Ik heb een probleem met mijn slimme meter zie https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/e ... ca32132e07
Nou zeggen ze het volgende
Nou snap ik dat er onderzocht moet worden voor het hoog verbruik of dat aan de meter ligt of iets bij mij thuis. Daarom heb ik ook een keuring aangevraagd. Maar ik kan niet snappen dat alleen al op basis van het foutieve opname van piek en dal uren de meter niet word vervangen. Defect is defect toch? Mits ze dat kunnen oplossen. Maar dat krijg ik niet te horen.Uiteraard hebben wij het item van Radar gevolgd. Er is daarna door ons gehandeld bij alle adressen waar een dergelijke situatie zich zou voordoen. In alle gevallen bleek het niet aan de meter te liggen. Jammer genoeg heeft Radar dat nooit zelf teruggekoppeld.
Ja ik moet ze de tijd gunnen om controle uit te oefenen op mijn borg kosten. Dat doe ik ook. Maar ben het er niet mee eens dat er een foutieve registratie is en word afgewimpeld zoals de reactie uit klachtenkompas. Waar ze niet ingaan op de foutieve registratie. Alleen al op die basis lijkt mij dat ik geen borg hoef te betalen want ze kunnen het zelf al terug zien. Dat er een ijking plaats vind op mijn initiatief en betaling komt omdat ik al meerdere malen aan de telefoon heb gehangen met mijn energiemaatschappij die mij elke keer terug stuurde naar de netwerkbeheerder. Waar ik uiteindelijk mijn verhaal heb gedaan en toch maar een ijking laat plaats vinden in samenwerking van de aardige medewerkers. Want anders gebeurt er niks. En kom ik nog geen stap verder.
Maar toch voel ik me er niet lekker bij omdat er een defect is die ze zelf kunnen zien. Ongeacht uitkomst ijking is er toch een defect.
Wat vinden jullie?
Is de foute registratie al voldoende voor nieuwe slimme meter?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Is de opmerking
correct?In alle gevallen bleek het niet aan de meter te liggen
Wat vinden jullie er van dat {naar mijn mening} er alleen een keuze is voor ijking na betaling van borg terwijl er een defect zichtbaar is.