen probleem zijn om werk ergens anders te krijgen
Toch bestaat er stille hoop dat een dergelijk bedrijf met dergelijke werkwijze de kop om gedraaid kan worden zodat het geleid kan worden door andere mensen die meedenken met vakmannen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

[bericht aangepast door Moderator, reden: verwijderde quote+reactie op verwijderde quote]

@Rich31, ik heb onlangs een prima vakman gevonden voor een traprenovatie. Ik was als klant erg tevreden over de kwaliteit en de schappelijke prijs van het werk. De schilder gaf aan erg veel werk via Werkspot binnen te krijgen en ook veel te hebben aan de reviews. Daarmee wil ik niets af doen aan uw ervaringen overigens maar blijkbaar gaat het ook wel eens anders.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2018 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote + reactie weggehaald

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

De Moderator heeft enkele reacties uit dit topic verwijderd/aangepast. Het is niet toegestaan berichten te plaatsen die niets met het onderwerp te maken hebben.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Revoked »

Briljant, mods.
TS hoort dit topic op higherlevel oid neer te plempen: Het is geen consumentenkwestie, maar....ik voel weer een modsmoes aankomen....

Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

Klaas Jan schreef:[bericht aangepast door Moderator, reden: verwijderde quote+reactie op verwijderde quote]

@Rich31, ik heb onlangs een prima vakman gevonden voor een traprenovatie. Ik was als klant erg tevreden over de kwaliteit en de schappelijke prijs van het werk. De schilder gaf aan erg veel werk via Werkspot binnen te krijgen en ook veel te hebben aan de reviews. Daarmee wil ik niets af doen aan uw ervaringen overigens maar blijkbaar gaat het ook wel eens anders.
Klaasjan, dat is geen discussiepunt voor mij. Je reageert nu als opdrachtgever. Ik heb nooit iets tegen opdrachtgevers. Ik probeer mijn uiterste best te doen om goede reviews te krijgen. Heb zelfs een aantal malen felicitaties van Werkspot zelf gehad omdat ik ergens in de bovenste regionen verkeer van goede reviews.

Misschien dat het nu duidelijker voor je wordt. Dat is volgens hun dus niet goed genoeg. Het enige wat bij hun nog meer indruk maakt is het geld wat ze aan mij kunnen verdienen.

Daar begint het te wringen. Ik vraag geen top prijzen en dat hoeft ook niet. Alleen een beetje begrip van Werkspot dat je niet voor alle reacties die geen opdracht opleveren kunt betalen. Vandaar mijn waarschuwingen.
Maar dat mag dus niet. Heel erg flauw dus.

Als je zegt dat jouw klus gedaan werd voor een schappelijke prijs, dan heb ik echt geen inzicht in wat deze klusser zelf aan kosten heeft. Dat is alleen maar 1 kant van het verhaal. Als deze ook nog verteld dat hij genoeg werk binnenkrijgt voor schildersklussen zou ik dat maar met een korreltje zout nemen.

Dat kan alleen als deze iets voor heeft op alle andere klussers waardoor mensen veel op hem gaan reageren. Dat kan alleen als de prijs onder de prijs is van alle anderen die ook gereageerd hebben.
Er zullen vast meer schilders zijn die goede reviews hebben. Vervolgens gaan opdrachtgevers de prijzen vergelijken wat hun goed recht is. Maar of de prijs die wordt afgegeven dan nog wel realistisch is maar de vraag.

Natuurlijk zijn opdrachtgevers geneigd om lovende reviews te schrijven als iets voor een koopje is gedaan en kwalitatief nog goed ook.
Dat heb ik in het begin ook gedaan om goede reviews te krijgen en ook gewoon om gekozen te worden, maar op de lange termijn is dat niet vol te houden. Dat moet je opdrachten gaan krijgen op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid, etc. Dat kunnen mensen dan lezen in de waarderingen en dat werkt ook. En af en toe zit er ook een slechte tussen, maar die laat ik ook voor wat het is. Vind het zelfs goed dat deze erbij staan.
Je kunt niet 360 dagen per jaar altijd alles goed doen. En wat er dan geschreven wordt kunnen mensen zelf naar waarde inschatten.

