LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso van Weekendje genieten

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Piega
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2017 16:32

Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Piega »

Nou is me dat even gezellig weekendje genieten! Mijn partner heeft een nieuwe telefoon met nieuw nummer. Het duurt dus even voordat je in het bel me niet register staat. Mijn partner is ingegaan op een aanbieding van weekendje genieten. Hierbij zat 14 dagen bedenktijd.

Ik heb gelijk gebeld en gemaild naar weekendje genieten dat we niet geinteresseerd zijn. Ik heb om een bevestigings mail gevraagd die heb ik nooit gehad. Het is allemaal prima in orde zei de mevrouw aan de telefoon. Dit is dus gebeurd in november vorig jaar. Ze hebben toen het lef gehad om toch 70 euro van mijn rekening te halen tot twee keer toe! Dit heb ik direct gestorneerd! Er is niks getekend!

Nu krijg ik dus een incasso op mijn dak van Mediation Agency BV of ik even snel 220 euro wil betalen. Wat is dit voor benadering? Zonder aanmaning of tussentijds bericht. Nu effe google en ik ben niet de enige zie hier:


https://www.klacht.nl/weekendje-genieten/

Ik laat me niet bedreigen of intimideren. Ook het nummer op hun website is niet in gebruik! Mensen niet betalen!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2017 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Piega schreef:Ik heb gelijk gebeld en gemaild naar weekendje genieten dat we niet geinteresseerd zijn.
Keurige actie.
Ik zou wel reageren op correspondentie incassobureau waar je genoemde e-mail bij kunt sluiten. Cc'tje naar Weekendje Genieten. Eventuuel nog met opgave van door jou gemaakte (administratie) kosten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door BreejKC »

U heeft waarschijnlijk ook al te maken met een oplichtersbende die u onder het mom van een telefonisch aangegane overeenkomst geld probeert afhandig te maken. Waarschijnlijk is dat incassobureau 100% onderdeel van dat weekendje-genieten.nl.

U heeft nooit een rekening ontvangen. U heeft geen betalingsherinnering ontvangen om een bedrag aan hen over te maken. U heeft daarna ook geen 14-dagenbrief ontvangen om het bedrag alsnog te voldoen. Nee, meteen hun incassobureau er bovenop. Om u flink te laten schrikken en het bedrag toch maar over te laten maken. U trapt er waarschijnlijk niet in, maar velen die bang gemaakt worden maken, geheel onterecht, zo'n bedrag toch maar over. Dat is het verdienmodel van deze criminelen.

Juridisch is het zo dat zij voor het aangaan van de reisovereenkomst tussen u en hen niet aan het zgn. schriftelijkheid-vereiste hebben voldaan. Er bestaat dus helemaal geen overeenkomst tussen u en Weekendje-genieten.nl. U zou het "incassobureau" nog, schriftelijk, kunnen verzoeken het getekende contract aan u toe te sturen, samen met kopieën, van de nota en de betalingsherinneringen. Zeer waarschijnlijk zullen zij daarop niet eens reageren naar u toe. Dan weet u genoeg. Want ze zijn echt niet zo dom dat ze hiermee naar de rechter stappen, omdat ze dat altijd verliezen en het hun geld kost.

Mogelijk ontvangt u nog meer dreigingen met deurwaarders, etc. etc. Allemaal schreeuwerige intimidatie, waar u zich niets van aan moet trekken. De papiermand is geduldig. En het sterft daarna vanzelf dood.

Piega
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2017 16:32

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Piega »

Dank voor de reacties! Er bestaan al zon 40 gevallen die zich melden via de site waarvan ik de link poste. Waarschijnlijk zijn er dus nog veel meer. De reden dat ik het hier ook meld is dat er meer mensen zich bewust worden van de situatie en hoe te handelen mochten ze er naar zoeken.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Helemaal goed dat u het zo oplost. Misschien ten overvloede, maarre....
Piega schreef:Mijn partner is ingegaan op een aanbieding van weekendje genieten.
Voorkomen is beter dan genezen he :wink:

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En dat soort bedeijven houden zich ook niet aan het Bel me niet register

hannie.van-doorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2017 19:16
Contacteer:

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door hannie.van-doorn »

Vanmorgen gebeld door Mediation Agency B.V. of ik even 99.00 euro wil betalen voor twee reistickets die ik niet heb geannuleerd via een mail die ik zogenaamd van hun gehad zou hebben wat ik niet heb gehad ze zeggen dat ik hem geopend heb wat niet waar is, nou gaan ze dreigen met een deurwaarde maar ik krijg nog een kan van ze kijk deze mail



Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:
 
U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van Greatdealz om de  totaalsom van € 99,-  te betalen. Om onze klanttevredenheid te waarborgen willen wij er dan voor zorgen dat u de extra kosten zoals rente en incassokosten niet meer hoeft te betalen. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.
 
Dossiernr: 8526440
 
 
De betaling dient gedaan te worden op
 
IBAN:  NL53ABNA0248592564
BİC: ABNANL2A
t.n.v. Mediation Agency BV
 
(met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen via uw eigen bank)

Nou is het zo dat ik het gesprek opgenomen heb vanmorgen en terug geluisterd heb en hoorde dat ze een verkeerd email adres zei scheelt maar een letter net geantwoord op de mail dat ik niet ga betalen en de rede waarvoor dus even afwachten wat ze gaan zeggen.

