LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
diorama
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2016 14:33

Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door diorama »

Goedemiddag iedereen,

Wellicht is hier iemand die hetzelfde is overkomen of iemand die erg handig is...

Ik heb al vier jaar verslagen en foto's geschreven via reisverslag.com, zeer tot mijn tevredenheid.
De bedoeling hiervan was om thuisblijvers te kunnen laten meegenieten en om thuis zelf ook nog eens te kunnen
nagenieten. Uiteindelijk wilde ik hier een boek van maken. Het eerste jaar is gelukt, maar door tijdgebrek (heb ik
overige jaren nog niet kunnen doen. Tot mijn schrik, zie ik nu echter niets meer! Het lijkt wel of de site compleet
verdwenen is! Vreselijk natuurlijk want je kunt dit nooit meer zo in detail naschrijven.

Het meest erge is dat ik het afgelopen jaar hier mijn huwelijksreis heb beschreven, ook deze ben ik dus kwijt!
Weet iemand waar ik me toe kan wenden om wellicht een backup te vragen? Of is iemand zelf erg handig en
kan hij/zij nog iets terugvinden. Ik heb zelf na wat onderzoek wel wat info van de domeinbeheerder gevonden
maar deze reageert niet.

Mark en Marjet
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2016 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijdering van persoonsgegevens en hyperlinks uit bericht

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door GJvdZ »


Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @diarama, wellicht komt u er zo: als u de naam van de site intoetst op whois.com dan komt u erachter van wie de site is/was, adres, telefoonnummer etc. Misschien heeft de eigenaar nog een back up. Succes!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

Domain Name: REISVERSLAG.COM
Registrar: KEY-SYSTEMS GMBH
Sponsoring Registrar IANA ID: 269
Whois Server: whois.rrpproxy.net
Referral URL: http://www.key-systems.net
Name Server: NS0.TRANSIP.NET
Name Server: NS1.TRANSIP.NL
Name Server: NS2.TRANSIP.EU
Status: ok https://icann.org/epp#ok
Updated Date: 28-mar-2016
Creation Date: 27-mar-2008
Expiration Date: 27-mar-2017

Je hebt toch ooit het domein aangevraagd, geregisteerd ?
Waar heb je dat dan gedaan ?
En als hij offline gehaald is, zul je daar vast wel een mail van gehad hebben.

Key-Systems GmbH
Im Oberen Werk 1
66386 St. Ingbert
Deutschland

Tel.: +49 (0) 68 94 - 93 96 850
Fax: +49 (0) 68 94 - 93 96 851
(Kein Support)

Allgemeine Kontaktanfragen:
(Kein Support)
[email protected]

Produktinformationen:
(Kein Support)
[email protected]

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat ik nog niet voorbij zie komen: Als je er zoveel tijd en energie in steekt om dit allemaal te schrijven enz. waarom maak je dan niet even zelf een back-upje van je werk. Gewoon op je eigen PC en op een extra externe harde schijf.

Alles op het Net is van tijdelijke aard, voordat je het weet is het weg. Dat is toch algemeen bekend :shock:

Echt onbegrijpelijk dit.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

Alles op het Net is van tijdelijke aard, voordat je het weet is het weg. Dat is toch algemeen bekend
Ligt aan de overeenkomst die je hebt, als je (ook) een "Hosting" overeenkomst hebt bij een fatsoenlijke provider maken ze netjes een backup. De grotere jongens zelfs ieder uur.

diorama
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2016 14:33

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door diorama »

Dank voor jullie reacties. Ik ben geen host... en aangezien je op reis niet je eigen PC en externe harde schijf bij je hebt...
Ik weet dat alles tijdelijk is, daarom wilde ik er bij thuiskomst ook een fysiek boek van maken, te laat helaas. Nooit een mail
of iets ontvangen dat ze ermee zouden stoppen. Ik neem aan dat ik niet alleen ben die alles kwijt is, erg zonde
Ik ga aan de slag met jullie tips.
@BL2 Onbegrijpelijk tsja daar heb ik nu niets meer aan natuurlijk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik neem aan dat ik niet alleen ben die alles kwijt is, erg zonde
Ik ga aan de slag met jullie tips.
@BL2 Onbegrijpelijk tsja daar heb ik nu niets meer aan natuurlijk.
Heb je ze al eens gebeld ?

