LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
carienlansink
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2017 14:11

Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Ongelezen bericht door carienlansink »

Onlangs reserveerde ik via Bookings.com een hotel in Amerika. Een paar dagen later ontvang ik een email van bookings.com waarin staat dat de voorwaarden zoals beschreven bij de boeking niet klopten. Namelijk, er stond online op het moment van boeken dat de boeking tot 24 uur voor aankomst te annuleren zou zijn maar in de email werd aangegeven dat dit toch niet het geval was voor het kamertarief dat we hadden uitgekozen. Ik krijg de keus om alsnog akkoord te gaan met de voorwaarden zoals voorgesteld in de email en anders vervalt mijn boeking automatisch. Ik vraag me af of bookings.com de voorwaarden achteraf mag wijzigen of de boeking mag laten vervallen zoals ze nu doen of dat de overeenkomst op het moemnt van boeken bindend is. Dank!
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Ongelezen bericht door Regggy »

Je wilt ongetwijfeld een ander antwoord, maar: Ja, ze mogen dit doen.

Wanneer ze de voorwaarden dienen te wijzigen moeten ze je de mogelijkheid geven om alsnog akkoord te gaan. Ben je dit niet, dan wordt de boeking kosteloos geannuleerd.

Vervelend, maar ze staan volledig in hun recht.

Joost_Niederer
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:42

Re: Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Ongelezen bericht door Joost_Niederer »

Ik ben het niet eens met mijn voorganger. Booking.com doet een aanbod en jij hebt dat aanbod aanvaard. Er is dan een overeenkomst gesloten die niet eenzijdig kan worden gewijzigd. Ik vraag me dan ook af waar mijn voorganger het wijzigingsrecht op baseert. Joost Niederer

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Joost_Niederer schreef:Ik ben het niet eens met mijn voorganger. Booking.com doet een aanbod en jij hebt dat aanbod aanvaard. Er is dan een overeenkomst gesloten die niet eenzijdig kan worden gewijzigd. Ik vraag me dan ook af waar mijn voorganger het wijzigingsrecht op baseert. Joost Niederer
Er zal op de site ook staan dat 'fouten voorbehouden' zijn. In dit geval zou dat dus gelden en geeft men dit ook direct aan en geeft men de optie het geld terug te krijgen. Overigens, mag TS ook gewoon op vakantie gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zal wat zijn als je nooit meer fouten mag maken.... Dan wil toch niemand meer een bedrijf beginnen?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kun je dit concreet maken, want er zijn nu verschillende dingen die kunnen spelen.

Woeno
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 sep 2008 22:42

Re: Booking.com wijzigt voorwaarden na boeking

Ongelezen bericht door Woeno »

Hoe groot is het risico dat je zo kort tevoren moet annuleren? Aanvaard het aanbod van het speciale tarief met de annuleringsbeperking. Of boek opnieuw voor een hoger tarief met 24 uur annuleringsservice. In geval van annulering door ernstige zaken, ziekte, overlijden familieleden etc. wordt dit toch vergoed door de annulering- / reisverzekering.

Gesloten