Pagina 1 van 1

Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Geplaatst: 19 aug 2019 11:02
door MartWhiterabbit
Ik ben telefonisch benaderd door NLenergieadvies. Ik vermoed dat ik een contract ben aangegaan terwijl ik dacht dat ik daar eerst informatie over zou ontvangen per email. Ik heb wel een mailtje gehad waarbij ik wordt gefeliciteerd met het nieuwe contract (dat ik dus dacht nog niet te hebben afgesloten). Echter de informatie daarvan nog niet. Ik heb inmiddels geprobeerd het bedrijf te bellen (ze staan ook op internet) maar tot nu toe vergeefs. Een mailtje heb ik ook gestuurd, maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen. Ik heb vrijdag 16 augustus het telefonisch contact gehad. Nu heb ik het gevoel dat ik opgelicht ben. Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen. Ik wil wel graag van dit contract af. Wie kan mij helpen???

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Geplaatst: 19 aug 2019 12:20
door chrisd1
Lees dit eens door??

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Geplaatst: 19 aug 2019 12:37
door witte angora
Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder kosten of gedoe op te zeggen. Dus in ieder geval tot 30 augustus. Eventueel kun je je huidige aanbieder benaderen en uitleggen dat je helemaal niet weg wil.

Overigens is NL Energie advies geen leverancier. Ze zijn een soort bemiddelaar. Hun verdienmodel is gebaseerd op de eenmalige korting die je krijgt als je het contract zelf via een vergelijkingssite afsluit. Wie wordt je nieuwe leverancier, weet je dat intussen wel?

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Geplaatst: 19 aug 2019 12:38
door Lady1234
Voortaan ook voor uw gemoedsrust geen informatie laten toezenden, en al helemaal geen gegevens verstrekken.

Als u informatie ergens over wilt hebben, kunt u dat zo vinden op het net.

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Geplaatst: 19 aug 2019 14:47
door Jark
Lady1234 schreef:
19 aug 2019 12:38
Voortaan ook voor uw gemoedsrust geen informatie laten toezenden, en al helemaal geen gegevens verstrekken.

Als u informatie ergens over wilt hebben, kunt u dat zo vinden op het net.
Het Net bestaat niet meer was een provider van KPN...of bedoelt U het internet :?

Re: Wil van telefonisch afgesproken contract af bij NLenergieadvies

Geplaatst: 19 aug 2019 15:44
door Kolibrie
U kunt in de toegezonden mail kijken bij welke energieleverancier u aangemeld bent voor dat nieuwe contract en die bellen of mailen.
Anders uw huidige energieleverancier bellen en vragen of zij de afzegging voor u in orde kunnen maken.
Wel opletten dat u op tijd, binnen 14 dagen, een bevestiging van uw afzegging krijgt.