LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] asociale buren

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
annekl
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2009 07:02

asociale buren

Ongelezen bericht door annekl »

hallo,

Ik ben in Oktober verhuisd naar Kaatsheuvel, via de woningbouwvereniging Casade.
Toen ik hier kwam, stonk het huis naar hond, waren de trap, plinten, deurposten en verwarmingsbuizen pikzwart geschilderd, er was geen erfafscheiding waar onze tuin aan de openbare weg grenst, de wc's waren ontzettend vies en zo kan ik nog wel even doorgaan. Al het bovenstaande werd voor eigen rekening. Ok, als je dan maar fijn kunt wonen toch? De woningbouw zei dat dit een sociale buurt is en de vorige bewoners zeiden dat het hier fijn wonen is en we hebben ook speciaal gevraagd naar geluidsoverlast en overlast van hangjongeren. Die was er niet of nauwelijks volgens hen.
De zomer breekt aan en ja hoor. Auto's met geluidsinstallatie voor de deur, geluidsinstallatie in de tuin. We hebben een tuin van 25 bij 12, daar kunnen we nooit gebruik van maken want het is de hele dag BOEM BOEM BOEM BOEM. Gister zelfs van 9.30 tot 21.30. Niet alleen in de tuin, maar het klinkt helemaal door tot binnen in de woning. We zaten met ramen en deuren gesloten terwijl het buiten 30 graden was en nog konden we de Gradje Damen teksten letterlijk verstaan. Zo is het elke avond en elk weekend. Ik houd nu bijna een maand een geluidsoverlast logboek bij en heb maar 2 avonden geen ongewenste muziek in huis gehad. 2 AVONDEN!!!!! en ondertussen wordt er wel heel enthousiast huur afgeschreven voor de enorme tuin.

We hebben een maand geleden hier iets van gezegd. De muziek ging alweer aan en mijn partner is naar buiten gelopen en vroeg zeer netjes of het zachter kon. We kregen en grote bek en bedreigingen. We hebben een aantal keer de politite gewaarschuwd, de woningbouw ingelicht maar we worden niet serieus genomen.

Gister zat ik dus weer binnen, ik hoorde opeens geklop op de ramen. Ik keek tussen de gordijnen door maar zag niemand dus dacht dat ik mijn vriend hoorde die boven aan het klussen was. Nog geen 10 seconden later zie ik aan de tuinkant een idioot (visite van de buren) over onze schutting klimmen! Wij hebben kippen in de tuin en een tuinset die zij nooit van hun uitkering kunnen betalen dus kan wel raden wat ze kwamen doen.

Ik zie hem wel, maar hij mij niet en ren naar boven naar mijn vriend, boven stonden de ramen wel open dus die jongen had me horen roepen. Ik zag hem nog net wegschieten!

Ik heb de politie gebeld, die zijn bij beiden verhaal komen halen en toen ze weg waren: ja hoor, muziek teringhard klinkt door onze eigen huiskamer.

De woningbouw is 2 weken geleden al langsgeweest, die zeiden dat we moesten oppassen met die specefieke buren en dat ze niks konden doen omdat wij de enige niet- aso's zijn.

Met andere woorden moeten nette mensen zich aanpassen aan deze domme asociale mensen en moeten wij zelf maar een ander huis zoeken.

Volgens de rechtswinkel was dit niet geheel terecht.

Wat denken jullie? 5000 euro uitgegeven aan het opknappen van dit huis, en dan na 5 maanden van de woningbouw horen dat we dan zelf maar wegmoeten? Late ook even duidelijk zijn dat we dit van tevoren niet konden weten. Want dan hadden we het natuurlijk nooit gedaan.

Ik ben benieuwd of we nu wel serieus worden genomen na gister, want zeg nou zelf, als ik niet thuis was geweest, had ik mooi 4 dode kippen en een lege tuin aangetroffen.

En late ook duidelijk zijn dat ik zelf 22 ben, ook van een feestje houd en heel wat gewend ben omdat ik uit Tilburg Noord kom (slechte reputatie, nooit wat meegemaakt.) Maar dit gaat alles te boven!

