Pagina 1 van 1

Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 22 sep 2021 16:50
door martijnp123
Ik heb op 10-06-2021 gordijnen besteld bij de Kwantum. De levertijd zou 33-64 dagen bedragen. Na 64 dagen nogsteeds niets ontvangen en geen bericht over vertraging in levering. Na ong. 70 dagen gebeld en toen werd me verteld dat de gordijnen al gemaakt waren en alleen nog naar de leverancier/het leverbedrijf moesten. Inmiddels al meer dan 100 dagen verder en werd mij verteld dat ze deze week binnen zouden komen. Uiteraard gebeurt dat ook weer niet. Nu werd me weer verteld dat ik maar contact moest opnemen als ze in week 40 nog niet binnen zijn. Zo blijft het maar doorgaan. Liegen over de status van de bestelling en steeds een nieuwe levertermijn geven. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Klantenservice is telefonisch ook slecht bereikbaar en ik moet telkens lang wachten op reactie op de mails.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 22 sep 2021 23:03
door crazyme
Hoe weet u dat ze liegen ?

Overal lopen levertijden uit.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 22 sep 2021 23:28
door Lady1234
Dus ze zouden zogenaamd al gemaakt zijn? Dat is alleen maar om te voorkomen dat u denkt kosteloos te kunnen annuleren.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 23 sep 2021 09:06
door Lowieze
Lady1234 schreef:
22 sep 2021 23:28
Dus ze zouden zogenaamd al gemaakt zijn? Dat is alleen maar om te voorkomen dat u denkt kosteloos te kunnen annuleren.
Dat zou heel goed kunnen dat ze al gemaakt zijn. Volgens mij gebeurt dat namelijk in het buitenland, dus het zou best kunnen dat het vervoer vertraging heeft opgelopen.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 24 sep 2021 12:20
door Zunnekei
Ja, denk ik dat het ligt in de depot van de douane want als de gordijnen gemaakt worden buiten Europa (leek zo goedkoop) moet er vanaf juli belasting over betaald worden en de douane heeft enorme achterstanden. Er liggen vele pakjes te wachten op beoordeling en verzenden naar de bestellers. Ik hoorde vorige week donderdagnacht-morgeniemand bij de Nachtzuster (ergens tussen 5 en 6 uur - radio npo 1) klagen dat hij al maanden op zijn pakje zat te wachten uit Canada. Maar pakjes moeten getaxeerd worden en er moet btw over bepaald worden (moet je zelf betalen), pas dan wordt het doorgezonden. Dit kan de oorzaak zijn dat de gordijnen er nog niet zijn, het is geduldig afwachten want niemand heeft deze vertraging kunnen voorzien.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 24 sep 2021 12:31
door NeoDutchio
90% van de gordijnen van Kwantum worden in Polen gemaakt. De overige 10% in Nederland. Dus geen problemen met douane of wat dan ook. De stof ligt grotendeels ook op voorraad in Polen en daar zal het probleem in kunnen zitten. De stof zal op dit moment niet voorradig zijn en levertermijnen tussen b tot b worden vaker niet dan wel gehaald. Dan krijg je dus, achteraf, loze beloftes.

Je kan een ultimatum stellen en annuleren, maar bij een andere verkoper sta je weer achteraan in de rij. Of je er iets mee opschiet is een afweging die alleen de klant kan maken.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 25 sep 2021 08:14
door Hawk-Eye
Als de levertijd "hard" op papier staat met daarbij een eventuele uitloop kunt u hen een bericht sturen waarin u aangeeft dat u binnen 15 dagen de gordijnen geleverd wilt hebben en als dit niet gebeurt u de koop ontbind en uw geld terug vordert....

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 25 sep 2021 08:37
door Lowieze
Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 08:14
Als de levertijd "hard" op papier staat met daarbij een eventuele uitloop kunt u hen een bericht sturen waarin u aangeeft dat u binnen 15 dagen de gordijnen geleverd wilt hebben en als dit niet gebeurt u de koop ontbind en uw geld terug vordert....
Volgens mij kan dat helemaal niet bij bestellen van maatwerk.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 25 sep 2021 15:51
door Hawk-Eye
Lowieze schreef:
25 sep 2021 08:37
Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 08:14
Als de levertijd "hard" op papier staat met daarbij een eventuele uitloop kunt u hen een bericht sturen waarin u aangeeft dat u binnen 15 dagen de gordijnen geleverd wilt hebben en als dit niet gebeurt u de koop ontbind en uw geld terug vordert....
Volgens mij kan dat helemaal niet bij bestellen van maatwerk.
Als de verkoper aangeeft dat er geleverd word binnen een bepaalde tijd en hij voldoet hier niet aan dan is deze in gebreke, dan moet je hem wel alsnog de gelegenheid geven om te leveren binnen een bepaalde termijn maar als deze termijn overschreden word mag je de koop annuleren simpel omdat ie zich niet houd aan de overeenkomst!

maatwerk is pas ECHT maatwerk als dit specifiek op de bon word vermeld EN als er bij de verkoop niet een aantal mogelijkheden worden aangeboden in de maten van het produkt.

Bijv, gordijnen worden aangeboden in de breedte van 1 mtr, 1,5 mtr 2 mtr en je hebt een van deze mogelijkheden gekozen dan is het geen maatwerk meer althans, voor de wet niet, en dan nog moet er op de bon staan (bij afwijkende maat) dat het om maatwerk gaat!!!!

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 25 sep 2021 21:37
door NeoDutchio
Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 15:51
Bijv, gordijnen worden aangeboden in de breedte van 1 mtr, 1,5 mtr 2 mtr en je hebt een van deze mogelijkheden gekozen dan is het geen maatwerk meer althans, voor de wet niet, en dan nog moet er op de bon staan (bij afwijkende maat) dat het om maatwerk gaat!!!!
Als je het van de rol af zou kopen kunt u wellicht gelijk hebben. Echter wordt er geknipt in de hoogtemaat. Stel dat een kamerhoogte hebt van 2,50, dan word dat van de rol van 3,00m afgeknipt. De breedte is afhankelijk van de rail en de plooi. Dus zowel in de hoogte als de breedte word een standaardmaat aangepast.

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 25 sep 2021 22:26
door 16again
Hawk-Eye schreef:
25 sep 2021 15:51
Als de verkoper aangeeft dat er geleverd word binnen een bepaalde tijd en hij voldoet hier niet aan dan is deze in gebreke, dan moet je hem wel alsnog de gelegenheid geven om te leveren binnen een bepaalde termijn maar als deze termijn overschreden word mag je de koop annuleren simpel omdat ie zich niet houd aan de overeenkomst!
Kwantum is CBW erkend.
Wat inhoudt, dat je bij overschrijding van een vaste levertijd direct kan ontbinden.
Daarom wordt er meestal een vermoedelijke levertijd overeengekomen, dan heeft de winkel een maand extra om alsnog te leveren
https://www.cbw-erkend.nl/uploads/av202 ... aa7a6f.pdf

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 26 sep 2021 08:30
door Lowieze
Toevallig heeft Radar vorig jaar aandacht besteed aan het niet kunnen annuleren van maatwerk:

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... tiehuisje/

Re: Kwantum levert niet en liegt over status bestelling/levertijden

Geplaatst: 26 sep 2021 11:56
door moederslink
martijnp123 schreef:
22 sep 2021 16:50
Nu werd me weer verteld dat ik maar contact moest opnemen als ze in week 40 nog niet binnen zijn
Wacht even week 40 af dat is van 4_9 oktober.
En laat het hier dan even weten.