LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

Ja begrijp ik. Is ook een lastige situatie, maar het is allemaal heel erg snel gebeurd. We zeiden nog tegen elkaar we moeten zo wel snel naar de auto de koffers eruit halen. Want de vrouw van de b&b zei ook dat we goed moesten letten op onze spullen, en toen was het al te laat toen we bij de auto aankwamen. Maar het voelt heel erg vervelend, de volgende keer gooien we zelf gewoon een ruitje in want daartoe dwingen ze je wel, als je eerlijk bent krijg je niks terug. Dus dan maar liegen? Dat is toch ook bizar

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door berndv »

krissysteenbekkers schreef:de volgende keer gooien we zelf gewoon een ruitje in want daartoe dwingen ze je wel, als je eerlijk bent krijg je niks terug. Dus dan maar liegen?
liegen in dit soort gevallen zou verzekeringsfraude zijn, maar inderdaad, om iets te kunnen claimen, kan dat de enige manier zijn. Maar dat geldt voor alle (schade)verzekeringsgevallen. Zelf met je wa-verzekerde auto tegen een paaltje oprijden betekent niet uitkeren, zeggen dat de buurman het heeft gedaan, betekent wel uitkeren.

Pas wel op met wat u suggereert op internet. Mocht u in de toekomst ooit nog een verzekering nodig hebben om uit te keren, die kunnen ook google gebruiken, en aangezien ik vermoed dat uw gebruikersnaam op 1 spatie na uw gewone naam is, is dit topic ook zo gevonden :wink:

stofzuigertje

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zonder schade openen is zonder goed alarm maar enkele seconden werk, dus niet slim, een 500 huren en niemand achter laten.
De buren hadden de sleutels in de kofferbak gedaan, bagage gepakt en vergeten dat hij al op slot stond.

Deze was via de deur gewoon weer binnen 5 seconden open en dan is de koffer ook weer los.
Zo veilig is de Fiasco 500 dus.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door kokka »

stofzuigertje schreef:Zonder schade openen is zonder goed alarm maar enkele seconden werk, dus niet slim, een 500 huren en niemand achter laten.
De buren hadden de sleutels in de kofferbak gedaan, bagage gepakt en vergeten dat hij al op slot stond.

Deze was via de deur gewoon weer binnen 5 seconden open en dan is de koffer ook weer los.
Zo veilig is de Fiasco 500 dus.
hoe hebben je buurtjes die deur dan weer open gekregen?? met de reserve sleutel?
Nu rij ik geen fiat maar audi, maar ik kan je verzekeren dat als je de deur op slot doet, je er niet in of uit komt zonder schade te maken ( of door de auto te laten denken dat de sleutel in de buurt is)

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wij hebben hier een Fiat 500 voor de deur staat. De ervaringen van Stofzuigert worden niet gedeeld, laat ik het daar maar bij houden.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door BL2 »

Ondanks dat ik wel denk dat TS en vriend bestolen zijn, vind ik de bedragen bijzonder hoog. Als wij op vakantie gaan met het gehele gezin is de waarde van kleding, schoenen en cosmetica niet meer dan 500 a 700 euro. Dat is een compleet ander bedrag dan 5000,00 euro.
Het ook declaren van een ander hotel (zonder enige noodzaak) en de kosten van moeders vrije dag en ophalen op Schiphol geeft te denken. Als de auto niet was leeggehaald was het hotel wel goed geweest, vanaf Schiphol kan je ook met de taxi, of desnoods met de trein. Dat zijn dus vermijdbare kosten.

Verder zat alles van Euro 5000,00 dus ook maar in twee kleine koffertjes, de andere grote was speciaal voor de souvenirs en dus schijnbaar nog leeg.
Verder maar wat off-topic, een koffer vol flessen wijn geeft zeker problemen bij het vliegen, al is het maar om het forse overgewicht en daardoor enorme kosten bij inchecken.

Dat de auto misschie met een trucje is opengemaakt (totaal niet bewezen) is voor verzekering niet Interresant, er wordt gewoon niet aan de polisvoorwaarden voldaan.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pas als je een keer bestolen wordt, merk je hoe hard de kosten oplopen. Mijn aktetas is een paar jaar geleden uit m'n auto gestolen. Ik dacht, dat valt wel mee. Nou, niet dus... tas: € 225,00, schrijfmap € 175,00, e-reader € 125,00, pennenset € 215,00 (los van de emotionele waarde van dat specifieke set), cameraatje (van de zaak) van € 120,00, nog wat klein grut en dat ene tasje koste me dik € 800,00. En omdat het uit een leaseauto was gestolen, kreeg ik geen cent vergoed.

