LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

Ik (23 jaar) en mijn vriend zijn in augustus 1,5 week naar sicilie op vakantie geweest.
We hadden daar een rondreis die we zelf helemaal hadden uitgestippeld en we hebben daar een auto gehuurd een fiat 500.
Op de 4e dag van onze vakantie kwamen we rond half 8 savonds aan in Catania, daarvoor waren we naar de etna (vulkaan) geweest vandaar dat we zo laat gingen inchecken in ons hotel. Ik ging vast naar onze bed en breakfast om in te checken en mijn vriend ging de auto parkeren in de straat. Hij had onze handtas meegenomen met navigatie erin. Maar de koffers had hij in de kofferbak laten liggen die goed opslot was omdat hij die niet alle 3 in een keer mee kon nemen. We waren ongeveer 5 minuten aan het inchecken een korte rondleiding gehad in onze bed en breakfast. We kwamen bij de auto aan en deden de kofferbak open die weer opslot zat, en we zagen dat onze koffers weg waren. Ik dacht eerst mijn vriend is een grap met mij aan het uithalen. Maar dat was helaas niet het geval. Meteen het noodnummer gebelt van onze reisverzekering en ze hebben ons vertelt dat we aangifte moesten doen. Dus we zijn in catania meteen opzoek gegaan naar een politiebureau maar daar werden we van hot naar her gestuurd. Dus we hadden samen besloten om weer terug te gaan naar taormina (het plaatsje waar we de nacht ervoor hadden geslapen) omdat we ons eigen totaal niet veilig voelde in Catania en bang waren dat onze huurauto daar ook nog gestolen zou worden er hing daar een hele grimmige sfeer. We hadden de reisverzekering weer gebelt en gevraagd of het goed was dat we dan de volgende dag in Taormina aangifte konden doen en dat was geen probleem. Alle hotels in Taormina zaten die avond vol omdat er een groot concert was die nacht. Uiteindelijk een hotel gevonden voor 350 euro. Nou toch maar geboekt want we moesten toch ergens gaan slapen en daar voelde we ons eigen veilig. De volgende dag de verzekering weer gebeld en die vertelde ons dat we spullen moesten kopen die we nodig hadden zoals tandenborstel, deo , shampoo, kleding, sokken. Want we hadden helemaal niks meer en we zaten pas op de 5e dag van onze vakantie. In Taormina die dag opzoek gegaan naar een politiebureau en uiteindelijk ook gevonden, het valt niet mee om aangifte doen in een land waar de bevolking nauwelijks Engels spreekt, maar gelukkig was er een vrouw op het politiebureau die zelf aangifte aan het doen was die ons kon helpen met vertalen want zij sprak wel Engels. Het aangifte formulier volledig ingevuld en goedgekeurd door de politie. Eenmaal terug van vakantie begon het werk met bonnetjes verzamelen, we hadden van al onze spullen nog bonnetjes omdat we bijna alles afgelopen jaar nieuw hebben gekocht. Erachter gekomen dat we voor bijna aan 5000 euro schade hadden. Omdat het bedrag zo hoog was kwam er een expert kijken, die vertelde ons dat we ieder bonnetje of afschrift in moesten scannen en in mappen plaatsen zodat niet alles door elkaar stond. Daar zijn we een hele dag mee kwijt geweest met het zoeken van bonnetjes alles uitsplitsen en inscannen. De verzekering had het in behandeling genomen. De expert zei dat we 2500 maximaal vergoed konden krijgen, omdat fotocamera en laptop niet verzekerd is als je op reis gaat. En uiteindelijk belde de verzekering op dat we NIKS uitgekeerd krijgen omdat er geen braakschade aan de auto is!! Hadden wij dan zelf op vakantie een ruit in moeten gooien?? Rechtsbijstand om hulp gevraagd en die komen met het zelfde verhaal, dat er geen braakschade aan de auto is. Ik heb zoveel bewijs, er zijn schijnbaar frequentie apparaten die inbrekers gebruiken om auto`s zo open te krijgen zonder dat er enig spoor van braak is. Ik heb bewijs dat we op vakantie een ander hotel hebben geboekt, en daar kleding en tandenborstels enzovoorts hebben gekocht, dat we terug in nederland weer voor 1000 euro aan nieuwe kleding hebben moeten kopen, en nieuwe cosmetica. Kan iemand mij AUB helpen? Met wat ik verder nog kan doen of proberen? Ik ben echt ten einde raad.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik kan me voorstellen dat dit erg zuur is maar ook kan ik me van de verzekeringsmaatschappij voorstellen dat ze zonder uiterlijke bewijzen van braak niet zomaar uitbetalen op basis van alleen wat u ze vertelt. Ze zullen ook zo hun vragen hebben bij het bedrag afgezet tegen de kleine kofferbak van zo'n 500'je. Ik kan daar zo gauw géén oplossing voor verzinnen.

