LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Teunisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2014 13:32

Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Ongelezen bericht door Teunisje »

Zondagavond heb ik op het allerlaatst mee geboden op een veiling van vakantieveilingen.
Op een restaurant in Hoog Soeren. Mijn bod was 25 euro.
De bieding is gelukt en de veiling wordt gesloten.
Even daarna komt er in beeld, de veiling is gesloten en het winnend bod is 25 euro. Mijn bod!
Tot mijn grote verbazing heb ik de veiling schijnbaar toch niet gewonnen terwijl het er toch duidelijk stond en daar heb ik ook bewijs van.
Kan dit zomaar en wat kan ik daar nog aan doen? Ik heb uiteraard meteen een mail gestuurd hoe dat kan maar voor je daar antwoord op krijgt kan wel even duren weet ik uit ervaring.
Ik heb al eerder problemen gehad met mee bieden bij vakantieveilingen en daarover een mail gestuurd maar ze lopen zo achter met het beantwoorden van vragen en klachten dat ik pas na ruim 5 weken antwoord kreeg. Vakantieveilingen biedt naar mijn idee zeer slechte service.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

[quote="Teunisje". Vakantieveilingen biedt naar mijn idee zeer slechte service.[/quote]

Dat is niet allee jou mening maar ook van vele anderen, overal te lezen op forums etc.
Maar waarom bied je dan nog uberhaupt mee ?

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Waarschijnlijk heeft iemand net als jij op het laatste moment geboden met hetzelfde bod.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Ongelezen bericht door eleven »

Dutch_Polo schreef:Waarschijnlijk heeft iemand net als jij op het laatste moment geboden met hetzelfde bod.
Blijkbaar nog nooit bij een veiling meegemaakt, want het geeft nooit hetzelfde bod wat wint. :lol:


ot mijn grote verbazing heb ik de veiling schijnbaar toch niet gewonnen terwijl het er toch duidelijk stond en daar heb ik ook bewijs van.
Dus je hebt een mailtje als bewijs gekregen, dat je gewonnen hebt en dat je moet betalen.

Giepie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2014 13:24

Re: Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Ongelezen bericht door Giepie »

Zojuist geboden op een veiling: Saunadag incl. chocolade rhassoul voor 2 in Nederasselt, ik had geboden € 3,00, toen de veiling was gesloten kwam voor 100% zeker in beeld dat het winnend bod € 3,00 was, echter ik ontvang geen mail dat ik de veiling heb gewonnen en bij mijn gewonnen veilingen staat deze gewonnen veiling er ook niet bij. Helaas heb ik geen print screen gemaakt (nu spijt van). als ik de veiling.
Als ik nu in de mail kijk en klik op volg de veiling staan er nog diverse biedingen na. Maar waarom verschijnt dan in het scherm het winnend bod is € 3,00 ? Dit is mensen blij maken met een dode mus.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat vaak ook :D
Ik wil je niet naïef noemen maar wat denk je, kan dat uit voor 3 euro ?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gewonnen vakantieveiling toch niet gewonnen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het doel van deze veilingen ook niet is om die arrangementen kwijt te raken tegen elk bod; de bedoeling is het arrangement kwijt te raken tegen minimaal de normale prijs, en als het even kan een beetje meer, omdat er nu eenmaal altijd mensen zijn die, verblind door de mogelijkheid een koopje te krijgen, door blijven bieden tot er onwaarschijnlijk hoge prijzen ontstaan.

Helaas lukt dat blijkbaar niet altijd, en dan wordt het arrangement gewoon niet afgegeven tegen het hoogste bod.

Gesloten