LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
andrea1957olthof
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2011 18:00

Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door andrea1957olthof »

Ik heb een vraag over hoe hoog mag een toeslag voor 1 persoon zijn in een vacatiehuis .
Wij gaan een familie weekend houden met 13 pers waar van er 3 singel zijn .
En hebben een groepsaccommodatie gevonden met 8 slaapkamers de singels willen ook graag hun eigen slaapkamer hebben dus is dat mogelijk nu met 8 slaapkamers .

Na info blijkt het dat we een prijs moeten betalen voor de singel PP 170,euro en voor een stel 128,50
Is dit normaal als je een vacantiehuis boekt zoveel meer duurder voor singel
Weet in een hotel dat dat altijd het geval is
Ik pers vind dit een beetje vreemd

met vriendelijk groet Andrea
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2016 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Krijgen de singLes een tweepersoonskamer maar dan met slechts 1 persoon er in?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat heb je geboekt?
Een vakantiehuis ( dus het hele huis voor een bepaalde prijs ) ?
Of heb je een x-aantal (2 persoons) kamers geboekt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door berndv »

de meeste vakantiehuizen/accomodaties die ik door de jaren heen geboekt heb, heb ik eigenijk altijd per object geboekt. Hotels en vakantiereizen boek je meestal per kamer of per persoon. En dan geldt vaak wel dat als je als 1 persoon een 2 persoonskamer boekt, je vaak hetzelfde betaalt als voor 2 personen. De toeslag voor 1 persoon betreft dan vaak een verdubbeling, soms is het iets voordeliger omdat er maar voor 1 persoon ontbijt ingecalculeerd wordt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zo hoog als de accommodatie wil. Het staat namelijk een ieder vrij zelf zijn prijzen vast te stellen en het staat u als potentiele klant vrij om daar niet mee akkoord te gaan (en dus korting vragen of ergens anders boeken).

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door geengast »

Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.

U krijgt dus 87,- Euro korting als er maar 1 persoon in de kamer verblijft!

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door BL2 »

andrea1957olthof schreef:Ik heb een vraag over hoe hoog mag een toeslag voor 1 persoon zijn in een vacatiehuis .
Wij gaan een familie weekend houden met 13 pers waar van er 3 singel zijn .
En hebben een groepsaccommodatie gevonden met 8 slaapkamers de singels willen ook graag hun eigen slaapkamer hebben dus is dat mogelijk nu met 8 slaapkamers .

Na info blijkt het dat we een prijs moeten betalen voor de singel PP 170,euro en voor een stel 128,50
Is dit normaal als je een vacantiehuis boekt zoveel meer duurder voor singel
Weet in een hotel dat dat altijd het geval is
Ik pers vind dit een beetje vreemd

met vriendelijk groet Andrea
Iets klopt er niet in je verhaal, Andrea.
De prijs voor een single kan nooit hoger zijn dan voor een stel. Dus of het bedrag voor de single is niet juist, of het bedrag voor het stel is niet juist.
Het echte bedrag voor de single is of gelijk aan het stel of iets minder, bv 2/3 van de prijs van een stel.
Wat betaal je voor de gehele accommodatie, dus alle 13 personen samen ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat de prijs gewoon, zoals gebruikelijk, en prijs voor het huis is (1795), maar dat ze voor de beeldvorming dit hebben teruggerekend naar een prijs per persoon. En daarbij prijs voor een eenpersoonskamer eenderde hoger hebben gemaakt dan de prijs voor iemand die op een tweepersoonskamer slaapt.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door BL2 »

kweenie schreef: en prijs voor het huis is (1795).
Dat totaal bedrag wil ik dan nog wel even bevestigd zien door TS Andrea Olthof :D
Zolang is het even gissen naar dit bedrag.......

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind het ook wel een beetje apart dat er voor een groepsaccomodatie kamerprijzen worden gehanteerd. Doorgaans huur je de accomodatie als geheel.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar verdere berichten van de topicstarter.

jackyhijstee
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 feb 2016 14:57

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door jackyhijstee »

geengast schreef:Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.

U krijgt dus 87,- Euro korting als er maar 1 persoon in de kamer verblijft!

Dat slaat nergens op daar de 128,50 voor de 2-persoonskamer is. Dus per 2 personen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door berndv »

jackyhijstee schreef:
geengast schreef:Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.

U krijgt dus 87,- Euro korting als er maar 1 persoon in de kamer verblijft!

Dat slaat nergens op daar de 128,50 voor de 2-persoonskamer is. Dus per 2 personen.
logica is voor velen een ongrijpbaar begrip

Dan zou ik natuurlijk gewoon met 2 personen een 2 persoonskamer boeken en gewoon mijn denkbeeldige vriend naast me in bed leggen.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?

Ongelezen bericht door titusvh »

jackyhijstee schreef:
geengast schreef:Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.

U krijgt dus 87,- Euro korting als er maar 1 persoon in de kamer verblijft!

Dat slaat nergens op daar de 128,50 voor de 2-persoonskamer is. Dus per 2 personen.
De tekst van TS is niet helemaal helder. Er wordt wel degelijk geinsinueerd dat de prijs pp is.
Als de kamer hetzelfde is, nl. een tweepersoonskamer door 1 persoon bezet, dan is gebruikelijk dat de prijs p.p. hoger is voor de persoon alleen. Soms betaal je zelfs gewoon een kamerprijs, en is de prijs p.p. simpelweg het dubbele.

Het kan ook zijn dat er een speciale superduperdeluxe 1 persoonskamer is, die dan inderdaad duurder is dan een normale tweepersoonskamer.

Soms heb je gewoon rare aanbiedingen die vreemd lijken, Wat ikzelf wel eens heb gedaan is een fictief 2e persoon boeken en die bij aankomst afmelden wegens ziekte...

Gesloten