Pagina 1 van 1

Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 19 apr 2010 14:22
door Thielman
Homesafety administratie heeft vermoedelijk een fout gemaakt, waardoor ik vast zit aan een stilzwijgende contractverlenging. De tijdige opzeggingbrief hebben ze niet ontvangen of verwerkt. Begin 2009 is een prijsverhoging doorgevoerd. Het onderhoud- en meldingskamer contract is voor een particulier duur en vaak onnodig. Het certificaat heeft weinig of geen waarde voor de particuliere verzekeringspolis. U kunt het hele systeem zelf onderhouden en laten doormelden naar bijvoorbeeld uw eigen mobiele telefoon. Zo bespaart U per jaar vele honderden euro`s. Homesafety is verplicht u de handleiding van de thuiscentrale te geven. Die zullen ze in eerste instantie altijd achterhouden. U moet er dus naar vragen. Bij een onderhoudsbeurt zijn ze ook verplicht de thuiscentrale vrij te schakelen, zodat u toegang hebt tot het toestel. De `speciale` batterijen zijn eenvoudig en goedkoper via het internet te verkrijgen. Verder onderhoud stelt niet veel voor en de toestel-garantie blijft bestaan. De thuiscentrale meldt alles. Een goede buur/kennis of familie kan in geval van een calamiteit meer doen dan de meldingskamer of een zeer dure agent. Veel informatie wordt doelbewust door Homesafety achtergehouden. Wenst u veel geld te besparen? Een uitgebereid stappenplan en handleiding van de melders en thuiscentrale heb ik in PDF.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 21 apr 2010 11:36
door Thielman
Op velen verzoek:
1)Tijdig uw meldkamer en onderhoud contract aangetekend per brief opzeggen. Zo is er geen discussie mogelijk.
2)In de brief een laatste onderhoudsbeurt aanvragen vlak voor het verlopen van het contract en het opsturen van de volledige handleiding van thuiscentrale (type afhankelijk) en contact/rook/bewegings- melders. (Ik kan ook PDF-handleiding geven, maar niet elk type thuiscentrale is hetzelfde, en het kost je geen printpapier als Homesafety het opstuurt.) Als het toestel is aangekocht en volledig door u betaald moeten ze dit geven. De handleiding bevat een uitgebreide technische fiche en alle mogelijke instructies. U kunt alle melders aanpassen, alsook de verbinding met bijvoorbeeld uw mobiele telefoon ingeven. Andere beveiliging onderhouders, die geen connectie hebben met Homesafety, kunnen u altijd helpen. Toestelgarantie vervalt niet.
3)Tijdens de laatste onderhoudsbeurt moeten ze de thuiscentrale vrijgeven. Laat de onderhoudsmonteur de connectie met de meldkamer op de juiste manier verbreken en geef uw telefoonnummer in. Bekijk hoe ze de batterijen vervangen en hou ze bij. Zo kunt u later via het internet de batterijen opzoeken en heeft u het juiste type nummer steeds bij de hand. Zelfs met verzendkosten zijn de batterijen via internet goedkoper en ze zijn volop te verkrijgen. De thuiscentrale geeft aan of een batterij bijna op is.
4)Een melding naar mijn mobiele telefoon en een goede buur, werkt het beste voor me. Als ik zelf een fout maak en het alarm gaat af is er geen probleem. Via mobiel kan ik het alarm uitschakelen. Is er brand of inbraak, bel ik zelf de brandweer of politie. De goede buur kan kijken bij twijfel.
5)Met Homesafety heb je niets meer te maken. Dat scheelt vele honderden euro`s.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 25 aug 2010 16:19
door Thielman
Vandaag een reactie van homesafety op mijn opmerkingen in dit forum. Homesafety houdt, naar eigen zeggen, de uitgebreide handleidingen achter om slechte publiciteit te vermijden. Als u geen homesafety abonnement meer wil, maar wel een perfect werkend alarm is dit onder uw eigen verantwoordelijkheid.
Homesafety heeft angst dat mensen met hun thuiscentrale gaan knoeien en ,als het fout gaat, homesafety de schuld geven. Laat u niet van de wijs brengen door deze onzin-reden.
U kunt op uw homesafety-abonnement opzeggen en een perfect werkend alarmsysteem onder eigen beheer houden. Als u het toestel hebt aangekocht, is homesafety wettelijk verplicht u de volledige handleiding te geven. De toestel-garantie blijft gelden. Onder eigen beheer betekent onder eigen verantwoordelijkheid en homesafety kan achteraf niet met de vinger gewezen worden.
De reden waarom ik de waarheid vertel, is omdat ik door homesafety onheus ben behandeld en ik veel geld kwijt ben. Juridisch kan ik op niets aanspraak maken, net zoals homesafety mij juridisch niets kan maken door de waarheid te vertellen.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 31 aug 2010 08:51
door Thielman
Homesafety heeft net toegegeven en de -in mijn ogen- oneigenlijke contractverlenging, na meer dan 1 jaar, terugbetaald. Het verklaren van hun bussinesplan of hun manier van werken op de verschillende fora heeft hun aandacht getrokken. Blijkbaar is het slechte PR. Mij terugbetalen is goedkoper dan slechte reclame, al had ik juridisch niets kunnen doen. Uiteindelijk is homesafety `klantvriendelijkheid hoog in het vaandel te dragen` toch juist. Voor mij is het homesafety-hoofdstuk afgesloten.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 06 mar 2011 19:24
door ANGELASIJBOM
Ik heb uw berichten over homesafety met bealngstelling gevolgd en zou het erg op prijs stellen indien u mij een uitgebreide handleiding zou willen toezenden.
Ik wil daarna mijn abonnement beeindigen.
dank voor uw moeite
met vriendelijke groet Angela Sijbom

