LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door z.assistente »

Aan de grens van mijn tuintje [ achterkant] staat een kastanjeboom die erg veel voor overlast/schade zorgt, dikke stekels/kastanjes die op je hoofd/auto vallen, constant vogelpoep,op auto en op m,n schone was,
Kan m,n fiets niet gebruiken ivb lekke banden door de stekels, dan nog niet eens te spreken over de rotzooi die dit met zich meebrengt,de gemeente ruimt dit NIET op, en volgens de buurt mag de boom niet weg,ze hadden namelijk al een brief aan de gemeente gestuurd.ik woon hier net 2 maanden. heeft het zin om nog eens naar de gemeente te stappen?
wie heeft advies?
Met Vriendelijke groetjes Z.assistente

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door TonGr »

Voor de gemeenten is dit wettelijk geregeld.
Heb hier hetzelfde de wortels van een boom slopen mijn bestrating.
Gemeente gebeld, en zolang de boom meer dan 2 mtr van de erfafscheiding staat is men niet verantwoordelijk.
Zelf mag je wel aktie ondernemen, m.a.w. je mag de rotzooi en het gebrek aan onderhoud van de gemeente oplossen.
Jaren geleden heeft men dit soort problemen al aan zien komen en dit dus om overal vanaf te zijn wettelijk geregeld.
Het lijkt een beetje op de belastingdienst `` makkelijker kunnen we het niet maken ``.

stofzuigertje

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Enkhuizen, enkele waarschuwingsborden geplaatst en daar moeten ze het mee doen.

U had voor kopen of huren deze woning eerst naar deze bomen moeten kijken en deze maanden moet U dus elders parkeren.
Zelf zit ik met andere bomen die luis geven en dus plakt mijn auto en word dof, maar ik krijg ook geen was vergoeding.

Helaas dus niets aan te doen.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Zat aan te doen aansprakelijk stellen werkt dat niet dan haal je een zooi gif en dat gooi je bij de boom kijekn hoelang hij blijft staan nog.
Of de bast rondom stukje weghalen heeft ii geen voeding dag boom.

Maar eerst aansprakelijk stellen met foto's ed :D

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door TonGr »

Aansprakelijk stellen heeft geen zin.
De wet beslist dat jij de rotzooi op mag ruimen in je tuin.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Dan word het dus de boom omzeep helpen , als de gemeente hem niet verplaatsen wilt ofzo is jammer maarja

betweter
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 okt 2008 14:25

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door betweter »

Het is zeer vervelend. Plagen uit de natuur moet de natuur zelf oplossen. Als u onder de boom last heeft van vogelpoep e.d. Even goed schobben met natuur azijn. Dit regelmatig herhalen en de problemen lossen zich vanzelf op.

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door z.assistente »

Eindelijk bericht,maar zoals verwacht ,geen kapvergunning, destijds
bezwaar ingediend,hoorzitting geweest, kreeg de mededeling dat ik niet mocht aanvragen dit moest aangevraagd worden door de woningstichting?? hadden ze dat niet eerder kunnen vermelden?
dus had het neergelegd bij de woningstichting accantus,ook zij kregen afwijzing,en gaan geen bezwaar indienen,

Volgens het rapport zou ik geen overlast hebben! maar komen me ook niet tegemoet met eventueel die troep opruimen,
Naar SBS6 gemaild/Hart van Nedereland
maar krijg geen antwoordt!
Schandalig,geloof maar niet dat de burgemeester of Bea een kastanje boom in z,n tuintje heeft!
Had ik hem zelf maar meteen om zeep geholpen!
Tsja,,,,,rechten heb je niet als burger!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door crazyme »

z.assistente schreef:Eindelijk bericht,maar zoals verwacht ,geen kapvergunning, destijds
bezwaar ingediend,hoorzitting geweest, kreeg de mededeling dat ik niet mocht aanvragen dit moest aangevraagd worden door de woningstichting?? hadden ze dat niet eerder kunnen vermelden?
dus had het neergelegd bij de woningstichting accantus,ook zij kregen afwijzing,en gaan geen bezwaar indienen,

Volgens het rapport zou ik geen overlast hebben! maar komen me ook niet tegemoet met eventueel die troep opruimen,
Naar SBS6 gemaild/Hart van Nedereland
maar krijg geen antwoordt!
Schandalig,geloof maar niet dat de burgemeester of Bea een kastanje boom in z,n tuintje heeft!
Had ik hem zelf maar meteen om zeep geholpen!
Tsja,,,,,rechten heb je niet als burger!
Misschien maak je je druk om niets ?

Afbeelding

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door tiptoo »

RTD-Z schreef:Zat aan te doen aansprakelijk stellen werkt dat niet dan haal je een zooi gif en dat gooi je bij de boom kijekn hoelang hij blijft staan nog.
Of de bast rondom stukje weghalen heeft ii geen voeding dag boom.

Maar eerst aansprakelijk stellen met foto's ed :D
:D hier sluit ik mij bij aan ben je zo van de boom af :mrgreen:

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door mihoen »

ik ben maar een leek, maar ik zou iets van een afdakje plaatsen waar de troep valt.

als je de gemeente aansprakelijk stelt, kun je dat dan ook doen als er een rivier overstroomt en je kelder onder water zet? ik vind dat aansprakelijk stellen beetje zinloos.

moet je als statement zelf een kapvergunning aanvragen op die boom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door snepke »

tiptoo schreef:
RTD-Z schreef:Zat aan te doen aansprakelijk stellen werkt dat niet dan haal je een zooi gif en dat gooi je bij de boom kijekn hoelang hij blijft staan nog.
Of de bast rondom stukje weghalen heeft ii geen voeding dag boom.