diorama
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2016 14:33

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door diorama »

@Bprosman Jazeker, die eerder genoemde I van Duuren, geen reactie. Ik ga proberen naar Duitsland te bellen, eens
kijken of ze me daar verder kunnen helpen.
Ik bedoelde overigens dat er vast meer mensen zijn die een verslag online hadden staan via reisverslag.com
en hier ook last van zullen hebben.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door BL2 »

diorama schreef:Dank voor jullie reacties. Ik ben geen host... en aangezien je op reis niet je eigen PC en externe harde schijf bij je hebt... Ik weet dat alles tijdelijk is.
Maar ben je dan 4 jaren op reis geweest, zonder eigen lap-top of desnoods I-pad ?
Maar zelfs bij een buitenlands internetcafe kan je gewoon gegevens overschrijven van een PC naar een eigen externe harde schijf.
Snap echt niet dat mensen welke zulke belangrijke zaken op Internet zetten, zelf geen back-up maken.

Maar inderdaad vervelend nu, hoop dat je nog medewerking krijgt om je gegevens alsnog terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door BL2 op 08 dec 2016 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door olaf79 »

BL2 schreef:
diorama schreef:Dank voor jullie reacties. Ik ben geen host... en aangezien je op reis niet je eigen PC en externe harde schijf bij je hebt... Ik weet dat alles tijdelijk is.
Maar ben je dan 4 jaren op reis geweest, zonder eigen lap-top of desnoods I-pad ?
Maar zelfs bij een buitenlands internetcafe kan je gewoon gegevens overschrijven van een PC naar een eigen externe harde schijf.
Snap echt niet dat kensen welke zulke belangrijke zaken op Internet zetten, zelf geen back-up maken.

Maar inderdaad vervelend nu, hoop dat je nog medewerking krijgt om je gegevens alsnog terug te krijgen.
En hoe kan hij een backup maken van een website die niet van hem is. Hij gebruikte deze website maar dat wil niet zeggen dat hij eigenaar is...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Wat een misverstanden allemaal hierboven. De vraagsteller was op reis en maakt gebruik van een website om die reisverslagen te publiceren.
Die website was niet van hem. En hij dacht dat het op die manier in de cloud het verslag bijhouden een praktische manier van back uppen was van al het materiaal van die reis. En heeft er niet aan gedacht om na thuiskomst een en ander veilig te stellen.
Maar nu is die website weg. En hij zoekt hulp om dit probleem op te lossen en z'n persoonlijk belangrijke materiaal boven water te krijgen.
Iemand nog tips?

Moneyman
Berichten: 30043
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door Moneyman »

De belangrijkste tips zijn al gegeven: middels bellen en middels een archive-site proberen of een en ander nog boven water te krijgen is.

@TS: heb je de exact URL van jouw eigen site-gedeelte nog?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@olaf79, helemaal met u eens!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef: Dat komt omdat sommige lieden op dit forum er per definitie vanuit gaan dat een klacht van de vraagsteller altijd zijn eigen schuld is.
Nee, als er al een "schuldige" is aan te wijzen zal dat de eigenaar/beheerder van de website zijn uiteraard. Het wordt alleen zo langzamerhand duidelijk dat je géén enkele cloudservice meer blindelings kan- of mag- vertrouwen en dat is jammer maar waar. Zie de fotoboeken diensten die het af en toe laten afweten etc.

Zelfs een lange forumpost schrijf je tegenwoordig beter in een notepad-achtige applicatie op je PC inplaats van in de invulvelden van een webforum. Is mij ook al te vaak gebeurd: klik je op "verzenden", valt de verbinding weg en daarmee ook je goed doordachte teksten.

