LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen.nl klachten

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

art. 6.2 AV Vakantieveiling.nl schreef:Er geldt een fatale betalingstermijn van vijf (5) dagen. Wanneer er niet binnen vijf (5) dagen is betaald via iDeal, creditcard of automatische incasso machtigt de hoogste bieder VakantieVeilingen.nl automatisch om het bedrag van zijn/haar bankrekening te incasseren. Vakantieveilingen.nl zal daartoe maximaal twee pogingen doen. VakantieVeilingen.nl rekent € 2,50 extra kosten voor deze automatische incasso van het openstaande bedrag.
Het gaat hier om redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte, zoals bedoeld in art. 6:96 lid 2 BW, omdat deze kosten pas in rekening worden gebracht op het moment dat de consument in verzuim is geraakt. Het gaat hier om een onredelijk bezwarend beding omdat de wet expliciet voorschrijft dat er eerst kosteloos een veertiendaagse aanmaning moet worden verstuurd en dat gebeurt hier niet. Deze voorwaarden zijn te vernietigen op grond van art. 6:233 jo 6:240 en/of 3:40 BW. Voor de eenmalige machtiging heeft Vakantieveilingen.nl geen geldige machtiging. Je kunt bij de bank een melding onterechte incasso doen en dan zou je het geld terug moeten krijgen.

Herroeping van logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn niet mogelijk conform wetgeving. Als de datum nog niet vaststaat is dit dus wel herroepbaar. Dit staat los van je de betalingsplicht. Deze schenden heeft als gevolg dat de wettelijke rente ad 3% per jaar moet betalen.

onrecht-strijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 09:13

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door onrecht-strijder »

Zielsblij was ik na het winnen van de "Hollywood Smile"....Ofwel tanden bleken voor leuke prijs bij beauty company te Rotterdam! Keurig netjes het geld overgemaakt en een boeking gedaan. Na het boeken vroeg ik ter info per mail; Kan iemand van 14jr ook al tanden bleken of ben je dan gezien de leeftijd nog toch jong? Hoeveel bedragen dan de eventueel bijkomende kosten????

Na twee weken was het zover...Ik blij & behoorlijk nerveus. Eenmaal betaald geparkeerd en naar binnen begon mijn des-illusie...Wat een nare eigenaar.... Hij begon meteen te zeuren dat ik vast het formulier niet bij me had (moest je thuis invullen) Jawel, had ik gewoon keurig netjes bij me. Daarna moest ik over de bar hangen, in een vrij donkere ruimte, waarop hij mij vroeg mijn voortanden te ontbloten. Hij pakte een 1 of andere "tanden staal" met tanden van geel richting lichtbruin en hield die voor de mijne. Volgens de eigenaar had ik ongeveer kleur........donkerbruin. Nou geloof me, die kleur tanden heeft een hond van 15 niet eens, bovendien krijg ik regelmatig complimenten over mijn witte tanden.Toen ik lachwekkend reageerde en voorstelde bij daglicht samen nog eens te kijken griste hij agressief de zg. tandenstaal uit mijn handen. Mocht niet! En dat terwijl de deur naar het terras met zonlicht reeds openstond.

Daarna verbijstering nr. 2: Ik moest dubbel betalen?! Ik totaal verbijsterd, geen idee waarom.
Wat bleek? De eigenaar had van mijn vraag per mail meteen maar een dubbele boeking gemaakt.
Voor diegene van 14 jaar! Kassa! Ik vertelde de man dat ik het zeer vreemd vond dat hij van een vraag per email meteen maar een boeking had gemaakt. Ik was hier, had 32 kilometer per auto afgelegd, de parkeermeter liep en ik wilde met mijn betaalde voucher tanden bleken.
Deed hij niet, eerst dubbel betalen...en anders eruit! Ik wilde geen ruzie maar ging ook niet weg voordat mijn tanden waren gebleekt. Ik had immers betaald en ver gereden. Hij dreigde 112 te bellen als ik niet per direct het pand zou verlaten. Overigens in het bijzijn van meerdere "klanten".

