LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Appartement kopen: wat is beste keuze?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door Kabee- »

Stel: je kan in aanmerking komen voor een nieuwbouw appartement en je hebt de keuze uit verschillende appartement in hetzelfde complex.

Voor welke verdieping zou je dan gaan en waarom?

Vanuit financieel oogpunt, voor welke zou je dan gaan?
Is het zo dat een appartement op de begane grond in een appartementencomplex eerder verkocht wordt/meer waarde heeft dan een appartement op de 1e verdieping?

Vanuit veiligheid bedacht: Is een appartement op een hogere verdieping 'veiliger' (in de zin van: moeilijker om in te breken?)

Even aanvullende info: alle appartementen hebben aangrenzende buren dus specifiek voor een hoekappartement gaan zit niet bij de keuze inbegrepen.

Misschien dat jullie mij bij mijn keuze kunnen helpen!!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door MLF »

Bovenste is meestal het goedkoopst.
Ligt eraan hoe de indeling is, dan komen inbrekers minder snel.

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Hoi Kabee,

Tja, in het kader van het eventueel later doorverkopen zou ik zeggen, neem een verdieping en niet begane grond. Het schijnt dat de kopende mens "bang" is dat men op de begane grond meer risico loopt.

(Hoewel ik persoonlijk, al wonende op de begane grond, geen enkel extra bezwaar kan ontdekken. Hier is het zelfs zo erg dat er van de 4 portiekappartementen waar ingebroken is, geen enkele op de begane grond lag!)

Maar goed, dit hoorde ik dus van een van de makelaars die hier op bezoek waren omdat wij ons huis misschien willen verkopen.

Je moet denk ik ook rekening houden met wat je prettig vind. Zelf ben ik graag onder de mensen en hier op de begane grond kan ik lekker volgen wat er om me heen gebeurt.

Dus misschien is dat slim om in je overweging mee te nemen. Maak eens een lijstje met wat jouw vereisten zijn voor wonen en kijk van daaruit welke appartementen daaraan voldoen.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door Remster »

elk huis heeft z'n kruis.
maak een lijstje met alle voor- en nadelen die voor JOU belangrijk zijn.
Jouw levensgenot de komende jaren is VELE malen belangrijker dan die paar honderd (of duizend.. whatever) euro die het uiteindelijk meer- of minder zal opbrengen bij een eventuele verkoop.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

uitzicht, zontoetreding (slaapkamer op oosten, woonkamer op zuiden om maar iets te noemen), daarnaast: een appartement met boven en onderburen betekend minder stookkosten, geen bovenburen betekend nooit last van naaldhakken.
enz.enz.

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door Kabee- »

Hey, wat een goede tips!!

@Dapowerr: ik denk dat je mij over de streep hebt getrokken om dan toch een verdieping te nemen ipv begane grond (juist omdat ik weet dat ik het na paar jaar wil doorverkopen en ik juist liever niet 'afgeleid' wordt door hetgeen om mij heen gebeurd.

@ rvkeuken: vooral jouw tip mbt minder stookkosten is iets waar ik nooit over nagedacht had, maar zeker een extra reden voor mij persoonlijk om een tussenverdieping te nemen.

thanks!! :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet niet hoe hoog het complex wordt, maar als je te hoog zit, dan verlies je ook een beetje het contact met de wereld. Zo tussen 3 en 10 heb je het voordeel dat je vrij en boven het verkeer zit, maar dat je nog wel de mensen en auto's etc. beneden kunt zien als je dat even wilt. Boven 10 zit je echt buiten de stad. Veel mensen daar willen uiteindelijk toch dichter bij de grond zitten.

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Appartement kopen: wat is beste keuze?

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Nog een (misschien raar) vraagje, maar hoe wordt het complex opgebouwd?

Bestaat het uit meerdere woontorens of is het er 1?
Is er een bepaalde vorm aan de woontorens gebonden? (bijv halfrond)
Is er een dubbele ring van appartementen (zoals bij een portiekflat of binnengang) of is het voor tot achter 1 appartement per lot? (zoals bijv bij een galerij flat)

Want dan is het voor het mooiste appartement weer bekijken waar je zon krijgt, waar je uitgang is, bij wie je binnenkijkt etc.

En niet geheel onbelangrijk: van wie je last hebt als je op je balkon zit :D

Beetje veel vragen, maar ja, omdat tegenwoordig niet meer gebouwd wordt zoals in de jaren 60 en 70 met hun rechttoe rechtaan gebouwen, kijk je al gauw ergens op uit waar je gauw op uitgekeken raakt ;)

Ik kijk hier echt van me af en ik had niet anders gewild! In een flat dan, ik wil nu gewoon het liefst weer terug een huuske met een tuin....
Maar da's weer een heel ander verhaal :D

Gesloten