LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
lotharvh
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2014 14:42

Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Ongelezen bericht door lotharvh »

Vanmiddag heeft mijn vriendin op de app van vakantieveilingen.nl via haar telefoon mee gedaan aan de veiling '4 uur sneeuwplezier + overnachting Snowworld Landgraaf'. Echter heeft zij bij deze veiling per ongeluk op de knop 'koop direct' gedrukt. Ze kreeg geen bevestiging of een pop up melding, maar gelijk een mail dat ze binnen 5 dagen het genoemde bedrag moet betalen. Alleen het is uiteraard nooit haar bedoeling geweest om op de 'koop nu' knop te drukken. We hebben al twee keer contact opgenomen met de klantenservice, maar deze kon niks voor ons betekenen. Zij houden vol dat mijn vriendin wel een waarschuwing heeft gekregen. U snapt misschien wel dat we deze "gewonnen" veiling niet willen betalen, omdat het nooit haar intentie was om het te betalen. Het is een nogal onlogisch besluit om op 'koop nu' te klikken. Ik vraag me uberhaupt af waarom deze optie er is. We zijn best bereid om de 5 euro administratie kosten te betalen, maar de veiling willen we niet betalen. Ik vind het hooguit belachelijk dat ze geen waarschuwing kreeg of ze het wel zeker wist. En daarbij komt ook nog dat in de algemene voorwaarden niks staat over de knop 'nu betalen'.

Ik vind dit ronduit een belachelijke situatie. Kan hier echt niks aan gedaan worden?

Groetjes

Lothar

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Raar dat er inderdaad geen bevestiging komt..... Leuk als je kids de telefoon te pakken hebben gekregen en in het wilde weg wat zitten aan te klikken.

Of er wat tegen te doen is?? Geen flauw idee...... Neem eens contact op met een juridisch loket.

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Ongelezen bericht door jantom »

Mijn eerste reactie was (en is nog steeds) dat als men met een veiling meedoet de eventuele consequenties voor de bieder zijn. In dit geval is de "koop direct"knop ingedrukt. Daardoor is de koop tot stand gekomen. Het veilinghuis heeft geen boodschap aan iemand die achteraf claimt een verkeerd knopje te hebben ingedrukt.

Als men biedt dat zal men vooraf ingestemd moeten hebben met de regels van de veiling. Uw vriendin had zo wijs moeten zijn niet mee te doen met dit soort veilingen òf beter moeten opletten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik begrijp nog steeds niet, dat, als men op een verkeerd knopje drukt, je er gelijk financieel aan vast zit. Want op ander forum schrijf je dat er geld is afgehaald van rekening, dus kan het toch niet alleen fout zijn van dat verkeerde knopje indrukken. Nogmaals, hoe weet men dan je rekeningnummer en het automatisch afhalen van je bankrekening. Tenzij je volledig van te voren al je gegevens had ingevuld en men wist met wie men te maken had: als je dan bied help "per ongeluk" ook niet.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Ongelezen bericht door eleven »

lotharvh schreef:
Ik vind dit ronduit een belachelijke situatie. Kan hier echt niks aan gedaan worden?

Groetjes

Lothar
Het is duidelijk omschreven en je kan er niets meer veranderen.
Zelf de optie welke hier geopperd is, om naar het juridisch loket te gaan, heeft geen zin.

Misschien kan je deze veiling doorverkopen aan iemand die wel interesse heeft.
Advertentie op MP plaatsen.

Afbeelding


Afbeelding

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Ongelezen bericht door alfatrion »

tenormin schreef:Ik begrijp nog steeds niet, dat, als men op een verkeerd knopje drukt, je er gelijk financieel aan vast zit. Want op ander forum schrijf je dat er geld is afgehaald van rekening, dus kan het toch niet alleen fout zijn van dat verkeerde knopje indrukken.
Mogelijk moet je een abonnement aanmaken voordat je mee kunt doen aan biedingen.
jantom schreef:Mijn eerste reactie was (en is nog steeds) dat als men met een veiling meedoet de eventuele consequenties voor de bieder zijn. In dit geval is de "koop direct"knop ingedrukt. Daardoor is de koop tot stand gekomen.
Wel een koop die als koop op afstand moet worden gekwalificeerd. Alleen het herroepingsrecht gaat niet op, als accommodatie in het aanbod zat en er aangegeven is in welke de periode daarvan gebruik kon worden gemaakt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vakantieveilingen.nl 'direct kopen'

Ongelezen bericht door eleven »

alfatrion schreef: Mogelijk moet je een abonnement aanmaken voordat je mee kunt doen aan biedingen.
Natuurlijk moet je registreren, anders kan je niet bieden.

Afbeelding

Gesloten