En voor de Pvv ers onder ons, het gaat hier om autochtone Nederlanders. Als het om Marokkanen ging had hier allang een "leefbaar Kaatsheuvel" actiegroep met politieteam aan de deur gestaan. Maar wie helpt mij van deze Tokkies af? Deze mensen mogen van mij ook gerust een enkeltje Marokko.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door superwoman »

Mijn ervaring is dat zowel de gemeente als de woningstichting machteloos staan tegenover asociale gezinnen. Als ze gaan ingrijpen lopen ze het risico dat ze zelf in elkaar worden geslagen of bedreigd. Valt het je op hoeveel asociale vrienden die gezinnen hebben ? Als een grote clan staan ze dan tegenover je.

Wij betrokken destijds ons huis, daar had een asociaal gezin in gewoond bestaande uit een verstandelijk gehandicapte moeder, met bij ieder kind een andere vader.

Vader van de vorie bewoonster was verstandelijk gehandicapt - dom en agressief - en moeder was verstandelijk gehandicapt - dom en naïef - altijd een goede combinatie lijkt het wel. Toen het vrouwtje uiteindelijk de woning als een stoffige stinkboel achterliet kreeg ze zelf een hersenbloeding. Een jonge vrouw nog. De ouders blaften ons en de woningstichting toen af, wij moesten het huis ook als een vies, stoffig, smerig, met hondenharen ondergesmeerd hok overnemen en voor eigen rekening laten reinigen. Onze zoon is meervoudig gehandicapt dus het moest ook heel grondig gebeuren uit voorzorgsmaatregelen.

Het lijkt mij, gezien de oorspronkelijke staat van jullie huis, dat de vorige bewoners zelf asociaal waren. Dan is het wel gezellig in de zomer ja.

Wel heel hard voor jullie, dat je nu in een huis zit dat je uit eigen middelen hebt laten opknappen, maar dat je nu de buren uit je tuin moet wegknuppelen.

Zijn dat niet toevallig ook huurders ? Je zou nog op grond daarvan een klacht kunnen indienen.

annekl
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2009 07:02

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door annekl »

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
De vorige bewoners van dit huis waren inderdaad ook erg aso, dat was in de eerste instantie niet aan de buitenkant te zien, dus wisten wij veel.
Afgelopen zondag heb ik mijn relaas gedaan in een tweede mail naar de woningbouw (Casade woondiensten dus) en ik heb er nog niets van gehoord. Geen reactie, geen afspraak, niet eens een ontvangstbevestiging. Ik heb daardoor het gevoel dat mijn klachten niet serieus worden genomen.

Vanmiddag heb ik met de rechtswinkel gebeld en omdat mijn buren huurders zijn bij dezelfde woningbouw kan ik zelfs zo ver gaan als een in gebreke stelling. Ik heb een dossier aangemaakt met bewijsmateriaal van het geluidsoverlast en volgens de rechtswinkel was dit genoeg voor een in gebreke stelling. Geluidsoverlast en andere overlast van buren die van dezelfde woningbouw huren is namelijk een gebrek. De woningbouw hoort dit op te lossen.

Ik ga helemaal tot het einde hiermee! Ik heb verdorie eindelijk mijn droomhuis (3 slaapkamers, ruime keuken en gigantische tuin) het staat alleen in de verkeerde buurt. Ik ga er alles aan doen om dit te veranderen. Lukt dat niet, ga ik nog nergens heen, ik stel ze in gebreke als ze het niet oplossen en dan zoeken ze maar een gelijkwaardig huis voor me. Ik ga dan natuurlijk wel met mijn armen over elkaar zitten, ik heb de afgelopen maanden al genoeg geschilderd en laminaat gelegd en geld uitgegeven. De woningbouw mag dit zelf voor mij oplossen, dan pakt de directeur van Casade woondiensten maar een kwast!

Ik houd dit forum op de hoogte en hopelijk kunnen mensen met een soortgelijk probleem er wat mee.

