Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
NeoDutchio

Re: Loopt de vakantiebeurs in Utrecht op zijn eind?

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 13 jan 2019 23:05

gosewijn schreef:
13 jan 2019 22:38
Het is goedkoper naar verweggistan te gaan, dan met de caravan ,of huisje te huren in bv franktijk.
Dat ligt er aan. Het lukt mij nog steeds om in de bouwvak 3 weken met de sleurhut op vakantie te gaan voor minder dan € 1500,-. En dat is dan inclusief brandstof en tol. En echt niet kamperen bij de boer, op leuke campings voor onze 2 zonen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 13 jan 2019 23:11

Als je de prijs van standplaats en folders weet , dan kan je wel nagaan dat een kleine ondernemer dit een maal hooguit tweemaal dit doet.
Ik weet wat de kosten zijn van een pet . Maar zolang er mensen zijn die graag willen laten zien dat ze het goed hebben ???? kopen ze het .
Bij mijn hobby komt het heel veel voor, moet ik altijd lachen .

limburgs

Ongelezen bericht door limburgs » 14 jan 2019 08:12

Ik ben vrijdag samen met mijn man en een ander koppel voor het eerst naar de vakantiebeurs geweest. Persoonlijk vond ik het best leuk om eens rond te snuffelen en ideën op te doen. Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt met welke insteek je erheen gaat . Zoek je gericht naar een bepaald land / streek en is hier weinig over aanwezig , dan kan het inderdaad tegenvallen. Het grootste gedeelte zijn inderdaad verre , vaak luxe reizen. Voor kamperen of een motor vakantie in de Benelux of Europa was vrij weinig aanbod.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 14 jan 2019 09:19

@witte angora Ik begrijp dat dit consumentenforum ook voor dit soort onderwerpen is? OK dan hier mijn mening /ervaringen hierover.

Zoals al door anderen aangehaald denk ook ik dat grote beurzen z'n langste tijd gehad hebben door de opkomst van het internet Behalve misschien de huishoudbeurs waar mensen vooral naar toe gaan voor de gratis spulletjes vermoed ik.

Zelf hou ik niet van massa bijeenkomsten en doe daar ook niet aan mee. En om bij de vakantiebeurs te blijven, ik heb nog nooit in mijn leven een georganiseerde reis c.q. vakantie geboekt.

Op mijn 15e maakte ik mijn eerste buitenlandse reis liftend naar Parijs en sliep in de achterbak van een vrachtwagen.
Op mijn 22e samen met vriendin met de fiets naar Griekenland. Hebben er drie maanden over gedaan. Geweldige herinneringen nog steeds.

Later enkele keren drie maanden door Midden-Amerika getrokken met alleen rugzak. En weer later een jaar door Midden-en Zuid-Amerika met vriendin, ook met alleen rugzak en slapend in pensions en soms buitenlucht enz.. Fantastische reizen. We kochten een retourticket (Resp. New York en LA) en planden weinig tot niets verder. Gebruikten wel South American Handbook, een soort vakantiegids voor de individuele reiziger.

Met gezin gingen we altijd kamperen. Of op de Waddeneilanden of in Frankrijk en Spanje. Liefst natuurcampings.

En als we nu op vakantie willen kopen we een ticket naar een plaats / land en zoeken ter plaatse verder onze weg. Via internet soms vooraf gecheckt maar meestal door wat we daar ter plaatse horen en zien.

Heerlijk die vrijheid en leven met de dag. Heb je echt geen vakantiebeurs voor nodig.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 14 jan 2019 09:29

Maar ook voor zulke reizen kan zijn vakantiebeurs juist inspirerend zijn. Want je wilt wel een beetje weten waar de leuke en mooie dingen zijn. Want bijvoorbeeld 'midden Amerika' is nog een behoorlijk groot gebied, dan is het handig om bij zo'n beurs de inspiratie te krijgen om bijvoorbeeld een ticket naar Costa Rica te nemen. En natuurlijk kijk je ook verder via internet en boeken waar precies mooie en leuke plekken zijn.

Wat ik wel denk is dat het idee van zo'n beurs als verkooppunt wel voorbij is. Het worden eerder oriëntatiebeurzen. Daarbij zul je als beursorganisator dus eerder de VVV's en toeristenbureaus als standhouders moeten weten te strikken in plaats van reisbureaus.

