LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Bart007 »

Gisteren aanvraag ingediend bij VISUMCentrale (onderdeel van CIBT company) voor 3 visa voor Turkije.
Moest uiteindelijk € 102.45 betalen (krijg je pas te horen als je de spullen gemaild hebt gekregen!) en dat terwijl een visum voor Turkije rond de € 16.00 kost.
Volgens de mijnheer die ik aan de telefoon kreeg heb ik de aanvraag ingediend via de ANWB, dat is niet waar want ik heb helemaal niets met de ANWB!
Dien dus niet de aanvraag in bijn VISUMCentrale die geven pas heel laat aan wat de kosten zijn en het kan vele malen goedkoper.
Ik zal volgende keer beter googlen en opletten!
Laatst gewijzigd door Bart007 op 18 nov 2014 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Dom, Ik vraag hem gewoon aan bij de ambassade, fluitje van een € 14,50, en binnen 5 minuten geregeld, alleen kijkt er in Turkije niemand meer het document, ik kom er meerdere malen, kan net zo goed een blanco A4 tje meenemen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

Op de site van VisumCentrale staan andere kosten vermeld nm € 20,00\????????

v Holten heeft het mis, ikzelf kom gemiddeld per jaar 2* in Turkije, telkens controle gehad. blanco A4 ?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 nov 2014 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door jerwarm »

een 90 dagen stay visum kan je gewoon kopen op alle Turkse airport, dit was in mijn geval een sticker die je in je paspoort kon plakken.
kosten? 25€ en je kan met euro's betalen.


De mijne heb ik gekocht op luchthaven Milas-Bodrum Airport direct na aankomst.

visum niet vergeten te halen want je komt het land niet meer uit.


tegenwoordig kan dit helaas niet meer.... :!:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 18 nov 2014 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door tenormin »

Bart007 schreef:Gisteren aanvraag ingediend bij VISUMCentrale voor 3 visa voor Turkije.
Moest uiteindelijk € 102.45 betalen (krijg je pas te horen als je de spullen gemaild hebt gekregen!) en dat terwijl een visum voor Turkije rond de € 16.00 kost.
Volgens de mijnheer die ik aan de telefoon kreeg heb ik de aanvraag ingediend via de ANWB, dat is niet waar want ik heb helemaal niets met de ANWB!
Dien dus niet de aanvraag in bijn VISUMCentrale die geven pas heel laat aan wat de kosten zijn en het kan vele malen goedkoper.
Ik zal volgende keer beter googlen en opletten!
Ja, dan was het hier wat voordeliger geweest. http://www.nederlandersinturkije.nl/nie ... e-te-koop/

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:Op de site van VisumCentrale staan andere kosten vermeld nm € 20,00\????????

v Holten heeft het mis, ikzelf kom gemiddeld per jaar 2* in Turkije, telkens controle gehad. blanco A4 ? dit is een oproep om de zaak te vernachelen
Beste Har007
Op het ogenblik $ 20.00 is €15,95, bij de ambassade, en ik ben nog nooit gecontroleerd op visum, het formulier werd ongezien terzijde geschoven, dus even oppassen wat u weer neer schrijft, of was u er bij ?
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 18 nov 2014 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door tenormin »

Vroeger, toen je je "postzegel" nog moest kopen om Turkije binnen te komen stonden er grote borden wat visum kostte. Als je het dan over "discrimineren" wilt spreken: voor bijna elk land was er wel een prijs: leek de koers van Wall Street wel. Amerikanen $100.00, Nederlanders €15.00 en mijn Engelse echtgenoot £30.00. Van de Russen ben ik het vergeten, :wink:

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Wij hadden in mei een e-visum gekocht. Ik verbaasde me er ook over dat niemand er naar vroeg. In oktober gingen we weer en heb ik het gevraagd. De douanier in Antalya gaf aan dat hij kon zien dat we een geldig visum hadden toen hij ons paspoort scande.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Is best mogelijk, ze kijken bij niemand op het papiertje, alleen nog een stempel in het paspoort.
De meeste waren er wel verbaasd over, zoiets van, zeker voor niets meegenomen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:
Har06 schreef:Op de site van VisumCentrale staan andere kosten vermeld nm € 20,00\????????

v Holten heeft het mis, ikzelf kom gemiddeld per jaar 2* in Turkije, telkens controle gehad. blanco A4 ? dit is een oproep om de zaak te vernachelen
Beste Har007
Op het ogenblik $ 20.00 is €15,95, bij de ambassade, en ik ben nog nooit gecontroleerd op visum, het formulier werd ongezien terzijde geschoven, dus even oppassen wat u weer neer schrijft, of was u er bij ?
v Holten natuurlijk was ik erniet bij, ik ga uit van mijn eigen ervaringen en controles :oops:

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door WilWil »

Toch staat het heel duidelijk op de site van Visumcentrale

Visum kost EUR 16,00, visumcentrale rekent EUR 15,13 per visum en EUR 10,00 voor verzending. Als je leest wat er staat weet je vooraf wat de kosten zijn.

Aan jou de keuze om wel of geen gebruik te maken van hun diensten.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door F.van Holten »

WilWil schreef:Toch staat het heel duidelijk op de site van Visumcentrale

Visum kost EUR 16,00, visumcentrale rekent EUR 15,13 per visum en EUR 10,00 voor verzending. Als je leest wat er staat weet je vooraf wat de kosten zijn.