Tips: bel altijd de politie, dan is de overlast ook vastgelegd, schrijf een logboek met exacte tijden en data waarop de overlast plaatsvindt, hoe hard het klinkt (bijvoorbeeld we horen in de huiskamer gebonk zo hard als een stofzuiger) en hoelang. Maak geluidsopnames, foto's zoek informatie en laat je goed informeren door een advocaat! En als allerbelangrijkste: laat de woningbouw je niks wijsmaken, het kan ze echt geen hol schelen dat jij s nachts wakker ligt van de stress over je buren. Ze geven er pas wat om als je aan hun geld en of reputatie komt!!!

stofzuigertje

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor je gaat verven en klussen....
Kijk eerst naar de buren en tuintjes, auto's en gedrag van mensen die er wonen en je weet welke buurt je kreeg.

Verder is opknappen toegestaan en niet verplicht.
Zwarte verf is vreemd dus meer kans op.. en geur en zo, je mag weigeren of verhuizen naar betere buurt.

Buurten waar veel huizen makkelijk verkrijgbaar zijn wil ik niet wonen en waar zelden iets vrij komt juist graag!

Ook met koophuizen hetzelfde, teveel te koop is meestal een slecht teken!

Dus kijk eerst voor je gaat verhuizen en kosten maakt want tijd en geld krijg je nooit terug.

Tuinstoelen, die moet je in de avond binnen zetten en een schutting met prikkeldraad is toegestaan, want ik hou van Berlijn voor 1989...

annekl
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2009 07:02

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door annekl »

Tja, dat kun je achteraf wel zeggen, maar nu heb ik daar eenmaal niets aan.
Bovendien zijn het niet alleen de mensen die over de schutting klimmen, het is geluidsoverlast, pesterijen en bedreigingen!
Als je de vorige bewoners had horen praten over deze "fijne buurt" die wij nog expliciet vroegen naar geluidsoverlast, zou je denken dat het hier fantastisch wonen is. Daarnaast ziet de andere buurvrouw er wel normaal uit (die hebben we ook gezien voordat we hier kwamen wonen). Zij is er zo een die niet echt een standpunt durft in te nemen vanwege de (terechte) angst in elkaar gerost te worden.

Wat ik HAD moeten doen, weet ik nu wel. Maar moet moet ik nu in hemelsnaam? Stel dat deze mensen uit huis worden geplaatst, ik durf dan echt niet meer alleen op straat te komen, uit angst dat die mensen mij of mijn vriend op een dag afmaken wanneer ze ons tegen komen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door puma73 »

want ik hou van Berlijn voor 1989...
er zijn in siberië vast nog wel een paar luxe bungalows voor jou.

verhuis daar naartoe, dan zijn we van jouw onzinnige commentaren af
Laatst gewijzigd door puma73 op 09 jul 2009 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ieniepienie
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:55

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door ieniepienie »

annekl schreef:Hallo,

Bedankt voor je reactie.
De vorige bewoners van dit huis waren inderdaad ook erg aso, dat was in de eerste instantie niet aan de buitenkant te zien, dus wisten wij veel.
Afgelopen zondag heb ik mijn relaas gedaan in een tweede mail naar de woningbouw (Casade woondiensten dus) en ik heb er nog niets van gehoord. Geen reactie, geen afspraak, niet eens een ontvangstbevestiging. Ik heb daardoor het gevoel dat mijn klachten niet serieus worden genomen.
Mail ?? Een beller is nog altijd sneller.. mailen heeft vaak weinig zin, of het wordt niet gelezen of geen zin om te beantwoorden.
Nee hoor ik zou zeggen, stap er heen en confronteer ze persoonlijk of bel ..

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door superwoman »

Inmiddels hebben we ondervonden dat 'nette' buren ook voor veel overlast kunnen zorgen. Onze nogal arrogante buren (want zij hebben een koophuis dus zijn ze belangrijker dan huurders) lieten nieuwe kozijnen plaatsten bij hun huis. Het kozijnenbedrijf had de kozijnen een beetje te ruim gemaakt, dus werd het wrikken om de boel goed te kunnen plaatsen. Met een koevoet weliswaar, die in ons kozijn werd geplaatst want het hele zaakje grenst precies aan elkaar. Gevolg: de hele zaak bij ons huis is ontwricht. Een scheur van boven tot onder langs ons slaapkamerraam, behang dat van de muren is losgescheurd, koevoet-sporen in ons kozijn en loshangende betimmering in onze slaapkamer waren het gevolg. En de geluidsdichte isolatie is weg, want we horen nu onze buren letterlijk en kunnen ruiken dat ze ook boven in hun huis kettingrokers zijn. De woningcorporatie moesten we vooral niet inschakelen werd ons al gezegd. Hun 'geweldige' kozijnenbedrijf (de firma keurkozijn) zou wel met een oplossing komen.

