LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
re404
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:20

Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door re404 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over afkoop van eigen risico van een huurauto in het buitenland, en in het bijzonder over de aanbieder hiervan als losse verzekering Huurautoverzekering.com.

Huurautoverzekering.com is een handelsnaam van Halo Insurance Services Limited, een bedrijf geregistreerd in Engeland en Wales. De website ziet er semibetrouwbaar uit, en ik heb echt goed rondgegoogled, maar uiteindelijk vind ik niet echt hele nare dingen over deze aanbieder. Maar vreemd genoeg ook weinig écht positiefs. Bovendien lijkt het de enige verzekeraar te zijn die een dergelijke verzekering als jaarpolis aanbied voor een relatief laag bedrag. (Het lijkt een goed aanbod als je de jaarpolis aanschaft want dit heb je er in een dikke week autohuur per jaar al uit.)

De vraag is echter hoe de service is en hoe de details van de polis er eigenlijk uitzien. Ik heb een auto gehuurd bij Argus car hire en die bieden een afkoop van het eigen risico voor €7,90 per dag via Allianz. "For as little as € 7.90 per day, we cover: Excess up to € 3000.00 . Windows, Tyres, Undercarriage, Roof"

Overigens heb ik voor de zekerheid mijn OHRA reisverzekering en mijn RaboCard creditcard gebeld om te vragen of zij dit op enige wijze zouden dekken en wat ze hier verder over kunnen zeggen. De conclusie is dat zijn dat niet doen maar dat het in ieder geval verstandig is om deze extra afkoop aan te schaffen.

Wat is wijsheid? Ik ben zelf niet zo'n polis-doorspitter. Kan iemand hier iets over zeggen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Vriendelijke groet,
Remko

stofzuigertje

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een losse polis loop je de kans van kastje naar de muur te gaan.

Neem een andere verhuurder die het zelf aanbied en dan is dat opgelost.
Verhuurders willen graag wat extra verdienen aan deze verhuur door ook op deze verzekering te verdienen en lopen geen risico.

re404
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:20

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door re404 »

Hallo stofzuigertje,

Dank voor het snelle antwoord.
Ik had de auto al geboekt, dus ik denk dat ik dan maar de gekoppelde Excess Insurance van €7,90 per dag erbij aanschaf.

Of heeft iemand anders nog ervaringen met Huurautoverzekering.com ?

Dank!

Groet,
Remko

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door Har06 »

re404 schreef:Hallo stofzuigertje,

Dank voor het snelle antwoord.
Ik had de auto al geboekt, dus ik denk dat ik dan maar de gekoppelde Excess Insurance van €7,90 per dag erbij aanschaf.

Of heeft iemand anders nog ervaringen met Huurautoverzekering.com ?

Dank!

Groet,
Remko

Nooit gedaan
afhankelijk van het land, in de VS zou ik het eigen risico afdekken bij de Europeesche

william1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2014 19:32

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door william1973 »

als je twijfels heb, dan gewoon niet doen :mrgreen:

labradorfan
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2014 15:37

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door labradorfan »

Heel goed dat je het aan het onderzoeken bent. Vriend van mij had dus schade gemaakt met een huurauto (in het buitenland) en dacht goed verzekerd te zijn maar achteraf kon hij alsnog flink betalen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door Har06 »

labradorfan schreef:Heel goed dat je het aan het onderzoeken bent. Vriend van mij had dus schade gemaakt met een huurauto (in het buitenland) en dacht goed verzekerd te zijn maar achteraf kon hij alsnog flink betalen.
Je kunt je niet overal voor verzekeren, in EU is meestal de standaard verzekering afdoende, In de VS Ca dien je ook het eigen risico te verzekeren met juridische bijstand

re404
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2014 14:20

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door re404 »

Hallo allen,

Hartelijk dank voor al jullie reacties en wijsheid.
Ik heb uiteindelijk besloten de gekoppelde verzekering toch bij te boeken (Allianz).
Wij kunnen met een gerust gevoel op reis.

Groet,
Remko

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MichielFRL schreef:Waarom huur je niet bij http://www.sunnycars.nl?
Die hebben altijd een volledige all inclusive dekking.
Ik dacht me te herinneren ooit op deze forums toch het een en ander te lezen over sunnycars. Weet niet of dat nog steeds zo'n bende is, maar toch waard om wat beter te onderzoeken alvorens daar iets te boeken.

Will51
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2015 11:43

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door Will51 »

We zitten met dezelfde vraag. Via de camperverhuurder voor € 12,50 / dag (en dat voor 26 dagen). Dit is dan de Europeesche. Direct bij deze maatschappij is niet mogelijk. Alleen via een NL reisbureau. Dat dit koppelverkoop is schijnt men zelf niet te weten.
Of via huurautoverzekering.com. Ben ook de UK sites eens afgegaan en vindt niets negatiefs over deze verzekeraar.
Waarom?? Zou zo maar kunnen zijn dat er niets negatiefs te melden valt. Als ik de tarieven vergelijk dan denk ik ook kan nie waar zijn. De Europeesche vraagt € 12,50 bij het ene reisbureau of € 9,00 bij het andere en bij weer een ander zelfs € 7,50. maar als je camper direct in USA/CAN huurt dan kun je daar niet terecht. Hoop ze niet nodig te hebben maar als dit positief of negatief uitvalt dan meldt ik wel.

Walleyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2016 19:23

Re: Afkoop eigen risico huurauto buitenland

Ongelezen bericht door Walleyn »

Heb vorig jaar een polis afgesloten bij Huurautoverzekering en heb het ongeluk gehad reeds bij mijn eerste huur beroep te moeten doen op de verzekering.
Kan Huuraotoverzekering volmondig aanbevelen, schadegeval aangegeven en na wat administratie vervolledigingen binnen de week afhandeling en betaling bekomen.
Zojuist mijn jaarabonnement vernieuwd.
Aanrader dus
Herman

Gesloten