LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Annecaro
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2013 16:44

Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door Annecaro »

Voor mijn verjaardag kreeg ik een hema lekker weg bon, goed voor een etentje. Via de website van de Hema kwam ik bij een aantal restaurants waar ik de bon kon indienen. Volgens de website gaf de bon recht op 2 hoofdgerechten naar keuze. Wij kozen voor restaurant Rue de la gare in Emmen. Bij reservering vermeldde ik duidelijk dat ik een hema-bon had.
We kozen voor de plaatselijke specialiteit. Met €22 echt niet het duurste gerecht op de kaart, maar....blijkbaar wel te duur voor de hemabon. Bij de afrekening werd de pas door een apparaat gehaald en bleek simpelweg dat de bon recht gaf op 35€. Voor de eigenaar van het restaurant overduidelijk, voor ons een verrassing. Dit maximum staat namelijk nergens vermeld!
We hebben de Hema hier 2 maanden geleden al over bericht. Helaas levert dit geen enkele actie op en zij hebben de website niet aangepast. Jammer, want waarom zou je dit maximum simpelweg niet vermelden? Dit voorkomt een "verrassing" aan het einde van de avond als de rekening komt.
Voor ons is het duidelijk, deze bonnen blinken niet uit in hun soort.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door gilas »

Degene die de bon voor je gekocht heb,heeft er 35 euro voor betaald en heeft dus jouw etentje betaald.
Dat hij of zij dat niet heeft gezegd is niet het probleem van de hema maar een fout van degene die de bon gegeven heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2014 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie verwijderd

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Je krijgt voor de bon een hoofdmaaltijd voor 2 personen. De restaurants hebben zich gecommitteerd aan de voorwaarden door zich bij de Hema op de website te laten plaatsen. Wat de maaltijd op de kaart kost is niet interessant. U had dus voor de hoofdmaaltijd zelf niet bij hoeven te betalen(wel voor drankjes en evt. andere maaltijden).

NB: Als de Librije zich ook op de hema website had laten plaatsen had u ook daar twee maaltijden voor de bon moeten krijgen.

Of het eten wel of niet gesmaakt heeft is in dit kader niet interessant. De klant heeft teveel betaald. In eerste instantie is de restaurateur hiervoor degene die de klacht in behandeling dient te nemen, in tweede instantie de HEMA. Zo staat het ook op de website.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dan is het alleen nog de vraag wie schuldig is. De HEMA of de restaurateur?

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door Degrelle »

De restaurateur is de schuldige. Die heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden van deze Hema actie en wilde extra incasseren bij de klant. Ik zou restaurant rue de la gare in Emmen voortaan mijden.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door jerwarm »

de bon gaf volgens de restaurateur recht op 35 euro.

hoe heeft de restaurateur dat eigenlijk bepaald?, aan welke [door hem opgelegde/uitgevoerde] voorwaarden? Of heeft de HEMA een "grensbedrag" wat ondeling is afgesproken en toebedeeld aan deze vouchers?
dat is wat ik mij hierbij afvraag.

volgens mij namelijk niet, staat dat nergens en is hij de HEMA en de klant [alsnog] uitleg schuldig.
het gaat hier niet om 9€ maar om het principe.
.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door gilas »

jerwarm schreef:
de bon gaf volgens de restaurateur recht op 35 euro.

hoe heeft de restaurateur dat eigenlijk bepaald?, aan welke [door hem opgelegde/uitgevoerde] voorwaarden? Of heeft de HEMA een "grensbedrag" wat ondeling is afgesproken en toebedeeld aan deze vouchers?
dat is wat ik mij hierbij afvraag.

volgens mij namelijk niet, staat dat nergens en is hij de HEMA en de klant [alsnog] uitleg schuldig.
het gaat hier niet om 9€ maar om het principe.
.
De kaart kost 35 euro en dat is ook de vaste waarde van de kaart.
Nou weet ik niet wat TS doet als ze een kadokaart krijgt maar als ik een kaart krijg waar niets op staat of waar onduidelijk is wat het bedrag is,dan vraag ik dat even na bij de gever hoe het zit.
Degrelle schreef:De restaurateur is de schuldige. Die heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden van deze Hema actie en wilde extra incasseren bij de klant. Ik zou restaurant rue de la gare in Emmen voortaan mijden.
Hij heeft zich wel gehouden aan de voorwaarden want nergens staat dat het voor 2 hoofdgerechten is.

