LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja , zou ik doen als het huis mij aan alle kanten aanstaat, zeker!
Ik heb, tot nu toe, geen enkele negatieve ervaring met deze vluchtelingen.
Geen enkele.
En dan nog: ook Nederlanders breken in, rollen zakken , fluiten je na , maken kabaal en zorgen voor overlast.
Waarom zou ze niet kunnen " genieten " ? ?
Als ik een vakantie boek , waar dan ook, weet je toch nooit van te voren of het " een genot " wordt?
Je zult maar omringd worden door zon, zee en zuipende Britten, Nederlanders etc etc :evil:
Ook daar zijn geen garanties vooraf voor af te geven.
En ja ze is kennelijk " bang" , dus is het een bangerik, en al op voorhand beïnvloed, zonder persoonlijke ervaring( en ) tot nu toe.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

crazyme schreef:
moederslink schreef: En ja ze is kennelijk " bang" , dus is het een bangerik, en al op voorhand beïnvloed, zonder persoonlijke ervaring( en ) tot nu toe.
Moet je zelf een keer je handen hebben verbrand om te weten dat vuur je handen kan verbranden ?
Of : wanneer je je fiets niet op slot zet zou hij gestolen kunnen worden. Dan kun je lekker naïef denken, "dat is mij nog nooit overkomen", maar ik denk dat het verstandiger is om je fiets gewoon op slot te zetten.
Onzin natuurlijk, natuurlijk weet ik dat aan vuur zitten mij kan verbranden>>>>ervaring!
Ook weet ik dat mijn fiets gestolen wordt als ie niet op slot staat>>>> ook ervaring!
crazyme schreef:De een leert sneller van waarnemingen om zich heen dan een ander.
Juist! Je " leert" van ervaringen en " weet " het dan ook.
Iets weten is echt iets anders dan iets vermoeden.
TS is op voorhand bang maar ze heeft deze vakantie op dat park nog niet ervaren, dus ze weet nog niets en heeft nog niets " waargenomen " .
Beïnvloed door beelden op tv en de verdere media.
Als zij een kl*** vakantie daar straks heeft door deze vluchtelingen met rot ervaringen spreken we elkaar wellicht weer, maar ik zie dat echt niet gaan gebeuren. Waarom ook?
Ik ben niet naïef , maar weiger me mee te laten zuigen in de " hysterie " en mee te blèren met ongefundeerde bangmakerij en geroeptoeter over de asielzoekers zolang ik zelf , en ook niet in de omgeving, nul komma nul slechte ervaringen heb.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan mij voorstellen dat je de keuze voor je vakantie-accomodatie wel laat beïnvloeden door de andere gasten. Dat is immers ook wat gebeurt bij bijvoorbeeld de keuze voor een bepaald resort in Turkije: zitten er veel Russen, zitten er veel Britten etc. Maar dat zou alleen invloed moeten hebben als dit in je directe omgeving speelt. Ik denk dat dat je er in de praktijk in dit geval geen nadeel van ondervindt.

Bij het huisvesten van asielzoekers (of van mijn part van Poolse stucadoors) zal dit in het algemeen op een ander deel van het park zijn dan waar de 'gewone' vakantiegangers zitten. Je zult daar dus meestal weinig 'last' van ondervinden. Last zie ik dan vooral in dat deze andere mensen niet in de 'vakantiestemming' zijn. Maar er zal ook het voordeel zijn, zoals dat de voorzieningen voor de vakantiegangers in het algemeen niet door de permanente(re) bewoners (mogen) worden gebruikt. Daar zul je dus minder drukte hebben. Ook zul je als vakantieganger dichter bij de vakantie-voorzieningen zitten dan de permanente bewoners. En de permanentere bewoners dus ook niet vaak zult 'zien'.

