LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Evandelinde
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 apr 2017 22:19

Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Evandelinde »

Hallo allemaal,

Een maand geleden hebben wij een nieuwe HR ketel laten installeren, namelijk de Remeha Tzerra CW5. In eerste instantie waren we er erg blij mee. Hij gaf vlot en veel warm water op verschillende tappunten tegelijk, de ruimtes werden snel warm en ook de thermostaat i.c.m. de app werkte prima. Helaas stonden we na nog geen twee weken onder een koude douche. Foutcode 36 geeft de app aan en een lampje op de ketel begint rood te knipperen. Na het raadplegen van de handleiding komen we tot de conclusie dat het enige dat zou moeten helpen is het resetten van het apparaat. Gelukkig werkt dat en kunnen we weer warm douchen. Een dag later doet zich helaas exact hetzelfde probleem voor. Dit keer krijgen we de ketel ‘s avonds niet meer aan de praat en besluiten we de volgende dag contact op te nemen met de installateur. Twee dagen later komt een monteur langs om de boel te bekijken, en hij geeft enkel aan dat we even moeten proberen de stroom voor de cv vanaf een ander punt te laten komen. Dit doen we, we sluiten de cv ketel middels een verlengsnoer aan op een stopcontact één verdieping lager. Dit lijkt te werken! Na een week gebeurt het echter weer, we krijgen dezelfde foutcode en de ketel blijft steeds opstarten en afslaan. Geen warm water. De volgende ochtend hebben we direct weer contact met de installateur. De volgende dag komen ze langs. Dit keer vervangen ze de printplaat. De monteur vertrekt en de ketel werkt weer. Nu, weer een week later, zitten we met precies hetzelfde probleem. Mijn man wil net onder de douche stappen... ijskoud! Hier worden we echt moedeloos van. Morgen maar weer bellen, maar voor een nieuwe ketel vinden we dit eigenlijk echt niet kunnen.

Mijn vraag; zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb natuurlijk al wel e.e.a. gelezen op internet, maar nog nergens heb ik de echte oplossing hiervoor kunnen vinden..

Alvast bedankt!

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door GJS »

Wat je nog zou kunnen controleren is of de gaskranen wel helemaal open staan.
Ik neem aan dat tijdens de installatie ook de gaskraan in de meterkast is dichtgezet, misschien is die maar een deel opengedraaid i.p.v. helemaal en bij een te lage gasdruk kan je die foutmelding krijgen.
Die bij de ketel moet natuurlijk ook helemaal open staan.

Evandelinde
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 apr 2017 22:19

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Evandelinde »

Bedankt voor je reactie. Ik durf zelf niet aan gaskranen te zitten, als het goed is komt er vandaag nog iemand langs van Remeha.

Wat ik wel apart vond, vanmorgen heb ik de stekker van de ketel weer in het stopcontact gedaan. Het water was nog steeds ijskoud, maar toen ik de thermostaat op de benedenverdieping hoger zette, gaf de app wel een systeem temperatuur van rond de 60 graden aan. Ik heb het wegens tijdgebrek vanmorgen niet meer geprobeerd, maar ik denk dat er wel warm water uit de douche gekomen was (uitgaande van die systeem temperatuur).

Toen bedacht ik me, dat ik gisteren avond voordat mijn man onder een koude douche stond, de thermostaat op 15 graden had gezet (dus dat de ketel niet meer aan hoefde te slaan voor verwarming van de radiatoren).

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik ga dus bijna denken dat e.e.a. met elkaar verband houdt. Kan dit? Je moet toch überhaupt gewoon warm water kunnen krijgen als de thermostaat lager staat dan de omgevingstemperatuur? Anders zou je ‘s zomers ook een probleem hebben.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als dat met elkaar te maken heeft in uw toestel, zit er iets fout. U hoort gewoon, onafhankelijk van de thermostaat, warm water te kunnen tappen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarentegen staat er ook : ik heb de stekker weer in het stopcontact gedaan. Als die er niet in zit heb je ook geen tapwater.

Evandelinde
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 apr 2017 22:19

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Evandelinde »

Nee die stekker heb ik er gister avond voordat we gingen slapen uit getrokken omdat hij telkens aan en af sloeg. Ik heb ook geen warm water geprobeerd te tappen terwijl de stekker er niet in zat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door sjohie »

Foutcode E36 bij Remeha is iets van "vlamverlies", dus die gaskranen even nalopen is wel een goed idee. En welke app geeft precies die meldingen?