Aangezien het huis nu nog van de woningcorporatie is (we zijn bezig met de koop, dus binnenkort is het van ons) lieten we ze wel de situatie even zien. Er werden foto's gemaakt en men reageerde geschrokken. De buren namen ook contact op met de woningcorporatie en leverden hun kritiek op ....jawel .... de bouwstijl van het huis ! En vervolgens stonden ze samen te bulderen aan onze deur dat ze het geen stijl vonden dat we alsnog de woningcorporatie hadden geinformeerd en hadden ingeschakeld. Alsof ze de koning en koningin zelve zijn, die voordurend zonder commentaar en zonder bemoeienis hun eigen gang kunnen gaan.

Het kozijnenbedrijf gaat nu dus de schade aan onze kant op vakkundige wijze herstellen. En dat gaat verder dan een randje kit en een schroefje vastdraaien. Als ze vakkundig waren geweest in eerste instantie hadden ze dat kunnen voorkomen. En - wat een onaangename verrassing voor het bedrijf - er komt een inspectie door de woningcorporatie naderhand.

De relatie met onze buren was al fragiel, maar dat is ook een beetje onze schuld want we hebben hun arrogante gedrag te lang weggeslikt en getolereerd, maar nu lijkt het behoorlijk verziekt. Er wordt tegen ons geschreeuwd in het voorpad, en er wordt gevloekt, geraasd en getierd. Wij gaan niet op zo'n manier met onze medemens om, dat spreekt voor zich.

'nette' of 'aso' buren, het maakt dus helemaal niets uit, je staat behoorlijk machteloos.

We kopen ons huis toch wel, want het is een prachtige aangepaste woning en aangezien onze zoon meervoudig gehandicapt is kunnen we dus niet iedere willekeurige woning betrekken.

Met een vriendelijk kopje koffie of een goed glas wijn en een verstandig gesprek hopen we de zaak weer te kunnen sussen. Maar, het zal van onze kant moeten komen, dat is nu wel duidelijk.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Triest, ik ken dat soort buren, maar ook triest dat het verhaal slechts van één kant komt (ALTIJD ZO, JAMMER GENOEG) sorry voor de capslock.
Dat uw zoon gehandicapt is geeft geen meerwaarde aan uw verhaal, de verstandhouding is niet goed en dat moet een rede hebben. En dan toch het huis willen kopen? Heb een koophuis met nogal eisende buren die de halve straat claimen en zelf doen ze dingen die het daglicht niet kunnen verdragen maar heb geen last van ze, ik kan die last wel zoeken maar dan zoeken zij ook. Laat elkaar met rust, ga geen gesprek aan en de rust keert weder.
Maar schade direkt aan je kozijn omdat dat aan elkaar zit? Ik snap dat even niet. Speel het via de wbv zolang het nog huur is en koop niet voor de zaak opgelost is, en dan nog zou ik heel hard nadenken.
Succes

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door superwoman »

Thanx voor je reaktie helpendhandje ! Feit is helaas dat aangepaste woningen niet voor het oprapen liggen. We zullen het met dit huis moeten doen. Een gesprek met de buren aangaan is blijkbaar ook geen oplossing, aangezien ze niet voor rede vatbaar zijn, en - waar dan ook - enkel de wijzende vinger naar de ander zullen uitsteken. Als de zaak laten rusten geen oplossing biedt heeft onze rechtsbijstandsverzekering aangeboden om een schadeclaim bij de buren neer te leggen. Deze buren overtreden iedere regel die er in Nederland bestaat, ze bedenken hun eigen spelregels tbv hun eigen gewin. Het zij zo, we hopen dat ze aan het voorbereiden zijn om hun huis te verkopen.

IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Annekl:
Helaas heb ik een soortgelijk probleem gehad, en dan nog wel in een koophuis. De buurt en al zag er echt heel leuk en gezellig uit, we zijn er een paar keer wezen kijken, wandelen etc. Gewoon om even de buurt goed te "beoordelen". Dan weet je zeker dat je geen rampbuurt gaat bewonen (toch??).