Van de Hema website
Altijd gezellig om even samen uit eten te gaan. Dit doosje geeft recht op een overheerlijk hoofdgerecht voor twee personen. Je kunt kiezen voor het modern, hippe of het knus, idealische restaurant in de stad of in de natuur.
http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_35101332

Dus,TS had gewoon een hoofdgerecht voor 2 personen moeten kiezen,geen 2 hoofdgerechten! en dan had er geen 9 euro bij betaald hoeven worden.
Staat gewoon op de website van de hema en daar staat ook het bedrag van 35 euro.

Om even een contrast te maken,had TS deze bon gehad :
http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_35101309

Dan had ze een 3 gangen diner kunnen bestellen voor 59 euro.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door sjohie »

Heft TS ook bij reservering aangegeven dat ze van plan waren een HEMA lekker weg tegoedpas te gaan gebruiken? Dat staat namelijk ook als voorwaarde bij dat restaurant op de site van de Hema. Als ze 2 gerechten besteld hebben, en pas die kaart bij het afrekenen produceerden, had het restaurant ook geen mogelijkheid om ze te wijzen op hun afwijkende bestelling.

Zelfs in de restaurants met meerdere michelin sterren waar ik wel eens kom, kunnen ze niet voorspellen waar ik aan het eind mee ga betalen. :wink:

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door gilas »

sjohie schreef:Heft TS ook bij reservering aangegeven dat ze van plan waren een HEMA lekker weg tegoedpas te gaan gebruiken?
Dat heeft ze aangeven,staat in de openingspost :wink:
Maar eerlijk gezegd vindt ik het niet de taak van de eigenaar om ze erop te wijzen wat de voorwaarden zijn van een tegoedpas.
Als iemand die gaat gebruiken mag je er vanuit gaan dat iemand de voorwaarden weet.
Zeker als het gewoon te vinden is op de website.
Voor hetzelfde geld wil de gebruiker 1 gerecht met de tegoed pas gebruiken en voor de anderen gewoon betalen.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door angel1978 »

gilas schreef:
sjohie schreef:Heft TS ook bij reservering aangegeven dat ze van plan waren een HEMA lekker weg tegoedpas te gaan gebruiken?
Dat heeft ze aangeven,staat in de openingspost :wink:
Maar eerlijk gezegd vindt ik het niet de taak van de eigenaar om ze erop te wijzen wat de voorwaarden zijn van een tegoedpas.
Als iemand die gaat gebruiken mag je er vanuit gaan dat iemand de voorwaarden weet.
Zeker als het gewoon te vinden is op de website.
Voor hetzelfde geld wil de gebruiker 1 gerecht met de tegoed pas gebruiken en voor de anderen gewoon betalen.
Huh?
Sinds wanneer is een hoofdgerecht voor 2 personen een gerecht dat je met z'n 2en moet delen?
Op de website staat een hoofdgerecht voor 2 personen en dan mag je er ook vanuit gaan dat je met 2 personen mag komen en beiden een hoofdgerecht kan bestellen.