Ik ging weg met het idee mijn geld terug te eisen via vakantieveilingen. Had immers 1 voucher betaald, plus €5,00 administratiekosten, 64 kilometer aan benzine verreden en parkeergeld betaald...allemaal voor niets. Geen enkele behandeling...

Verbazing 3: Na 7 mails, 4 buiten de bundel telefoontjes van 10 minuten per keer heb ik totaal NIETS
van vakantieveilingen vernomen! Geen ENKELE reactie op al mijn mails, zelfs niet na keurig het betreffende mailtje "mag iemand van 14 jaar..." te hebben doorgestuurd.

Mijn advies aan iedere lezer: Boek NOOIT en te nimmer bij vakantieveilingen want u hoort niets meer en bent al uw geld kwijt. Vakantieveilingen neemt geen enkele verantwoording maar jaagt u na vele, vele telefoontjes en alle gedane moeite per mail alleen maar op meer kosten.

Nb. Google op "beauty company rotterdam" -> reviews en u staat perplex van alle kritiek. Nul resultaat na het tanden bleken, ontelbare klachten van vele mensen vanwege een a-sociale eigenaar, een onhygienische zaak, onvriendelijk personeel en slechts 1 schamel sterretje.

Vakantieveilingen, u moet zich diep, zeer diep schamen!
Radar? Doe iets aub...Help de eventueel volgende klanten door actie te ondernemen en behoedt
ze voor een boeking bij de beauty company te rotterdam. Een lugubere zaak waar een ieder zijn geld kwijtraakt zonder enig resultaat.

barbarakoops
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 15:32

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door barbarakoops »

Onlangs ben ik bij nuevo clinics geweest voor een tandenbleekbehandeling. Had via vakantieveilingen een bon gekocht (37 euro). Op de site van nuevo clinics staat de tandenbleekbehandeling voor 199 euro, dus ik dacht, dat is een mooi prijsje. Nou, daar kom ik toch op terug. Na 45 minuten was er totaal geen verschil te zien aan mijn tanden, en sterker nog, op dit moment, paar dagen later,heb ik het idee dat ze wat geler zijn dan daarvoor. Dus in dit geval is goedkoop, duurkoop.
Het ziet er naar uit dat bedrijven die zich bij vakantieveilingen aanbieden, eerste de prijs flink verhogen, en vervolgens de mensen maar bieden op, tja, gebakken lucht!
Hoop dat er een keer iets wordt gedaan aan de zwendel van vakantieveilingen, lekker makkelijk geld verdienen zo.

judithzeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2013 13:39

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door judithzeven »

Beste lezers,

Persoonlijk zie ik het zo. Zelf heb ik een leuke ervaringen achter de rug (make-up workshop bij Studio Creative en Eten in het Donker bij CTaste) maar ook minder leuke bijvoorbeeld de Ijstapas bij Heerlijck (dat was echt belachelijk - doorgeknipte spekjes ECHT?!). Maar goed, gemiddelde prijs is dan ook 10 euro. Wat wil je nog meer? Kan je achteraf dan toch om lachten?

Bij www.vakantieveilingen.nl zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. De zogenaamde kleine lettertjes, voor hoeveel personen, hoelang geldig en oa keuze aan beschikbare data (schort het vaak ook aan).. VV wordt volgens mij nl veelal ingezet voor nieuwe bedrijfjes die naamsbekendheid willen werven. Wat online zo mooi wordt omschreven, is dus niet altijd het geval.

Wil je gebruik maken van deze site, dan moet je de 'slechte' adverteerders eruit kunnen plukken.
Kun je dat niet? Begin er dan niet aan! Leer googlen, bekijk de site en kijk naar de geplaatste reviews. Zien deze er goed uit?! Dan kan je een gokje wagen. Is het niets?! Jammer. Lekker voorbij laten gaan.
Uiteindelijk ligt het bij het bedrijf die het arrangement aanbied, niet zozeer aan VV - maar het klopt dat ze mede verantwoordelijk zijn omdat ze geen screening doen.