Hoppa, koopcontract ondertekend en lekker opknappen die handel! De eerste maand waren we alleen maar s'middags aan het klussen ivm werk, niet veel op te merken behalve toch wel veel geschreeuw van de buren, echt geschreeuw, niet omdat ze boos zijn, maar dat is blijkbaar hun manier van communiceren. Onze andere buren zagen we eigenlijk helemaal niet, zelden buiten gezien...

Onze eerste nacht in ons nieuwe stulpje was meteen een drama, de buren die we dus normaal niet zagen leefden van 16.00 uur tot 05.00 uur of later, die sliepen gewoon de hele dag en feesten de rest van de dag, harde muziek, geschreeuw (hadden ze vast van de andere buren overgenomen) en asociaal gescheld. Enorme ruzies die rond een uurtje of 03.00 in de ochtend werden "goedgemaakt" met een kabaal van jewelste. Conclusie, overdag het geschreeuw van de buren links, en als die rond etenstijd eindelijk de kaken op elkaar hielden beginnen de andere buren pas net wakker te worden.

De oplossing: Verhuizen! Klagen bij de gemeente, politie of zelf aanbellen maakt het alleen maar erger, ze doen het alleen maar meer (of in ons geval, erger) of gaan dreigen, spullen vernielen of wat dan ook. Geloof me, je kunt het beste de strijdbijl begraven en gewoon weggaan, je kunt er niets aan verbeteren, en dan ben ik zelf absoluut niet bang aangelegd, je kunt zoiets niet winnen. Het was op het ergst zelfs zo dat iedereen die er wat van zei kon de volgende ochtend een nieuwe spiegel voor z'n auto halen.

Enige geluk in dit verhaal, ons huis is verkocht met een behoorlijke winst aan iemand die net zo is als mn oude buren, de straat is weer helemaal compleet :lol:

stofzuigertje

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste IJskonijn....

Ik zou elke ochtend vanaf 7.00 tot 16.00 de radio of CD draaien die niet hun smaak was.....

Verder een motorclub uitnodigen voor biertje of iets meer die onlangs is vrijgesproken en meestal kunt U dan blijven wonen en weten ze niet hoe snel zij weg moeten komen....

Natuurlijk niet teveel bier geven want dit soort lieden is gek genoeg om als het toilet bezet is de brievenbus van dit soort mensen als alternatief te gebruiken...

Ik weet dat het niet netjes is maar ik was dus ooit nog asocialer dan die naast me woonden en niemand begreep waarom deze gek ze wel weg kreeg!

Ik kocht dit eerste koophuis wegens de lage prijs en weet nu waarom dit mooie huis zo voordelig was.
Die kratten bier die ik aan die bekende motorclub uitdeelde heb ik dus royaal terug verdient en mijn nieuwe buren kochten dit omdat ze deze pubers begrepen waarom ik tijdelijk zo aso was!

jozura
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2008 15:26

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door jozura »

Gelukkig zijn mijn buren niet extreme a-sociaal ,maar ik heb last van het geluid van hun wasmachines en wasdrogers die op een houten vloer op zolder staan,ondanks dat ze het goed hebben geplaatst op een stenen ondergrond, heb ik door mijn hele huis( tot beneden in de woonkamer)van beide kanten een zware brom toon die uren lang aan houdt,muren trilde zelfs.
Ik heb 2x gepraat ,eenmaal rechtstreeks en 1x telefonisch.
Helaas werkte dit gesprek een lichte agressieve reactie op.
Toen heb 2x een brief in de brievenbus gedaan ,minder rechtstreeks,maar hierdoor krijg je geen verdraaiing van het verhaal,en is minder confronterend.
Ik vroeg om maatregelen of een een tijd gebruiken waarbij ik niet aanwezig ben.
Dit werd genegeerd.
Toen de wijk regisseur gemaild en gebeld of die contact wou opnemen met deze buren.
Ik heb na de 3e email geen reactie meer gehad,ik weet niet of dit is gebeurd.
Ik heb contact opgenomen met [email protected] die vroegen om in hun uitzending te komen.
Nu is de overlast wel verminderd, dus ik kijk het nog even af....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Zeuren om een wasmachine en droger?
Erg kort lontje zeker.
Is er niet een hele grote kans dat ze jouw wasmachine en droger ook horen?
Gewoon negeren, dit zijn normale geluiden.
Hoor ik ook van mijn buurvrouw en zij dus ook van mij.
Als je echt erg veel last van hebt, moet je je woning isoleren.

