LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlekken in douchebak nieuwe badkamer

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Aleida42
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2020 19:03

Vlekken in douchebak nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door Aleida42 »

Ongeveer 2 jaar geleden hebben we een nieuwe badkamer gekocht bij Badkamer warenhuis en dit bedrijf heeft toen ook via een bedrijf waarmee ze samen werken de badkamer geïnstalleerd.
Sinds een aantal maanden komen er steeds meer vlekken in de douchebak en heb ik ook gereclameerd.
de douchebak is altijd alleen gebruik om te douchen en altijd onderhouden met sealskin badkamer reiniger (aangeschaft bij badkamer warenhuis). Er werd mij gevraagd om foto's op te sturen en er is nooit iemand wezen kijken wat er precies aan de hand is.
Wel kan ik uitcoulance een nieuwe bak krijgen en word gesuggereerd dit wij andere spullen in de bak gezet hebben en dat in de gebruiksaanwijzing de behandeling van deze bak beschreven staat. Echter heb ik nooit een gebruiksaanwijzing ontvangen.
zZelf deze nieuwe bak plaatsen is geen optie omdat de glazen wand op deze bak staat. Echter de montage van de nieuwe bak zal ik zelf moeten bekostigen omdat het uit "coulance" is dat ik een nieuwe bak krijg. Verder is er tijdens de aankoop nooit besproken dat deze bak kwetsbaar was want dan hadden we natuurlijk deze bak niet gekozen. Hoe nu verder?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vlekken in douchebak nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Foute zeep of zweet voeten?

Ik denk dat Auto poets middel vaak wel helpt.
En in de auto was beschermde die ook.

Tevens de glazen wand meenemen en heb je soms een anti kalk product voor de glazen wanden gebruikt?
Dat is vermoedelijk de echte oorzaak!

Auto Poets is veiliger en hopelijk nog niet te laat, voor de wanden en de bak.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vlekken in douchebak nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Aleida42 schreef:
23 feb 2020 19:23

Wel kan ik uitcoulance een nieuwe bak krijgen en word gesuggereerd dit wij andere spullen in de bak gezet hebben en dat in de gebruiksaanwijzing de behandeling van deze bak beschreven staat. Echter heb ik nooit een gebruiksaanwijzing ontvangen.

[...]

Hoe nu verder?
Vertel nu eerst maar eens wat er met die bak precies gebeurd is. Zonder correcte informatie kunnen wij hier geen adviezen geven. Stonden er inderdaad spullen in die er niet in horen? Waren dat spullen die vlekken af hebben gegeven/op de bak in hebben gewerkt?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vlekken in douchebak nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door crazyme »

Twee jaar oud, dus ouder dan 6 maanden.

U zal moeten aantonen dat de klacht te wijten is aan het product, en niet aan het gebruik.

Dat lijkt mij kansloos, dus de voorgestelde oplossing lijkt mij heel redelijk.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Vlekken in douchebak nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Aleida42, met deze info van de site van de Consumentenbond https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... /overzicht en Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten komt u verder.
Succes.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlekken in douchebak nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klaas Jan schreef:
24 feb 2020 09:02
Hallo @Aleida42, met deze info van de site van de Consumentenbond https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... /overzicht en Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten komt u verder.
Succes.
Klaas Jan, er is niets kapot gegaan. Er is TS bovendien een oplossing aangeboden, wat wil je nog meer?
De Sealskin reiniger die TS gebruikt is een antikalkmiddel voor glazen wanden, dat komt natuurlijk ook terecht in de douchebak.
Misschien is dit middel niet geschikt voor deze douchebak?

Gesloten