Ik denk dus dat áls er al 'iets' anders is dan normaal, dat dit eerder in je voordeel zal zijn dan in je nadeel. Ik zou het, bij mijn eigen keus voor een vakantiebestemming, daarom zeker niet als een nadeel zien.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ik heb in april in het park er naast gezeten van hoogenboom park duinlust omdat het maar 1,5 km van de efteling was je moest een pad uitlopen onder de weg door linksaf en je stond voor de ingang van de efteling je komt dan langs het oostappen park en ik zou er echt niet willen zitten
nu staan de ooststappen parken parken al niet erg goed bekend al div keren in red mijn vakantie geweest
maar hier schrok ik van wat een troep daar en alles even smerig brrr
oude fiesten overal tegen aan gekwakt,vuilniszakken met vuil en ga zo maar door

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Lysannemg schreef:Wij hebben een vakantie geboekt bij oostappen groep, nu blijkt dat er daar vanaf maandag ook vluchtelingen opgevangen gaan worden.
inekevanvliet schreef:ik heb in april in het park er naast gezeten
@ineke, u zat daar in april en alles was vies, 8 maanden geleden dus.
Dat zegt wat over oostappen parken en niets over deze komende vluchtelingen die er pas a.s maandag komen en waar TS zich zorgen over maakt. Zij kan zich dan dus beter zorgen maken over de troep dan over deze vluchtelingen , lijkt mij :(

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Brahms »

Dubbele zorgen dus.......

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Nu ben ik wel benieuwd waar TS straks na de vakantie mee aan komt ....klachten over de zooi en de viezigheid of klachten over de asielzoekers ; hopelijk is ze zo sportief om dit terug te koppelen.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

moederslink schreef:
Lysannemg schreef:Wij hebben een vakantie geboekt bij oostappen groep, nu blijkt dat er daar vanaf maandag ook vluchtelingen opgevangen gaan worden.
inekevanvliet schreef:ik heb in april in het park er naast gezeten
@ineke, u zat daar in april en alles was vies, 8 maanden geleden dus.
Dat zegt wat over oostappen parken en niets over deze komende vluchtelingen die er pas a.s maandag komen en waar TS zich zorgen over maakt. Zij kan zich dan dus beter zorgen maken over de troep dan over deze vluchtelingen , lijkt mij :(
dit slaat nergens op die antwoorden
ik zat er niet ik zat in het park ernaast,liep er langs en toen was het al een chaos een en al buitenlandse auto`s op de parkeerplaats bulgaren en roemenen het meest
nu deze er nog bij die as maandag komen daar word je echt niet blij van
ze slaan mekaar al de hersens in in de asz in wat voor plaats dan ook
wil je toch niet tussen zitten zeg

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Als TS geweten zou hebben dat op het park asielzoekers zouden worden gehuisvest zou zij niet geboekt hebben. Die keuze mag zij maken. Toch?
Ik zoek ook geen hotel op dat vergeven is van de russen. Of inderdaad een park met bikers. En dan nog betalen ook...

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Zeker nooit gehoord van zoover, of gewoon eens googlen voor je ergens naar toe gaat. Maar daar gaat de discussie niet over, het gaat erom dat je als betalende klant met een situatie geconfronteerd raakt die onwenselijk is en waarvoor je niet gekozen zou hebben als dit bekend was bij boeking. Dwaling dus en dus recht op geld terug. Maar jullie mogen dat allemaal discriminatie vinden hoor...

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Josephien12 schreef:Zeker nooit gehoord van zoover, of gewoon eens googlen voor je ergens naar toe gaat. Maar daar gaat de discussie niet over, het gaat erom dat je als betalende klant met een situatie geconfronteerd raakt die onwenselijk is en waarvoor je niet gekozen zou hebben als dit bekend was bij boeking. Dwaling dus en dus recht op geld terug. Maar jullie mogen dat allemaal discriminatie vinden hoor...

Inderdaad en dat had TS ook moeten doen, want zoals de recensies zijn, had ik er ook zonder asielzoekers, dit park niet gekozen.

http://www.zoover.nl/nederland/noord-br ... kantiepark

Onzin van dwaling, want TS weet toch helemaal niet, of ze wel of niet in aanraking komen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door Har06 »

Ooststappen strijkt in de lege periode een behoorlijke cent op, incl de gruters in de dorpen

stofzuigertje

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Iedereen mag een huisje daar huren.
Particulieren maar ook bedrijven voor een groot feest.