jozura
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2008 15:26

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door jozura »

VioletPrue schreef:Zeuren om een wasmachine en droger?
Erg kort lontje zeker.
Is er niet een hele grote kans dat ze jouw wasmachine en droger ook horen?
Gewoon negeren, dit zijn normale geluiden.
Hoor ik ook van mijn buurvrouw en zij dus ook van mij.
Als je echt erg veel last van hebt, moet je je woning isoleren.

Als je goed leest ,is dit niet normaal ,het is geen normaal geluid ,als je 2 buren heb die dit produceren
isoleren is mogelijk maar het werkt niet om dat er geluids bruggen zijn ,ook kan ik dit niet zonder medewerking.

Ik vind je reactie trouwens met een kort lontje.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Pas als je keiharde muziek of geschreeuw hoort is het overlast.
Een wasmachine en droger zijn normale gebruikersgeluiden.
En ik vind het inderdaad overdreven om dan maar te vragen of de buren willen wassen als jij er niet bent en de wijkregisseur in te schakelen.
Ze zullen jouw wasmachine en droger ook horen en klagen daar ook niet over.
Is het vervelend? Ja, absoluut.
Is het overlast? Nee.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door cliff »

Je kan ook in een huisje op de heide gaan wonen dan heb je geen last van buren.(geluiden)
jozura schreef:Gelukkig zijn mijn buren niet extreme a-sociaal ,maar ik heb last van het geluid van hun wasmachines en wasdrogers die op een houten vloer op zolder staan,ondanks dat ze het goed hebben geplaatst op een stenen ondergrond, heb ik door mijn hele huis( tot beneden in de woonkamer)van beide kanten een zware brom toon die uren lang aan houdt,muren trilde zelfs.
Ik heb 2x gepraat ,eenmaal rechtstreeks en 1x telefonisch.
Helaas werkte dit gesprek een lichte agressieve reactie op.
Toen heb 2x een brief in de brievenbus gedaan ,minder rechtstreeks,maar hierdoor krijg je geen verdraaiing van het verhaal,en is minder confronterend.
Ik vroeg om maatregelen of een een tijd gebruiken waarbij ik niet aanwezig ben.
Dit werd genegeerd.
Toen de wijk regisseur gemaild en gebeld of die contact wou opnemen met deze buren.
Ik heb na de 3e email geen reactie meer gehad,ik weet niet of dit is gebeurd.
Ik heb contact opgenomen met [email protected] die vroegen om in hun uitzending te komen.
Nu is de overlast wel verminderd, dus ik kijk het nog even af....

annekl
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2009 07:02

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door annekl »

Hallo allemaal,
Ik ben er een tijdje niet meer geweest, maar heb belooft jullie op de hoogte te houden.
Er is heel veel gebeurd te afgelopen tijd, helaas allemaal vervelend.
Na veel vechten, bellen en zeuren kwam ik erachter dat de politie altijd voor de makkelijke weg kiest. Namelijk de aso's de overhand laten hebben. Meneer van hiernaast staat ook niet open voor bemiddeling dus dan houdt het op.

Ik ben een hele lange tijd heel volhardend geweest, omdat we zoveel in dit huis hebben opgeknapt en omdat het verdorie een prachtig huis is. Maar toen kwamen we allebei op het punt dat dit gewoon niet meer "thuis" voor ons was. We functioneerden steeds slechter en mijn vriend kreeg last van stresshoofdpijn. We hebben hierop de (voor ons) moeilijke beslissing genomen te verhuizen maar wel een giga afscheidsfeest te geven, waarbij ik vrienden uitnodig die op hun trekker hierheen komen en de hele nacht bier drinken en frikandellen bakken. Zelf boeken we die nacht een hotelletje.

