LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Anna2508
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2017 21:41

Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Anna2508 »

Beste lezers, ik zit met een vraag vandaag kwam ik op internet een leuke actie tegen voor 3 dagen voor 2 personen voor 99 euro. Er stond bij vermeld vertrek vanaf gewenste luchthavens en datas. Nadat ik had geboekt kreeg ik direct de vouchercode met de vertrekdata en vluchthavens. De datas begonnen vanaf september tot december. Dat zijn datas wat mij niet uitkomen en wat ik zocht. Gelijk telefonisch contact opgenomen geen gehoor. Mailtje gestuurd of ze het kunnen annuleren. Mijn vraag is sta ik in me recht en kan ik het annuleren omdat ze op de website misleidende beloftes plaatsen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Anna2508 schreef:Beste lezers, ik zit met een vraag vandaag kwam ik op internet een leuke actie tegen voor 3 dagen voor 2 personen voor 99 euro. Er stond bij vermeld vertrek vanaf gewenste luchthavens en datas. Nadat ik had geboekt kreeg ik direct de vouchercode met de vertrekdata en vluchthavens. De datas begonnen vanaf september tot december. Dat zijn datas wat mij niet uitkomen en wat ik zocht. Gelijk telefonisch contact opgenomen geen gehoor. Mailtje gestuurd of ze het kunnen annuleren. Mijn vraag is sta ik in me recht en kan ik het annuleren omdat ze op de website misleidende beloftes plaatsen.
Over welke site gaat het? En kan je vooraf niet zien welke data vanaf welk vliegveld er vertrokken wordt? U geeft nu te weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Site is sun-city.nu , zoals in de titel staat. Kan nergens geen actie vinden, maar als ik op 'nu boeken' klik, krijg ik wel een lijst met data en daarbij de kosten. Die beginnen vanaf eind september.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kijkt, gaat boeken en dan pas de data bekijken? Adres op Malta en een hoop telefoonnummers, maar geen Nederlandse.

Volgens de voorwaarden mag u annuleren, maar gaat € 35 kosten. Beschouw dat maar als leergeld. Een reis boeken is dat u eerst gaat kijken waar u heen wilt en wat het kost op de dagen die u ingeeft. Dus niet eerst boeken en dan pas naar de data (kunnen)kijken

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet, probeer wat dingen op de site te doorgronden, maar kom er niet echt uit. Als ik naar Venetië wil kan ik brochures over Spanje en Turkije downloaden, niks over Italië. Om eens wat te noemen.

De voorwaarden lijken ook wel met een vork geschreven te zijn.

Van het garantiefonds kun je volgens mij ook niet echt op aan.

Het bedrijf lijkt in Malta te zitten.

Eerlijk gezegd heb ik nogal wat twijfels over deze site.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door berndv »

bij wie heeft u de voucher aangeschaft? de website die u noemt is een boekingspagina, waar alleen te boeken is met een voucher, dus de voucher is eerder al ergens aangeschaft. Om hier iets zinnigs over te zeggen, is het handig om ook de aanbieding te kunnen zien.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door BL2 »

Alleen de prijs van 99 euro voor een drie daagse vliegvakantie inclusief 2 hotelnachten voor twee personen, maakt mij al wat erg wantrouwig.

Dit kan natuurlijk nooit. Dat zou rond de euro 10,- zijn per persoon per nacht of vlucht.
Dan krijg je ongeveer zo'n prijsopbouw:

Heenvlucht 10 x2 = 20
Transfer 5x2 = 10
Hotel 10x2 =20
Hotel 10x2=20
Transfer 5x2=10
Terugvlucht 10x2=20

= samen Euro 100,-
Met wat ongunstige vluchttijden ben je dan 1 dag op je bestemming.....

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:bij wie heeft u de voucher aangeschaft? de website die u noemt is een boekingspagina, waar alleen te boeken is met een voucher, dus de voucher is eerder al ergens aangeschaft.
Maar ja, als je zonder voucher niet kan boeken, dan ben je er dus niet met die 99 euro. Er komen in veel gevallen ook nog eens 'seizoenstoeslagen' bij. Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar die voucher vandaan komt en wat er over is gecommuniceerd.