U heeft niets fout gedaan maar de verzekering kan toch ook niet gewoon maar geloven dat u door ontvreemding van een paar koffertjes dik €5000 schade heeft. Van zulke apparaatjes had ik eigenlijk nog nooit gehoord en het zou zomaar kunnen dat de verzekering er van uit gaat dat u de kofferbak gewoon niet op slot heeft gehad.

Ik weet het, het helpt u geen snars...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door berndv »

krissysteenbekkers schreef:Ik (23 jaar) en mijn vriend zijn in augustus 1,5 week naar sicilie op vakantie geweest.
We hadden daar een rondreis die we zelf helemaal hadden uitgestippeld en we hebben daar een auto gehuurd een fiat 500.
Op de 4e dag van onze vakantie kwamen we rond half 8 savonds aan in Catania, daarvoor waren we naar de etna (vulkaan) geweest vandaar dat we zo laat gingen inchecken in ons hotel. Ik ging vast naar onze bed en breakfast om in te checken en mijn vriend ging de auto parkeren in de straat. Hij had onze handtas meegenomen met navigatie erin. Maar de koffers had hij in de kofferbak laten liggen die goed opslot was omdat hij die niet alle 3 in een keer mee kon nemen. We waren ongeveer 5 minuten aan het inchecken een korte rondleiding gehad in onze bed en breakfast. We kwamen bij de auto aan en deden de kofferbak open die weer opslot zat, en we zagen dat onze koffers weg waren. Ik dacht eerst mijn vriend is een grap met mij aan het uithalen. Maar dat was helaas niet het geval. Meteen het noodnummer gebelt van onze reisverzekering en ze hebben ons vertelt dat we aangifte moesten doen. Dus we zijn in catania meteen opzoek gegaan naar een politiebureau maar daar werden we van hot naar her gestuurd. Dus we hadden samen besloten om weer terug te gaan naar taormina (het plaatsje waar we de nacht ervoor hadden geslapen) omdat we ons eigen totaal niet veilig voelde in Catania en bang waren dat onze huurauto daar ook nog gestolen zou worden er hing daar een hele grimmige sfeer. We hadden de reisverzekering weer gebelt en gevraagd of het goed was dat we dan de volgende dag in Taormina aangifte konden doen en dat was geen probleem. Alle hotels in Taormina zaten die avond vol omdat er een groot concert was die nacht. Uiteindelijk een hotel gevonden voor 350 euro. Nou toch maar geboekt want we moesten toch ergens gaan slapen en daar voelde we ons eigen veilig. De volgende dag de verzekering weer gebeld en die vertelde ons dat we spullen moesten kopen die we nodig hadden zoals tandenborstel, deo , shampoo, kleding, sokken. Want we hadden helemaal niks meer en we zaten pas op de 5e dag van onze vakantie. In Taormina die dag opzoek gegaan naar een politiebureau en uiteindelijk ook gevonden, het valt niet mee om aangifte doen in een land waar de bevolking nauwelijks Engels spreekt, maar gelukkig was er een vrouw op het politiebureau die zelf aangifte aan het doen was die ons kon helpen met vertalen want zij sprak wel Engels. Het aangifte formulier volledig ingevuld en goedgekeurd door de politie. Eenmaal terug van vakantie begon het werk met bonnetjes verzamelen, we hadden van al onze spullen nog bonnetjes omdat we bijna alles afgelopen jaar nieuw hebben gekocht. Erachter gekomen dat we voor bijna aan 5000 euro schade hadden. Omdat het bedrag zo hoog was kwam er een expert kijken, die vertelde ons dat we ieder bonnetje of afschrift in moesten scannen en in mappen plaatsen zodat niet alles door elkaar stond. Daar zijn we een hele dag mee kwijt geweest met het zoeken van bonnetjes alles uitsplitsen en inscannen. De verzekering had het in behandeling genomen. De expert zei dat we 2500 maximaal vergoed konden krijgen, omdat fotocamera en laptop niet verzekerd is als je op reis gaat. En uiteindelijk belde de verzekering op dat we NIKS uitgekeerd krijgen omdat er geen braakschade aan de auto is!! Hadden wij dan zelf op vakantie een ruit in moeten gooien?? Rechtsbijstand om hulp gevraagd en die komen met het zelfde verhaal, dat er geen braakschade aan de auto is. Ik heb zoveel bewijs, er zijn schijnbaar frequentie apparaten die inbrekers gebruiken om auto`s zo open te krijgen zonder dat er enig spoor van braak is. Ik heb bewijs dat we op vakantie een ander hotel hebben geboekt, en daar kleding en tandenborstels enzovoorts hebben gekocht, dat we terug in nederland weer voor 1000 euro aan nieuwe kleding hebben moeten kopen, en nieuwe cosmetica. Kan iemand mij AUB helpen? Met wat ik verder nog kan doen of proberen? Ik ben echt ten einde raad.
zeer vervelende ervaring. Maar zoals newmikey ook al aangeeft, zonder braak kan je weinig. Er zijn inderdaad wel kastjes die de frequentie scannen van auto-afstandsbedieningen, maar persoonlijk vind ik dat wel heel erg vergezocht, maar niets is onmogelijk.

