LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Winkle
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2016 15:40

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Winkle »

Bij onze laatste reis op 22/4/2016 naar Palma de Mallorca hebben wij via Expedia een auto gehuurd bij Goldcar .
Het betreft de autohuur van een Compact Stationwagon: inclusief onbeperkt kilometeraantal,
Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen,
Wegenbelasting, BTW, Toegevoegde Aansprakelijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada.

Helaas moet ik constateren dat de autoverhuurbedrijf Goldcar niet de service geeft wat men van een autoverhuurbedrijf
mag verwachten. Bij het ophalen van de huurauto werden wij al gefronteerd met een wachttijd van 90 minuten. Een wachttijd van
90 minuten vind ik niet normaal.

Toen wij bij de balie aan de beurt waren, hebben wij duidelijk bij de baliemedewerkster aangegeven dat wij via Expedia verzekerd waren. De baliemedewerkster gaf ons de indruk dat wij alleen de verbruikte benzine moesten betalen en daarna moest mijn echtgenoot elektronisch een handtekening gezet. Het contract was in het Spaans opgesteld, een taal wat mijn man en ik niet machtig zijn.

Na afloop van de vakantie checkte ik, zoals gebruikelijk, de financiën en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat Goldcar ons een dure autoverzekering had aangesmeerd ondanks dat wij hadden aangegeven dat wij al verzekerd waren bij Expedia.

Ik heb direct email naar Goldcar gestuurd. Wel antwoord gekregen, met de mededeling dat wij een bedrag van € 15.00 (retour teveel betaalde benzinegeld) terugkrijgen. V.w.b. het teveel betaalde verzekeringsgeld kreeg ik als antwoord dat “your insurance company = Expedia would never reimburse any damages directly to Goldcar”.

Ik heb de indruk dat wij een impasse zijn geraakt waar wij, naar ik vrees, niet uit zullen komen.

Na een beetje speurwerk via internet, moet ik constateren dat ik niet alleen sta met mijn klacht over Goldcar. Er zijn zoveel klachten over Goldcar dat ik spijt heb dat wij via Goldcar een auto hebben gehuurd. Helaas met dezelfde klachten, zoals lange wachttijden, niet weten wat men tekent door de electronische handtekening, extra verzekeringen in rekening brengen, etc.etc.. Het is vreemd dat reisbureaus nog met Goldcar in zee willen gaan.

Voor ons nooit meer een huurauto van Goldcar!

onderwijzer
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2016 14:23

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door onderwijzer »

Op het vliegveld in Alicante had Goldcar de beste aanbieding. Voor een week 7 dagen 135.- euro plus 51.- euro borg voor de brandstof. De tank van de
Polo diesel zou vol zijn en moest ook weer vol worden afgeleverd. Direct bij vertrek hebben wij melding gemaakt dat de tank halfvol was. Daar hebben ze bij Goldcar een aantekening van gemaakt. Een halve tank bij terugbrengen zou voldoende zijn. We hebben de auto afgeleverd met 3/4 vulling. Zulks werd
ook gecontroleerd en goed bevonden. Die 51.- euro borg zou worden teruggestort op onze rekening. Een week na thuiskomst is nog eens 20,- van onze
rekening afgeschreven. We zijn dus voor 71.- euro benadeeld door Goldcar. Dus beste vakantiegangers, wij willen u waarschuwen voor de frauduleuze
praktijken van Goldcar.

robaruba
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2016 18:02

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door robaruba »

Via internet hadden wij geboekt voor slechts 389 euro voor 12 dagen een auto.
Eenmaal aangekomen bij GOLDCAR was deze auto niet meer aanwezig en moest ik hem upgraden, dit koste maar 50 euro dus dat waren de kosten niet.
De mevrouw aan de balie sprak voor geen woord Engels dus kon hier helaas helemaal niets mee.
vervolgens moest ik afrekenen en was het bedrag 805 euro.
BTW kwam er bij verzekering, en nog wat rare dingen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Daarna moest ik de borg apart betalen wat ook niet een normale gang van zaken is. Deze heb ik helaas nog steeds niet terug gekregen en iedere keer als ik bel doen ze net alsof ze van niets weten,
De auto die ik terug bracht met een kwart volle tank moest ik 74 euro voor betalen, dit is bijna 29 euro meer dan een normale volle tank die ik een week daarvoor afgetankt had. Dus hier vragen ze de hoofdprijs voor.

Ik adviseer heel goed Spaans te kunnen praten en zo niet lekker ergens anders een auto huren want dit bedrijf naait je waar je bij staat!

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Royalflush »

Goldcar staat alom bekend als één van de slechtste, minst betrouwbare aurtoverhuurders van Spanje. Een aantal van hun praktijken (ik spreek uit eigen ervaring).