Maar wat kan je anders verwachten voor de lage bedragen die je er (veelal) voor betaald? Voor een dubbeltje op de eerste rij is er niet meer bij.

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn feedback.

Succes met (goede!) koopjes spotten!
gr, Judith

kienemien
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2013 22:11

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door kienemien »

Hoe verloopt het met het uitzoeken van de mogelijkheden voor stappen tegen Vakantieveilingen.nl en heeft een klacht via Thuisborgwinkel succes? Ik heb dit zojuist gedaan. Ik heb geprobeerd van de dienst af te komen. nadat ik er (onder andere via deze site) achterkwam dat Beauty Company Rotterdam een waardeloze dienst levert v.w.b. tandenbleken. Eerst met een brief aan Emesa, nu met een klacht bij Thuisborgwinkel. Nog voordat ik weet hoe dit afloopt, wil ik dit sowieso wel aanraden aan iedereen met problemen met Vakantieveilingen.nl. Hoe meer klachten, hoe beter. Vakantieveilingen.nl verdient hoe dan ook geen keurmerk!

Brocant2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2014 15:57

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Brocant2014 »

Ik heb ook een klacht over vakantieveilingen.
Ik heb op een vakantie geboden naar Malta voor 2 personen. Er stond in de titel bij beschikbaarheid, juni, juli en augustus. Inmiddels waren er ook nog maar een paar seconden voordat de veiling gesloten werd. Ik scrolde dus snel door de advertentie heen en het was allemaal naar mijn wens.
Totdat ik de vakantie gewonnen had.. helemaal onderaan stond een kleine kalender en kon je maar zéér beperkt gaan. Van de 3 weken vakantie die ik heb opgenomen bij mijn werk, zit geen enkele datum bij dat ik kan boeken. Nu zit ik met een bedrag van 700 euro, dat ik moet betalen.
Ik heb een beroep gedaan op mijn herroepingsrecht maar kreeg al snel een mailtje dat het herroepingsrecht niet gold voor reizen..

Janteresa
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:51

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Janteresa »

Goedemiddag allemaal ,

Ik heb een vraag.
Je heb geboden op een veiling. Helaas betaal je te laat en kun je het op korte tijd ook niet betalen en kom jè dus terecht bij een incassobureau.

Uiteraard kun je met een incassobureau termijnen regelen en dit doe je. Echter heb je nooit het product gehad ( waardebon) en zou inmiddels ook niet meer geldig zijn.

Wat moet je doen ? Je betaald voor iets wat je niet heb gehad en ook nooit zult hebben. Iemand een idee ?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Har06 »

Janteresa schreef:Goedemiddag allemaal ,

Ik heb een vraag.
Je heb geboden op een veiling. Helaas betaal je te laat en kun je het op korte tijd ook niet betalen en kom jè dus terecht bij een incassobureau.

Uiteraard kun je met een incassobureau termijnen regelen en dit doe je. Echter heb je nooit het product gehad ( waardebon) en zou inmiddels ook niet meer geldig zijn.

Wat moet je doen ? Je betaald voor iets wat je niet heb gehad en ook nooit zult hebben. Iemand een idee ?
geen idee wel een advies: DOE NIET MEE AAN VEILINGEN, er is niemand die je wat gratis geeft

Palverdonsah
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2017 15:31

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Palverdonsah »

Mijn zoontje van 11 jaar heeft ons wiilen verrassen en heeft zelf een account aangemaakt en 2 vakanties geboekt zonder onze toestemming! Ik heb gebeld met vakantieveilingen maar ze willen het niet annuleren! Ik moet 1 van de reizen gewoon betalen! Wat moet ik doen om het te ontbinden? Kunnen dit niet betalen! Mijn zoontje dacht gewonnen te hebben en mij blij te maken.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Emcede »

Je zoontje heeft gelogen. Je kunt een account aanmaken als je 18 jaar of ouder bent. Jij hebt zelf als ouder geen toezicht gehouden op zijn computergebruik. En wat dacht je dat er gebeurt als ze hieraan toegeven? Dan heeft toch niemand meer zelf geboden en is het "mijn kind heeft...". Op de blaren zitten. Zakgeld inhouden en zodra hij 13 is bijbaantje laten zoeken om het terug te betalen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door renewouters »