Dat de verzekeraar niet uitbetaald vind ik persoonlijk wel redelijk logisch. 5000 euro is nogal een bedrag aan schade voor de meegenomen bagage bij een rondreis, en hoewel het natuurlijk kan dat de frequentie gescand is, voor de verzekeraar is een niet goed afgesloten auto een vele malen logischere verklaring. Hoe zuur het ook is, u heeft helaas geen enkel bewijs dat de auto wel afgesloten was ten tijde van de diefstal.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

het is al door een expert bekeken, uw eigen rechtsbijstand kon u ook niet helpen. Hoe vervelend ook, uw claim wordt niet vergoedt.

De mensen hierboven hebben ook al uitgelegd dat u de schijn tegen hebt. Geen braakschade, geen hulp gezocht in de B en B ter plaatse, pas de volgende dag naar de politie in een andere stad.... Maar wel direct de verzekering bellen dat u schade heeft.... En 5000 euro aan spullen achterlaten in een auto? In Italië? Iedere dief ziet u gezellig weglopen met 1 tasje en weet dus dat de auto nog vol moet zitten!

Dat is uitgesloten op alle polisvoorwaarden, onvoldoende zorg, bewust aanvaarden van het diefstalrisico etc. Op welke grond heeft uw verzekering geweigerd?

krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

Nou ik denk dat je al snel aan dat bedrag komt als koppel, je neemt voor iedere dag wel een setje kleding mee, plus nog extra voor het geval er iets gebeurd of vies word. Plus als vrouw neem je vaak wel wat extra paar schoenen mee. Cosmetica, parfum enz, jassen en extra warme kleding, zwemkleding, badhandoeken, cd's voor in de auto, huissleutels en autosleutels zaten er in. We hadden geparkeerd vlakbij schiphol, dus mijn moeder heeft een halve dag niet kunnen werken omdat ze ons om 1 uur snachts moest op komen halen, en hotel wat we extra hebben geboekt omdat we ons totaal niet veilig voelde daar.. dat hebben we ook bij het schade bedrag opgeteld, de nieuwe kleding die we daar moesten kopen was 3x zo duur als in nederland (sokken,ondergoed,bh, broeken, schoenen) dat zou allemaal vergoed worden had onze tussenpersoon tegen ons gezegt. En wie gaat er nu voor zijn plezier op de 4e dag van je vakantie het verzekerings noodnummer bellen, en 1 dag bezig zijn met aangifte doen en nieuwe kleding kopen terwijl het overal 35 graden is en alles meteen vastplakt en niet zo fijn zit als je eigen vertrouwde kleren die je hebt gekocht omdat je ze mooi vond en niet omdat het moet