Het gaat dus in hoofdzaak over hoe Werkspot met eerlijke vakmannen omgaat. Mij dus tussen neus en lippen uitmaken voor leugenaar zijn geen goede praktijken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door renewouters »

Werkspot is een bedrijf, en TS is blijkbaar vakman. Derhalve is dit geen consumentenvraagstuk.

HansieZant

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door HansieZant »

BL2 schreef:
Rich31 schreef:Dit is mijn ervaring met ongeveer 3 jaar Werkspot.

Owee als je probeert je kosten in de hand te houden. Je moet namenlijk betalen zodra iemand reageert op jouw reactie. De kosten variëren naargelang de grote van de opdracht. Een huis schilderen kan 40 euro zijn, maar dat zijn dan ook opdrachten van rond de 4000 euro.
Nu zijn er veel mensen die opdrachten plaatsen, maar er niet serieus mee doorgaan. Ze schrikken van de prijs en willen nog verder onderhandelen en anders is er toch nog een familielid die nog wel even tijd overhad om het te doen.
Allerlei redenen waardoor een opdracht niet doorgaat!
Ook klakkeloos reageren met het idee van "wie het eerst komt het eerst maalt" gebeurd.
Ondertussen ben je als vakman wel voor al dit soort opdrachten aan het betalen aan Ws.

Mijn standaard reactie is voor hele kleine klusjes, kraan vervangen, etc.
"1e uur 60 ex, volgende 27 ex..ex materiaal"

Nu zet ik bij alle reacties ook vaak deze standaardreactie

"ALLEEN reageren als bovenstaande redelijk klinkt.
NIET reageren als bovenstaande niet duidelijk is, ontoereikend of er totaal niks mee kunt m.b.t. een schatting van de kosten. 

Mijn kosten aan Werkspot beginnen zodra U reageert!!! 
- indien u toch onverhoopt alleen vragen heeft moet u op een andere manier aan mijn contactinformatie zien te komen - ."

Ik heb herhaaldelijk teksten aangepast, want je probeert duidelijk over te komen en niet negatief. Ik vind dat opdrachtgevers moeten begrijpen dat ik moet betalen aan Werkspot en het niet iets vrijblijvends is.

Let wel dat ik dit in het begin helemaal niet wilde doen, ook niet op aandringen van een medewerker van Werkspot, ene Roel, om maar niet onvriendelijk over te willen komen.

Alle discussies met Werkspot gingen vanaf het begin over en of ze dan het geld wat ik had betaald voor een opdracht terug konden geven om dat deze niet doorging.
Bij een enkele liet ik het gaan zonder te reclameren. Maar gingen dit soort opdrachten de boventoon voeren dan hing ik wel aan de lijn (eerst een email, maar als hij niet werd goedgekeurd ging ik er achteraan bellen)

Laat ik dit stellen, dat het een voortdurend conflict is met degene die je op dat moment aan de lijn krijgt. In de geschiedenis wordt er verschillend gereageerd, maar altijd terughoudend. Geprobeerd wordt om het zo te stellen dat het misschien aan de manier van reageren lag en er konden wel een paar voorbeelden gestuurd worden. Quartz natuurlijk. Je hebt mensen die gewoon nergens rekening mee houden, alleen vragen hebben, aan het rondneuzen zijn, etc. In ieder geval geen serieuze opdrachtgever. Nadat je een tijdje op Werkspot hebt gereageerd ga je dat vanzelf ondervinden.
Ook een keer iemand aan de lijn die bij hoog en laag beweerde dat er in de geschiedenis nooit restitutie is of zal worden verleend. Na zo een doelloos en moeizaam gesprek hang je op en probeer je opnieuw te bellen in de hoop een andere medewerker te kunnen spreken.