Alleen zal ik voor eigen personeel meerdere afnemen en een zaal huren en het COA voor een iets ander doel en tijd.
Maar het mag en is legaal.

Wel zijn dit meestal voordelige parken die iets meer leegstand als gemiddeld hebben en altijd al vele reacties op dit soort forums hebben.
De Oost Europese huren ook vaak per maand en dat betekend dat U voordelig weg wilde en niet teveel betaalde.

Wel is mijn mening;
Centerparcs is duurder en brullende feest vierende kinderen en daar zie ik mezelf niet zitten...
De Oost Europese zuipende weekend en door de week vroeg naar bed gaven mijn meer rust.
Niets mis mee en ik kon op mijn verjaardag op Zaterdag avond het teveel aan bier en wodka, de laatste zelf gestookt moeiteloos kwijt en knal feest.

Niet zij maar ik veroorzaakte dus de kater op Zondag ochtend en meneer Pastoor was niet blij met deze domme Hollander!
Als je voor weinig geld even weg wilt, dan kan dat en ik weet dat ze nauwelijks overlast geven, daarvoor heb je de Bingo spelende Amsterdammers voor die op vrijdag avond iedereen uitnodigen op een manier die ik erg opdringerig vond!
Ja, als je 19.45 komt ben je nog net op tijd en uitpakken komt later wel.

Ik hoef geen planten, leverworst of andere goed bedoelde zooi dus nooit meer een Bingo op vrijdag avond park.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door sjohie »

Lysannemg schreef:Als ik graag samen met een hoop asielzoekers op een locatie wil zitten, was ik wel naar Griekenland gegaan. Ik wil onbezorgd kunnen genieten van mijn vrije dagen. Weg van de sleur en de ontwikkelingen die plaatsvinden. Het gaat mij dus meer om het feit dat het vakantiepark waar ik onbezorgd wilde genieten, nu het op één na grootste noodopvangcentrum wordt. Vraag me af of jullie daar nog graag een vakantie zouden willen vieren.
Wij zijn afgelopen september op vakantie geweest op Kos, net toen die veerboot voor de eerste keer ging varen tussen Kos/Lesbos en Athene, en we verbleven hemelsbreed nog geen 500m van het verlaten Captain Elias hotel, waar veel vluchtelingen slapen. Veel over gezegd op het Sunweb forum, en veel vergelijkbare reacties als de jouwe. Echter, ze gaven aan dat er geen reden tot annulering of omboeken in school, want er was geen "negatief reisadvies". Mensen moesten wel, want niet gaan is geld weg.

We zijn gewoon gegaan, en wat blijkt, ze zijn er, je ziet ze, maar ze doen verder niks, behalve bestaan. En dat waren mensen vers vanaf de boten, waarvan je 's morgens de reddingsvesten leeg aan zag komen drijven in de branding. Dus helemaal gedesoriënteerd, en vermoeid. In het vliegtuig terug had niemand ook maar een slechte ervaring gehad, niks nop, nul nada, 100% niks aan de hand. Veel mensen vonden het zelfs een leerzame/nuttige ervaring, ook een aantal die op het forum eerder behoorlijk aan het stennis schoppen waren richting Sunweb over geld terug etc. Voor veel mensen was een reality check die je via het journaal niet krijgt.

Iedereen had desondanks een geweldige vakantie gehad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door moederslink »

