LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
elmar.wouda
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2021 11:58

Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door elmar.wouda »

In 2017 bij Kwantum Duiven vloerbedekking voor op de trap besteld inclusief leggen. Toen al 1 groot drama. Kwantum bleek met zzp'ers te werken voor leggen. Die voelde zich uitgeknepen qua tarief en maakte er een potje van. Gebruikte spuitlijm en smeerde dit ook op alle muren naast de trap en de niet beklede en wel geverfde zijkanten van de trap met een schadepost van EUR 800 als gevolg. Na maanden touwtrekken en kastje naar de muur heeft uiteindelijk de verzekeraar van de zzp er de schade vergoed. Kwantum verschool zich continu achter de zzp'er en heeft in dit traject werkelijk niets gedaan. Nu 3 jaar later laat de vloerbedekking op 1 van de 2 trappen volledig los. Niet een beetje, maar echt totaal. Is een open trap. Alle achterkanten en onderkanten laat de lijm los en de vloerbedekking gaat binnen korte termijn er waarschijnlijk helemaal afvallen, zo los zit het.

Weer met Kwantum gebeld en zelfde verhaal als 3 jaar geleden. Nu verschuilen ze zich achter de garantie. Eerst al hemel en aarde moeten bewegen om iemand te spreken en vervolgens korte mail met helaas sorry, twee jaar garantie en die is verstreken. Van gelegde vloerbedekking mag je echter verwachten dat deze langer dan 3 jaar meegaat. Zeker op een trap waar weinig op gelopen wordt en uitsluitend op sokken en ook nog eens de onderkant loslaat en niet de bovenkant. Dit is niet conform het conformiteitsbeginsel. Daarnaast behandelt Kwantum zijn klanten werkelijk schandalig is tot nu toe mijn ervaring. Verschuilen zich altijd achter een ander of hebben excuses. Iemand een idee wat wel werkt bij dit waardeloze bedrijf?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door kuklos »

Je gaat hier zelf niet uitkomen met ze. Tijd om een juridisch professional in te schakelen.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door Kokka1 »

ja of om een pot lijm te kopen

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door Revoked »

Okay, maar dan niet bij de Kwantum. En de bovenkant van de lijmkwast gebruiken.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door 16again »

TS kan ook aankloppen bij (de opvolger van) de geschillencommissie
https://www.uitgesprokenzaak.nl/
breien schreef:
28 feb 2021 17:41
Tapijt van goede kwaliteit koopt men bij de stoffeerder, de vakman.
Niet bij een discounter .
Het gaat niet om de kwaliteit van het tapijt, maar om die van van het geleverde verlijm-werk

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
28 feb 2021 18:15
TS kan ook aankloppen bij (de opvolger van) de geschillencommissie
https://www.uitgesprokenzaak.nl/
breien schreef:
28 feb 2021 17:41
Tapijt van goede kwaliteit koopt men bij de stoffeerder, de vakman.
Niet bij een discounter .
Het gaat niet om de kwaliteit van het tapijt, maar om die van van het geleverde verlijm-werk
Klacht via www.uitgesprokenzaak.nl gaat niet omdat het tapijt voor 1-1-2020 is gekocht.

Ik vraag me alleen af wie er achter de site zit. Het lijkt mij geen site waarmee een geschillencommissie, CBW of dergelijken mee samen zouden werken. Ook niet gezien de naam van de site.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door 16again »

Ik_weet_niet_alles schreef:
28 feb 2021 19:00
Klacht via www.uitgesprokenzaak.nl gaat niet omdat het tapijt voor 1-1-2020 is gekocht.
Je hebt gelijk. Maar dan kan TS nog bij de oude geschillencommissie aankloppen.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hoe beweeg ik Kwantum tot serieus nemen van mijn klacht

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jij hebt bij kwantum besteld, betaald aan kwantum en dan is kwantum verantwoordelijk

Ga eerst overleggen met je rechtsbijstandverzekering. Ik weet niet of er nog garantie te halen valt.

Bij de geschillencommissie thuiswinkel https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ kan je voor 52,50 een bindend uitspraak krijgen. Wat de uitspraak wordt is heel afhankelijk van de deskundige die langs gaat komen.

Gesloten