LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverhuur Spanje

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Jotajota67
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2014 14:40

Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door Jotajota67 »

Beste mensen,

Ik ga van de zomer op vakantie en wil een auto huren. Nu heb ik op verschillende websites ervaringen gelezen van anderen over m.n. Gold Car / Holiday Cars. Die waren nogal negatief en dat heeft mij aan het denken gezet. Met name de financiële verassingen op afhaal locatie met extra kosten c.q. gedwongen worden om extra kosten te maken, beschadigde auto's, vooraf meer betalen voor een volle tank dan aan de plaatselijke pomp, etc.

Wie heeft recente en goede ervaringen met autoverhuurder in Spanje m.n. Alicante of welke verhuurder-tussenpersoon is aan te bevelen?

Bij het zoeken op het internet komt ik telkens toch weer uit bij Gold Car en andere bedrijven zoals Hertz bijvoorbeeld, zijn gelijk 2x zo duur.


Ik hoor graag. Alvast bedankt voor de tips, adviezen en aanbevelingen.

Mvgrt,

Julio

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door eleven »

Bij het zoeken op het internet komt ik telkens toch weer uit bij Gold Car en andere bedrijven zoals Hertz bijvoorbeeld, zijn gelijk 2x zo duur.
En waarom denk je, dat deze bedrijven duurder dan de anderen zijn?

Om niet bedrogen uit te komen, neem een gerenommeerd bedrijf.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door sephora30 »

Goedkoop=duurkoop zeggen ze niet voor niks :D

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door e-chec »

In 2011 zijn mijn vrouw en ik op vakantie geweest in Zuid Spanje. Wij vlogen met Ryanair van Weeze naar Malaga en kwamen na verloop van tijd terug vanaf Sevilla.

Ryanair heeft wat betreft autohuur voor alle bestemmingen in Europa een contract met Hertz. Wij hebben destijds nog wel gezocht, maar konden geen goedkoper contract vinden. Daarom hebben wij Hertz gekozen.

Het is altijd raadzaam om bij het begin van het contract te vragen om de auto gezamenlijk te controleren en bestaande beschadigingen vast te leggen. Bij inleveren van de auto wordt er lang niet altijd gecontroleerd. Ik heb nooit schade gereden tijdens vakanties en ken daardoor ook geen ervaringen op dit gebied.

Bijzonder was de prijs van 60 Euro, die wij bij de start van de huurperiode moesten betalen. Wij werden daarmee verrast, we kenden die betaling daarvoor niet. Voor die 60 Euro kregen we een volle tank en mochten we aan het eind van de huur de auto met een lege tank terugleveren.

Dat is natuurlijk een addertje onder het gras. Je gaat geen vakantie houden met voortdurend de gedachte aan het terugleveren van de auto met een lege tank. Onze auto had bij teruglevering nog een tankvulling van 30 tot 40 %.

Dat kostte ons dus al ca. 20 Euro. Daarnaast kon je zoeken naar de duurste benzine die je wilde, maar er kon hooguit voor totaal 50 Euro benzine in de tank.

De klant wordt dus willens en wetens getild. Onze ervaring is dat de regels bij Hertz vestigingen van plaats tot plaats verschillen. Elders, ook op andere locaties in Spanje, werd destijds deze benzinetruc niet toegepast.

serluir
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2014 17:12

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door serluir »

Zojuist mijn vakantie in Spanje op 15 juli gestart via de verhuur broker DoYouSpain.com. Had een auto gehuurd voor de periode 15 juli tm 6 augustus 2014. Bij aankomst op het vliegveld direct richting autoverhuur Firefly om de gehuurde auto op te halen. Blijkt dat ik mijn rijbewijs en credit card in Nederland heb laten liggen. Zonder credit card krijg je dus met geen mogelijkheid een auto mee. Afijn stom van mij dus. Bellen met DoYouSpain om te kijken of er een alternatief beschikbaar is. Krijg als antwoord dat er geen alternatief beschikbaar is. Zodoende vraag ik om een refund(uiteraard met annuleringskosten oid). Zegt de operator dat helaas het moment van cancellen om 9:00 die ochtend op 15 juili verlopen is(ik beld om 9:10 na 20 minuten wachttijd bij Firefly). Volgens de operator staat in de kleine letters dat zonder credit card er geen auto meegegeven kan worden en restitutie onmogelijk is bij een annulering. Ongelofelijk maar waar, men claimed de betaald 452 euro (periode 3 weken huur) zonder enig alternatief of geleende dienstverlening. Navraag leert dat Firefly de auto gewoon wederom in de verhuur zet. Kon met de bus naar de locatie toe(100 euro extra kosten) en fluiten naar mijn geld.

