LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeren chalet

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door HansMPL »

Ik word eigenaar van een chalet. Ik zal daar 2-4 maanden per jaar verblijven. De overige maanden wil ik proberen het te verhuren. Hoe kom ik er achter of de verzekeraar een goede/bonafide verzekeraar is. Ik loop tegen namen aan als vakantievilla.nl, HISCOX, Klap BV (what's in a name), Sluitsnelverzekeringen.nl, vakantiewoningverzekering.nl enz . . . Heeft iemand daar ervaring mee of goede tips?

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Informeer eens bij een normale verzekeraar.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door HansMPL »

Deze sluiten verhuur allen in meer of mindere mate uit. Van 0 verhuur tot ca. 2 maanden verhuur (8 weken).

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ken alleen Hiscox en wij doen daar wel zaken mee.... VKG doet het ook wel dacht ik. en OOM.... gewoon door kijken, anders vragen waar de verkoper verzekerd is.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door HansMPL »

Dank Frantic. Wie is 'wij'? Klink alsof je zelf een park met die chalets hebt :<)))))). VKG en OOM ga ik opzoeken, deze ken ik (nog) niet. VakantieVillaVerzekering.nl is van Klap BV uity Amsterdam en die bieden Hiscox aan voor Buitenlandse woningen en 'Gouda & Bredius' voor NL woningen.

Verkoper zit bij Interpolis, maar ook hier is verhuur zeer beperkt mogelijk. Heb nu een aantal aanbiedingen (indirect) van Europeesche, ASR en Reaal. De aanbieders zijn 'volmacht' van een maatschappij. Ik weet niet exact wat dit betekent, maar ze mogen zelf blijkbaar aanvullende voorwaarden of polissen maken. . .
Wàt een vaag gebied zeg, verzekeringen. Via, via,via kom je uit bij een (soms) bekende maatschappij . . . Wàt een verzekeringen-jungle. . .

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nee.... ik werk al jaren bij verzekering maatschappijen en tussenpersonen.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door kweenie »

Kan je tussenpersoon je niet helpen? Die zijn daar toch voor.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door HansMPL »

Ohhhh, een mens met kennis van zake . . .. Hoe kijk jij aan tegen de namen die ik genoemd heb? (Klap BV - vakantievillaverzekering.nl, Sluitsnel.nl en depremievergelijker.nl)
Heb jij nog tips voor mij opdat ik mij niet bij een 'boefje' verzeker?

@kweenie: weetniet hoe betrouwbaar een tussenpersoon is.

stofzuigertje

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Soms is gezamelijk verzekeren via park mogelijk.
Net als appartementen vaak in 1 opstal polis zitten is dat bij recreatie woningen via park eigenaar/park kosten ook te doen.
Dan is het geen 187 aparte polissen maar 1 grote.
In geval van mijn dochter dus 187 permanente woningen waar verhuur toegestaan is en de hoeveelheid en aan wie bepalen de toeslag.
Vreemde verhuren is duurder als familie, en ook het aantal maanden, 2, 4 of meer bepaalde hoeveel de te betalen premie is.
Vaak bieden ze ook een aanvullende inboedel aan en omdat 1 polis goedkoper is dan 187 en ook schade melden als je niet aanwezig bent door de park beheerder/eigenaar sneller gaat en bij herstel of expert controle er niemand hoeft te zijn lijkt me dit soort park verzekeringen beter.

Helaas bieden nog maar enkele grote verzekeraars en enkele parken dit aan.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door Har45 »

Europeesche verzekering heeft een recreatie woning verzekering waarbij er geen maximum is op aantal weken verhuur aan andere particulieren

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door Toppy »

Vraag eens bij Boogaard Assurantiën in Haarlem.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door HansMPL »

Dank voor alle feedback!

Ben inmiddels van en long naar een short list gekomen:
Eerdmans (Europeesche Har45),
Klap BV oftewel Gouda en Bredius via Vakantievillaverzekering.nl) en
Depremievergelijker.nl met Reaal Schadeverzekeringen.nl.

Als iemand 1 van deze 3 kent en er ervaring mee heeft, is dat zeer welkom.

Ik wil binnen een week een beslissing nemen en zal deze zowiezo hier laten weten.

HansMPL.

Ga nu deze polissen op detail vergelijken.

68chargergirl
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2006 20:57

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door 68chargergirl »

Beste HansMPL,

Ik ben op dit moment op zoek naar een verzekering voor mijn recreatiewoning, die ik naast eigen gebruik wil gaan verhuren, waarschijnlijk meer de de 8 weken die veel verzekeraars als maximum hebben.
Ik ben heel benieuwd voor welke verzekeraar je uiteindelijk hebt gekozen en waarom, en of je tevreden bent.

O ja, en gefeliciteerd met je chalet!

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door HansMPL »

Dag Chargergirl,

Ja, ik heb mij uiteindelijk verzekerd bij Eerdmans in Lemmer. (Europeesche) Verhuur inclusief en de premie valt reuze mee. Ook het e.r. is lager dan bij de anderen.

Of ik tevreden ben is moeilijk te zeggen. Je kunt dat namelijk pas zeggen als je een akkefietje hebt gehad, maar hoe ze met mijn vragen omgegaan zijn, gaf mij vertrouwen. Wellicht zijn de anderen op mijn shortlist ook goed/bonafide maar ik vond ze weinig to-the-point met mijn vragen omgaan.

Wellicht ten overvloede:
*****
Fokje van der Goot
EERDMANS Jachtverzekeringen

Postbus 130
NL-8530 AC LEMMER
Tel + 31 (0) 514 563655
www.eerdmans.nl
*****

Als je nog andere vragen heb, kun je me mailen ([email protected])
Ben benieuw wat je uiteindelijk gaat doen.
Gz. Hans

68chargergirl
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2006 20:57

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door 68chargergirl »

Beste Hans,

Dank voor je snelle antwoord en tip. Ik laat het je per mail weten.

Gr, CG

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door renewouters »

HansMPL schreef:Ohhhh, een mens met kennis van zake . . .. Hoe kijk jij aan tegen de namen die ik genoemd heb? (Klap BV - vakantievillaverzekering.nl, Sluitsnel.nl en depremievergelijker.nl)
Heb jij nog tips voor mij opdat ik mij niet bij een 'boefje' verzeker?

@kweenie: weetniet hoe betrouwbaar een tussenpersoon is.
Kunnen we jou wel vertrouwen als we jouw chalet willen huren. Ik bedoel, als je zo argwanend bent jegens anderen dan denk ik toch als eerste iets van "zoals de waard is....".

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door hänschen klein »


HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Verzekeren chalet

Ongelezen bericht door HansMPL »

@hänschen klein: Dank je wel voor je meedenken. Heb ik meegenomen in mijn long list. Hebben meerdere sites. Hebben de short-list niet gehaald.
Inmiddels ben ik - hoop ik , want dát weet je pas als je problemen hebt - prima verzekerd, verhuur is onbegrensd en e.r. valt reuze mee.
Verzekerd bij Eerdmans in Lemmer; strakke premie ook. Wat mij betreft is deze thread dan ook gesloten. Bedankt diegenen die hebben willen meedenken! HansMPL

Gesloten