Dat staat dus NIET duidelijk op de website.
De kaart kost 35 euro en dat is ook de vaste waarde van de kaart.
Wat een onzin. Dat is wat voor de kaart betaald is, niet wat je ervoor krijgt.
Wat je ervoor krijgt is een hoofdgerecht voor 2 personen. Of krijg je ook geld terug als je een gerecht kiest van minder dan 35 euro?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door gilas »

angel1978 schreef:Sinds wanneer is een hoofdgerecht voor 2 personen een gerecht dat je met z'n 2en moet delen?
Op de website staat een hoofdgerecht voor 2 personen en dan mag je er ook vanuit gaan dat je met 2 personen mag komen en beiden een hoofdgerecht kan bestellen.
Er staat toch niet 2 hoofdgerechten voor 2 personen.
Er staat een hoofdgerecht voor 2 personen.
angel1978 schreef:Wat een onzin. Dat is wat voor de kaart betaald is, niet wat je ervoor krijgt.
Uhm,ik weet niet of jij vaak cadeaubonnen of iets dergelijks hebt gekocht maar als ik een cadeaubon koop met als waarde bijvoorbeeld 25 euro,dan betaal ik ook 25 euro en is de bon dus waard wat erop staat.
Dat is met dit ook het geval.
angel1978 schreef:Of krijg je ook geld terug als je een gerecht kiest van minder dan 35 euro?
Je kan het proberen maar ik denk het niet.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er staat een hoofdgerecht voor 2 personen
Dus 2 personen krijgen een ( niet één ) hoofdgerecht.
Uhm,ik weet niet of jij vaak cadeaubonnen of iets dergelijks hebt gekocht maar als ik een cadeaubon koop met als waarde bijvoorbeeld 25 euro,dan betaal ik ook 25 euro en is de bon dus waard wat erop staat.
Dit is geen cadeaubon van een bepaalde waarde ( die waarde staat er ook niet op ). De waarde van deze cadeaubon is een hoofdgerecht voor 2 personen. Anders staat er: een hoofdgerecht van 35 euro ( en dat staat er niet ).
Je kan het proberen maar ik denk het niet.
Het staat dus ook niet voor die waarde. De waarde is een hoofdgerecht voor 2 personen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door gilas »

angel1978 schreef:Dus 2 personen krijgen een ( niet één ) hoofdgerecht.
Nee,er staat een hoofdgerecht voor 2 personen,net per persoon.
Maar goed,als jij het anders wil lezen moet jij weten.
angel1978 schreef:Dit is geen cadeaubon van een bepaalde waarde ( die waarde staat er ook niet op ). De waarde van deze cadeaubon is een hoofdgerecht voor 2 personen. Anders staat er: een hoofdgerecht van 35 euro ( en dat staat er niet ).
n.[/quote]
De waarde is dat je voor 35 euro een hoofdgerecht voor 2 personen kan uitzoeken.
Het is maar hoe je het wil lezen.

Blijft gewoon staan dat je wat mij betreft loopt te zeuren als je gaat lopen klagen over 9 euro,dat heeft niets met principes te maken maar gewoon met klagen om te klagen.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door angel1978 »

De waarde is dat je voor 35 euro een hoofdgerecht voor 2 personen kan uitzoeken.
Het is maar hoe je het wil lezen.
Er staat nergens dat dat voor maximaal 35 euro is.
Zelfs als zou je het zo willen lezen dat je maar één hoofdgerecht max uitzoeken ( wat er niet staat ), dan nog staat helemaal nergens ( in geen enkele voorwaarde ) dat dit voor een maximumbedrag is.
Wat nu als dit ene hoofdgerecht zelf meer dan 35 euro is? Dan zou je dus ook moeten bijbetalen?
Blijft gewoon staan dat je wat mij betreft loopt te zeuren als je gaat lopen klagen over 9 euro,dat heeft niets met principes te maken maar gewoon met klagen om te klagen.
Dat heeft alles met principes te maken en ook alles met duidelijke voorwaarden en beperkingen stellen bij je produkt.
Ik kan me er alles bij voorstellen dat zowel de gever als de ontvanger van dit produkt totaal niet (kunnen) weten dat deze beperking erop zit. Het is dan dus gewoon misleidend. Ongeacht om welk bedrag het gaat.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door gilas »