Brahms schreef:maar de TS is alhier al dagen niet meer wezen kijken.
@Brahms , ach joh, die zit op dat vieze park, met rotzooi, viezigheid, 800 Polen en 500 asielzoekers.... :roll:
GJvdZ schreef:Zo zie je maar weer: reizen verbreed de horizon van veel mensen. De meeste problemen komen door onbekendheid en onwetendheid. Ik werk bij een multinational en heb dus te maken met "domme dikke Amerikanen", "arrogante Engelsen", "schreeuwende Duitsers", "gevaarlijke moslims" en nog veel meer, en weet je wat: het zijn allemaal hele normale mensen net zoals wij allemaal.
@GJvdZ , en geen " zuipende Russen?" Of "domme Belgen ? " ( sorry Prem ) :lol:
sjohie schreef: We zijn gewoon gegaan, en wat blijkt, ze zijn er, je ziet ze, maar ze doen verder niks, behalve bestaan. En dat waren mensen vers vanaf de boten, waarvan je 's morgens de reddingsvesten leeg aan zag komen drijven in de branding. Dus helemaal gedesoriënteerd, en vermoeid. In het vliegtuig terug had niemand ook maar een slechte ervaring gehad, niks nop, nul nada, 100% niks aan de hand. Veel mensen vonden het zelfs een leerzame/nuttige ervaring, ook een aantal die op het forum eerder behoorlijk aan het stennis schoppen waren richting Sunweb over geld terug etc. Voor veel mensen was een reality check die je via het journaal niet krijgt.

Iedereen had desondanks een geweldige vakantie gehad.
@sjohie, goed dat je dit meldt! Zo zie je maar: niet huilen voor je geslagen wordt :wink:
Josephien12 schreef:Zeker nooit gehoord van zoover, of gewoon eens googlen voor je ergens naar toe gaat. Maar daar gaat de discussie niet over, het gaat erom dat je als betalende klant met een situatie geconfronteerd raakt die onwenselijk is en waarvoor je niet gekozen zou hebben als dit bekend was bij boeking. Dwaling dus en dus recht op geld terug. Maar jullie mogen dat allemaal discriminatie vinden hoor...
Ik heb zo het eea aan recensie gelezen en opvallend vind ik wel dat er geen last werd ondervonden van de 800 buitenlanders, Polen.
Misschien is het fair dat TS na haar vakantie haar ervaringen terugkoppelt.
Natuurlijk mag TS haar mening hebben , maar opvallend vind ik altijd ook wel dat, zodra er een camera en microfoon op de geïnterviewden wordt gericht dat men roept: nee hoor, ik ben geen rascist, niet xenofoob , heb geen hekel aan buitenlanders.... :shock:
De grootste schreeuwers roeren zich toch wel of men heeft zin in een lekker potje komen rellen :evil:
en hebben mogelijk zelf geen enkele negatieve ervaring.
Dat noem ik " ophitserij " , een gevaarlijke ontwikkeling en we weten uit de geschiedenis waartoe dat kan lijden.
Mijn punten vd discussie waren alleen: waarop is de " angst en de bezorgdheid " van TS over asielzoekers gebaseerd :
*media beelden/ kranten?
*onderbuikgevoelens?
*slechte ervaringen?
*massahysterie?
Zelf denk ik dat Nederlanders behoorlijk xenofoob zijn en veel minder tolerant dan pakweg 20 jaar geleden.
Dat imago is al van de baan , ook in het buitenland.
Ik denk niet dat Oostparken geld gaat teruggeven op basis van aannames en onderbuikgevoelens en je kunt nu al weten/lezen dat er 800 Polen zitten ( waar vlg de recensies niemand last van heeft ondervonden) en als je dat ook al niet wilt dan ga je daar ook niet boeken, lijkt mij.
Eerst maar eens even afwachten en daarna kun je altijd nog klagen bij de Oostparkengroep en hier op het forum.
inekevanvliet schreef: ze slaan mekaar al de hersens in in de asz in wat voor plaats dan ook
wil je toch niet tussen zitten zeg
@ineke: als je mensen bij elkaar in krappe ruimtes propt , met verveling, gebrek aan privacy, ellenlange procedures , wanhoop, trauma.s , ja dan kan men blijkbaar agressief worden en elkaar de hersens inslaan.
Zouden allerlei bevolkingsgroepen trouwens doen , of je nou Syrier of Nederlander bent.
Met zn allen zo zitten, ja dan zijn daar al vrij snel de korte lontjes... :(
Heel erg jammer maar wel begrijpelijk, en het is echt niet in alle AZC .s zo.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

crazyme schreef:
stefanhouterman schreef:
Inderdaad een heel grote omweg, want het is geen ooggetuigenverslag van de Ostappengroep, dus wat @ Brahms hier schrijft is de goede en geen omweg.
Brahms schreef:We babbelen vrolijk verder, hoe langer en verder (ook hemelsbreed..) van het topiconderwerp, maar de TS is alhier al dagen niet meer wezen kijken.
Ts wordt uitgemaakt voor racist. Gek dat ts de discussie staakt...
Het enige bericht waar racisme voorkomt, is dat van jou.

