Pagina 1 van 1

Energie Dienstverlening

Geplaatst: 24 jan 2020 18:11
door MattyM
Zojuist door een energieverkoper gebeld genaamd "Energie Dienstverlening". De tarieven zijn weer gedaald en daar kunnen wij zogenaamd van profiteren. Men vraagt naar je huidige maandbedrag, en zitten daar hoedanook onder. Vreemd genoeg vragen ze niet naar je huidige verbruik van afgelopen jaar.
Eenmaal contract gemaild gekregen en verkoper nog aan andere kant van de lijn zie ik opeens dat dit "goedkope"tarief gebaseerd is op een verbruik wat ik in een half jaar verbruik. Oftewel, de narekening van het extra verbruik komt aan het eind van het jaar waardoor het toch niet meer zo goedkoop is als men doet lijken.
Als ik vraag om het gasverbruik aan te passen, is dit wel mogelijk tegen hetzelfde tarief (vreemd genoeg). Bij het tweede vernieuwde contract zie ik opeens dat het elektraverbruik helemaal naar beneden is gehaald.
Oftewel men zit met de cijfertjes te spelen, ik heb geen vertrouwen in deze tussenpersoon die energiecontracten probeert te verkopen voor Engie en belt onder nummer : 0402409810

Re: Energie Dienstverlening

Geplaatst: 25 jan 2020 19:11
door sylvesterb
MattyM schreef:
24 jan 2020 18:11
Oftewel men zit met de cijfertjes te spelen, ik heb geen vertrouwen in deze tussenpersoon die energiecontracten probeert te verkopen voor Engie en belt onder nummer : 0402409810
En nu wil je andere waarschuwen? Heb je al op dit forum gezocht er zijn tientallen topics over mensen die er wel ingetrapt zijn. Ik heb altijd een heel simpele oplossing. Ik koop niets wat niet op mijn eigen initiatief is gebeurd, niet aan de deur, niet telefonische of als iemand in een winkel me een Ziggo abonnement wilt verkopen.

Re: Energie Dienstverlening

Geplaatst: 25 jan 2020 19:34
door kweenie
Dit is een schoolvoorbeeld van hoe zulke telefonische verkopers je een contract kunnen aansmeren. Iedereen kan namelijk "gegarandeerd lagere maandlasten" bieden, door simpelweg het voorschot te verlagen. Met als gevolg dat je eindafrekening fors hoger wordt.

Maar waarschijnlijk doen ze je helemaal geen toezeggingen over de jaarlasten, zodat ze je "netjes" bieden wat ze hebben beloofd.

Re: Energie Dienstverlening

Geplaatst: 25 jan 2020 22:59
door de auditu
Kunt u nog gebruikmaken van een bedenktijd? Aarzel dan niet.

Re: Energie Dienstverlening

Geplaatst: 25 jan 2020 23:20
door Lady1234
Vraagt u zich dan niet af waarom iemand u in vredesnaam zou bellen om goedkoper uit te zijn?

Hoe lang blijven mensen zo naïef?

Re: Energie Dienstverlening

Geplaatst: 26 jan 2020 00:12
door Theotrucker
Beter de jaarlijkse bonussen zelf incasseren. Gemiddeld tweehonderd euro per jaar via Gaslicht.com.

Re: Energie Dienstverlening

Geplaatst: 26 jan 2020 10:52
door Komkommertijd
99,99% zijn dubieuze oplichters die jou bellen.

Alleen als je dit jaar weg ging is een telefoontje van die aanbieder met kom terug aanbieding mogelijk.

Waarom aan de telefoon of aan de deur kopen? Je hebt een Laptop en weet van de grote vergelijk bedrijven die vaak onder
de aangeboden aanbieder nog voordeliger groot inkochten.