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, even de hoogte van de schade buiten beschouwing gelaten, de situatie is gewoon lastig, eigenlijk bijna onmogelijk. Inbraak zonder braak wordt bij bijna geen enkele verzekering gedekt, en dan is het aantonen van de daadwerkelijke inbraak gewoon nagenoeg onmogelijk. Het is ook zeker niet dat ik u niet geloof. Ik heb zelf ook nog even wat rondgekeken op internet en inbraak op deze wijze is zeker geen onmogelijkheid. Het scannen van de frequentie gebeurt niet zo heel vaak, wat wel vaak gebeurt, is het blokkeren of verstoren van de radiosignalen die door de afstandsbediening worden uitgezonden, waardoor u op de knop voor op slot drukt, maar de auto niet reageert.

krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

Ja ik sta er echt versteld van hoe het is gebeurd, maar de auto maakt ook geluid als ie opslot gaat en mijn vriend controleert ook altijd of hij de auto opslot heeft gedaan. echt heel erg raar hoe dit allemaal gebeurd is

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door k2p »

Tsja. Voor 10 dagen Italië huur je als 23 jarige Nederlander in een Fiat 500 bij een b&b. Dus je bent geen rijke luis kind of miljonair. En je doet je shoppen ook vast niet bij de Bijenkorf.

Je laptop en camera zijn dan gok ik max 2000 euro bij elkaar. Als ik het bont maak geloof ik nog 3 stuks broeken/rokken voor 300 euro, 10x ondergoed voor 250 euro, nachtkleding voor 100,-, 8 overhemden/shirts/blouses/truitjes voor 500 euro, 1 extra paar schoenen (voor haar) en 2 paar slippers a 200 euro en 3 kleine koffertjes (want past in een fiat500 kofferbak) voor nog eens 200 euro. Vooruit, nog even uitgebreid langs de ici-milan-xl voor 400 euro. Totaal nog geen 4000, en dan nog alles A merk en voor nieuwprijs gedeclareerd. Maar jij zit al op 5000... knap.

Tsja, als je het onderste van de kan wilt, snap ik wel dat zij het lid tegen je neus aan gooien.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door kokka »

voor 5000 euro kan je heel wat kleding kopen. En dat is dan geen kleding die je aantrekt omgezellig mee rond te trekken. Ik denk dat de verzekering hetzelfde nare onderbuik gevoel had als ik. Het is me ook een raadsel waarom je niet gewoon in carania ben gebleven, ze hebben alleen je koffers gejat. Al met al een behoorlijk ongeloofwaardig verhaal

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door absent »

Ik persoonlijk denk dat of je vriend de 500 niet heeft afgesloten of het hele verhaal is aangedikt of volledig verzonnen. In een 500 passen krap twee klapkratjes. Het is maar dat je het weet.

Mucha

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 22 nov 2016 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is inderdaad knap dat je drie koffers in de kofferbak van een 500 hebt gekregen en die dan nog uit het zicht hebt gehouden. Bij de meeste mensen zal in dat geval van buiten nog wel te zien zijn dat er nog spullen in de auto liggen.

Maar ook als je de koffers zelf niet kunt zien, zegt het al genoeg als de veren een stuk zijn ingezakt. Dat gecombineerd met een -vaak duidelijk herkenbare- huurauto is voor een dief al voldoende informatie. En Sicilië staat er toch ook wel een beetje om bekend dat het daar niet verstandig is om waardevolle spullen in de auto te laten liggen. Zeker als je weet dat voor een beetje handige jongen een auto sneller open is dan een pot appelmoes.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door rattaplan »

Maarja los van de geloofwaardigheid van die 5000 euro etc. Vind ik het verder geen ongeloofwaardig verhaal. Enig lijkt mij of er in de verzekeringspolis instaat dat er aanwijsbare/fysieke braakschade moet zijn wel of niet. Als dat er in staat dan wordt het lastig. Echter lijkt mij dat met de huidige techniek ook een beetje achterhaald standpunt. En wordt het tijd dat verzekeringsmaatschappijen hierin mee gaan. Nu komt het ze nog wel even goed uit lijkt mij.

Of er nu 5000 of 100000 euro wordt opgegeven doet niet zoveel ter zake. Het is aan de verzekeringsmaatschappij om te bepalen a.d..h. van de voorwaarden hoeveel er verzekerd is en uitbetaald kan/zal worden. (nieuwwaarde/dagwaarde/gedorven inkomsten etc.)