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 16 nov 2011 12:37
door RuudvH
Beste Thielman,

Ook ik heb mijn abonnement op Homesafety begin dit jaar opgezegd. Ze hebben hiervoor het systeem voor mij aangepast, maar hierdoor heb ik nog steeds geen volledige toegang tot mijn systeem. Kortgezegd kan ik alleen het mobiele nummer wijzigen maar sensoren toevoegen/verwijderen niet.
Aangezien er geen installatie handleiding beschikbaar was die meer vertelde dan de standaard gebruikershandleiding, heb ik de kosten die in rekening gebracht zouden worden, EUR 89,- niet hoeven betalen!
Nu ben ik voor mijn schoonouders in dezelfde discussie verwikkeld, ook zij hebben het abonnement opgezegd. Echter, het tarief is met 150% gestegen tot EUR 135,-!!! Dat alles voor ongeveer 5-10 minuten werk! Echt belachelijk....

Indien mogelijk zou ik graag van u de uitgebreide handleiding ontvangen. Wellicht dat ik hier meer mee kan. Ben zelf techneut en vind de gang van zaken bij Homesafety niet van deze tijd!

Alvast dank, Met vriendelijke groet,

Ruud

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 16 nov 2011 21:26
door pierre.starmans
Hallo,
Ook ik heb uw artikeltjes met spanning gelezen; ik heb ook interesse in de
uitgebreide handleidingen. Ik heb mijn abonnement ook opgezegd en wil
binnenkort zelf de batterijen gaan vervangen.
Weet iemand misschien of betreffende batterijen via internet verkrijgbaar zijn ?
Alvast bedankt voor uw moeite.
Pierre Starmans

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 02 jan 2012 09:44
door Sloofje
Beste Thielman,
Ik heb in 2005 een contract afgesloten met HomeSafety. Wij hadden toen ons telefoonabonnement via KPN.
Wij zijn toen overgestapt naar Ziggo via de kabel.
Ziggo doet 's nachts de controle's en HomeSafety ook. Daarom kreeg ik vaak heel vroeg in de morgen telefoon van HomeSafety dat zij niet konden inbellen.
Het abonnement heb ik toen opgezegd en het alarm doorgeschakeld naar mijn mobieltje.
De batterijen heb ik ook op internet gekocht.
Nu reageert de uitschakelknop van de afstandbediening niet meer goed. Kontaktjes zullen wel versleten zijn na 6 jaar.
Vanmorgen gebeld met HomeSafety voor een nieuwe afstandbediening.
WAT BLIJKT NU: Ik kan voor mijn beveiliging niets meer kopen omdat ik geen onderhoudscontract heb. Dus ook geen afstandbediening.
Op mijn vraag wat ik dan nu moet doen kreeg ik als antwoord: zoek maar op internet!!
U begrijpt dus wel dat ik hier niet erg blij mee ben en weet niet wat ik verder moet.
Ik heb gelezen dat U de handleiding heeft van de alarminstallatie. Zou ik die van U kunnen ontvangen?
vriendelijke groet.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 29 sep 2012 17:15
door MASOED
Met belangstelling heb ik de opmerkingen gelezen over het Homesafety abonnement.
Wij hebben een onderhoudsabonnement dat we nu op willen zeggen. De batterijen hebben we zelf altijd gekocht en vervangen. We willen na opzegging onze centrale doorschakelen naar een mobielnr.
Onze vraag: is het nodig om te vragen naar een onderhoudsbeurt voor opzegging of kan de omzetting vanuit de centrale van Homesafety gebeuren?