Nu is het standaard antwoord dat alle geplaatste advertenties "leads" zijn die altijd kunnen uitmonden in een potentiële opdracht. Met andere woorden, het restitutie beleid is nu zovele malen strenger geworden dat je nu ook voor volkomen nutteloze zogenaamde opdrachten moet gaan betalen.
Voorbeeld: opdrachtgever reageert op jouw en vervolgens hoor je er niks meer van en op je eigen pogingen om in kontakt te komen via SMS wordt niet gereageerd.

Herhaaldelijke pogingen om het onder de aandacht te brengen wordt totaal genegeerd of afgedaan met "dit zijn onze beleidsregels"
Het zal wel zo zijn, maar totaal egoïstisch.

Huidige stand van zaken is dat ze bepaalde dingen niet in mijn reactie willen hebben.
Ik kan begrijpen dat ze de laatste regel graag verwijderd willen hebben bij mijn standaardreacties. "indien u onverhoopt alleen vragen heeft..... ", maar het was geen poging om Werkspotkosten te ontlopen.
Het is gewoon zo dat zelfs bij de meest simpele opdrachten mensen alleen maar vragen hebben.

Vervolgens willen ze ook niet dat ik er bij zet dat ik Werkspot moet betalen zodra iemand reageert. Waarom niet? Het is alleen maar informatievoorziening van hoe de site werkt?
Zelf zijn ze niet van de informatievoorziening.
Wat Werkspot eigenlijk wil is dat opdrachtgevers op zoveel mogenlijk vakmannen reageren want dan verdient Werkspot x maal het bedrag wat ze voor een opdracht vraagt.
Even voorrekenen:
Laten we de schildersklus van een huis nemen. Standaard 40 a 45 euro.
Het is zeker logisch dat een opdrachtnemer bij een grote/dure opdracht offertes vraagt van enkele die gereageerd hebben.
Een observatie: Op schildersklussen wordt ontiegelijk snel gereageerd met zijn tienen tegelijk. Ingeschrevenen krijgen dus een bericht wanneer er een schildersklus wordt geplaatst.
Hoe zit het als je de opdracht niet krijgt. Hoeveel keer kun je 40 euro voor niks betalen. Dat is een halve dag werk.
Uit ervaring: Opdrachtgevers spelen je ook uit tegen andere vakmannen. Ze kijken vaak alleen naar de prijs hoe kortzichtig dat ook is. Sommige opdrachtgevers trekken er een dag voor uit en laten iedereen langskomen. Nog meer kassa dus voor Werkspot.
Nu is het ronduit stuitend dat ze dit ook willen voor een klus van laten we zeggen een kraan verwisselen. Ze zeggen het niet aan de telefoon, maar dat is het resultaat als je geen waarschuwingen plaatst.

Bovendien en dat kwam er nog bij in het zoveelste vervelende onderhoud met Werkspot medewerkers werden mijn standaardreacties als aggressief omschreven. Misschien heeft iemand dat geopperd, maar beoordeel zelf.

Mijn antwoord daarop naar Werkspot was dan ook dat het gewoon duidelijke waarschuwingen waren en als ze het er niet mee eens zijn of dat ze dan een goed alternatief hadden.

Ik zal het al verklappen, die hadden ze niet.
Wel een voorbeeld van een uitnodigende tekst voor een schildersklus waar ik zowiezo al bijna nooit op reageer...dat ik zoveel jaar ervaring had en dat ik graag vrijblijvend langskom..bla, bla, en bla. Totaal nutteloos en niet relevant voor mijn doel. Luisteren en begrijpen waar iemand het over heeft is ook een kunst, maar niet begrepen door Dominique van "kwaliteitsbeheer".