Esther1976
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:43

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Esther1976 »

Ik heb vanmorgen hetzelfde telefoontje en mailtje gehad
Ze beweren dat ik niet gereageerd heb na 14 dagen dat dit van 19 juni is en dat ze bandopnames hebben
Ik zeg ik heb nooit mail gehad, noemt ze mijn mailadres ik zeg die is niet van mij
Zeggen ze dat is dan uw probleem je moet nu betalen je krijgt nog tot 31 oktober
Ze zouden me vandaag alles sturen waar ik dan voor zou betalen
Nou heb weer niks ontvangen
Wat moet ik nu doen dat bedrijf 99 euro overmaken?
Heel dwingend was het gesprek ik wa snakerig had moeten opzeggen
Ik zeg wat had ik moeten opzeggen heb nooit mail gehad
Ja dat is uw probleem als u niet betaalt komt de deurwaarder

Heb hier echt stress van

Esther1976
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:43

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Esther1976 »

Ook ik ben gister gebeld dat ik per direct 99 euro moet overmaken
Ze zeggen e hebben een bandopname met uw bevestiging
Ik heb nooit geen mail gezien van hun en krijg nu hetzelfde mailtje als hierboven

Moet ik dit nu overmaken?
Gister zeiden ze we zullen je nogmaals de mail sturen waar je voor moet betalen met de uitleg
En weer zie ik geen mail van hun

hannie.van-doorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2017 19:16
Contacteer:

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door hannie.van-doorn »

Niet over maken ik heb geantwoord op hun mail dat ik blijf volhouden dat ik geen mail heb gehad om te annuleren en als ze mijn lastig blijven vallen ik er werk van zou maken bij de politie heb een mail terug gehad kijk hieronder.

Geachte ,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. De complicatie omtrent de
zaak is ons bekend. Wij zullen uw dossier nader inzien bij de
opdrachtgever. U mag ons verzoek tot betaling als niet verzonden
beschouwen. Excuseer ons voor het ongemak.

--
Mediation Agency B.V.

Transpolispark Siriusdreef 17-27, 2132 WT Hoofddorp

+31 23 568 91 52

[email protected]

Kimdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2017 16:59

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Kimdejong »

Ik heb hetzelfde incassobureau maar dan namens de beste beste kortingen. Ook nooit een herinnering gekregen geen waarschuwingen. Maar gelijk het incassobureau dus dit vertouwde ik al niet en nu weet ik het zeker doordat ik deze topic heb gelezen dat dit foute boel is.

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:



U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van De beste korting om de totaalsom van € 110,- te betalen. Om onze klanttevredenheid te waarborgen willen wij er dan voor zorgen dat u de extra kosten zoals rente en incassokosten niet meer hoeft te betalen. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten

Esther1976
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:43

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Esther1976 »

Zojuist een mail gestuurd dat ik nooit een mail ontvangen heb en dat ik de politie ga inschakelen als ik lastig gevallen blijf worden

Ben heel benieuwd

Herman72
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2017 13:26

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door Herman72 »

Middag,

Ook hier een onterechte, waarschijnlijk, incasso rekening van Mediation Agency Bv.
Ik houd sinds kort de mails in de gaten van mijn moeder en kwam ook tot verassing dat dit incassobureau hetzelfde doet met "Buy2fly" ???? Zij kwamen met een bedrag van € 126 na telefonisch contact te hebben gehad met mijn moeder. Maar dan van vorig jaar.....zij is dat allang vergeten. Ik heb dus ook maar meteen een mail teruggestuurd of zij de stukken konden sturen plus betalingsherinneringen plus het getekende contract en kopieën van de nota. Ik ben benieuwd of ze dit dan ook daadwerkelijk gaan doen.
Waarom nu steeds de ouderen hiervan de dupe van maken

arjan.van-der-horst
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2017 06:03
Contacteer:

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door arjan.van-der-horst »

Ik ben gisteren ook voor de zoveelste keer gebelt door dit incassobureau en de vorige keer had ik ook aangegeven nooit een bevestingsmail had ontvangen voor de beste kortingen. Ook dus geen mail ontvangen om op te kunnen zeggen.

Nu dus ook al 2x een mail en 1x een sms (eat er 2 zouden moeten zijn nav het laatste gesprek). Ze hadden ook een krakemikig bandje waar ik niks van kan herinneren en waar mijn zo genaamde antwoorden bijna niet te horen was. En ik weet zeker als ze gevraagd hadden of ze het gesprek mochten opnemen ik nee had gezegt en zeker als ze een bedrag zouden noemen zou ik zo wie zo nee zeggen.

Ook gevraagd om een contract en de rekening en de bevestigingsmail met daarin de opzegging. Tot op heden nog niks ontvangen.

Ik elke mail van hen staat dat dit de lastste kans is. Ze hebben niet eens een website

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Onterechte incasso van Weekendje genieten

Ongelezen bericht door chrisd1 »

BreejKC schreef:Juridisch is het zo dat zij voor het aangaan van de reisovereenkomst tussen u en hen niet aan het zgn. schriftelijkheid-vereiste hebben voldaan.
Gaat het niet om iets eenmaligs?? waarbij dit vereiste, althans vlg. de Consuwijzer, niet van toepassing is?

Gesloten