En 5000 euro is een pak geld maar kan met de tegenwoordige (belachelijk) hoge kledingprijzen rederijk snel oplopen. Sportschoenen 200 euro, spijkerbroek 100-150 euro, t-schirts (50 euro) allemaal merkshit, maar dan gaat het hard. En dat is nog alleen een setje voor de man. In mijn kennissenkring dragen vrouwen soms gewoon een jasje van 400 euro en schoen van 250 euro. Tel daarbij een Apple laptop van 1500 bij op etc. etc.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door newmikey »

rattaplan schreef: En 5000 euro is een pak geld maar kan met de tegenwoordige (belachelijk) hoge kledingprijzen rederijk snel oplopen. Sportschoenen 200 euro, spijkerbroek 100-150 euro, t-schirts (50 euro) allemaal merkshit, maar dan gaat het hard. En dat is nog alleen een setje voor de man. In mijn kennissenkring dragen vrouwen soms gewoon een jasje van 400 euro en schoen van 250 euro. Tel daarbij een Apple laptop van 1500 bij op etc. etc.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je bij dit soort verzekeringen verzekerd bent voor de nieuwwaarde of vervangingswaarde maar voor de dagwaarde. Dat is op zich ook best redelijk te noemen. Die laptop die een jaar geleden misschien €1000 koste is vandaag misschien nog net de helft waard. Voor kleren en accessoires gaat dat nog veel harder. Zo bezien is €5000 een ongelofelijke smak geld. TS geeft ook nog eens aan dat ze de halve dag werk van moeder alsmede de extra (en niet echt noodzakelijke) hotelboeking bij het schade bedrag heeft opgeteld. Alles bij elkaar snap ik de verzekering dus wel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door berndv »

rattaplan schreef:Enig lijkt mij of er in de verzekeringspolis instaat dat er aanwijsbare/fysieke braakschade moet zijn wel of niet. Als dat er in staat dan wordt het lastig. Echter lijkt mij dat met de huidige techniek ook een beetje achterhaald standpunt. En wordt het tijd dat verzekeringsmaatschappijen hierin mee gaan.
Dat is vrij normaal bij een verzekering, dat er bij inbraak ook daadwerkelijk sporen van braak dienen te zijn. Heb wel verhalen gehoord van grotere parkeerplaatsen waar een bende gewoon een aantal jammers op 433 MHz hebben geplaatst (dat is de vrije frequentie waar die apparaten op werken), die storen de signalen van de afstandsbedieningen. Men denkt dan de auto op slot te zetten, maar de auto ontvangt geen enkel signaal. Natuurlijk zullen mensen checken of er een piepje of iets dergelijks klinkt, maar er zijn er ook genoeg, die hier niet op letten, met als gevolg vele auto's die niet op slot staan.

Aan de andere kant, inbraak zonder braaksporen zomaar uitkeren lijkt me ook niet de oplossing. Dan kan alles onder inbraak geschaard worden, zelfs als je je mobieltje gewoon verliest, of gewoon in de plee laat vallen. Tja, er is ingebroken zonder braak, dus graag vergoeden. Gevolg zal zijn dat de premie voor autoinbraak opeens torenhoog is, of gewoon niet meer te verzekeren is.

Het opvangen van het signaal van de afstandsbediening zal niet voldoende zijn om de auto open te krijgen. De code waarmee de sleutel de auto kan openen/sluiten zal iedere keer anders zijn volgens een bepaald logaritme. 1 keer de code opvangen zal bij lange na niet voldoende zijn om te achterhalen wat de volgende code gaat worden. Het is niet zo dat er iedere keer een identieke code gebruikt wordt. De techniek hierin is meegegroeid met de criminelen, want een jaar of 25 geleden was dit nog wel mogelijk.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door rattaplan »

Klopt Newmikey, echter heeft de verzekeriing de hoogte van het bedrag niet afgewezen/betwist maar keren ze niet uit omdat ze vinden dat, omdat er geen braakschade is, ze volgens de polisvoorwaarden niet hoeven uit te keren.