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 29 sep 2012 17:34
door sjoegel
Homesafety administratie heeft vermoedelijk een fout gemaakt, waardoor ik vast zit aan een stilzwijgende contractverlenging. De tijdige opzeggingbrief hebben ze niet ontvangen of verwerkt. Begin 2009 is een prijsverhoging doorgevoerd. Het onderhoud- en meldingskamer contract is voor een particulier duur en vaak onnodig. Het certificaat heeft weinig of geen waarde voor de particuliere verzekeringspolis. U kunt het hele systeem zelf onderhouden en laten doormelden naar bijvoorbeeld uw eigen mobiele telefoon. Zo bespaart U per jaar vele honderden euro`s. Homesafety is verplicht u de handleiding van de thuiscentrale te geven. Die zullen ze in eerste instantie altijd achterhouden. U moet er dus naar vragen. Bij een onderhoudsbeurt zijn ze ook verplicht de thuiscentrale vrij te schakelen, zodat u toegang hebt tot het toestel. De `speciale` batterijen zijn eenvoudig en goedkoper via het internet te verkrijgen. Verder onderhoud stelt niet veel voor en de toestel-garantie blijft bestaan. De thuiscentrale meldt alles. Een goede buur/kennis of familie kan in geval van een calamiteit meer doen dan de meldingskamer of een zeer dure agent. Veel informatie wordt doelbewust door Homesafety achtergehouden. Wenst u veel geld te besparen? Een uitgebereid stappenplan en handleiding van de melders en thuiscentrale heb ik in PDF.

Brrr dat riekt naar koppelverkoop :shock: Blij dat ik geen abonnement heb bij homesafety :D . Als ik dit hierboven lees willen veel mensen ervan af. Lijken me ook echt wurgcontracten. Ik heb gewoon goede sloten in mijn deuren gezet. is veel goedkoper.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 02 okt 2012 17:26
door KuipersR
Goede middag ik las dit forum met belangstelling, ik ben al een aantal jaren van Homesafety af, kon de beveiliging niet gebruiken ivm dementerende bewoner die op alle ongelegen tijden door het alarm liep. Wil de installatie toch nieuw leven in blazen maar heb geen enkele technische documentatie. Ik zou dan ook graag van de PDF handleiding gebruik willen maken
Bij voorbaat dank

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 15 okt 2012 23:41
door Math2
Ook ik ontvang graag deze uitgebreide handleiding, alvast bedankt.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 29 okt 2012 19:02
door Ingeloha
Dag beste Sjoegel,
Het verhaal dat U hebt geschreven komt overeen met mijn ervaringen met Home Safety. Ik wil er dus ook mee gaan stoppen, met hun "goedkope service". HEt bemachtigen van een handleiding zodat je zelf het systeem kunt instellen naar je eigen wensen, die handleiding, geven ze niet vrij.
Mijn vraag hierbij is dan ook of U genegen bent de handleiding waarover U beschikt ,in PDF formaat, mij toe te zenden. Ik ben U dan ook zeer erkentelijk hiervoor.
U kunt ze zenden naar: [email protected]
Bij voorbaat hartelijk dank, met vriendelijke groet,

Gerard Rosenbaum :)