- Niet vermelden schade op schadeformulier en dan achteraf kosten voor deze schade in rekening brengen.
- Onterecht kosten in rekening brengen voor zogenaamd 'te laat' inleveren huurauto (zonder bewijs).
- Onterecht brandstofkosten in rekening brengen voor aftanken auto (zonder bewijs).
- Immens pushen van klanten tot afsluiten verzekeringen (altijd weigeren)
- Enorme wachtrijen op de luchthavens

Veel mensen zijn vermoeid van de reis en willen dus zo snel mogelijk weg in hun huurauto. Daarom checkt men aanwezige schade niet of nauwelijks en betaalt men al snel voor de extra (overbodige) verzekeringen. Helemaal als men reist met (jengelende) kinderen. Hiervan maken aanbieders als Goldcar bewust misbruik. Je kunt zelfs stellen dat dit hun verdienmodel is: op internet lijkt het allemaal een geweldige deal, maar achteraf is dit niet het geval en zit je met de ellende. Google maar eens op Goldcar en je ziet meteen dat deze maatschappij bij het criminele af is.

Enige eenvoudige tips om dit soort problemen toch te voorkomen:

- ALTIJD de aanwezige schade checken en laten updaten op het schadeformulier, anders ben JIJ degene die deze schade achteraf mag gaan betalen.
- Koop NOOIT extra verzekeringen maar regel dit via je reisverzekering in NL (is meestal al gedekt)
- Vraag bij het inleveren van de huurauto ALTIJD een handtekening van een medewerking waarin hij aangeeft dat er GEEN schade is, de tank VOL is en de auto OP TIJD is ingeleverd.

Om onaangename afboekingen door Goldcar (of anderen) van je credit card te voorkomen: bel direct na het afhalen van je huurauto met je creditcardmaatschappij om een zogenaamde 'internetblokkade' op je kaart te zetten. Zodoende is de kaart alleen nog te gebruiken in combinatie met je pincode en kunnen Goldcar & co. geen fopkosten van je kaart afschrijven.

En huur gewoon NOOIT bij Goldcar. Iedere reisagent in Spanje zal je deze tip geven.

Pimzel
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2017 12:14

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Pimzel »

Ook voor ons nooit meer Goldcar. Meerdere malen per jaar huren wij auto's in verschillende landen en werelddelen, maar dit sloeg echt alles. Helaas dit maal voor het eerst niet zorgvuldig naar recensies gezocht. Bij aankomst op het vliegveld stonden er enorme rijen waardoor wij lange tijd moesten wachten. De service was onaardig , in het Spaans en onduidelijk. We werden direct onder druk gezet allerlei verzekeringen af te sluiten. Toen wij naar de voorwaarden verwezen werd de stemming minder aardig. Maar we hebben volgehouden.
Bij aankomst in de garage was het een chaos. Geïrriteerde schreeuwende medewerkers die auto's in en uit reden. Sleutels die in je handen werden gedrukt en niet auto's werden niet nagelopen. Auto was niet goed gewassen en sommige mensen stonden wat radeloos op hun auto te wachten waarbij regelmatig voorkwam dat verkeerde sleutels bij verkeerd genummerde vakken gegeven werden. Ons hele rij gaf duidelijk te kennen: ' dit nooit meer'. Wij houden ons hart vast wat zij met het terugbrengen gaan doen en of zij om welke reden dan ook geld inhouden.

Looman
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 16:57

Re: voor mij nooit meer rentalcars.com en Goldcar Malaga

Ongelezen bericht door Looman »

Wat zou ik het prettig vinden als er een justitieel onderzoek naar deze maatschappij plaats vind. Bij ophalen van 2 auto's op Heraklion ontdekten we, buiten de vele al vermelde schades, bij alle twee de auto's een schade die toevallig niet was opgetekend. Door dit te melden dachten we alert genoeg te zijn geweest, maar helaas... Bij terugkomst liep de medewerker direct naar een klein krasje waarvan ik zo goed als zeker was dat dit niet door mijn toedoen was anagebracht. Zou overigens met een stift weg te werken zijn, maar er werd 250 euro in rekening gebracht. Maar nog erger was het punt dat we moesten betalen voor een hoedenplank die er volgens hem in hoorde maar die wij nooit hebben gezien. Kosten: 500 euro. Ook bij de andere auto werd schade ontdekt. Totale schade 1250 euro. De medewerker leek gewend aan boze klanten, geen oogcontact en op geen enkel argument ingaan. Ik heb de indruk dat ze er een paar klanten per dag uitkiezen om zo de winst te behalen. Achteraf had ik de recensies moeten lezen en iets meer voor een auto moeten betalen.

Gesloten