LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Radar »

Myriam en haar vierjarige zoontje wonen al een jaar in hotels, tijdelijke opvanglocaties of bij familie. Het lukt maar niet om aan een huis te komen en veel hulp krijgt ze niet, want ze valt net tussen alle regelingen in.

Meer over dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Geduld hebben net als de andere tienduizenden? Misschien heeft Fons nog wat kamers over?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier heeft het 10 jaar geduurd voor ik wat vond. Wat me wel opviel, de afgelopen jaren: soms komt het voor dat veel mensen een woning weigeren. Doorgaans is dat omdat er veel werk aan zit, alhoewel er soms ook andere redenen kunnen zijn. Zo heb ik in Leiden (inderdaad, andere regio) als 24e kandidaat een woning geweigerd; uiteindelijk heeft nummer 32 hem geaccepteerd, met een inschrijfduur van nog geen 2 jaar.

Het is een kwestie van reageren en reageren, en je realiseren dat je geen droomhuis zult vinden.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door riddert »

Ze zou een stacaravan op een camping kunnen huren. Lijkt me goedkoper dan een hotel zoals in de openingspost geschreven word.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verhuizen naar ander deel van Nederland is ook een optie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn sociale huurwoning betrokken eind 2016. Aantal reacties: 301

Identieke woning in zelfde buurt recent verhuurd. Aantal reacties: 550. In vier jaar tijd bijna verdubbeld.

Het had nooit zover hoeven komen. Dit zijn gewoon politieke keuzes. Gemeentes in Nederland zijn nu zelf begonnen met bouwen van huurwoningen uit pure noodzaak.

Hoofdschuldige is de verhuurdersheffing. Die is ingesteld om geld op te halen dat nodig was om.........

de banken in Nederland te redden. Daarom zitten talloze mensen waaronder Myriam en haar vierjarige zoontje nu in de ellende.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Als Myriam voor haar zoontje een broertje en/of zusje regelt zal het wel opschieten denk ik.
Want kinderen mogen niet de dupe worden.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

@Radar, als jullie hier een item over maken om het algemene probleem aan te kaarten dan krijgen jullie van mij de beide duimen omhoog.
Maar als jullie hier een item over maken om te zorgen dat de persoon in kwestie met voorrang geholpen wordt dan krijgen jullie van mij beide duimen omlaag. Er zijn nog (tien)duizenden anderen in hetzelfde schuitje zitten die niet door jullie geholpen worden. En wiens verhaal dus niet op tv komt.
Laatst gewijzigd door kuklos op 12 okt 2020 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Zolang mensen inderdaad woonruimte weigeren omdat...
Ben ooit begonnen met 1 kamer appartement“

Ben ooit begonnen op een kamer van 4 bij 4, met man en kind ca. half jaar. Keukentje op de gang. Daarna kamer getimmerd op een zolder, plus na verloop van tijd keukentje, plus slaapkamertje. Na weer twee jaar de woning omdat de hoofdbewoonster overleden was. Kamer, slaapkamertje keuken.

Dus het is van alle tijden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

kuklos schreef:
12 okt 2020 18:28
@Radar, als jullie hier een tiem over maken om het algemene probleem aan te kaarten dan krijgen jullie van mij de beide duimen omhoog.
Maar als jullie hier een item over maken om te zorgen dat de persoon in kwestie met voorrang geholpen wordt dan krijgen jullie van mij beide duimen omlaag. Er zijn nog (tien)duizenden anderen in hetzelfde schuitje zitten die niet door jullie geholpen worden. En wiens verhaal dus niet op tv komt.
Vermoedelijk je eerste uitleg: een abstract maatschappelijk probleem voor kijkers inzichtelijk maken door het een menselijk gezicht te geven.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
12 okt 2020 18:28
@Radar, als jullie hier een tiem over maken om het algemene probleem aan te kaarten dan krijgen jullie van mij de beide duimen omhoog.
Maar als jullie hier een item over maken om te zorgen dat de persoon in kwestie met voorrang geholpen wordt dan krijgen jullie van mij beide duimen omlaag. Er zijn nog (tien)duizenden anderen in hetzelfde schuitje zitten die niet door jullie geholpen worden. En wiens verhaal dus niet op tv komt.