Daarnaast heb je natuurlijk de doelgroep die voor het gemak gaan en wel alles georganiseerd willen hebben. Maar ook die groep zal niet snel bij een beurs meteen beslissen. Wel zullen zij voor bepaalde reisbureaus kunnen kiezen voor verdere oriëntatie. Dus even simpel gezegd, de reisbureaus voor bijzondere en duurdere reizen zullen ook op zo'n beurs wel thuis zijn.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 14 jan 2019 09:34

kweenie schreef:
14 jan 2019 09:29
Maar ook voor zulke reizen kan zijn vakantiebeurs juist inspirerend zijn. Want je wilt wel een beetje weten waar de leuke en mooie dingen zijn. Want bijvoorbeeld 'midden Amerika' is nog een behoorlijk groot gebied, dan is het handig om bij zo'n beurs de inspiratie te krijgen om bijvoorbeeld een ticket naar Costa Rica te nemen. En natuurlijk kijk je ook verder via internet en boeken waar precies mooie en leuke plekken zijn.

Wat ik wel denk is dat het idee van zo'n beurs als verkooppunt wel voorbij is. Het worden eerder oriëntatiebeurzen. Daarbij zul je als beursorganisator dus eerder de VVV's en toeristenbureaus als standhouders moeten weten te strikken in plaats van reisbureaus.
Maar als je daar dus niets meer kan verdienen als standhouder, dan zullen het aantal geïnteresseerden hiervoor flink minder zijn.
Daarnaast hoef je dan ook niet meer aan te komen met sta-geld, want dat verdien je nooit meer terug.
Logisch dus dat dan de grootte van de beurs flink terugloopt.

G7

Ongelezen bericht door G7 » 14 jan 2019 09:48

Wij zijn afgelopen zaterdag geweest en vond het eerlijk gezegd....armoe troef, dit keer. Enige positieve was, dat je niet meer het hele gebouw/hallen door hoefde en alles nu wat compacter stond opgesteld.

Wij gaan bijna ieder jaar en dat alleen maar voor de gezelligheid, maar die is er niet meer. Velen zijn drukker met hun mobieltje, dan dat ze mensen aanspreken. Ook ik heb niet gevonden waar ik voor kwam, maar heb thuis alles al zelf geregeld. Lang leve internet ! :D

De enige die het wel druk hadden, waren de kids club, heel leuk opgezet trouwens en de grote touroperators zoals Corendon, Tui en Kras. Ik had het idee dat zij goede zaken deden.

Iemand zei hier dat er weinig voor kampeerders was, nou ik vond het juist meer dan andere jaren, maar ja, daar kom ik dan weer niet voor.

Ik denk ook, dat het zijn langste tijd wel heeft gehad. Ergens ook wel weer jammer, want het was voor mij toch altijd een leuk dagje uit en bekenden ontmoeten daar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 jan 2019 12:22

kweenie schreef:
14 jan 2019 09:29
Maar ook voor zulke reizen kan zijn vakantiebeurs juist inspirerend zijn. Want je wilt wel een beetje weten waar de leuke en mooie dingen zijn.
Juist hier gaat het om. Als je naar Amsterdam gaat, is met name het centrum ongelooflijk druk, zo druk dat het niet meer te doen is. Dat zijn de bekende plekken, zo ongeveer iedere toerist kun je daar vinden. Ga je iets buiten het centrum, dan kom je zomaar ineens op plekjes die niet alleen rustig zijn, maar ook ongelooflijke eye-openers.

Juist op een vakantiebeurs kun je op ideeën komen waar je anders niet op zou komen. Tenminste, daar ging ik eigenlijk vanuit. Intussen heb ik trouwens een gids op de kop weten te tikken over Berlijn: er staan 6 wandelingen in waarmee je een groot deel van de stad kunt zien. Inclusief eetadresjes en meer van dat soort informatie. Precies wat ik zocht.

Nathalie245

Ongelezen bericht door Nathalie245 » 29 jun 2019 23:35

Ik hoop dat ie volgend jaar gewoon doorgaat want ik haal er veel inspiratie en werk uit! Anders dan via social media ontmoet je nu de mensen en hun ervaringen en tips.

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay » 30 jun 2019 14:01

Nathalie245 schreef:
29 jun 2019 23:35
Ik hoop dat ie volgend jaar gewoon doorgaat want ik haal er veel inspiratie en werk uit! Anders dan via social media ontmoet je nu de mensen en hun ervaringen en tips.
Kijk eens naar de datum van dit topic :mrgreen:

Plaats reactie