En hier wordt je dan uiteindelijk helemaal gefrustreerd van. Het totaal niet naar je luisteren. Suggesties om iets aan informatievoorziening te doen worden totaal niet opgepakt en mensen denken zonder waarschuwingen dat alles gratis is voor ons. Het hierboven beschreven incident van de jongen die bij hoog en laag beweerde dat er geen restitutie wordt gegeven. Die Dominique van "kwaliteitsbeheer" zegt letterlijk "dat is niet waar meneer", met andere woorden, - ik ben een leugenaar. Maar als je een glibberig figuur bent zul je dat nooit zeggen. Dan zeg je "we doen geen aannames".
Ook willen ze niet dat je negatief praat over Werkspot met opdrachtgevers.
Ik vroeg een opdrachtgever of hij ergens duidelijk had kunnen lezen dat wij moeten betalen voor een opdracht. Niet dus..
Dat gedeeltelijke gesprek gemaild naar ze. Inplaats dat ze er iets mee doen.. helemaal niks.
Na nogmaals een tirade van mij..ik weet het..het helpt niks..
nog iets dat ze toevoegd aan haar uiteenzetting van hoe slecht ik wel niet bezig was. Blijkbaar zijn er veel negatieve reacties gekomen op mijn "reacties" . Weet absoluut niet of het waar is want als ik vraag naar concrete voorbeelden dan worden ze niet gegeven wat alweer vreemd is. Mijn recensies zijn nagenoeg allemaal goed. Moet ik nu uit haar mond geloven die mij zonet tot leugenaar heeft bestempeld dat er mensen zijn die mij dan geen opdracht gunnen Werkspot gaan bellen dat ze geschrokken zijn van mijn woorden. Misschien zijn het wel de personen die ik ook juist probeer te vermijden? Konden ze niet op iemand anders reageren die dan wel aardig overkwam?.. iemand die ze wel aansprak? Ook zou Werkspot mij herhaaldelijk hebben geprobeerd te bellen. Ik kijk in mijn telefoon en zie welgeteld 1 gemist gesprek in mei. Ik zou dit opzettelijk hebben gedaan?.. ook weer uit het niets gegrepen. Waarom zou ik dat doen? In ieder geval ben ik mij van geen kwaad bewust. Er zijn tegenwoordig veel mensen die geen nummers opnemen die ze niet kennen.

Totale kinderachtigheid en zakkenvullen staat op de agenda ook al zijn die medewerkers daar misschien niet helemaal van bewust lijkt het wel.

Na opgehangen te hebben geprobeerd mijn zogenaamde contactpersoon "Coen" te spreken te krijgen. Hij had niet veel te melden voor een contactpersoon. Wel dat hij het een beetje raar vond dat ik na herhaaldelijke verzoeken een half jaar geleden nog niet bij hem op bezoek was geweest. Toen had ik al als reden gegeven dat ik veel aan het werk was en heb hem toen ook letterlijk gevraagd wat de toegevoegde waarde was van een contactpersoon aangezien mijn enige conflict altijd het restitutie beleid was en daar kon hij geen mediator in zijn. Dus nu kon ik hulp gebruiken, maar laat het gewoon afweten. Nutteloze functie als je het mij vraagt.

Probeer weer met die Dominique te praten. Totaal zinloos. Ze hebben besloten mijn abonnement per direct op te zeggen.

Het Whatsapp gesprek met de opdrachtgever was de drup zegt ze, maar als je gaat vragen of dat echt zo is omdat ik doorgaans nooit klaag alleen naar Werkspot zelf toe dan is het dit en is dan weer dat.

Veel te kinderachtig. Totale onbenullen daar.
Het mond van mijn kant uit in een scheldkanonnade en niet netjes natuurlijk
Ik heb 3 jaar geïnvesteerd voor niks.
Werkelijk vraag ik mij af wat voor bestaansrecht zei mogen hebben. Draai ze alsjeblieft de nek om en koop de boedel en start overnieuw met eerlijke mensen.

Mvg,
Richard
Richard, wat een enorm verhaal. Dat nodigt niet echt uit om te lezen. Kan je het ook in 10 regels samenvatten ?
En dan laten de mods deze reactie staan...

stofzuigertje

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een opdracht plaats met de tekst;

Gezocht, vakman die kunststof kozijnen kan plaatsen die ik zelf ga kopen elders...
En ze bieden dan hun kozijnen aan..... en flinke prijzen of offerte en niet wat ik vroeg...

