Pagina 1 van 1

Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 14:59
door brigitte.jespers
In december volledige badkamer laten renoveren. Alles bij badkamerwarenhuis. Zij leverden nml volledig pakket inclusief installatie. We vonden het fijn om 1 aanspreekpunt te hebben. De zzp er die de badkamer kwam plaatsen was een snelle jongen en werkte gehaast. Bij verwijderen oude wastafel ging hij door de muur heen, lelijke plek op de muur in slaapkamer ernaast. Meneer heeft het dicht geplamuurd maar nog duidelijk zichtbaar. Omdat we deze muur toch nog wilde schilderen hier niet moeilijk over gedaan.
Verkeerde badhanddoeken rekje geleverd..... nou ja, ze waren zwart dus hang er maar op.
Elektriciteit snoeren op spiegelkast met ducktape vast geplakt...... dat deden ze altijd zo.....
Na 3 weken begon het te lekken in onze keuken..... goot was niet goed dicht gekit. Is gerepareerd maar wel veel vochtplekken in plafond en barsten in verfwerk kozijnen. Meneer stelde voor nepfactuur te maken en die in te dienen bij inboedelverzekering. Ik had daar geen goed gevoel bij maar om er vanaf te zijn geaccepteerd.
Paar weken later ging er een vloertegel los. Is ook gerepareerd maar rondom nieuwe tegel een lichtgrijze voeg terwijl de rest donkergrijs is. Hier weer over geklaagd, dat ik alle voegen dezelfde kleur wil hebben. Inmiddels klinkt het ool hol onder een andere tegel.....zal ook wel loskomen.....
Vorige week bij de verkoper geweest om aan te geven dat er tot op heden nog niets gedaan is met mijn klachten en geen afhandeling van de schade. Voor de schade word ik verwezen naar de zzp er.... ik heb immers met hem een afspraak gemaakt. Heb aangegeven dat ik de badkamer bij Badkamerwarenhuis heb gekocht en niet bij die zzp er er dus dat ik verwacht dat zij het gaan oplossen. Dat werd door de verkoper ten stelligste ontkend.....
Nu een week verder en je raadt het al......
Hoe zit dit nu juridisch? Wie is verantwoordelijk voor de schade en afhandeling van mijn klachten?

Re: Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 15:37
door berndv
Wie heeft wie ingeschakeld, dat is waar het om draait. Er is een overeenkomst tussen u en een andere partij. Dat kan de verkoper zijn, maar kan ook de zzp-er zijn. Diegene met wie u de overeenkomst heeft, is verantwoordelijk voor de nakoming van die overeenkomst. Ook als diegene derden inschakelt (als de verkoper de contractpartij is).

Re: Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 17:04
door Lady1234
U hebt toch hopelijk die nepfactuur niet ingeleverd bij de verzekeraar? Dat kan u duur te staan komen.

Re: Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 18:08
door brigitte.jespers
Ik heb overeenkomst met Badkamerwarenhuis, niet met de zzp er.
Enne..... nepfactuur ook nog niet ontvangen..... ik wil van die afspraak af maar verkoper doet daar ook moeilijk over.
Ik ben bang dat ik het hogerop moet gaan zoeken.....

Re: Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 18:16
door thecure
1x is genoeg brigitte...

Re: Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 18:21
door marnix
leuk

Re: Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 18:56
door Komkommertijd
Je kunt de badkamer verkoper ook vragen voor hun kant van 't verhaal.

Ze zijn nu jarenlang te lezen dat ze klanten niet helpen, en of er nu 1 of meerdere ZZPers komen.
Als je klachten kreeg over 1 persoon ga je die niet meer inhuren voor je naam als verkoper te behouden.

Ze kunnen het beste een andere sturen die op hun kosten alles herstelde.
Zij huren een mannetje in en als je geen goed eigen personeel hebt, niet jou probleem.

Stuur ze een mail met link hier naartoe, kijken of ze dan wel iets gaan doen?

Re: Schade aan gerenoveerde badkamer

Geplaatst: 19 mei 2020 19:01
door Mk
Waarom heb je een nepfactuur nodig als je alles bij de verkoper hebt gekocht, besteld en geregeld? Ik neem aan dat die een factuur stuurt?