LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Dianek »

Wij hebben op 2 juni een terrasverwarmer gehuurd. Beiden jarig en we wilden dit graag buiten vieren. het was heerlijk weer, maar je weet maar nooit, dus voor de late uurtjes dat ding gehuurd bij een locale verhuurder. Alles is nog op het laatste moment geregeld. Mijn man en mijn broer moesten de terrasverwarmer bij vrienden van die man ophalen, beetje vaag, maar geen probleem. prijsafspraak is er eigenlijk niet gemaakt, want wij wilden dat ding hebben, als dat 50 euro ging kosten, tja dan was dat maar zo.

Nu vier maanden (!!) later staat de terrasverwarmer nog steeds bij ons in de tuin. Ik heb diverse malen met de verhuurder gebeld om hem op te komen halen of af te leveren bij het bedrijf (ons om het even.). We weten nog steeds geen bedrag, en voor de die dat ik die verwarmer gehuurd heb, ben ik nog altijd bereid te betalen. Maar de verhuurder maakt elke keer afspraken over terugbellen, ophalen en wat dan ook die hij niet nakomt. Ik wil dat ding wel eens kwijt. Hij staat gruwelijk in de weg namelijk en de hele zomer hebben we tegen dat ding aangekeken. Nu gaan we bijna de winter in, het lijkt me dat de gasfles dan degelijk opgeborgen moet worden en dergelijke maar we krijgen geen respons. Ik heb al eens gebeld met de mededeling dat ik stallingskosten ging verhalen, maar ook dit maakt niet bepaald indruk. Ik heb het idee dat dat ding straks een keer weg is en dat wij dan een claim aan onze broek hebben. Zomaar bij het bedrijf parkeren durf ik ook niet, ook ivm betalen en afhaalbewijs.

Wat moet ik nu? Een adres heb ik niet helaas, alleen een mobiel nummer, waar ik ook niet verder mee kom ivm het niet nakomen van de afspraken.

Alvast bedankt voor de tips!
Laatst gewijzigd door Dianek op 16 okt 2007 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Pruim »

Blijkbaar is er ook geen huurovereenkomst? Nog een keer de betreffende persoon bellen, en als hij/zij hem dan niet binnen een afgesproken tijd ophaald, dan op marktplaats of iets dergelijks zetten.

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Dianek »

Nee er is geen overeenkomst. niet over prijs, huurtermijn niets.
tja over marktplaats hebben wij ook wel nagedacht, maar niet aangedurft. Heb al een paar keer gezegd, nog een keer en dat zet ik hem op MP, maar ja tussendoor al zoveel gebeld en toch die stap niet durven nemen.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Pruim »

Misschien een laatste poging doen door een aangetekende brief te sturen naar het adres waar je de verwarming weg hebt gehaald?

Maar blijkbaar heeft de eigenaar geen interesse meer in het apparaat. Dan zul je er toch een keer toe over moeten gaan om dat ding kwijt te raken. Je kunt niet eeuwig op die eigenaar blijven wachten.

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Dianek »

Het ophaaladres was van vrienden/kennissen (vorige huurder denk ik zelf) maar goed dat heeft dus weinig zin. Ik heb nu na enig zoekwerk een ander adres gevonden, wat je met goochelen al niet kunt vinden en ik ga morgen een mooi briefje tikken en inderdaad aangetekend verzenden.

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Dianek »

Vandaag ontvingen wij een rekening van de verhuurder. Onduidelijk, onbegrijpelijk waar het bedrag vandaan komt. Automatisch keek ik naar buiten naar de terrasverwarmer. Beter gezegd.......naar de lege plek waar de verwarmer dus 4 maanden lang stond!!!! Door middel van het forceren van het slot van onze poort heeft iemand (de verhuurder???? gezien spontaan een rekening?) zich de toegang naar onze achtertuin verschaft en de terrasverwarmer meegenomen. Ik vermoed echt de verhuurder aangezien onze andere (toch ook wel dure) spullen er allemaal nog stonden. Mijn man is ziedend, want geen briefje door de bus, geen telefoontje vooraf, niks. Hij wil aangifte doen, maar goed ik heb zelf zoiets, rekening betalen, weg met dat gezeur. Ding is opgehaald en nooit meer bij die man iets huren......
Wat zouden jullie doen??

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Ik zou aangifte doen voor het forceren van de deur en het oneigenlijk toegang verschaffen tot jullie achtertuin. Daarbij zou ik die rekening ook niet betalen omdat het ding 4 maand bij jullie heeft gestaan en jullie kosten hebben gemaakt door bellen e.d.

succes

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik zou ook doen wat bovenstaande poster neer heeft gezet.

Je hebt genoeg kosten gemaakt en moeite gedaan om van dat ding af te komen. Daar bij is je slot geforceert. Dat kost ook geld om het te repareren.

En aangifte doen is misschien niet zo'n slecht idee. Tenslotte is die verwarmer ontvreemd, en je weet niet waar die nu is (je hebt alleen een vermoeden)

Succes.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Terrasverwarming.

Tsja,

het begint kouder te worden dus dan heeft die dak & thuisloze zelf dat ding weer nodig.

In ieder geval aangifte doen is het allerbeste,
De politie is dan wel niet (meer) je beste kameraad maar meestal (her)kennen zij dit soort vreemde figuren.
Want een vreemd figuur is het.

En ach, lach er maar om en verder geen zorgen om dat ding en die man.

En dan als tip.
Een dwarsbalkje van deurpost tot deurpost van zo'n tuindeur werkt stukken beter dan welk slot dan ook!
En.......... met een beetje handigheid ook een stuk goedkoper dan een duur slot!

Ik spreek uit eigen ervaring.

Grootvader.

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door Dianek »

Alleen gaat onze tuindeur naar buiten open en zou het bakje dus aan de buitenkant moeten. dan maak ik het ze wel heel gemakkelijk.
we gaan aangifte doen. wordt vervolgd, ben ik bang.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door roerganger »

Gewoon twee u-beugels op die deur schroeven en dan het balkje daarin. Iets langer dan de deur breed is.

Maar het is een heel vreemd verhaal idd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Terrasverwarmer wordt niet opgehaald- het wordt leuker......

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Denk ook aan de mogelijkheid dat het een gestolen apparaat betreft ,en dat daarom de verhuurder het ding niet durft terug te nemen.

Overleg dit eens even met de lokale politie en vraag hun om jullie telefoontje in het logboek te noteren zodat je er later eventueel op terug kan grijpen

Gesloten