LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cv ketel welke moet ik kopen ????

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Ron136
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2010 22:52

Cv ketel welke moet ik kopen ????

Ongelezen bericht door Ron136 »

Ja ik weet het, het is al meerdere malen besproken, heb ook veel door gelezen.
Vanavond heeft onze ketel zijn kuren vertoond en daar heb ik niet echt veel zin in in dat soort dingen.
Ik heb twee kinderen en dat soort zaken moet nu eenmaal goed werken.
Ik heb een vrij grote woning ouwe stijl jaren 20.
En er zit een Atag blauwe engel in van 32 kw met bouwjaar 1994.
We wonen hier nu bijna 3 jaar en werkte altijd perfect.
Het probleem is nu, de cv slaat aan en draait maar door net een sauna in de kamer thermosstaat staat geen vlammetje dus hij leid zijn eigen leventje, ook voor het eerst hield de warmwater ermee op onder de dousche.
Heb hem gerest maar niks nada.
Kijk om hiervoor iemand te moeten laten komen, dat geld wil ik er niet meer aan uitgeven aan voor rij kosten en dat soort zaken, het is een ketel welke zijn tijd gehad heeft na 16 jaar denk ik zo.
Nu zit ik al de hele avond achter die pc om een goede ketel te vinden, van wat gaat het worden, oh ja en ik heb geen geldboom achter in de tuin maar goed.
Er wordt veel afgekraakt ja immers wat de een slecht vindt vindt de ander niet slecht. Ik vindt Bmw een topper de ander niet zo werkt het nu eenmaal.
Maar hier komt het.
Ik dacht aan een BOSCH 35 II cw5 ook denk ik nog aan een Vaillant HR Exclusief 34,4 kw cw5.
Ja doe maar een cw 5 denk ik veel warm water is altijd goed, en mijn vrouw moet het niet koud krijgen.
Nu zag ik een prijzenlijst op internet en dat bedrijf lijkt me niet duur, na wat ik allemaal al gezien heb, mag ik zeggen welke site het ??? of maak ik dan reklame ??? daar kost die ketel € 1364, 00 incl btw of is dat te duur heb geen idee, morgen ga ik de installatie bedrijven hier in de buurt bellen ( stadskanaal )
Hopelijk kan iemand me advies geven voor het weekend moet hij erin zitten, mijn zwager is loodgieter dus dat moet lukken.
Alvast bedankt voor de reactie's en advies.

Groetjes Ron

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Cv ketel welke moet ik kopen ????

Ongelezen bericht door JL »

NEFIT altijd goed.

Ron136
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2010 22:52

Re: Cv ketel welke moet ik kopen ????

Ongelezen bericht door Ron136 »

Als ik kijk naar prijs / kwaliteit verhouding doet de Bosch en de Vaillant niet onder aan een Nefit.
Maar qua centjes zijn de Nefit's een stuk duurder.

Groetjes Ron

stofzuigertje

Re: Cv ketel welke moet ik kopen ????

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wie gaat onderhoud doen?

Als je een monteur die onderhoud uitvoerde dealer is zal deze betere service en garantie kunnen bieden dan andere merken.
Als je een ketel blij www.warmteservice.nl bedoelde...

Zij weten meestal ook diverse monteurs voor installatie die bij hun inkopen.

Onderhoud kan bij een ander bedrijf beter zijn, dus kies een goed onderhoudsbedrijf met de garantie dat ze binnen 24 uur komen.
Vooral in koude winters is de wachtlijst voor nieuwe nog niet klanten soms langer als week en die kunnen soms nauwelijks een monteur vinden....

De door U genoemde merken zijn alle goed, maar wat adviseerde uw onderhoudsmonteur, als zij geen ervaring hebben is een ander merk vaak beter want zoeken kost tijd en geld.

Ron136
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2010 22:52

Re: Cv ketel welke moet ik kopen ????

Ongelezen bericht door Ron136 »

Het onderhoud ga ik zelf doen, ben loodgieter geweest en kan me aardig goed redden met cv ketels.
Zo'n onderhoud contract wordt me te duur op lange termijn gezien.
Ik heb dus een Bosch de nieuwste 35 kw -cw 5 ketel gekocht.
Heb hem er vandaag net ingezet en doet het prima.
Alleen je moet diverse instellingen in het menu / programma invoeren wat ik een beetje omslachtig vindt.
Heb de ouwe Atag Blauwe engel thermosstaat weer gebruit dit moet je dan speciaal in het menu invoeren door optie 04 aan / uit thermosstaat.
Maar verder prima in gebruik. En super stil.
Dus een aanrader in elk geval, heb heel wat speurwerk verricht om tot de Bosch over te gaan.
Tuurlijk Nefit is ook prima, maar een stuk duurder, en naar mijn idee detaal je ook voor de naam van een Nefit.

Groetjes Ronnie

Gesloten