Tegen welk uurloon kunt U dit voor mijn doen... ik wil geen vaste prijs maar goed werk voor redelijke vergoeding....

Dan verwacht ik dat iemand gaat reageren dat ze ervaring hebben in plaatsen en voor x per uur werken!
Dat ik niet reageerde op de vele die met hun kozijnen en totaal bedrag na bezoek een offerte willen geven... dat wil ik niet.

De opdracht van klant goed lezen en niet elke pakken.... dan hadden ze niet voor niets aan werkspot betaald.

Verder is er nu veel werk en weinig vakmensen dus krijg je eerder een klus.
Paar jaren terug was het een vechtmarkt en als vele reageren en Werkspot moeten betalen en ik kan maar 1 de opdracht geven.... dan verdien je niets!

Je mag hierop aanbieden maar reageren alleen als je werk nodig hebt en een redelijke kans maakte....
Vele lezen de opdracht niet goed of reageren te snel met half lezen!

Bij duidelijke opdracht verwacht ik dat in mijn geval ik alleen een uurloon opgave had gekregen.
Niet de offertjes van diverse bedrijven die alles willen leveren, maar mijn vakman was ziek en ik had het materiaal al.......
Gewoon dom dat vele reageren en niet goed lezen als je weet dat je zoveel voor een kans op klusje moet betalen!

Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

stofzuigertje schreef:Als ik een opdracht plaats met de tekst;

Gezocht, vakman die kunststof kozijnen kan plaatsen die ik zelf ga kopen elders...
En ze bieden dan hun kozijnen aan..... en flinke prijzen of offerte en niet wat ik vroeg...
...........
!
Dat is inderdaad niet slim of ze verdienen zoveel aan het materiaal, met hun kortingen, etc dat ze het er wel uithalen.
Van jouw kant kun je dit soort reacties dus eigenlijk ook gewoon negeren, het is gewoon niet waar je om vroeg.

WerkspotNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:56

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door WerkspotNL »

Beste Richard,

Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over de gang van zaken, waarover we meerdere malen per e-mail en telefoon contact hebben gehad. Graag reageren we via deze weg op de voornaamste punten uit jouw berichten, zodat hier geen onduidelijkheden over kunnen bestaan in dit topic.

- De manier van reageren op opdrachten
Het staat vakmannen tot een bepaalde hoogte vrij om te reageren op hun eigen manier. Uiteraard hebben we wel een aantal richtlijnen voor het contact met een opdrachtgever en verwachten wij van een bij Werkspot aangesloten vakman dat hij zich hieraan houdt. Naast zijn eigen imago representeert de vakman namelijk ook Werkspot als platform. Daarnaast is het volgens onze, door iedere vakman geaccepteerde, Algemene Voorwaarden niet toegestaan om te proberen de betaling van de leadprijs aan Werkspot te omzeilen. Wanneer hier wel sprake van is, door bijvoorbeeld de opdrachtgever aan te sporen om buiten Werkspot contact te zoeken, zullen we hier gepaste maatregelen tegen nemen.

- Betalen voor een lead en teruggave van leadkosten
Bij Werkspot betaal je voor een lead. Dit zijn de contactgegevens van een opdrachtgever van een klus. Het kan voorkomen dat je betaalt voor een lead en hier helaas geen werk en dus geen winst uit weet te halen. Dit is de investering in een systeem zoals Werkspot. Wij zijn uitermate transparant in dit systeem en iedere vakman is hiervan op de hoogte.

Wanneer je onterecht hebt betaald voor een lead, kun je een verzoek tot teruggave doen. Dit verzoek wordt beoordeeld volgens de richtlijnen die wij opgesteld hebben in ons teruggavebeleid. Dit beleid is naar iedere vakman gecommuniceerd en is ondubbelzinnig opgesteld. Een vakman mag altijd een verzoek tot teruggave doen wanneer hij denkt dat hij hier recht op heeft. Werkspot zal vervolgens dit verzoek behandelen en in geval van goedkeuring het saldo retourneren aan de vakman.