Precies hoe ik er over denk.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een wazig verhaal weer. Mevrouw wil alleen in de gemeente Amsterdam wonen. Ik kan uit haar verhaal niet opmaken dat zij moeite heeft gedaan om ergens anders een huis te vinden.
Fons slikt alles maar voor zoete koek en gaat voor haar bellen.
Uiteindelijk ook niets bereikt natuurlijk.
En de titel van dit topic: Wat kun je doen?
Daar wordt helemaal niet op ingegaan en er worden ook geen suggesties gegeven. Het gaat alleen over het “zielige” verhaal van deze mevrouw.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb met een half oor zitten luisteren, maar ik dacht dat er aan het eind van dit item door de gemeente werd toegezegd dat ze er voor gingen zorgen dat zij eind november niet op straat zou komen te staan.

Dus wat kun je doen? Gewoon een consumentenprogramma voor je karretje spannen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
13 okt 2020 09:11
Ik heb met een half oor zitten luisteren, maar ik dacht dat er aan het eind van dit item door de gemeente werd toegezegd dat ze er voor gingen zorgen dat zij eind november niet op straat zou komen te staan.

Dus wat kun je doen? Gewoon een consumentenprogramma voor je karretje spannen.
Zeker, dan kun je je toch wel voorstellen dat mensen die al meer dan 10 jaar staan ingeschreven zich dood ergeren aan zo’n item.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
13 okt 2020 08:01
Mevrouw wil alleen in de gemeente Amsterdam wonen.
Dan is er dus geen urgentie en geen probleem. En kwalijk is dat TrosRadar hier überhaupt aandacht aan besteedt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Stond mevrouw überhaupt wel ingeschreven? En ze had geld want ze werkte🤔

Zo werkt het natuurlijk niet , ff naar Radar en duizenden passeren...
Maar Antoinette " houdt het in de gaten " ....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Ze had ook lekker naar het Noorden kunnen verhuizen, leuke baan kunnen zoeken en een voordelig appartement kunnen kopen.
Veel mensen maken hun eigen woningnood.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
13 okt 2020 10:50
Stond mevrouw überhaupt wel ingeschreven? En ze had geld want ze werkte🤔

Zo werkt het natuurlijk niet , ff naar Radar en duizenden passeren...
Maar Antoinette " houdt het in de gaten " ....

Nou, zo lijkt het wel te werken, want zij heeft straks een woning. Ze was uitgeschreven omdat zij naar België was verhuisd. Ze had dus ook een woning in België kunnen zoeken of ergens in Zeeuws-Vlaanderen waar de wachttijden veel korter zijn, en misschien zelfs geen wachttijd voor mensen zoals zij.

Nee, mevrouw wil precies wonen in de gemeente waar wachttijden van 15 jaar zeker geen uitzondering zijn.

Hoewel ik persoonlijk gelukkig niets met deze materie te maken heb, erger ik me kapot aan deze gang van zaken. Misschien kan de tv redactie eens uitleggen waarom ze dit item in de uitzending behandelden. Ik ben wel nieuwsgierig naar hun uitleg.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door Brahms »

ZeerPrivé schreef:
13 okt 2020 10:56
...erger ik me kapot aan deze gang van zaken. Misschien kan de tv redactie eens uitleggen waarom ze dit item in de uitzending behandelden. Ik ben wel nieuwsgierig naar hun uitleg....
Helemaal mee eens. Die uitleg krijg je niet, want dan blijkt misschien wel dat er een zekere band bestaat tussen deze dame en ......
Het is natuurlijk bizar dat het gedram van een programma er voor zorgt dat je vele woningzoekenden passeert en snikkie direct een woning krijgt.

merceDS21
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2007 20:22

Re: Geen urgentie voor sociale huurwoningen. Wat kun je doen?

Ongelezen bericht door merceDS21 »

Ook ik zat me op te vreten over dit item; belachelijk dat er voor iemand die uit België komt aandacht wordt besteed. Onze dochter woont al 34 jaar in Nederland, is door een relatiecrisis in december 2019 met haar dochter bij ons ingetrokken, maar krijgt óók geen huis. Het zou te gek voor woorden zijn dat het nu via radar Myriam wel lukt.

Gesloten