Priment energie telemarketing (DGB energie)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bianca89
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2021 14:09

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bianca89 »

Re
Mij is net verteld door mijn eigen energiemaatschappij dat het bel-me-niet register is afgeschaft. Je moet nu zeggen ik maak gebruik van mijn recht van verzet, dan mag het bedrijf je niet meer bellen.

b][/b]
kmschaap schreef:
28 okt 2020 14:36
Ondanks dat mijn telefoonnummer in het bel-me-niet-register geregistreerd staat ben ik ook al drie keer gebeld door volgens mij DGB. Als je opneemt hoor je eerst even niets, vervolgens wordt er heel snel gezegd met wie je spreekt en namens welk bedrijf. Moest iedere keer vragen of de telefonist het nog eens wilde herhalen. De beller wil steeds de tarieven met me doornemen. Die zijn natuurlijk gestegen en elders goedkoper. Maar als ik vraag of dit een voorstel tot overstappen is wordt er omheen gepraat. Vaag verhaal.

dpf
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2021 22:15

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door dpf »

Ik ken dgb vrij goed en weet hoe er met de 'energie cowboys' wordt gewerkt. Hoewel deze niet dagelijks over de vloer komen, strijken ze een behoorlijke premie op voor elk overgesloten contract. En blijkbaar meer dan bij energie concurrenten...
De prijs voor energie ligt grotendeels vast; er zit slechts wat marge in de administratieve verwerking. Wel bepaalt het aantal klanten bij zo'n energiebedrijf hun mogelijke invloed en relatie met bv banken, financiers. Vandaar dat dgb, met meerdere sub-bedrijven in de agrarische sector, hier graag aan meedoet. Natuurlijk zal ze elke directe betrokkenheid met gme, en andere fake-bedrijven ontkennen...

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Ik krijg de laatste tijd ook telefoontjes van GME Solutions. Ze zeggen soms een andere naam, maar de naam dat mijn smartphone weergeeft is gewoon GME Solutions. Geen idee waar de lek vandaan komt, maar ze hebben wel mijn naam en adres. Het verdachte is dat ze beweren dat ik een energie contract bij ze hebben aangesloten, terwijl de energie in ons huis niet eens op mijn naam staat!

Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik niet meer terug gebelt wil worden, maar ze blijven bellen en doen alsof ze niks van weten. Zeer vervelend, en ze bellen ook telkens met een nieuwe telefoon nummer. Ik krijg de telefoontjes meerdere keren dagelijks.

Edit: ik sta bij de KVK, dus waarschijnlijk hebben ze de gegevens daar opgevraagd.
Laatst gewijzigd door Cas_sie op 01 okt 2021 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sinds ik de telGuarder-app heb geïnstalleerd, is het bij mij opgehouden. Het zijn criminelen.

Gesloten