Vragen over deze plattegrond

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
08 jun 2021 23:38
Ik mag toch aannemen dat u de woning bezichtigd heeft alvorens het te accepteren. Dan hebt u toch kunnen zien wat dat verblijfruimte is.
Op de site staat: “Wij benadrukken echter dat je de woning accepteert en het huurcontract tekent vanaf de plattegrond. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de modelwoning, foto(‘s), plattegrond en advertentie.”

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door witte angora »

O ja, wat de lampen betreft. Zo'n verhuislamp hoort natuurlijk niet in de badkamer thuis vanwege het vocht in de ruimte. Daar kun je beter direct een geschikte lamp ophangen. Duur zijn ze niet; een simpele bollamp kun je voor 10-15 euro kopen. Let er wel op dat ze geschikt zijn voor vochtige ruimtes.

Wat die wc betreft, je kunt natuurlijk altijd nog een gordijn ophangen tussen dat gangetje en de rest van de woonkamer. Dan heb je in feite toch al een soort afscheiding. Maar apart is het wel.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog een keer goed gekeken. De appartementen met een 'verblijfsruimte' zitten aan de 's-Gravelandseweg zelf (straatzijde met deels uitzicht op de flats aan de overkant). Het is eigenlijk een balkon, maar het moet dicht kunnen, vanwege de geluidsnormen / luchtvervuiling.
(Voormalig kantoorpand: het gebouw is ooit neergezet voor de DCMR)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor een slaapkamer moet de minimale breedte 3 meter zijn (bij niet particulier eigendom), voor verblijfsruimte minimaal 1,8 meter. Daarom wordt dit verblijfsruimte genoemd.

Vreemde plattegrond trouwens. Als deze plattegrond overeenkomt met hoe het werkelijk wordt, dan heb je in de slaapkamer geen raam, maar alleen licht en lucht vanuit de 'verblijfsruimte' en de woonkamer. Volgens mij mogen ze dat dan helemaal geen slaapkamer noemen, maar zou het eerder 'onbenoemde ruimte' moeten zijn? (Of een inbouwkast, om het negatief te zeggen.)

Je hebt dan dus een appartement met twee ruimtes die niet als slaapkamer zouden mogen tellen. De ene vanwege de afmetingen, de andere vanwege het ontbreken van ramen. Dus eigenlijk huur je een studio 🙂.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Lowieze »

kweenie schreef:
09 jun 2021 09:06
Voor een slaapkamer moet de minimale breedte 3 meter zijn (bij niet particulier eigendom), voor verblijfsruimte minimaal 1,8 meter. Daarom wordt dit verblijfsruimte genoemd.

Vreemde plattegrond trouwens. Als deze plattegrond overeenkomt met hoe het werkelijk wordt, dan heb je in de slaapkamer geen raam, maar alleen licht en lucht vanuit de 'verblijfsruimte' en de woonkamer. Volgens mij mogen ze dat dan helemaal geen slaapkamer noemen, maar zou het eerder 'onbenoemde ruimte' moeten zijn? (Of een inbouwkast, om het negatief te zeggen.)

Je hebt dan dus een appartement met twee ruimtes die niet als slaapkamer zouden mogen tellen. De ene vanwege de afmetingen, de andere vanwege het ontbreken van ramen. Dus eigenlijk huur je een studio 🙂.
Volgens mij mag een slaapkamer wel zonder ramen, maar dan moet dit wel in een aangrenzende verblijfsruimte worden gecompenseerd. Vandaar misschien ook dat een voormalig balkon is dichtgemaakt en daardoor wel geventileerd kan worden.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Helper777 »

Dan ga ik het niet huren!
Ze lopen mij onderdruk te zetten dat ik even 3000E wil betalen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Lowieze »

Had u al iets toegewezen gekregen dan?
In bepaalde gevallen vragen ze 3 maanden huur als waarborgsom, misschien u eens van tevoren wat verdiepen in de voorwaarden.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door riddert »

Helper777 schreef:
09 jun 2021 09:52
Dan ga ik het niet huren!
Ze lopen mij onderdruk te zetten dat ik even 3000E wil betalen.
Ook dat nog! Eerst de zorgen over hoeveel verlichtingsarmaturen te plaatsen, en dan ook nog een voorschot.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Helper777 »

Ik mag niet bezichtigen en als ik een slaapkamer heb zonder ramen dan houdt het op.
dat bedrijf is ook tel niet bereikbaar alles gaat via mail.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Lowieze »

Helper777 schreef:
09 jun 2021 10:22
Ik mag niet bezichtigen en als ik een slaapkamer heb zonder ramen dan houdt het op.
dat bedrijf is ook tel niet bereikbaar alles gaat via mail.
Tel. 010-820 8999
Via mail is wel handiger, dan heeft u alle antwoorden zwart op wit staan.

MOOR
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2010 11:25

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door MOOR »

serre, balkon achter glas.

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Karel123## »

Komt ook nog de servicekosten om de hoek gluren: Zijn er nog andere kosten dan de huurprijs, bijvoorbeeld servicekosten?
Ja, naast de huurprijs van het appartement zal je bovenop de maandelijkse kale huur maandelijks een voorschot servicekosten betalen van naar verwachting € 75,00 per maand. Je ontvangt hier elk jaar een afrekening van.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door juliomariner »

aangezien de TS een permanente ban heeft gekregen, heeft reageren op dit topic geen zin meer.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En TS wilde het huis niet eens. Toch wel knap, eerst in gedachte gaan inrichten om het daarna niet te doen.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vragen over deze plattegrond

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Trap er maar weer in met zijn allen.

Gesloten