Maar eerst aansprakelijk stellen met foto's ed :D
:D hier sluit ik mij bij aan ben je zo van de boom af :mrgreen:
Moet je mee uitkijken,ze weten dat jij klaagt,als die boom kapot gaat en ze zien dat de bast eraf is ,krijg jij de schuld,kan je nog betalen ook.

Een andere oplossing is (moet je doen in de winter anders valt het op)

Wegenzout ,emmers wegenzout erbij gooien(verdunnen met water dat het gelijk wegzakt) een paar weken volhouden.Gegarandeerd dat de boom kapot gaat.

Ze zijn in staat om bodemonderzoek te doen als een boom zomaar kapot gaat.
Dan komen ze alleen wegenzout tegen,en dat strooien ze zelf.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door jlthkoch »

snepke schreef:
Moet je mee uitkijken,ze weten dat jij klaagt,als die boom kapot gaat en ze zien dat de bast eraf is ,krijg jij de schuld,kan je nog betalen ook.
Het is natuurlijk mooi als de gemeente jou de schuld geeft, maar meer dan het hebben van vermoedens zit er niet in. Het is wel erg "toevallig" als je klaagt over een boom en vervolgens is even later de boom dood, maar zolang niemand je iets ziet doen (en je het niet in de hele buurt "aan de grote klok gaat hangen" kan de gemeente weinig doen met die vermoedens.

Ik zou in dit geval er voor zorgen dat de boom dood gaat, wordt er waarschijnlijk wel weer een andere geplaatst, maar dan ben je in ieder geval weer 20 jaar (of zo iets) van dit probleem verlost. Ik vind het wel jammer van de boom.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door snepke »

Ik zou in dit geval er voor zorgen dat de boom dood gaat, wordt er waarschijnlijk wel weer een andere geplaatst,

Dat is waarschijnlijk dan nog een jong boompje,per ongeluk je auto achteruit zetten,en het boompje ligt plat

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door mihoen »

snepke schreef:Wegenzout ,emmers wegenzout erbij gooien(verdunnen met water dat het gelijk wegzakt) een paar weken volhouden.Gegarandeerd dat de boom kapot gaat.

Ze zijn in staat om bodemonderzoek te doen als een boom zomaar kapot gaat.
Dan komen ze alleen wegenzout tegen,en dat strooien ze zelf.
durf je verantwoordelijkheid te nemen en verlaag jezelf alsjeblieft niet tot dit soort praktijken. neem desnoods contact op met de rijdende rechter.

BAH

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door flits75 »

tja, ik vind het beetje drama. ik heb net gereageerd bij katteoverlast maar had het beter hier neer kunnen zetten (ik kan niet knippen en plakken) het is de natuur!!! die gaat bij mij voor op wat goed is voor je auto lak!!! zet de auto ergens anders neer!!! al die klagende mensen die last hebben van doodnormale natuurverschijnselen, bah. waar nu jou huis staat stond vroeger een heel bos met dieren er in!!! nu staat jouw paleisje er. get real!!!

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door mihoen »

een boom doodmaken met strooizoutwater vind ik hetzelfde als de banden van de auto van de buurman 'snachts leeg laten lopen omdat je vindt dat hij zijn auto op een voor jouw verkeerde plaats neerzet.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door jlthkoch »

mihoen schreef:een boom doodmaken met strooizoutwater vind ik hetzelfde als de banden van de auto van de buurman 'snachts leeg laten lopen omdat je vindt dat hij zijn auto op een voor jouw verkeerde plaats neerzet.
Een boom leeft en autobanden zijn dood!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door snepke »

mihoen schreef:een boom doodmaken met strooizoutwater
Dit advies had ik van de groenwerkers gehad.
Bij mij stond er een zwarte els voor de deur.Je wil niet weten wat daar voor troep uitkomt.Eerst van die bruingele staartjes.Als die op je tapijt komen zitten er gelijk vlekken in die je er niet meer uitkrijgt.
Daarna komen er van die zwarte balletjes in,ook troep.

Diverse keren gebeld om die boom eruit te halen.
Ze zijn wezen kijken,ze gaven toe dat het een troep was,en ze stuurde de groenwerkers iedere dag om de zooi op te ruimen.
Die zeiden dit is geen boom voor in een woonwijk.Hij was erg groot en breed,als ik mijn raam op de slaapkamer opendeed kon ik zo bij de takken.En die boom stond langs de straat,zat 6 meter tussen het raam en de boom.

Die groenwerkers werden het ook zat om telkens te komen,toen kreeg ik dat advies.
Heb er geen gebruik van hoeven te maken,we kregen nieuwe buren.
Alles nieuw natuurlijk ,nieuw tapijt in de kamer en slaapkamer.
ze zet de ramen open alles waait naar binnen,en alles onder de vlekken.
Die heeft de gemeente aangeklaagd.
Ze heeft nieuw tapijt gekregen en de boom moest weg.Dat was ook nog een probleem want de wortels liepen tot het huis toe,ze hebben heel de tuin met sierbestrating moeten openbreken.Maar alles is vergoed

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Overlast door Kastanjeboom van de gemeente

Ongelezen bericht door tiptoo »

mihoen schreef:een boom doodmaken met strooizoutwater vind ik hetzelfde als de banden van de auto van de buurman 'snachts leeg laten lopen omdat je vindt dat hij zijn auto op een voor jouw verkeerde plaats neerzet.

sorry hoor dat vind ik dus onzin met autobanden tref je mensen persoonlijk in de beurs en een boom ach....daar komt wel een nieuwe voor een kleintje dan ken TS die er last van heeft weer een poos zonder ergenis verder.

Gesloten