Anna2508
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2017 21:41

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Anna2508 »

NeoDutchio schreef:U kijkt, gaat boeken en dan pas de data bekijken? Adres op Malta en een hoop telefoonnummers, maar geen Nederlandse.

Volgens de voorwaarden mag u annuleren, maar gaat € 35 kosten. Beschouw dat maar als leergeld. Een reis boeken is dat u eerst gaat kijken waar u heen wilt en wat het kost op de dagen die u ingeeft. Dus niet eerst boeken en dan pas naar de data (kunnen)kijken
Heeft u dat op hun website gevonden? Ik heb namelijk vandaag telefonisch contact gehad en de mederwerkster vertelde mij dat ik het niet meer kan annuleren. Omdat ik het via me telefoon had geboekt kon ik niet de datas en de rest inzien helaas.

Anna2508
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2017 21:41

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Anna2508 »

berndv schreef:bij wie heeft u de voucher aangeschaft? de website die u noemt is een boekingspagina, waar alleen te boeken is met een voucher, dus de voucher is eerder al ergens aangeschaft. Om hier iets zinnigs over te zeggen, is het handig om ook de aanbieding te kunnen zien.
Ik had het via sun-city.nu en was een tijdelijke actie. Maar als ik de reis wil boeken word ik doorgelinkt naar expresstours.info. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad en werd mij verteld dat ik niet kan annuleren. En dat hun samenwerken met expresstours.info. Ik heb de factuur niet betaald omdat het via billink gaat en dat werkt met achteraf betalen. Nu vraag ik me af is het verstanding om dit te gaan betalen :roll:

Anna2508
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2017 21:41

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Anna2508 »

witte angora schreef:
berndv schreef:bij wie heeft u de voucher aangeschaft? de website die u noemt is een boekingspagina, waar alleen te boeken is met een voucher, dus de voucher is eerder al ergens aangeschaft.
Maar ja, als je zonder voucher niet kan boeken, dan ben je er dus niet met die 99 euro. Er komen in veel gevallen ook nog eens 'seizoenstoeslagen' bij. Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar die voucher vandaan komt en wat er over is gecommuniceerd.
Via hun website sun-city.nu heb ik dit besteld was een tijdelijke actie. En als ik de reis wil gaan boeken dan word ik doorgelinkt naar expresstours.info. Suncity werkt samen met expresstours dat is wat hun mij vandaag aan de telefoon hebben verteld.

Keetje80
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2017 17:56

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Keetje80 »

Beste,
Ik zit met het zelfde probleem.
Zijn er mensen die niet betaald hebben?
Hoever gaat suncity wordt het een rechtzaak ?????

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Dus je boekt een reis en dan wil je annuleren?
dat kan volgens de algemene voorwaarde kosten zijn dan 35 eur lijkt me niet zo heel moeilijk

melanie1974
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2016 12:54

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door melanie1974 »

Wij hebben de eerste aanmaning vh incassobureau gehad. 140,- nu. Data zijn alleen naseizoen, staat nergens bij welke accomodatie...hoe kunnen wij dit bedrijf aanpakken? Annuleren was niet mogelijk, hoop getouwtrek aan de telefoon en mail.
Radar zelf maar benaderen met aantal mensen?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door BL2 »

In plaats van het bedrijf aan te pakken kan je ook eens nadenken waarom je met zo'n bedrijf in zee gaat en de 140 euro als leergeld zien.
Iedereen moet toch wel snappen dat je voor 99 euro niet 3 dagen op vakantie kan met 2 personen.