Wees dus gewaarschuwd voor de praktijken van DoYouSpain en autoverhuurders in Spanje. Het is mij nog onbekend hoe deze zaak verder zal verlopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door bprosman »

periode 3 weken huur
Dan had ik toch mijn cc maatschappij gebeld en binnen 1...2 dagen een andere cc laten bezorgen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
periode 3 weken huur
Dan had ik toch mijn cc maatschappij gebeld en binnen 1...2 dagen een andere cc laten bezorgen.
En zij, bezorgen dan ook een nieuw rijbewijs. :shock:


Blijkt dat ik mijn rijbewijs en credit card in Nederland heb laten liggen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij Hertz staat mn rijbewijs geregistreerd , eenmalig ingegeven/gescand en ze vragen er nooit meer om. Dus een rijbewijs heb je niet altijd (fysiek) nodig. Ik ben een van die mensen die geen principes heeft , zijn privacy te grabbel gooit door het te laten scannen en er vervolgens de voordelen van plukt.
Dus een familielid een copietje laten mailen was vast ook wel voldoende geweest (als je dat zelf al niet bij je hebt).
Zonder credit card krijg je dus met geen mogelijkheid een auto mee.
Krijg ook niet de indruk van TS dat dat rijbewijs het grootste probleem is.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:Bij Hertz staat mn rijbewijs geregistreerd , eenmalig ingegeven/gescand en ze vragen er nooit meer om. Dus een rijbewijs heb je niet altijd (fysiek) nodig. Ik ben een van die mensen die geen principes heeft , zijn privacy te grabbel gooit door het te laten scannen en er vervolgens de voordelen van plukt.
Dus een familielid een copietje laten mailen was vast ook wel voldoende geweest (als je dat zelf al niet bij je hebt).

Chten
Zonder credit card krijg je dus met geen mogelijkheid een auto mee.
arteKrijg ook niet de indruk van TS dat dat rijbewijs het grootste probleem is.

Dan heb ik toch een andere ervaring, maar sommige mensen hebben toch speciale aparte rechten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door bprosman »

Verdiep je eens in de Hertz goldcard dan, hoef je op veel luchthavens niet eens naar de balie en liggen de papieren al in de auto klaar.

william1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2014 19:32

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door william1973 »

wij hebben goede ervaring met Cikar,
je kan met en zonder creditcard een auto huren.

wij hebben zonder Creditcard een auto gehuurd, en geen gezeik gehadmet inleveren.

10 dagen € 235,00

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door Har06 »

william1973 schreef:wij hebben goede ervaring met Cikar,
je kan met en zonder creditcard een auto huren.

wij hebben zonder Creditcard een auto gehuurd, en geen gezeik gehadmet inleveren.

10 dagen € 235,00
Taalgebruik::::::::

Als je maar betaald : cash CC etc etc zal de verhuurmij wat uitmaken, het inleveren met een uurtje vertraging is nergens een probleem muv de knijplui die er een dag aan willen vastknopen he W

Baalenorm
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2015 14:42

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door Baalenorm »

Wij zijn onlangs op vakantie geweest in Spanje. Vlogen op Málaga en hebben via vueling een auto gehuurd met uitgebreide verzekering. Bij aankomst in Málaga naar de balie van Goldcar gegaan om de auto te halen. Daar werd gevraagd of wij een extra verzekering wilden wamt wij hadden alleen een basisverzekering. Zij deden geen zaken met andere verzekeringen. Wij hebben die verzekering niet genomen want wij hadden al een extra verzekering via vueling. Het gesprek werd gelijk kortaf. We moesten106 euro voor de tank benzine betalen en tekenen voor de auto zonder controle op schade anders kregen we hem niet mee. Het was ondertussen 23.15 uur dus we hebben het gedaan. U begrijpt het al, na thuiskomst een mail van Goldcar gekregen dat er voor 450 euro schade is. Niet door ons, maar bewijs het maar. We wisten al dat dit ging gebeuren toen wij de verzekering bij hun niet namen. Oplichters zijn het. Voor ons nooit meer Goldcar.