Ik spreek van discriminatie, dus als je denkt dat TS afgehaakt is, om als racist uitgemaakt te worden, is afkomstig van jouw toetsenbord.
Niet andere op aanspreken, is niet netjes.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Excuus, ts discrimineert, en dat is wat anders dan een racist zijn nietwaar ?
Klopt.
Je kan bijvoorbeeld discrimineren op leeftijd.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

crazyme schreef:Excuus, ts discrimineert, en dat is wat anders dan een racist zijn nietwaar ?

Als ik racist bedoelde, had ik niet discriminatie geschreven!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door sjohie »

stefanhouterman schreef:
moederslink schreef:
Har06 schreef: goede bijdrage ????? op vakantie gaan tussen de vluchtelingen ??
Ja een " ooggetuigeverslag " , een andere kant vh verhaal over " angst voor vluchtelingen " , mooie trieste foto vd brakke " bootjes" waarmee de overtocht is gewaagd en ja i.d.d. het topic ging over Oostappenpark waar dit soort vluchtelingen uiteindelijk ook kunnen komen en waar je op vakantie kunt zijn, tussen vluchtelingen . Dus er is een link ( met een omweg---letterlijk) :)
Inderdaad een heel grote omweg, want het is geen ooggetuigenverslag van de Ostappengroep, dus wat @ Brahms hier schrijft is de goede en geen omweg.
Brahms schreef:We babbelen vrolijk verder, hoe langer en verder (ook hemelsbreed..) van het topiconderwerp, maar de TS is alhier al dagen niet meer wezen kijken.
Het is wél een ooggetuigeverslag van een vakantie, omringt door vluchtelingen, en dan exact het type vluchtelingen die ook op dit park aanwezig zijn. :wink:

Daarnaast was mijn reactie ook bedoelt om wat onderbuikgevoelens van TS te temmen met eigen waarnemingen, en om indirect haar vraag "vraag me af of jullie daar nog graag een vakantie zouden willen vieren" te beantwoorden. Dat zal ik nu nog even toelichten, ja ik zou daar, als ik er achter kwam, vakantie gaan vieren. Met de ervaring die wij op Kos hebben gehad, zou ik me meer zorgen maken over de Nederlandse aso's die er altijd zijn in zulke parken, dan over eventuele asielzoekers. Overigens is de aanwezigheid van die Nederlandse Aso's in een park van center parcs waar we een paar jaar geleden waren, reden om never nooit niet nog een keer in wat voor park dan ook te verblijven. Het leken wel varkens in de stal, zo gingen die tekeer in het restaurant. En ook in het zwemparadijs was het bar en boos, ik heb bronstige zeekoeien in aquaria met meer fatsoen zien zwemmen dan dat tuig.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Oostappen vakantiepark wordt opvangcentrum

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Het is wél een ooggetuigeverslag van een vakantie, omringt door vluchtelingen, en dan exact het type vluchtelingen die ook op dit park aanwezig zijn. :wink:
Natuurlijk is het ooggetuigenverslag, maar helaas niet aansluitend op het topic, waar het om een Ostappengroep(park) gaat.
Dat daar exact het typ vluchtelingen was (wist niet dat vluchtelingen in typen verdeeld worden), ook dat mag ik betwijfelen.
Jou ervaring heeft dus niets met de belevenis van TS te maken, ofwel deze nog niet op het park was, toen ze dit topic opende, dus geen ervaring meegemaakt, behalve aannames.

Het glas was al stuk, voor het gevallen was! :wink:

Gesloten