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 11 apr 2013 21:54
door Janssen-te-V
Ook ik wil af van dit contract. Naar mijn mening kost het meer (ruim €300,-) dan dat het opbrengt (paar batterijen per post).
Ik zal dit abonnement opzeggen middels een aangetekende brief. Is er bij iemand ervaring dat er nog andere documenten mee moeten gestuurd worden. Daarnaast had ik graag de aangeboden handleidingoor het ontvangen. Alvast bedankt!
H.Janssen

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 16 jun 2013 13:45
door Erik111
ook ik heb een contract bij deze zeer klantonvriendelijke organisatie.
het systeem is voor mij totaal ongeschikt.
als ik reageer op klant tevredenheids onderzoeken, en geef dit aan, hoor ik hier niets van.
toch heb ik mijn looptijd netjes vol gemaakt.
Had ik me dit maar niet aan moeten laten smeren.

nu lijkt mij dat ik volgens de wet van dam, iedere maand op kan zeggen.
ik heb een opzegging gedaan op hun site, geen antwoord.
ik heb met een aangetekend brief in April wederom opgezegd.
hierin ook vermeld van de handleiding en vrij schakeling.
wederom geen reactie.

ik betaal nog steeds het volle bedrag, terwijl de centrale afbetaald is.

hoezo klantvriendelijk
als ik voor hun niet besta, kan ik net zo goed mijn geld terugboeken.
dit zullen ze dan ook wel niet missen.

hoe langer dit duurt, hoe meer ik mij bedrogen voel.
ik heb wel rechten, maar wat doe je met zo'n halsstarrig bedrijf.
gelukkig heb ik ook nog zoiets als een rechtsbijstand, wel erg als het zover moet komen.
mensen bent gewaarschuwd.

Erik

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 16 jun 2013 13:59
door esfzwin
Thielman schreef:Homesafety administratie heeft vermoedelijk een fout gemaakt, waardoor ik vast zit aan een stilzwijgende contractverlenging. De tijdige opzeggingbrief hebben ze niet ontvangen of verwerkt. Begin 2009 is een prijsverhoging doorgevoerd. Het onderhoud- en meldingskamer contract is voor een particulier duur en vaak onnodig. Het certificaat heeft weinig of geen waarde voor de particuliere verzekeringspolis. U kunt het hele systeem zelf onderhouden en laten doormelden naar bijvoorbeeld uw eigen mobiele telefoon. Zo bespaart U per jaar vele honderden euro`s. Homesafety is verplicht u de handleiding van de thuiscentrale te geven. Die zullen ze in eerste instantie altijd achterhouden. U moet er dus naar vragen. Bij een onderhoudsbeurt zijn ze ook verplicht de thuiscentrale vrij te schakelen, zodat u toegang hebt tot het toestel. De `speciale` batterijen zijn eenvoudig en goedkoper via het internet te verkrijgen. Verder onderhoud stelt niet veel voor en de toestel-garantie blijft bestaan. De thuiscentrale meldt alles. Een goede buur/kennis of familie kan in geval van een calamiteit meer doen dan de meldingskamer of een zeer dure agent. Veel informatie wordt doelbewust door Homesafety achtergehouden. Wenst u veel geld te besparen? Een uitgebereid stappenplan en handleiding van de melders en thuiscentrale heb ik in PDF.






Storneren is wat je dan doet! Contact je bank of doe het online in je account manager. Kan in ieder geval met de Rabobank.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 21 jul 2013 14:25
door Hoffie17
:mrgreen:

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 22 jul 2013 15:33
door Berenice
Het is mij tot heden ook nog niet gelukt om naar aanleiding van mijn opzegging contact te krijgen.

Maar volgens mij hebben de meeste de proguard 800 hangen van Homesafety. De uitgebreide handleiding daarvoor kun je gewoon vinden op het internet.

Re: Hoe geraak ik van mijn duur Homesafety abonnement af?

Geplaatst: 23 jul 2013 21:22
door Erik111
Ja , ik heb eindelijk reactie.

DAT IK MIJN REKENING NIET BETAALD HEB, EN OF IK DIT ALSNOG WIL DOEN.

EEN REACTIE OP MIJN AANGETEKENDE BRIEF IS ZEKER TEVEEL WERK.

WAT EEN BEDRIJF :(