Remeella
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2013 14:10

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door Remeella »

Ik huur sowieso (dus niet in dit geval Spanje) bij "de grote jongens" als ik in het buitenland ben, nooit gezeur gehad. "Goedkoop is duurkoop".

merijn1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2015 11:48

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door merijn1971 »

huur NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT via Goldcar!!
wees gewaarschuwd. dit zijn de allergrootste oplichters in de industrie.
ken alleen maar mensen met slechte ervaring.
boete voor niet afvullen tank, terwijl ik het bonnetje nog heb etc. maar wat kun je eraan doen als je in NL terug bent. bellen, mailen maar niemand helpt je of ze spreken geen engels (yeah right). uiteindelijk email contact en claim kennelijk afgewezen en daarna nooit meer enig bericht. bellen heeft al helemaal geen zin want je hangt een half uur aan de lijn en wordt steeds doorverbonden naar engels sprekende medewerkers, die nooit opnemen.
uiterst agressieve houding op de airport als je niet €93,60 (3 dagen) wilt betalen voor de extra verzekering. ik kreeg deze verzekering er ongevraagd bij en moest hemel en aarde bewegen om het toch weer van de credit card af te krijgen. uiteindelijk is er ook €9 meer afgeboekt dan teruggeboekt, terwijl het bedrag hetzelfde moest zijn.
als je geen verzekering wilt, krijg je een formulier voor je neus gegooid met alle kosten van schades die ZEKER bij jou gaan plaatsvinden. ook stond ik ongeveer anderhalf uur te wachten in Mallorca voordat ik mijn sleutels kreeg. omdat ik geen verzekering wilde, moest ik de huurovereenkomst accepteren zonder enige schade aan de auto. als er toch krasjes/deukjes inzaten moest ik weer terug naar de balie om dit aan te geven. dus je huurt een auto, met een borg van €1200 op je kaart en er is volgens hun dus geen krasje en als je die vindt mag je weer in de rij aansluiten.
ik heb op ieder werelddeel al auto's gehuurd en reis heel veel voor mijn beroep maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. dus mensen doe het NIET!! GOEDKOOP IS IN DIT GEVAL DUURKOOP EN LAAT JE VAKANTIE NIET VERPESTEN DOOR BIJ goldcar TE HUREN!!!

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door pieterenien »

Wij boeken bij ons jaarlijkse familiebezoek op Mallorca (2x per jaar,sinds 1995) altijd bij de lokale verhuurder HASSO en hebben nooit problemen ondervonden. Sinds 2014 werkt Hasso samen met een andere lokale verhuurder (Roig) en moet je wel extra betalen voor een allrisk verzekering (7,50 per dag).
Neem je die verzekering niet, dan wordt de auto zowel bij ophalen als inleveren goed gecontroleerd en wordt elk krasje genoteerd en heb je een eigen risico van doorgaans 800 euro. Faire manier van handelen, goed gevoel hierbij. Ophalen en inleveren gebeurt na een gratis minibustransfer van ca 5 minuten. Voor Mallorcaboekers raad ik de website van Hasso aan voor meer info.

Jolleke59
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2015 11:45

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door Jolleke59 »

Recent een vervelende ervaring gehad met twee autoverhuurders in Alicante:
Via internet een auto gehuurd en betaald bij Goldcar (€ 77,-).
Bij het ophalen van de auto moest er een borg van € 950,- van de creditcard worden gehaald, die later zou worden teruggestort. Omdat veel bedrijven niet naar een pincode vragen, gebruik je die niet zo veel. Mijn echtgenoot heeft driemaal een verkeerde pincode ingegeven, waardoor de creditcard werd geblokkeerd. Geen auto dus! Ook niet op mijn creditcard. Ook geen geld terug. Volgende klant...

Daar sta je dan. Toen bij concurrent RecordGo een vergelijkbare auto gehuurd, op mijn creditcard. Kosten: € 276,-, inclusief volle tank. Als we de auto ook weer met volle tank zouden inleveren, zou het bedrag van een tank benzine op mijn creditcard worden teruggestort. Dat gebeurde ook, echter, met aftrek van € 25,- afhandelingskosten. Dit was ons van te voren niet gemeld.

Al met al niet erg netjes. We voelen ons flink afgezet! Mijn advies: huur niet bij RecordGo of Goldcar! Golddiggers zijn het!

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik hoop voor TS dat hij vorig jaar een goede verhuurder heeft gevonden. Maar aangezien na 1 vraag niets meer van zich heeft laten horen is dat niet bekend.
Maar misschien meldt hij zich dit jaar wel weer met dezelfde vraag.

kievito
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2007 17:45

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door kievito »

Wij huren altijd een auto bij Sunny Cars hier in Nederland. Nooit problemen gehad. Altijd goed verzorgd. Het is een 'all in' prijs, dus je komt nooit vorr verrassingen te staan. Alles is verzekerd. Doe je voordeel ermee!!

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: Autoverhuur Spanje

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Het hoort niet onder autoverhuur Spanje, maar onder autoverhuur Italie. Kom je aan met het vliegtuig in Pisa, dan krijg je daar voorgeschoteld, dat je € 2000,-- borg moet betalen. Heb je dit niet, dan moet je ruim € 200,-- extra betalen. Dit heb ik van diverse kanten al gehoord m.b.t. autoverhuur op vliegveld Pisa.

Gesloten