angel1978 schreef:Ik kan me er alles bij voorstellen dat zowel de gever als de ontvanger van dit produkt totaal niet (kunnen) weten dat deze beperking erop zit.
Als de gever niet weet voor welk bedrag hij of zij iets geeft,dan is dat gewoon dom want dat vraag je aan de kassa als dat niet duidelijk is,dus dat is geen excuus.
En dan had de gever dit gewoon aan TS kunnen doorgeven of TS had het kunnen vragen aan de gever.
angel1978 schreef:Zelfs als zou je het zo willen lezen dat je maar één hoofdgerecht max uitzoeken ( wat er niet staat ), dan nog staat helemaal nergens ( in geen enkele voorwaarde ) dat dit voor een maximumbedrag is.
Als er 35 euro op staat en de bon heeft de waarde van 35 euro,dan kan je tot 35 euro iets kopen en niet voor 35,50 of meer.

Maar goed,TS reageert niet meer en als het zo een principe zaak is voor TS dan stapt ze toch lekker naar de geschillen commissie.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2014 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie verwijderd

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door angel1978 »

gilas schreef:
angel1978 schreef:Ik kan me er alles bij voorstellen dat zowel de gever als de ontvanger van dit produkt totaal niet (kunnen) weten dat deze beperking erop zit.
Als de gever niet weet voor welk bedrag hij of zij iets geeft,dan is dat gewoon dom want dat vraag je aan de kassa als dat niet duidelijk is,dus dat is geen excuus.
En dan had de gever dit gewoon aan TS kunnen doorgeven of TS had het kunnen vragen aan de gever.
angel1978 schreef:Zelfs als zou je het zo willen lezen dat je maar één hoofdgerecht max uitzoeken ( wat er niet staat ), dan nog staat helemaal nergens ( in geen enkele voorwaarde ) dat dit voor een maximumbedrag is.
Als er 35 euro op staat en de bon heeft de waarde van 35 euro,dan kan je tot 35 euro iets kopen en niet voor 35,50 of meer.

Maar goed,TS reageert niet meer en als het zo een principe zaak is voor TS dan stapt ze toch lekker naar de geschillen commissie.
Er staat geen 35 euro op. Nergens is ook aangegeven dat dat er wel op staat.
Als je de code invult op de website dan staat daarop een hoofdgerecht voor 2 personen ( en nergens die 35 euro ). Waar jij dus vandaan haalt dat dat erop staat is mij een compleet raadsel.

Stel dat je een 3 gangendiner koopt voor 2, dan mag dus ook 1 persoon eten van jou en de ander er voor spek en bonen bij zitten?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door gilas »

angel1978 schreef:r staat geen 35 euro op. Nergens is ook aangegeven dat dat er wel op staat.
Op de verpakking staat het.

angel1978 schreef:Stel dat je een 3 gangendiner koopt voor 2, dan mag dus ook 1 persoon eten van jou en de ander er voor spek en bonen bij zitten?
Als je een 3 gangen diner neemt voor 2 personen,heb je dus een 3 gangen diner voor 2 personen en niet 2 3 gangen diners voor 2 personen.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door angel1978 »

gilas schreef:
angel1978 schreef:r staat geen 35 euro op. Nergens is ook aangegeven dat dat er wel op staat.
Op de verpakking staat het.
Nope
angel1978 schreef:Stel dat je een 3 gangendiner koopt voor 2, dan mag dus ook 1 persoon eten van jou en de ander er voor spek en bonen bij zitten?
Als je een 3 gangen diner neemt voor 2 personen,heb je dus een 3 gangen diner voor 2 personen en niet 2 3 gangen diners voor 2 personen.
Nogmaals, als jij met iemand gaat eten, dan kijkt die altijd alleen maar toe?
Een 3 gangendiner voor 2 personen betekent dat 2 personen een 3 gangendiner krijgen en niet allebei een halve.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Op de website staat dat je recht hebt op een hoofdgerecht voor 2 personen. In sommige restaurants komt het inderdaad soms voor dat je een hoofdgerecht alleen per 2 personen kunt bestellen, maar dat is meestal omdat het gerecht vaak uitgebreid is en omdat het meer werk in de keuken vergt. De prijs is meestal het dubbele van een enkel hoofdgerecht.