Emcede schreef:Je zoontje heeft gelogen. Je kunt een account aanmaken als je 18 jaar of ouder bent. Jij hebt zelf als ouder geen toezicht gehouden op zijn computergebruik. En wat dacht je dat er gebeurt als ze hieraan toegeven? Dan heeft toch niemand meer zelf geboden en is het "mijn kind heeft...". Op de blaren zitten. Zakgeld inhouden en zodra hij 13 is bijbaantje laten zoeken om het terug te betalen.
Nee, begin die discussie niet weer. Dan komen straks onze hobbyjuristen weer langs met hun verhalen dat de leverancier leeftijden moet verifiëren....

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

renewouters schreef:
Emcede schreef:Je zoontje heeft gelogen. Je kunt een account aanmaken als je 18 jaar of ouder bent. Jij hebt zelf als ouder geen toezicht gehouden op zijn computergebruik. En wat dacht je dat er gebeurt als ze hieraan toegeven? Dan heeft toch niemand meer zelf geboden en is het "mijn kind heeft...". Op de blaren zitten. Zakgeld inhouden en zodra hij 13 is bijbaantje laten zoeken om het terug te betalen.
Nee, begin die discussie niet weer. Dan komen straks onze hobbyjuristen weer langs met hun verhalen dat de leverancier leeftijden moet verifiëren....
Inderdaad. Men moet eerst een kopie van het id insturen, maar omdat dit ook die van de moeder kan zijn moet men ook even persoonlijk langs komen, om even op papier te zetten dat men 18+ is. 3 weken later mag men eindelijk op de aanbieding ingaan, die dan al verlopen is.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Palverdonsah schreef:Mijn zoontje van 11 jaar heeft ons wiilen verrassen en heeft zelf een account aangemaakt en 2 vakanties geboekt zonder onze toestemming! Ik heb gebeld met vakantieveilingen maar ze willen het niet annuleren! Ik moet 1 van de reizen gewoon betalen! Wat moet ik doen om het te ontbinden? Kunnen dit niet betalen! Mijn zoontje dacht gewonnen te hebben en mij blij te maken.
Hoeveel waren de reizen? en hoe kon je zoontje een account aanmaken? er worden verschillende gegevens gevraagd en een verificatie per sms
https://www.vakantieveilingen.nl/registreren.html

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Appie83 »

renewouters schreef:
Emcede schreef:Je zoontje heeft gelogen. Je kunt een account aanmaken als je 18 jaar of ouder bent. Jij hebt zelf als ouder geen toezicht gehouden op zijn computergebruik. En wat dacht je dat er gebeurt als ze hieraan toegeven? Dan heeft toch niemand meer zelf geboden en is het "mijn kind heeft...". Op de blaren zitten. Zakgeld inhouden en zodra hij 13 is bijbaantje laten zoeken om het terug te betalen.
Nee, begin die discussie niet weer. Dan komen straks onze hobbyjuristen weer langs met hun verhalen dat de leverancier leeftijden moet verifiëren....
Lees dit artikel even... https://ictrecht.nl/2014/06/16/een-gean ... ge-wat-nu/ :wink:

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Vakantieveilingen.nl klachten

Ongelezen bericht door Appie83 »

Palverdonsah schreef:Mijn zoontje van 11 jaar heeft ons wiilen verrassen en heeft zelf een account aangemaakt en 2 vakanties geboekt zonder onze toestemming! Ik heb gebeld met vakantieveilingen maar ze willen het niet annuleren! Ik moet 1 van de reizen gewoon betalen! Wat moet ik doen om het te ontbinden? Kunnen dit niet betalen! Mijn zoontje dacht gewonnen te hebben en mij blij te maken.
U moet niet annuleren of ontbinden, u moet de 'koop' vernietigen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-d ... jarig-kind. Er is op deze website ook een voorbeeldbrief te vinden.

Gesloten