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Gasdruk gecontroleerd bij het apparaat en na installatie? Monteurs kunnen ook een foutje maken.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door kokka »

het volgende kan je redelijk makkelijk vinden op internet.
Foutmelding: E:36
5x Vlamverlies
Deze storing kan de volgende oorzaken hebben:
- Geen of niet goede ontsteekafstand
- Gasvoordruk te laag of valt weg
- Gasblok of ontsteek-unit krijgt geen spanning

ik zou gewoon de installateur bellen, na twee weken al problemen is niet normaal natuurlijk

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Installateur zou vanmiddag komen dus misschien al opgelost.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Ik heb een NEFIT Proline NxT van 2018. Warm water valt vaak weg, dan moet er weer gereset worden. Volgens installateur moeten de radiatoren van de verwarming ruim open staan, anders kan hij zijn overtollige warmte niet kwijt voor het leveren van warm water. Zelfs op de slaapkamer moet die open staan. Vroeger had ik nooit dit soort problemen met andere ketels.

Evandelinde
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 apr 2017 22:19

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Evandelinde »

Net Remeha gesproken, ze komen dinsdag pas omdat er een onderdeel besteld moet worden. Volgens hen duidt foutcode 36 op een defecte warmtewisselaar. Deze gaan ze dan ook vervangen. Vind het wel vreemd hoor, binnen een paar weken. Heb dit ook aangegeven en ze gaven ook wel aan dat dit niet normaal is. Ik hoop natuurlijk dat het probleem daarmee verholpen is, maar het vertrouwen is eerlijk gezegd wel een beetje verdwenen..

Ik ga dinsdag ook gelijk vragen of hij de gaskranen en gasdruk wil nalopen. Ik ga mezelf daar niet aan wagen.. veel te bang dat ik daar iets verkeerd in doe, zou ze niet eens weten te vinden..

De app die de storing weergeeft is de eTwist app, waarmee de thermostaat ook te bedienen is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt beter nu met een nieuwe ketel problemen hebben dan over een paar jaar.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar lezen ze dan hun eigen voorschriften niet. Die foutcode staat duidelijk beschreven. Warmtewisselaar komt er niet in de buurt.

https://knelring.nl/storing/remeha/tzer ... ha-tzerra/

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Cornelis7 schreef:
02 nov 2018 16:53
Ik heb een NEFIT Proline NxT van 2018. Warm water valt vaak weg, dan moet er weer gereset worden. Volgens installateur moeten de radiatoren van de verwarming ruim open staan, anders kan hij zijn overtollige warmte niet kwijt voor het leveren van warm water. Zelfs op de slaapkamer moet die open staan. Vroeger had ik nooit dit soort problemen met andere ketels.
En hoe deed u dat dan van de zomer? Volgens mij compleet onzin verhaal van uw installateur. Gaat u goud kosten bij de afrekening van de energieleverancier.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

-
Laatst gewijzigd door Zombiemaster op 02 nov 2018 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Evandelinde
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 apr 2017 22:19

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Evandelinde »

Ik had net wel weer warm water, maar waarschijnlijk omdat de thermostaat beneden aan stond. Ben in ieder geval blij dat de radiatoren het wel gewoon doen. En volgens mij krijg ik dus wel warm water als de thermostaat aan staat. Ga het straks wel weer even proberen als de thermostaat uit staat, kijken of ik dan warm water heb. Ik heb wel een soort van eco stand ingesteld, waardoor de warmhoudfunctie voor de systeemtemperatuur vanaf 23.30 uur tot 6.30 uit staat. Maar daar zou t m.i. ook niet mee te maken kunnen hebben want wanneer de eco stand geactiveerd is moet je uiteindelijk wel warm water kunnen krijgen, alleen moet je er iets langer op wachten totdat de juiste temperatuur bereikt is

Evandelinde
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 apr 2017 22:19

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Evandelinde »

Zou het bijvoorbeeld ook een software probleem kunnen zijn?

Evandelinde
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 apr 2017 22:19

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door Evandelinde »

Afgelopen woensdag heb ik toevallig alle radiatoren ontlucht en het systeem bijgevuld tot 2 bar.. dat heeft dus helaas ook niet mogen baten.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Foutcode 36 Remeha Tzerra CW5

Ongelezen bericht door BL2 »

Als de radiatoren warm worden kan het nooit de warmtewisselaar zijn......

Gesloten