Schuld is hier niet aan de orde, al helemaal niet van TS. Goede voorbereiding en je goed indekken kan dan voor een volgende keer een redding zijn. Bijvoorbeeld teksten op een Office365-achtige webdienst intikken, bewaren in Dropbox of even aan jezelf sturen per Gmail tijdens de vakantie.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door BL2 »

olaf79 schreef:Dat komt omdat sommige lieden op dit forum er per definitie vanuit gaan dat een klacht van de vraagsteller altijd zijn eigen schuld is.
Als ik daarmee bedoelt wordt, wil ik dat toch even corrigeren. Als je tekst typt op een site, forum of wat dan ook, en je vind dit belangrijk of interresant om te bewaren, dan maak je daar even een copy van.
Zeker als dit huwelijks of reisverslagen zijn. Of die tekst op je eigen website staat of op een of ander forum, even een copy maken kan altijd en overal.
Dat is blijkbaar niet gedaan door TS, en dat is dus "niet zo handig" .

(BL2 maakt nu even een copy van dit topic, ja dat kan ook :D )

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door michieldejong »

Moneyman schreef:De belangrijkste tips zijn al gegeven: middels bellen en middels een archive-site proberen of een en ander nog boven water te krijgen is.

@TS: heb je de exact URL van jouw eigen site-gedeelte nog?
Vaak kun je nog heel veel vinden in de google cache.
Helaas lijkt het erop dat reisverslag.com archiving/caching door robots uitgezet had waardoor de 'cache link' niet beschikbaar is.
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=sit ... erslag.com

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door olaf79 »

BL2 schreef:
olaf79 schreef:Dat komt omdat sommige lieden op dit forum er per definitie vanuit gaan dat een klacht van de vraagsteller altijd zijn eigen schuld is.
Als ik daarmee bedoelt wordt, wil ik dat toch even corrigeren. Als je tekst typt op een site, forum of wat dan ook, en je vind dit belangrijk of interresant om te bewaren, dan maak je daar even een copy van.
Zeker als dit huwelijks of reisverslagen zijn. Of die tekst op je eigen website staat of op een of ander forum, even een copy maken kan altijd en overal.
Dat is blijkbaar niet gedaan door TS, en dat is dus "niet zo handig" .

(BL2 maakt nu even een copy van dit topic, ja dat kan ook :D )
Nu wordt het al een andere toon die je aanslaat. Het kwam meer over van geen backup jammer dan. Niet alleen van jou overigens. Er werd ook gesteld dat TS eigenaar van het domein was, iets dat hij nooit beweerd heeft. Dat maakt het wel makkelijker voor de reageerders om de schuld bij de gebruiker te leggen.

Een gebruiker van een dergelijke professionele website mag er van uit gaan dat deze niet zomaar uit de lucht gaat en er afdoende wordt gecommuniceerd als ze dat wel van plan zijn eveneens vergezeld gaande van een backup mogelijkheid.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door olaf79 »

overigens heb ik hier een kopie gevonden:

https://web.archive.org/web/20160324181 ... rslag.com/

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reisverslag.com uit de lucht, alles kwijt HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

Een gebruiker van een dergelijke professionele website mag er van uit gaan dat deze niet zomaar uit de lucht gaat en er afdoende wordt gecommuniceerd als ze dat wel van plan zijn eveneens vergezeld gaande van een backup mogelijkheid.
Dat ligt er maar helemaal aan welke overeenkomst TS had met deze website/provider.

Overigens was ik ook een van diegenen die op het verkeerde been gezet waren door te denken dat TS eigenaar was van het domein.
Als de echte eigenaar geen (financiele) overeenkomst heeft met TS is deze natuurlijk vrij om deze uit de lucht te halen als hij geen zin meer heeft in zn hobby. Waar de aanname vandaan komt dat reisverslag.com een professionele website was ontgaat me even. Een "gratis service" komt meestal met weinig rechten.

Als ik TS was zou ik een budget hosting pakket (mijndomein oid) aanschaffen dan heeft hij zelf de controle en wordt er netjes een backup gemaakt.

Gesloten