We moesten toen een oplossing bedenken, we zijn nergens ingeschreven en particulier huren hier in de buurt is onbetaalbaar in slecht verzorgde huizen met schimmel en weet ik het wat. Kleiner wonen is moeilijk vanwege meubels e.d. en bovendien is op en neer en heen en weer verhuizen ook niet echt stressverlagend. Toen dachten we aan kopen, maar ik had geen vast contract.

Alsof het zo gepland was, kwam mijn werkgever de volgende dag aankondigen dat er 3 ontslagrondes zouden komen op de afdeling waar ik zat en iedereen die er dan nog was, zou een VAST CONTRACT krijgen!!(ik werkte op uitzendbasis) Heel spannend, maar ik zette mijn beste beentje voor want ik moest en zou dat contract!! Ik heel erg mijn best gedaan en ja!! Ik kreeg een contract! Ik heb de volgende dag meteen overlegd en kreeg een intentieverklaring.

Paar weken later vonden we ons droomhuis in een prachtige buurt, koopcontract ondertekend! Compleet in de wolken zochten we alweer naar kleuren voor op de muur en meubeltjes en fantaseerde we over het afscheidsfeest voor onze buren.

Drie dagen na de ondertekening krijgen we van de baas te horen dat er geheel onverwachts, vanwege budgettering nog een ontslagronde volgde waarna er nog maar weinig mensen zouden overblijven.

Daar stond ik dan met mijn fijne intentieverklaring waar ik geen rechten aan kan ontlenen, per direct op straat met 50 anderen.

Ik heb nog geprobeerd om heel snel iets anders te zoeken en uitstel te vragen, maar het mocht niet baten. Ik heb me werkelijk kapot gesolliciteerd, brieven laten schrijven door een firma en sollicitatie cursussen gedaan en ik heb echt geen slecht CV. Maar het lijkt wel alsof het me niet gegund is.

Nu zijn we weer bij af. Geen huis, geen baan, vervelende buren, die elke dag weer een stapje verder gaan in hun treiteringen (auto insluiten, muziek harder zachter harder zachter zetten, tegen de muren kloppen en schoppen, schelden, uitlachen enz enz enz) en een politie, woningbouw en gemeente die geen flikker uitvoert. De buren weten dat ze de overhand hebben hier in de buurt dus terroriseren maar raak. We zijn bijna nooit meer thuis.

Misschien ook nog leuk om te vertellen wie mijn werkgever was: het UWV! Mocht de volgende dag naar hetzelfde kantoor voor mijn uitkering.

Vertel me nou eens, het kan toch niet anders zijn dat iemand daar boven mij ontzettend haat!? Ziet iemand een andere verklaring voor deze pech?

Ik weet even niet meer wat ik ermee aanmoet.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door witte angora »

@ annekl
Vertel me nou eens, het kan toch niet anders zijn dat iemand daar boven mij ontzettend haat!? Ziet iemand een andere verklaring voor deze pech?
Ik ben er van overtuigd dat er tussen hemel en aarde meer is dan wij kunnen zien, en dat de oorzaak van veel problemen gelegen is in kwaadaardige bovennatuurlijke machten.

Maar niet alles wat er hier fout gaat is de schuld van die bovennatuurlijke machten. Tijd en toeval treft iedereen, zegt de bijbel. En mensen kunnen er ook wat van, en daar heb je duidelijk mee te maken. Maar of de oorzaak nu gelegen is in het bovenaardse of de mentaliteit van je buren of dat het tijd en toeval is... je hebt een probleem dat toch opgelost moet worden.

Is er geen mogelijkheid voor woningruil? Mischien kan de/een woningbouw dan bemiddelen? Een tokkie die nu in een nette buurt woont in jullie huis, en jullie dan in een nette buurt?

Laatst moest ergens een overlastoma het huis uit, was op het nieuws, als je met zo'n type zou kunnen ruilen zou dan mischien een goede oplossing zijn.

annekl
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2009 07:02

Re: asociale buren

Ongelezen bericht door annekl »

Ik bedoelde het niet zo letterlijk uiteraard.
Woningruil hebben we ook als oplossing aangegeven bij de woningbouw, maar er is geen mens die hier wil wonen. Helaas.

Gesloten