Oftewel: de totale schade bij een dergelijke inbraak is, zeker bij een stel wat merkartikelen gebruikt, zomaar duizenden euro's.

krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

Moneyman schreef:Pas als je een keer bestolen wordt, merk je hoe hard de kosten oplopen. Mijn aktetas is een paar jaar geleden uit m'n auto gestolen. Ik dacht, dat valt wel mee. Nou, niet dus... tas: € 225,00, schrijfmap € 175,00, e-reader € 125,00, pennenset € 215,00 (los van de emotionele waarde van dat specifieke set), cameraatje (van de zaak) van € 120,00, nog wat klein grut en dat ene tasje koste me dik € 800,00. En omdat het uit een leaseauto was gestolen, kreeg ik geen cent vergoed.

Oftewel: de totale schade bij een dergelijke inbraak is, zeker bij een stel wat merkartikelen gebruikt, zomaar duizenden euro's.
Inderdaad! Helaas dat dit jou ook is overkomen! Maar het klopt wel, je denkt er totaal niet over na voor hoeveel waarde aan spullen je eigenlijk allemaal hebt gekocht. Want je koopt vaak niet alles tegelijk maar in delen, de reiskoffertjes hebben we in het voorjaar gekocht voor €65 per stuk, en dan nog eentje net voordat we in de zomer op vakantie gingen, die was €100 dus dat is al alleen aan €230 aan koffers. En zo gaat het maar door. mijn geurtje van Georgio armani was weg die ik van mijn vriend voor mijn 23ste verjaardag had gekregen €108 + zijn geurtje €100.. dan zit je al op bijna €500 alleen al aan die 5 dingen.. wij werken allebei 60 uur in de week als kok, we werken samen, we hebben 1 dag in de week samen vrij en we hebben 3 weken in het jaar samen vakantie. Dus we sparen heel het jaar om die 3 weken goed op vakantie te gaan, we kopen 1 hooguit 2x per jaar kleding en daar mee kopen we dingen die we echt mooi vinden en kijken we niet naar het geld omdat we daar 60 uur per week of meer voor werken. Dus als iemand maar voor 700 aan kleding mee neemt dat kan ik begrijpen maar niet iedereen koopt in de zelfde winkel zijn of haar kleding. als je 10 dagen op vakantie gaat, en je neemt 10 setjes aan kleding mee en ondergoed bh's sokken, zwemkleding, schoenen en cosmetica en douchespullen mee, je vergist je eigen er echt in wat je de afgelopen jaren aan spullen hebt gekocht als je alle bonnetjes bij elkaar verzamelt. Wij waren er in ieder geval wel erg verbaast over

mh73

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door mh73 »

Tja, ik zit meer op de lijn van BL2.

Zelfs als wij met gezin van 5 op vakantie gaan en we onze 7-zitter vullen met koffers, tassen en allerhande zooi, zullen we echt niet aan dat bedrag komen. Nog niet eens de helft. En dat zal dan al wel zo oud zijn dat we daar geeneens bonnetjes meer van hebben.

Tenzij ze de hond meenemen natuurlijk, die is meer dan 1000 euro waard... (maar die zit nooit alleen in de auto).

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe relevant is het dat anderen minder waardevolle bagage hebben? TS had dat duidelijk wel en kan dat redelijk aantonen. De relevante vraag is met name of de verzekering mag weigeren uit te betalen puur omdat er geen braakschade is. Ik vind persoonlijk dat, in een tijd waarin het een feit van algemene bekendheid is dat er steeds vaker géén braakschade is, verzekeraars hier wel heel makkelijk wegkomen. Als men op basis van van de originele aanschafbonnen van de gestolen artikelen en de aanschafbonnen van de te vervangen artikelen, aangevuld met bijvoorbeeld verklaringen van de recpetioniste oid, redelijkerwijs mag aannemen dat er daadwerkelijk sprake is van diefstal, zou de verzekeraar gewoon moeten vergoeden.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door BL2 »

Zeker waar, Moneyman, maar waar ligt dan de grens. Want het wordt dan wel erg lucratief om een getuigenis van een hotelmedewerkster en wat bonnetjes te gebruiken om een inbraak in een auto (of woning) in scene te zetten.
Niet voor niets moet er ook bij een woninginbraak schade zijn, anders is het gewoon insluiping, welke niet verzekerd is. Je moet eens kijken hoeveel mensen weggaan (zelfs op vakantie) en ramen open laten staan.

