Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Meer is het ook niet. Kwestie van gezond verstand. Maar adviseren jullie maar gerust wat anders, ik hoop wel dat jullie dan ook straks TS met daad zullen bijstaan na de dure (onzinnige) raad.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

angel1978 schreef:
10 jul 2021 13:14
Maar waar schreef snellie nu precies dat de buurvrouw maar een stuk grond moet verkopen?
TS schreef het volgende: "We hebben ook aangeboden de garage en grond van haar over te kopen of alles op onze kosten te laten slopen en voor haar een schuurtje terugplaatsen, maar dit wilde ze allebei niet. "
De reactie van Snellie was als volgt: "Fijn, zo'n buurvrouw. Ze wil dus niks. En als de boel instort gaat ze lopen zeuren en klagen zeker?"

Daaruit trek ik de conclusie dat Snellie het blijkbaar normaal vind dat iemand maar een stuk grond moet verkopen omdat deze onvoldoende financiële middelen heeft om datgene te doen wat een buurman wil.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

snellie schreef:
10 jul 2021 21:45
Misschien moet je iets minder snel conclusies trekken.

Ik bedoelde niets meer dan dat ze blijkbaar nergens aan mee wil werken, terwijl er hele charmante oplossingen zijn aangeboden aan haar.
U noemt het verkopen van een garage en stuk grond een charmante oplossing?

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je kunt het ook een aanbod noemen die de buurvrouw niet kan weigeren (The Godfather part 1)
Ach ja, zolang die buurvrouw maar de befehlen van TS opvolgt dan is het in orde voor een aantal hier.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus de buurvrouw heeft nu een garage, heeft niet het geld om het ding te vervangen en ziet er misschien het nut ook niet van in, en moet er dan maar genoegen mee nemen dat dat ding op kosten van de buren vervangen wordt door een 'schuur'?

Ben benieuwd wat dat voor 'schuur' zou moeten zijn, dat ze zo'n fantastisch en charmant aanbod zomaar durft te weigeren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
11 jul 2021 00:39
Ach ja, zolang die buurvrouw maar de befehlen van TS opvolgt dan is het in orde voor een aantal hier.
Het blijft toch iedere keer weer spannend wat voor bijzondere gevolgtrekkingen je weer uit een topic weet te “distilleren “ :lol:

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 jul 2021 23:23
snellie schreef:
10 jul 2021 21:45
Misschien moet je iets minder snel conclusies trekken.

Ik bedoelde niets meer dan dat ze blijkbaar nergens aan mee wil werken, terwijl er hele charmante oplossingen zijn aangeboden aan haar.
U noemt het verkopen van een garage en stuk grond een charmante oplossing?

Dit schuif je nu al een paar keer bij snellie in de schoenen, maar dat wordt en niet door snellie gezegd en niet bedoeld.
Je post dus gewoon onzin!

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

snellie schreef:
11 jul 2021 17:55
Lisje1521 schreef:
05 jul 2021 11:15
We hebben ook aangeboden de garage en grond van haar over te kopen of alles op onze kosten te laten slopen en voor haar een schuurtje terugplaatsen, maar dit wilde ze allebei niet.
Dus al met al een lastige situatie... Alle oplossingen zijn welkom:)
Dat is geen charmante oplossing?

En inderdaad ontgaat mij volledig waar ik heb gesteld dat ze dan de boel maar moet verkopen. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Zeker familie van "Dame".
Dat is inderdaad geen charmante oplossing. Dat is misbruik maken van de financiële "armoede" van de buurvrouw.
U stelt niet dat ze de boel maar moet verkopen maar geeft wel aan dat buurvrouw niets wil omdat ze niet wil verkopen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

snellie schreef:
11 jul 2021 18:04
Ze wil niet verbouwen, ze wil niet afbreken, ze wil niet verkopen. Geeft niet echt blijk van dat ze WEL iets wil, toch?

Maar zoek het maar uit, ik ben klaar met dit topic.
Voor de zoveelste keer, buurvrouw heeft de financiële middelen NIET voor hetgeen TS graag wil. Zij KAN dus niet doen wat TS wil maar nergens wordt erover gesproken dat de buurvrouw niet WIL.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 jul 2021 18:11
Voor de zoveelste keer, buurvrouw heeft de financiële middelen NIET voor hetgeen TS graag wil. Zij KAN dus niet doen wat TS wil maar nergens wordt erover gesproken dat de buurvrouw niet WIL.
Hiermee misken je alleen volledig dat de buurvrouw van TS wel degelijk iets MOET doen. Ze heeft namelijk weliswaar geen geld (al is dat nog slechts een mededeling), maar wel een verantwoordelijkheid en een wettelijke verplichting.

Zo zielig is die arme buurvrouw niet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
11 jul 2021 19:06
Ik_weet_niet_alles schreef:
11 jul 2021 18:11
Voor de zoveelste keer, buurvrouw heeft de financiële middelen NIET voor hetgeen TS graag wil. Zij KAN dus niet doen wat TS wil maar nergens wordt erover gesproken dat de buurvrouw niet WIL.
Hiermee misken je alleen volledig dat de buurvrouw van TS wel degelijk iets MOET doen. Ze heeft namelijk weliswaar geen geld (al is dat nog slechts een mededeling), maar wel een verantwoordelijkheid en een wettelijke verplichting.

Zo zielig is die arme buurvrouw niet.
Het punt is dat TS een nieuwe garage wil bouwen omdat hun garage aan het verzakken is. Dat wil nog niet zeggen dat de garage van de buurvrouw op instorten staat of dermate slecht is dat deze afgebroken moet worden. Wij kunnen ernst van de verzakking niet inschatten en dat bepaald wel of de buurvrouw iets moet doen.
Een verzakking van een gebouw met een paar scheuren is totaal iets anders als een verzakking van een gebouw die op instorten staat.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 jul 2021 20:26
Het punt is dat TS een nieuwe garage wil bouwen omdat hun garage aan het verzakken is. Dat wil nog niet zeggen dat de garage van de buurvrouw op instorten staat of dermate slecht is dat deze afgebroken moet worden. Wij kunnen ernst van de verzakking niet inschatten en dat bepaald wel of de buurvrouw iets moet doen.
Een verzakking van een gebouw met een paar scheuren is totaal iets anders als een verzakking van een gebouw die op instorten staat.
De garage van de buurvrouw verzakt en neemt die van TS mee. Meer hoef je niet te weten om te weten dat de buurvrouw actie moet ondernemen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Achterstallig onderhoud gezamelijke garage

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Het topic is hierbij gesloten omdat het voor de zoveelste keer weer is uitgemond in een onderlinge discussie tussen leden
i.p.v. een antwoord op de vraag van TS: 'Iemand enig idee hoe je zoiets in gang zet?'
Als je geen antwoord op de vraag van een TS kan geven, hoef je niet te reageren.
Daarnaast hoef je ook niet altijd op andere forumleden te reageren.
We gaan hier strenger tegen optreden en bans geven, want zo is het geen fijne plek meer voor nieuwe forumleden die gewoon een vraag willen stellen.

Groet,
Radar Internetredactie^TY

Gesloten