Elk reisburo en elke website van een bekende reisorganisatie bied reizen in het hoogseizoen en geven zelfs aan waarheen je gaat, enig probleem, voor 99 euro kan je meestal niet weg........
Als iets goedkoop of gratis is krijgen mensen altijd een soort waas voor hun ogen, maar dan koet je achteraf ook niet klagen.

sieneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2017 17:08

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door sieneke »

melanie1974 schreef:Wij hebben de eerste aanmaning vh incassobureau gehad. 140,- nu. Data zijn alleen naseizoen, staat nergens bij welke accomodatie...hoe kunnen wij dit bedrijf aanpakken? Annuleren was niet mogelijk, hoop getouwtrek aan de telefoon en mail.
Radar zelf maar benaderen met aantal mensen?
Beste,
Ik had hetzelfde probleem. Ik had op 1juli een voucher gekocht. Op 2 juli zag ik alle klachten op internet. Ik ben verder gaan zoeken. Volgens billink kon ik niet annuleren. Ik ben toen op de site van suncity trips gaan kijken. En ik vond daar de algemene voorwaarden. En wat denk je, bij artikel 8.2 staat dat ik binnen 14 dagen kosteloos en zonder op te geven reden kon annuleren. Heb toen ook een mail van Suncity trips ontvangen met de annulering. Billink stuurde me toch nog doodleuk een faktuur. Maar na een gestuurde mail aan suncity trips is deze ook komen te vervallen. Billink wil je doodleuk laten geloven dat je niet mag annuleren volgens de voorwaarden, maar je moet echt op de site van suncity trips kijken.
Succes ermee.

jmlvh
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2017 17:24

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door jmlvh »

wij hebben ook problemen ermee, Je moest alles accepteren wilde je alles een beetje zien.
Onder tussen ook een brief gehad van een incasso. Als je die op zoekt zijn die ook niet zo geweldig.
Heb nu weer mail gehad waar ze dus hadden gezegd dat je binnen de twee weken kon annuleren.
Ben benieuwd ik heb een mail gestuurd naar het incasso bureau maar nog geen antwoord

ariannebrakenhoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2017 10:29

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door ariannebrakenhoff »

ik heb in juni geboekt met een voucher van suncity voor 4 dagen Barcelona met mijn zoon.
Nu beginnen we aardig het vermoeden te krijgen dat we idd genept zijn.
in juni een factuur gehad van expresstours van 299,00 euro deze netjes betaald.
we vertrekken 9 oktober maar hebben nog steeds geen tickets en krijgen geen antwoord op onze mails etc.
wat kunnen we doen om contact te krijgen?

met vr gr arianne

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door Jablan »

Het spijt mij voor jullie, je kunt het beste de 299 euro als verlies nemen, iets anders boeken en de rest van deze post dumpen bij de redactie van avrotros opgelicht ^^


sun-city.nu linkt door naar expressrours.info en de duitse telefoonnummers horen bij universal-tours.eu. Via de andere nummers komen de sites expresstours.ca en eastcon-reisen.com tevoorschijn.

Hypestat.com levert meer informatie. Alle sites zijn in december 2015 geregistreerd. De WhoIs-database spuugt andere informatie uit. De sites staan op naam van een zekere Albert Leonhard Sigl van 'Bonus Fly' met het adres N. 3426/2011 Box Nr. 40, Office Sottomarina in 30015 Chioggia, Italië. Er komt zelfs een telefoonnummer tevoorschijn +39.40758110016. En een mailadres [email protected]

Veel interessanter is dit: Albert Leonhard Sigl is de zoon van Albert Franz Sigl en Rosina Mertl, geboren in Duitsland op 25 oktober 1963.
Trek de naam door Google en je komt bij een PDF, een vonnis van een Maltese rechter uit 2009. De man is toen veroordeeld voor oplichting via reissites in 2002.

Hij heeft blijkbaar zijn oude handwerk weer opgepakt, maar nu via meerdere landen, zodat het moeilijker tot onmogelijk is om hem aan te pakken. Mocht je hem in Italië niet kunnen vinden, dan zijn er ook sporen naar Tenerife.

hija_d
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:10
Contacteer:

Re: Sun-city.nu 3 dagen 99 euro voor 2 personen

Ongelezen bericht door hija_d »

Ik heb ook een van deze vouchers gekocht. Wat heb ik spijt van! Ik kan geen kontakt met dit bedrijf krijgen. Heeft iemand een tip van hoe dit werkt?

Gesloten