Denk dat de premie van de verzekeringen dan naar ongekende hoogte zullen stijgen, zeker als er zulke enorme bedragen worden opgevoerd.
Prima dat je 10 setjes kleding per persoon mee neemt op een korte vakantie, en meer dan 200 euro aan "luchtjes", maar dit is toch echt bovengemiddeld, naar onze bescheiden mening. (Wij nemen nooit luchtjes mee, maar douchen gewoon :D ) Moeten anderen dan enorm premie gaan betalen om dit soort schades (van anderen) te bekostigen.

Mucha

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:Zeker waar, Moneyman, maar waar ligt dan de grens. Want het wordt dan wel erg lucratief om een getuigenis van een hotelmedewerkster en wat bonnetjes te gebruiken om een inbraak in een auto (of woning) in scene te zetten.
Niet voor niets moet er ook bij een woninginbraak schade zijn, anders is het gewoon insluiping, welke niet verzekerd is. Je moet eens kijken hoeveel mensen weggaan (zelfs op vakantie) en ramen open laten staan.
Tsja. Nu is het lucratief om je ruitje alsnog ff in te tikken... ieder systeem kan misbruikt worden. Maar dat is geen excuus om dan maar niets uit te keren.
BL2 schreef:Prima dat je 10 setjes kleding per persoon mee neemt op een korte vakantie, en meer dan 200 euro aan "luchtjes", maar dit is toch echt bovengemiddeld, naar onze bescheiden mening. (Wij nemen nooit luchtjes mee, maar douchen gewoon :D ) Moeten anderen dan enorm premie gaan betalen om dit soort schades (van anderen) te bekostigen.
Je verheft jezelf tot norm :wink: wie zegt dat jouw ervaring het gemiddeld is?

Mucha

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

Ik ook niet. Of ik zou mijn gehele collectie vulpennen mee moeten nemen. Bovendien gaat TS waarschijnlijk uit van de nieuwwaarde.
Maar de koffers zijn gebruikt. De geurtjes waarschijnlijk ook. En de kleding vast al gedragen en gewassen.[/quote]

Als jou vulpennen collecie gestolen zou worden en je zou niks vergoed krijgen zou je ook teleurgesteld zijn in de verzekeringsmaatschappij toch? Ik weet dat wij een fout hebben gemaakt door de koffers 5 minuten "onbewaakt" in de auto te laten staan. Maar met de technologie van nu die door dieven gebruikt word, is het wel heel makkelijk voor de verzekering om er onder uit te komen, de nieuwwaarde van onze spullen was inderdaad berekent door de verzeringsagent em kwam tot een bedrag van 2500 euro. Dat was het bedrag wat ze zouden uitkeren.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:Je verheft jezelf tot norm :wink: wie zegt dat jouw ervaring het gemiddeld is?
Het was zeker niet mijn intentie om onze situatie als norm te verheffen, gebruikte het slechts als referentiepunt. Om te bekijken wat onze schade zou zijn in een soortgelijke vervelende situatie. En dan kom ik toch echt op een geheel ander bedrag uit.
Dat komt waarschijnlijk door een andere levenswijze, geen extreem dure "luchtjes" en zeker minder kleding mee op reis. Waarbij de kleding vooral prettig en handig moet zijn voor de reis, zonder erbij te lopen als modepoppetjes.
Maar dat is natuurlijk ieder zijn/haar eigen keuze.

Maar on-topic: Zo'n schade opvoeren zonder enig bewijs van inbraak, dan moet je niet raar opkijken dat je niets vergoed krijgt, hoe vervelend ook voor TS. Misschien een wijze les om op zulk soort reizen de waarde van meegenomen spullen fors te beperken. Iets dat vele naar ons mening wel doen, en anders loop je toch een zeker risico.

Mucha

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik bedenk me ineens: hingen er geen camera's voor/ bij het hotel?

Mucha

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ibreb68j
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 14:59

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door ibreb68j »

Mijn vraag is of er een automonteur of politieagent wil reageren op het probleem namelijk: is het mogelijk om een auto c.q. kofferbak te openen zonder sleutel en zonder braakschade??

Gesloten