Als je een bon koopt voor een hoofdgerecht voor 2 personen zal 99,9 procent van de mensen ervan uitgaan dat je dan niet een half hoofdgerecht per persoon krijgt.

En wat die waarde van 35 euro betreft: Als ik een hotelovernachting op de bekende sites boek voor bijvoorbeeld 79 euro, dan wordt in het hotel wat ik boek niet die 79 euro van de normale kamerprijs afgehaald.

Enkele maanden geleden kocht in een treinreisbon voor een dagje treinreizen van 17,50 bij de appie. Dan is het niet zo dat ik bij het eindstation de treinreis moet betalen minus 17,50.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2014 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Hema Lekker weg bon(etentje) lekker onduidelijk?!

Ongelezen bericht door jerwarm »

gilas schreef:
jerwarm schreef:
de bon gaf volgens de restaurateur recht op 35 euro.

hoe heeft de restaurateur dat eigenlijk bepaald?, aan welke [door hem opgelegde/uitgevoerde] voorwaarden? Of heeft de HEMA een "grensbedrag" wat ondeling is afgesproken en toebedeeld aan deze vouchers?
dat is wat ik mij hierbij afvraag.

volgens mij namelijk niet, staat dat nergens en is hij de HEMA en de klant [alsnog] uitleg schuldig.
het gaat hier niet om 9€ maar om het principe.
.
De kaart kost 35 euro en dat is ook de vaste waarde van de kaart.
Nou weet ik niet wat TS doet als ze een kadokaart krijgt maar als ik een kaart krijg waar niets op staat of waar onduidelijk is wat het bedrag is,dan vraag ik dat even na bij de gever hoe het zit.
Degrelle schreef:De restaurateur is de schuldige. Die heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden van deze Hema actie en wilde extra incasseren bij de klant. Ik zou restaurant rue de la gare in Emmen voortaan mijden.
Hij heeft zich wel gehouden aan de voorwaarden want nergens staat dat het voor 2 hoofdgerechten is.

Van de Hema website
Altijd gezellig om even samen uit eten te gaan. Dit doosje geeft recht op een overheerlijk hoofdgerecht voor twee personen. Je kunt kiezen voor het modern, hippe of het knus, idealische restaurant in de stad of in de natuur.
http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_35101332

Dus,TS had gewoon een hoofdgerecht voor 2 personen moeten kiezen,geen 2 hoofdgerechten! en dan had er geen 9 euro bij betaald hoeven worden.
Staat gewoon op de website van de hema en daar staat ook het bedrag van 35 euro.

Om even een contrast te maken,had TS deze bon gehad :
http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_35101309

Dan had ze een 3 gangen diner kunnen bestellen voor 59 euro.

nu moet ik hier toch even tegenin gaan.

als ik iemand een cadeaubon geef dan is het JUIST DE BEDOELING dat hier geen vaste waarde aan zit voor de ontvanger. Namelijk; de ene zaak geeft "meer" voor de bon dan de ander, dus het is in mijn optiek helemaal niet zo dat als er 35€ voor deze cadeaubon "lekker weg" betaald wordt hij dat dan ook automatisch waard is. Wat heeft het anders voor zin om een cadeaubon te geven ipv meteen die 35€?
ik zie dat niet, maar misschien heeft iemand anders hier een idee over..

Er staat alleen; de aankoopPRIJS is vast en 35€ voor degene die hem koopt, maar de ontvanger mag hiermee gaan eten waar zij/hij wilt met de voorwaarde;

het moet een restaurant zijn die aangesloten is bij "lekker weg"
het moet betreffen; 2 hoofdgerechten. [op 't plaatje staan 2 mensen met 2 borden! ] :mrgreen:
het moet 1 van de 90 vestigingen zijn waar deze bon gebruikt kan worden.
het moet de goede bon zijn icm met deze actiebon, namelijk "smakelijk etentje"


dus u heeft m.i. ongelijk, het bedrag wat betaald wordt voor deze bon is vast.
echter; wat je voor deze bon kan krijgen is dat NIET.

Gesloten