@berndv - klopt maar dan kun je beter de verzekering schrappen lijkt mij. Braakschade zal steeds meer een achterhaald gebeuren gaan worden gezien de huidige ontwikkeling van de auto's en ook de criminelen die hierop anticiperen. De basis lijkt mij dat de verzekering schade vergoedt die ontstaat door diefstal en niet of je braakschade hebt. Lijkt een beetje op dat je op straat loopt en je krijgt een portie klappen van iemand maar er blijven geen plekken achter op je lichaam. tJa ben je dan wel of niet mishandeld.

Maargoed verhaaltje bewijslast komt dan om de hoek kijken, ik get it :D

Mucha

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door berndv »

rattaplan schreef:Braakschade zal steeds meer een achterhaald gebeuren gaan worden gezien de huidige ontwikkeling van de auto's en ook de criminelen die hierop anticiperen.
achterhaald of niet, dan zal het tot gevolg hebben dat inbraak in auto's helemaal niet meer te verzekeren is, als braakschade niet een vereiste is. Zoals ik al aangaf is de techniek in auto's redelijk meegegroeid met de inbrekers. De code even opvangen is niet meer voldoende om een auto open te krijgen, aangezien een opgevangen code niet daarna weer gebruikt kan worden. Met zogenaamde jammers is dit wel mogelijk, maar dat betekent dat je dus gewoon de auto niet op slot hebt, en inbraak uit een niet-afgesloten auto is niet verzekerd. Altijd dubbel-checken en niet blindelings vertrouwen op de techniek is dan de enige logische optie. Ik voel zelf ook nooit aan mijn autodeuren nadat ik de auto afgesloten heb, maar ik kan op 3 manieren zien dat het signaal voor sluiten ontvangen is door de auto, de lichten knipperen, de spiegels klappen in en de binnenverlichting gaat uit. Zelfs op afstand kan ik zien of ik wel of niet de auto afgesloten heb, als de spiegels nog uitgeklapt zijn, is die niet op slot.

krissysteenbekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 nov 2016 15:01

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door krissysteenbekkers »

We hadden voor ongeveer dat bedrag aan schade, maar onze tussenpersoon heeft ook tegen ons gezegt dat we er dingen uit moesten laten zoals extra hotel kosten en de dagwaarde van onze spullen was op 2500 berekend dus dat hebben we opgegeven aan de verzekering. Maar voor ons zelf was de schade hoger.. maar ik baal er van dat het nu lijkt alsof ik zelf de schuldige ben. Terwijl wij het slachtoffer zijn van diefstal. Iemand anders hoort niet aan je spullen te komen ongeacht waar je bent en waar je spullen waren. Het klopt ook dat de kofferbak van een fiat 500 klein is. Maar hij paste precies dicht, we hadden 2 kleine handbagage koffers bij en 1 grote koffer waar we extra voor hadden bijbetaald omdat we veel souvenirs mee wilde nemen, we zijn allebei kok en we wilde graag veel etenswaren mee terug nemen en lekkere wijnen enzovoorts. En we waren nog geen 5 minuten aan het inchecken en alles was weg. Je denkt daar niet echt over na als je op vakantie bent. Maar ik weet dat iedereen er een mening over heeft en ik wil die meningen ook graag horen, en misschien dat het allemaal ongeloofwaardig lijkt in mijn verhaal. maar ik vertel echt de waarheid anders zou ik hier ook geen hulp op zoeken

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Koffers gestolen uit de kofferbak die opslot was.

Ongelezen bericht door newmikey »

krissysteenbekkers schreef:Maar ik weet dat iedereen er een mening over heeft en ik wil die meningen ook graag horen, en misschien dat het allemaal ongeloofwaardig lijkt in mijn verhaal. maar ik vertel echt de waarheid anders zou ik hier ook geen hulp op zoeken
Ik geloof ook niet dat iemand er hier vanuit gaat dat u niet de waarheid vertelt, uw versie ervan tenminste. Helaas is de werkelijkheid zo dat je altijd met diefstal rekening moet houden, niet voor niets staan er bijvoorbeeld in Nederland overal de volgende borden:
Afbeelding

Feit is echter wel dat een verzekering toch wel iets van basisfeiten nodig heeft om te kunnen blijven verzekeren. Dat dekt 99% van de gevallen maar helaas nèt niet dat van u. Dat is zuur, volkomen begrijpelijk vanuit uw oogpunt, maar ook wel logisch anders zouden verzekeringen niet eens kunnen bestaan.

Gesloten