- Beëindiging van het lidmaatschap
Wanneer blijkt dat de samenwerking tussen een vakman en Werkspot niet naar verwachting verloopt, zien we ons in sommige gevallen genoodzaakt om het lidmaatschap te beëindigen. Als een vakman het niet eens is met de gang van zaken is het vaak voor beide partijen beter om ieder een eigen weg te gaan. Dit voorkomt verdere frustratie en discussie naar elkaar.

Hopelijk zijn op deze manier een aantal zaken verduidelijkt.

Mvg,
Werkspot

stofzuigertje

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke offerte is veel werk en kost tijd en nog geld ook.

Door alleen op grotere klussen te reageren verdien je het eerder terug en is het wel rendabel.

De kleine klusjes kosten veel tijd aan offertes en werkspot kosten en vele hopen op deze waardoor het niet rendabel is gebleken voor vele.
Daarom vond ik niemand voor maar 1 dakraam maar wel voor hele huis nieuwe kozijnen!

Alleen dom als ze niet goed lezen en toch kozijnen aanbieden terwijl ik alleen de vakman vroeg voor plaatsen...
Kozijnen reeds aanwezig en toch proberen is geld verspillen en Werkspot doet dan niets fout.

Een nieuwe badkamer met kans op rest renovatie oude woning is dus wel leuk... bij goed werk mag je dan de rest zonder kans op dat de concurrent het mag doen en dat is leuk en langdurige werk...
Dus lees goed en kijk of dit de klus is of dat er nog meer kan komen als goed en voor redelijke prijs uitgevoerd....

Rich31
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2018 06:27

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door Rich31 »

WerkspotNL schreef:Beste Richard,

Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over de gang van zaken, waarover we meerdere malen per e-mail en telefoon contact hebben gehad. Graag reageren we via deze weg op de voornaamste punten uit jouw berichten, zodat hier geen onduidelijkheden over kunnen bestaan in dit topic.

- De manier van reageren op opdrachten
Het staat vakmannen tot een bepaalde hoogte vrij om te reageren op hun eigen manier. Uiteraard hebben we wel een aantal richtlijnen voor het contact met een opdrachtgever en verwachten wij van een bij Werkspot aangesloten vakman dat hij zich hieraan houdt. Naast zijn eigen imago representeert de vakman namelijk ook Werkspot als platform. Daarnaast is het volgens onze, door iedere vakman geaccepteerde, Algemene Voorwaarden niet toegestaan om te proberen de betaling van de leadprijs aan Werkspot te omzeilen. Wanneer hier wel sprake van is, door bijvoorbeeld de opdrachtgever aan te sporen om buiten Werkspot contact te zoeken, zullen we hier gepaste maatregelen tegen nemen.

- Betalen voor een lead en teruggave van leadkosten
Bij Werkspot betaal je voor een lead. Dit zijn de contactgegevens van een opdrachtgever van een klus. Het kan voorkomen dat je betaalt voor een lead en hier helaas geen werk en dus geen winst uit weet te halen. Dit is de investering in een systeem zoals Werkspot. Wij zijn uitermate transparant in dit systeem en iedere vakman is hiervan op de hoogte.

Wanneer je onterecht hebt betaald voor een lead, kun je een verzoek tot teruggave doen. Dit verzoek wordt beoordeeld volgens de richtlijnen die wij opgesteld hebben in ons teruggavebeleid. Dit beleid is naar iedere vakman gecommuniceerd en is ondubbelzinnig opgesteld. Een vakman mag altijd een verzoek tot teruggave doen wanneer hij denkt dat hij hier recht op heeft. Werkspot zal vervolgens dit verzoek behandelen en in geval van goedkeuring het saldo retourneren aan de vakman.

- Beëindiging van het lidmaatschap
Wanneer blijkt dat de samenwerking tussen een vakman en Werkspot niet naar verwachting verloopt, zien we ons in sommige gevallen genoodzaakt om het lidmaatschap te beëindigen. Als een vakman het niet eens is met de gang van zaken is het vaak voor beide partijen beter om ieder een eigen weg te gaan. Dit voorkomt verdere frustratie en discussie naar elkaar.