Aan jou de keuze om wel of geen gebruik te maken van hun diensten.

https://www.evisa.gov.tr/en/

kijk even op bovenstaande site van de ambassade, land invullen, kindercode invullen, en u ziet een prijs van $20,00 , na het volledig invullen en betalen direct te downloaden en uit te printen, zonder bij komende kosten, met de huidige koers is dit € 15,96, scheeld toch even "€ 10,00" met de visumcentrale, en snel verdiend, vooral als je er 3 moet hebben, ruim € 102,00 rekenen zijn woekerwinsten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

WilWil schreef:Toch staat het heel duidelijk op de site van Visumcentrale

Visum kost EUR 16,00, visumcentrale rekent EUR 15,13 per visum en EUR 10,00 voor verzending. Als je leest wat er staat weet je vooraf wat de kosten zijn.

Aan jou de keuze om wel of geen gebruik te maken van hun diensten.
zo is het maar net , de rekensom van Ts klopt voor mijn gevoel niet of er is ergens iets misgegaan.
Het visum papiertje is voor mijn gevoel overbodig, maar een zakkenvuller voor Turkije, wat betalen de Turkse inwoners als ze Nederland inwillen ?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:
WilWil schreef:Toch staat het heel duidelijk op de site van Visumcentrale

Visum kost EUR 16,00, visumcentrale rekent EUR 15,13 per visum en EUR 10,00 voor verzending. Als je leest wat er staat weet je vooraf wat de kosten zijn.

Aan jou de keuze om wel of geen gebruik te maken van hun diensten.
zo is het maar net , de rekensom van Ts klopt voor mijn gevoel niet of er is er7gens iets misgegaan.
Het visum papiertje is voor mijn gevoel overbodig, maar een zakkenvuller voor Turkije, wat betalen de Turkse inwoners als ze Nederland inwillen ?

Beste HAR06 weer fout!!
Via de visumcentrale kost één visum € 16.= + € 18,15 kosten = € 34,15 × 3 = € 102,45
Dus TS heeft het helemaal goed, dat kan iedereen nakijken, zo ook u.
zie ook de posts speciaal voor u hieronder
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 20 nov 2014 17:03, 3 keer totaal gewijzigd.


Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:
Har06 schreef:
WilWil schreef:Toch staat het heel duidelijk op de site van Visumcentrale

Visum kost EUR 16,00, visumcentrale rekent EUR 15,13 per visum en EUR 10,00 voor verzending. Als je leest wat er staat weet je vooraf wat de kosten zijn.

Aan jou de keuze om wel of geen gebruik te maken van hun diensten.
zo is het maar net , de rekensom van Ts klopt voor mijn gevoel niet of er is er7gens iets misgegaan.
Het visum papiertje is voor mijn gevoel overbodig, maar een zakkenvuller voor Turkije, wat betalen de Turkse inwoners als ze Nederland inwillen ?

Beste HAR06 weer fout!!
Via de visumcentrale kost één visum € 16.= + € 18,15 kosten = € 34,15 × 3 = € 102,45
Dus TS heeft het helemaal goed, dat kan iedereen nakijken, zo ook u.
zie ook de posts speciaal voor u hieronder
Niet jouw beste :(,
iemand betaaald € 18,15 per visum voor verzending kolederiek dat iemand daar intrapt :(

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Beste HAR06

WEER FOUT:
Er staat letterlijk: VISUMCENTRALEKOSTEN incl, btw, € 18,15
Wat is daar nu zo moeilijk aan, :roll:
Er staat zelfs onder "excl, verzendkosten"
Voordat u weer reageerd, lees even het hele document, :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef: Het visum papiertje is voor mijn gevoel overbodig, maar een zakkenvuller voor Turkije, wat betalen de Turkse inwoners als ze Nederland inwillen ?
60 Euro voor een volwassene, 35 euro voor kinderen tot 12 jaar. Het valt dus wel mee met de Turkse zakkenvullerij.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Har06 schreef: Het visum papiertje is voor mijn gevoel overbodig, maar een zakkenvuller voor Turkije, wat betalen de Turkse inwoners als ze Nederland inwillen ?
60 Euro voor een volwassene, 35 euro voor kinderen tot 12 jaar. Het valt dus wel mee met de Turkse zakkenvullerij.
Nederland is te duur ? :lol:

frankdivecon
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2015 10:18

Re: WAARSCHUWING: visumaanvraag Turkije bij VISUMCentrale

Ongelezen bericht door frankdivecon »

Helaas zag ik deze waarschuwing te laat.

Wij hebben een reis naar Turkije geboekt voor 2 personen via de Reisdiscounter.
In een mail van de reisdiscounter.nl wordt voor informatie en aanvragen van het visum
verwezen naar de site van visumcentrale.nl
De visumcentrale brengt 23 euro in rekening voor een visum van 19 euro.
voor 2 personen het totale bedrag van 93, 66 want er komt nog 21% btw bij.

Het is jammer dat grote reisorganisaties verwijzen naar de site www. visumcentrale.nl. De praktijken van visumcentrale gaat ten koste van hun goede naam, dit lijkt mij niet wenselijke
situatie. Er zijn genoeg alternatieven.
Enige aandacht voor de de visumcentrale door RADAR zou toekomstige vakantieganger kunnen behoeden voor onnodige uitgaven.
FRank

Gesloten