Hopelijk zijn op deze manier een aantal zaken verduidelijkt.

Mvg,
Werkspot
Jammer dat jullie alleen in je eigen straatje praten
Over die leads en dat "zogenaamde" leadsbeleid ten aanzien van teruggaves...het wordt zo gemaakt dat het zoveel mogenlijk in het voordeel uitvalt van Werkspot. Ook is het systeem al zovele malen aangepast, dat je het op een gegeven moment niet meer bijhoudt. Al mijn emails gaan direct naar een mailmap, waar ik nooit of te nimmer naar kijk.
Het werkt, bij mij althans, zo: je reageert op een opdracht voor veelal kleine klusjes en dan ben je enkele dagen per week op de site. Op dat moment kijk je ook of je reacties op voorstellen hebt gehad. Ik reageer dan altijd per telefoon of sms naar de opdrachtgever en nooit via Werkspot. Dus al de mails met bevestigingen dat je hebt gereageerd heb ik allemaal niet nodig en zorgen alleen voor een overstroming van je inbox. Ik ben al ongeveer drie jaar ingeschreven en mijn enigste grieven is dat restitutiebeleid. Denk je dat je een contactpersoon krijgt om een en ander wat soepeler te laten verlopen..nee hoor. ik zie de toegevoegde waarde niet.
Als deze contactpersoon echt van toegevoegde waarde was, had ik er misschien vaker van gehoord...had hij misschien zelfs geweten dat ik nooit emails zie van Werkspot.
Inplaats daarvan wordt je op een kinderachtige wijze te woord wordt gestaan en moet je kinderachtige verwijten aanhoren dat ik expres mijn telefoon niet zou opnemen.

Laten we niet vergeten dat Werkspot meteen je account blokkeerd als je niet tijdig de maandfactuur hebt betaald. Als het nodig was mijn aandacht te trekken hadden ze dat ook kunnen doen.

Wil je als Werkspot vakmannen uitzuigen met dat restitutiebeleid moet je dat vooral doen. Ik vind Werkspot wel een goed platform. Mensen die je aan de telefoon krijgt om dat beleid te verdedigen heb ik het duidelijk minder mee op.
Als je als Werkspot toch deze forums afstruint en rechtstreeks op mij reageert, dan zou het je sieren om hier ook mede te delen dat ik mij niet helemaal voor niks heb uitgeslooft op Werkspot en mij al mijn waarderingen doet toekomen per mail. Dan ga ik pas echt geloven dat het uit elkaar gaan gewoon de beste oplossing was en dan gaan jullie gewoon door met je beleid naar vakmannen toe en het zal mij dan verder een zorg wezen.

stofzuigertje

Re: Werkspot waardeloos voor vakmannen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik ooit een klein klusje plaatste en 1 persoon dat liet uitvoeren... horen de andere niets meer!

Vooral als je weet dat afmelden vaak weer geef ons toch een kans vraag opleverde terwijl de via Werkspot gevonden en ingehuurde al bezig was en vrijwel klaar...
Ik kan een keuken niet 20X laten plaatsen.
Maar als ik meld dat de Ikea Keuken op bepaalde datum zou moeten komen.....
dan hoef je als leverancier niet een totaal andere keuken aan te bieden terwijl Ikea onderweg is!

Na de Kunststof kozijnen ook hier na even nazoeken nog 7 keukens aangeboden gekregen!
Dus deze 7 hebben de zekerheid dat ze bij mijn voor niets betaalde aan Werkspot en koop eens een leesbril.
Een datum genoemd en korte tijd later graag plaatsen van reeds bestelde Ikea......

De door mij geleverde Ikea opstelling met aantal kasten was om de hoeveelheid werk te bepalen, niet voor nog meer offertes!
vooral de offerte met maar liefst 50% korting die ruim 2x de Ikea prijs was en ik had beslist niet de goedkoopste kast gekozen.

Gesloten